Madeleinen tapaus ( Ketju 1)

Ulkomailla kadoksissa olevat henkilöt
Marsalkka
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

Teleksi kirjoitti:Toisaalta tämä palsta on nimetty spekulointia varten - joten tarvitseeko minun edes esittää lähteitä, jos tarkoitukseni on spekuloida eikä esittää faktoihin perustuvaa teoriaa???
Ei tarvitse tietenkään esittää lähteitä, jos tarkoituksesi on selkeästi spekuloida, etkä esitä asiaa faktana. Jos taas kerrot faktana, että tietty henkilö on kertonut tietyn asian, on kohteliasta liittää mukaan lähde.

edit. Tämä siis vain minun mielipiteeni. Tällainen käytäntö mielestäni helpottaa keskustelua.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Okisto
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja Okisto »

Eiliseen porraskeskusteluun huomasin erään seikan.
Ulkomaalaisten lehtien mukaan Madden lääkärivanhemmat saavat syytteen lastensa heitteillejätöstä, kun ovikin oli vielä jätetty auki. Mitä jos tyttö lähti itse ulos ja joutui onnettomuuteen ja vanhemmat peittelevät tätä, sillä näin ollen heidän lääkäriuransa taatusti loppuisi...
Näin spekuloi skoone sivulla 2 tässä ketjussa (Lähetetty: Ma Tou 14, 2007 7:12 pm). Jos porrasteoriasta tulee totta niin vastaushan olikin täällä koko ajan.

Iltalehti muuten eilen otsikoi jostain syystä tuon porrasteorian ilman lainausmerkkejä tai toisen käden lähteen varmistusta: Maddy kuoli etsiessään vanhempiaan (verraten vaikkapa otsikkoon "Maddy kuoli etsiessään vanhempiaan" tai Poliisi: Maddy kuoli etsiessään vanhempiaan). Eipä tuolla merkitystä ole sillä tietolähdehän on sama kuin muuallakin eli ne kuuluisat poliisilähteet. Outo valinta vain toimittajalta.

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/200710 ... 9_ul.shtml
cicero
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja cicero »

Teleksi puhuu asiaa. :wink:

patriciankin mielipiteitä lukisin mielelläni enemmän sillä minua kiehtoo kanssa tuo maddyn "mahdollisen sairauden" osuus asiassa, sen verran eriskummallista juttua on muutenkin tämän jutun tiimoilta että mun mielestä on ihan perusteltua spekuloida silläkin. Vanhemmat itse eivät myöskään suoranaisesti ole kieltäneet tätä mähdollisuutta julkisesti. Se myös selittäisi miksi vanhemmat ovat niin vaitonaisia maddyn elämästä.
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
Marsalkka
Horatio Caine

cicero kirjoitti:Vanhemmat itse eivät myöskään suoranaisesti ole kieltäneet tätä mähdollisuutta julkisesti.
Onko esitetty jotain, minkä he voisivat kieltää? Kuka on esittänyt? Mitä on esittänyt?

Tämä ei ole viilaamista, vaan ihan mielenkiinnosta kysyn. Kiinnostava spekulaatio nääs...
Se myös selittäisi miksi vanhemmat ovat niin vaitonaisia maddyn elämästä.
Ovatko?
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Patricia C. Itämaa
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja Patricia C. Itämaa »

cicero kirjoitti:Teleksi puhuu asiaa. :wink:

patriciankin mielipiteitä lukisin mielelläni enemmän sillä minua kiehtoo kanssa tuo maddyn "mahdollisen sairauden" osuus asiassa, sen verran eriskummallista juttua on muutenkin tämän jutun tiimoilta että mun mielestä on ihan perusteltua spekuloida silläkin. Vanhemmat itse eivät myöskään suoranaisesti ole kieltäneet tätä mähdollisuutta julkisesti. Se myös selittäisi miksi vanhemmat ovat niin vaitonaisia maddyn elämästä.
Tästä asiastahan puhuimme jo aiemmin tuolla jollain sivulla,mutta voi olla vaikea nyt löytää niin laitan ainakin yhden linkin mm. charge:sta,toki tuohon silmä juttuu liittyy monia muitakin oireyhtymiä tai ei liity mitään muuta sairautta. SPEKULOINTIA nyt taas tämä.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kolobooma

Täällä kun kelaatte alaspäin tulee talulukonomaisesti erittäin kattavaa tietoa eri oireyhtymistä,kuten chargesta yms.

http://www.terveysportti.fi/terveysport ... i=vth00072

on toki huomattava,että oireyhtymästäkin on montaa variaatioita,toisilla oireita enemmän,toisilla vähemmän.. VAROITAN YLLÄOLEVAN LINKIN KUVAT EIVÄT SOVI HEIKKOHERMOISILLE TAI HERKILLE...

http://fi.wikipedia.org/wiki/CHARGE-oireyhtym%C3%A4

Eniten ihmettelen sitä,että vanhemmat eivät oikeastaan ole puhuneet lapsesta juuri mitään pintaa syvempää tai ilmaisseet huoltansa lapsen pärjäämisestä,vai onko mennyt minulta ohi?
Viimeksi muokannut Patricia C. Itämaa, Ti Loka 02, 2007 1:27 pm. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Totuus on tarua ihmeellisempää
Timppa
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja Timppa »

Marsalkka kirjoitti:Ovatko?
Ovat.

Ole nyt kiltti, lue ne pari edellistä sivua keskustelun käynnistä ja opettele suhtautumaan!
Jos kaikki muut ymmärtävät, että täällä spekuloidaan, niin koeta sinäkin. Kun sanotaan "asia on näin", tarkoitetaan "olen ymmärtänyt, että asia on näin".

Esimerkiksi minulle on todella muodostunut myös sellainen kuva, etteivät vanhemmat juurikaan ole kertoneet Maddyn elämästä.
Marsalkka
Horatio Caine

Timppa kirjoitti:Kun sanotaan "asia on näin", tarkoitetaan "olen ymmärtänyt, että asia on näin".
Omituista keskustelua...
Esimerkiksi minulle on todella muodostunut myös sellainen kuva, etteivät vanhemmat juurikaan ole kertoneet Maddyn elämästä.
Ai niin kuin harrastuksista, lempikirjoista, sosiaalisesta elämästä, lempiruoasta, opinnoista jne.?
cicero
Michael Knight

Marsalkka kirjoitti:
cicero kirjoitti:Vanhemmat itse eivät myöskään suoranaisesti ole kieltäneet tätä mähdollisuutta julkisesti.
Onko esitetty jotain, minkä he voisivat kieltää? Kuka on esittänyt? Mitä on esittänyt?

Tämä ei ole viilaamista, vaan ihan mielenkiinnosta kysyn. Kiinnostava spekulaatio nääs...
Julkisuudessa oli alkuun pitkään spekulaatioita siitä oliko madeleinella adhdtä ja muunlaisia spekulaatioita jotka välillä velloivat hyvinkin vanvoina, myös noilla brittifoorumeilla asiaa sivutaan aina sillointällöin niinkuin täälläkin. Huhut saivat alkunsa sekä silmän erikoisuudesta sekä siitä että joku vanhempien ystävä-perhepiiristä vuosi näitä gossippeja joillekin lehdille ja tämä oli vielä silloin kun haettiin vain madeleinen kidnappaajaa. tämä lähde oli ilmeisesti sanonut että maddy ei ilman lääkkeitä pärjää pidempää aikaa...eli siis puhtaasti huhuja, mutta nää huhut on jääneet kiertämään ja joku lehtikin kirjoitti jutusta jossain vaiheessa. No joka tapauksessa vanhemmat eivät ole kieltäneet huhuja vaikka varmaan ovat niistä kuulleet. yleensähän julkisuudessa pyritään huhuilta katkomaan siivet ennenkuin alkavat ihan villinä rehottaa. eli MITÄÄN FAKTAA TÄSTÄ EI OLE...

mua kiinnostaa erityisesti se, että läheskään kaikki juttua seuraavat ihmiset eivät osaa mennä portugalin poliisin sivustolle hakemaan tietoa madeleinen pituudesta, joka kuitenkin on silminnäkijähavainnoissa tärkeä juttu. Suurin osa kuitenkin käy madeleinelle tehdyllä sivustolla jossa on huonot valokuvat eli tyttö on rajattu, häntä ei ole yhdessäkään kuvassa kokonaisena ja kuvat ovat ilmeisesti aika vanhoja eli ei esim. matkalla otettuja kuvia. näin muistan jossain vaiheessa muidenkin mananneen. sivustolla ei näy mittoja eli kuinka pitkät hiukset tytöllä katoamishetkenä oli ja kuinka pitkä hän on. hiusten väriksi on mainittu vaaleat mutta moni muukin on maininnut että madeleinen lomakuvissa hiukset eivät ole blondit vaan itseasiassa tummanvaaleat, hän on selvästi tummempi kuin blondit sisarruksensa. eli mua kiinnostaa tietää että miksi julkisuuteen vanhemmat eivät ole antaneet hyviä tuntomerkkejä tytöstä? esim tämä belgiassa "100% varmuudella maddy ollut tyttö oli pidempi sekä hänellä oli todella vaaleat pitkät hiukset" Maddyhan on samanvärinen kuin äitinsä joka ei myöskään ole vaalea oikeasti vaan itseasiassa aika tummahiuksinen kun taas kaksoset ovat selvästi perineet värinsä isältään.

eli siksi mua kiinnostaa että miksi peitellä tiettyjä tuntomerkkejä jos tyttö oikeasti pitäisi löytyä? Ja miksi vanhemmat eivät puhu tytöstä mitään? Ei ehkä tutkimuksien kannalta tärkeää mutta en ole vielä koskaan tavannut vanhempia jotk aeivät halua puhua lapsistaan. Varsinkin kun lapset ovat poissa ja ikävä nousee niin jutunjuurta löytyy vaikka mistä, kaikilla on jotain sanottavaa lapsistaan
Viimeksi muokannut cicero, Ti Loka 02, 2007 1:37 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
Patricia C. Itämaa
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja Patricia C. Itämaa »

Marsalkka kirjoitti:
Ai niin kuin harrastuksista, lempikirjoista, sosiaalisesta elämästä, lempiruoasta, opinnoista jne.?
EIKUN varmaankin siitä mistä lapsi pitää,mitä sairauksia hänellä on,miten hän käyttäytyy missäkin tilanteessa yms. Tällaisia ihan tavallisia asioita mitä nyt lapsista yleensä kerrotaan.

Jos nyt mitenkään voisit tämän ymmärtää,ettei 4-vuotiaalla ole opintoja,eikä suurta sosiaalista elämää :shock:
Totuus on tarua ihmeellisempää
Okisto
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja Okisto »

http://www.chargesyndrome.org/

Vilkaiskaa noita lapsia jotka ihan oikeasti kärsivät CHARGE-syndroomasta.

Madeleine oli tai on tavallinen pienikokoinen nelivuotias. Pienikokoisuus selittyy loputtomasti helpommin vaikka piilevällä ruoka-aineallergialla kuin tällaisella selkeästi kehitysvammaisuuteen liittyvällä oireyhtymällä.
Marsalkka
Horatio Caine

Patricia C. Itämaa kirjoitti:
Jos nyt mitenkään voisit tämän ymmärtää,ettei 4-vuotiaalla ole opintoja,eikä suurta sosiaalista elämää :shock:
Aijaa. ;)
cicero
Michael Knight

mua kiinnostaa myös se, että nää kaksi "parasta silminnäkijää" mari pollard sekä sitten tää belgian silminnäkijä ovat iällisesti samaa luokkaa ja työskentelevät kummatkin sosiaalisella alalla, pollardin ammattinimikettä en muista muttä tämä toinen on lapsiterapeutti. mulle jäi vähän hämäräksi minkä maalainen tämä lapsiterapeutti on alunperin ollut kun ei selvästikkään ole belgialainen tai hollantilainen (hän oli luullut miehen puhuvan hollantia mutta mies puhui flaamia jota belgialaiset puhuvat eli muistuttaa hollannin kieltä mutta jopa minä kuulen eron...eli siis natiivi olis sanonut että mies puhui flaamia eikä hollantia...ettei vaan olis läheltä rothleytä tämäkin daami....SPEKULAATIOTA 8)

marsalkka taitaa olla itsekkin vielä nuori, ei kaikkee voi tietää varsinkaan jos ei ole omia lapsia :oops:
Marsalkka
Horatio Caine

cicero kirjoitti:[ hiusten väriksi on mainittu vaaleat mutta moni muukin on maininnut että madeleinen lomakuvissa hiukset eivät ole blondit vaan itseasiassa tummanvaaleat,
Taidetaan keskieuroopassa ja eteläeuroopassa laskea silti blondiksi.
Marsalkka
Horatio Caine

cicero kirjoitti:
marsalkka taitaa olla itsekkin vielä nuori, ei kaikkee voi tietää varsinkaan jos ei ole omia lapsia :oops:
Nelivuotias tyttö löytyy.
Viimeksi muokannut Marsalkka, Ti Loka 02, 2007 1:48 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Teleksi
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja Teleksi »

[/quote]

No minusta asiaa kuvaa hyvin madeleinen viralliset sivut(www.findmadeleine.com). Valokuvien lisäksi tiedot, joita tytöstä tuolla sivulla annetaan (kun klikkaa "tietoa Madeleinesta"):
Madeleine McCann was born 4 years ago. She has one brother Sean and a sister Amelie. She lives with her family in Rothley, Leicestershire."
Tämän jälkeen kerrotaan vielä hänen SUVUSTAAN, mutta ei mitään itse tytöstä:
Her father comes from Glasgow and has 3 sisters, Patricia, Jacqueline and Phil, and a brother John. Madeleine's Grandmother, Eileen lives in Glasgow. Her other grandparents, Sue and Brian live in Liverpool.

Both sides of the family are very close and all are working in different ways to try and help in the search for Madeleine.

Phil, who resides in Ullapool and is a teacher, has asked that the heartfelt thanks of the whole family be passed to everyone who has helped in the search so far. She said "There have been so many messages of support and prayers from people all over the world. We (the family) are overwhelmed with your assistance. The media people have been wonderful and so helpful in making everyone aware of our plight. Madeleine’s family are so grateful to you all. Please keep Madeleine in your thoughts and prayers. We pray that she will be returned to us safe and well."
Samoilla sivuilla kerrotaa Madeleinen rahastosta. Ajattelin kopioida sen tähän esimerkiksi siitä millä syvyydellä siellä on tätä teemaa käsitelty, mutta lainaus olisi ollut niin pitkä, että olisin vienyt liikaa palstatilaa.

Olen ennenkin ihmetellyt, että miksi esim. findmadeleine-sivustolla tämä on kaikki mitä lapsesta kerrotaan. Sen lisäksi kyllä kerrotaan laajasti vanhemmista ja heidän elämästään (blogi), sukulaisistaan ja erilaisista lasten katoamisjärjestöistä. Missään en ole nähnyt kerrottavan Madeleinesta sen enempää.

Omasta lapsestani kertoisin vain muutaman esimerkin mainitakseni, että hänellä on tapana hypätä katukiveltä toiselle, irvistää niin että laittaa kielen ulos ja pyörittää silmiään villisti, pelkää isoja koiria lähes hysteerisesti, mutta rakastaa muuten eläimiä, rakastaa piirtämistä mutta kuvittelee olevansa huono laulaja. on yleensä hyvän tuulinen, jos itkee jatkuvasti, niin vika saattaa olla kipeytyneissä korvissa (korvatulehdus), tykkää juoda kaakaota iltapalalla, on aika ujo eikä välttämättä ole rohkea vieraiden ihmisten seurassa jne.... Asioita, jotka voisivat auttaa

a) tunnistamaan lapsen
b) kertomaan kaappaajille miten parhaiten pitää lapsesta huolta
c) synnyttää tunne siitä, että Maddy on inhimillinen ihminen (eli asian esillä pysyminen)
Lukittu