kettulainen kirjoitti:Pahoittelut heti alkuun mahdollisesti jo aiemmin esitetyistä ajatukista, olen lukenut viime sivuja niin rytäkässä, että puolet mennyt varmaan ohi.
1. Kuolinsyy on hukkuminen. Ulkoisia merkkejä väkivallasta ei ole. Ilmeisesti siis myös poissuljettu mahdolliset muut vammat, esim skootterikolarista seuranneet? Karoliinalla ei ilmeisesti ollut esimerkiksi aivoverenvuotoa tms?
2. Skootterikolarista saattaa silti seurata shokki, jolloin ihminen voi tehdä täysin päättömiä ratkaisuja -> 15 vuotias tyttö juoksee pimeään metsään ja hukkuu lampeen.
3. Ellei shokki, niin kova humala. Edelleen pakko ihmetellä tytön hyvää tuuria, että selvinnyt tuonnekin asti ilman haaveria tai kolaria, jos oli kovassa tuiskeessa. (Mikäli poikien antama tieto tytön juomasta alkoholimäärästä on oikea + kellonajat, niin Karoliinan lähtiessä pitäisi olla jo suht selvä, mutta... Väsynyt melko varmasti.)
4. Onko tyttö nyt kuitenkin toikkaroinut jossain aiemmin tai myöhemmin, kun puhelin kateissa? Vedessä sen en usko lilluneen. Sen verran on itselläkin kokemusta näistä puhelin veteen - tilanteista. Viimeksi kun puhelin tippui vessanpyttyyn (olen almost sankari), niin puhelimesta meni samassa virta ja se oli päivän täysin toimintakelvoton. Parin päivän kuivattelun jälkeen alkoi pelittää. Saa aikamoinen vehje olla, että pidempäänkin vettä kestäisi.
5. Minulle suurin mysteeri: Mikä saa 15 vuotiaan tytön IKINÄ menemään pimeään metsään ja varsinkin tuollaisen tilanteen jälkeen? Ettei joku kuitenkin olisi tyttöä säikäyttänyt? Tahattomasti tai tahallaan? (Shokki + kova humala ainoat selitykset?)
6. Miksi tyttö edes ajoi tuolla? Kovan humalan vuoksi? Edelleen painotan, että aikasmoinen kuski, että tuonne asti kuitenkin selvinnyt ilman kolarointeja tai metsään juoksuja ja hukkumisia.
Vaikka tämä vaikuttaa niin selvältä - tyttö toikkaroi humalassa ja hukkuu - niin silti tämä vaivaa mieltä. Jotain tässä on enemmän, ehkä ei mitään isoa, ehkä kauris tiellä, mutta jotain. Ja se ei varmaan selviä ikinä.
Kuolinhetki ei kai selviä enää kovin tarkasti. Ehkä viikon tarkkuudella.
Jos KK pakeni jotakin, eikö hän silloin olisi lähtenyt poispäin tiestä eli pihan läpi?
Ei siis tielle päin ja metsään.
Olisiko joku talosta kuullut rysäyksen ja tarjonnut apua? Onko käynyt jossakin sisällä? Onko puhelin jäänyt sinne?