Ja joo itse en usko, että kukaan itsekseen tuosta vaan vahingossa päätyy lampeen ja vielä hukkuu sinne.
Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011
Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011
Kun joillekin on tuo tramboliinin ääni muodostunut pakkomielteeksi, niin eikö nyt kuitenkin ole todennäköisempää, että se ääni lähti tytön yrittäessä polkaisa skootteria käyntiin, kuin nyt esim laiturilla kävelystä 50-100m päässä.
Ja joo itse en usko, että kukaan itsekseen tuosta vaan vahingossa päätyy lampeen ja vielä hukkuu sinne.
-
miss_x
- Hercule Poirotin viikset
Ei kai se trampoliinin ääni kellekään ole sen enempää pakkomielle, kuin toisille onnettomuuden värittäminen väkisin rikokseksi. Ja spekuloimassahan täällä ollaan.Crush kirjoitti:Kun joillekin on tuo tramboliinin ääni muodostunut pakkomielteeksi, niin eikö nyt kuitenkin ole todennäköisempää, että se ääni lähti tytön yrittäessä polkaisa skootteria käyntiin, kuin nyt esim laiturilla kävelystä 50-100m päässä.![]()
Jos siellä lammella on sellaisia kelluvia laitureita, mitä lie, niin niille kun astuu, lähtee todellakin sellainen ponnahtava, nitisevä ääni. Paljon enemmän se trampoliinia kaukaa kuultunakin muistuttaa, kuin skootterin polkeminen talon vieressä. Sen äänen nyt luulisi tunnistavankin, kun tulee läheltä, paitsi jos kyseessä on ollut se kuulolaitteensa hukannut ihminen.
Surullistahan se on että niin moni nuori kohtaa kuolemansa humalapäissään tai siis se humala on osasyy kuolemaan. Kuolema on niittänyt viimevuosina niin nuoria miehiä kuin naisiakin oikein roppakaupalla. Osaa ei tulla koskaan löytämään mikä on kamalinta omaisten kannalta.
Mikä meitä suomalaisia oikein vaivaa tuon alkoholin suhteen koska juomisemme on kovin humalahakuista? Tuskin se liittyy edes kasvatukseen vaan se on meillä geeneissä. Ei voi syyllistää vanhempia siitä ettei ole opetettu juomatapoja. Olemme ehkä itetunnoltamme heikkoja, vasta puusta tullutta metsäkansaa. Kuvittelemme että ilman humalaa ei VOI olla hauskaa.
Tuttavani joka oli ollut New Yorkissa kertoi ettei siellä nähnyt yhtään siinä kunnossa olevaa humalaista kuin täällä Hesassa esim. Kuinka siellä on turvallista kadulla vaikkapa yöllä. Koska kaupunki ei nuku koskaan. Ei tarvitse pelätä että joku tulee vetää turpiin ja alkaa potkia päähän, koska ihmisiä on niin paljon sekä myös poliiseja. Myöskään tupakanpolttajia ei tule kaduilla vastaan.
Tosin siellä huutaa ambulanssit ja poliisiautot katkeamattomana taustaäänenä.
Mikä meitä suomalaisia oikein vaivaa tuon alkoholin suhteen koska juomisemme on kovin humalahakuista? Tuskin se liittyy edes kasvatukseen vaan se on meillä geeneissä. Ei voi syyllistää vanhempia siitä ettei ole opetettu juomatapoja. Olemme ehkä itetunnoltamme heikkoja, vasta puusta tullutta metsäkansaa. Kuvittelemme että ilman humalaa ei VOI olla hauskaa.
Tuttavani joka oli ollut New Yorkissa kertoi ettei siellä nähnyt yhtään siinä kunnossa olevaa humalaista kuin täällä Hesassa esim. Kuinka siellä on turvallista kadulla vaikkapa yöllä. Koska kaupunki ei nuku koskaan. Ei tarvitse pelätä että joku tulee vetää turpiin ja alkaa potkia päähän, koska ihmisiä on niin paljon sekä myös poliiseja. Myöskään tupakanpolttajia ei tule kaduilla vastaan.
Tosin siellä huutaa ambulanssit ja poliisiautot katkeamattomana taustaäänenä.
...ON MAHDOLLISTA ETTÄ MINÄ OLEN OUTO...
MUTTA SUHTEELLISUUSTEORIAN MUKAAN ON AIVAN YHTÄ TODENNÄKÖISTÄ ETTÄ SE OUTO OLETKIN SINÄ!
MUTTA SUHTEELLISUUSTEORIAN MUKAAN ON AIVAN YHTÄ TODENNÄKÖISTÄ ETTÄ SE OUTO OLETKIN SINÄ!
- Zultor_Horrens
- Susikoski
Syyllinen Carolinan onnettomuuteen on se, joka on vastuussa tuon Likolammin-ulkoilupuiston turvallisuudesta!
Miksi ei ollut laitettu eres lippusiimaa airasta puhumattakaaaan!
http://kauppa.suojalaite.fi/SL-Lippusiima-25-m-800200
Sinun pää laaman, minun pää kalan, menninkäisen pää Pirun...
Ja hän sanoi näin: "Kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun".
Tai sitten ei. Olen ollut siinä uskossa, että viikonloppuisin ensiavussa on ihan riesaksi asti näitä jurrisia säätäjiä, jotka eivät olekaan olleet niin onnekkaita. Ja hukkuneistakin valtaosalla on ollut alkoa veressä eli ei mitään juopon tuuria ollutkaan.miss_x kirjoitti:Onhan se toisaalta niinkin, että kännissä sitä selviää yllättävänkin tukalista tilanteista hengissä, onkohan se jotain tyhmänrohkeutta tai johtuuko siitä, että silloin tuntee olevansa voittamaton. Miettii vaikka niitä juoppokuskeja, jotka on koko ikänsä onnistuneet ajamaan kännissä, joskus ilman korttiakin, ilman, että on jäänyt siitä kiinni tai tappanut ketään ohimennen.
Rattijuoppoja napataan joka vuosi siinä 30 000 kappaletta. Kaikki eivät jää kiinni mutta osa useampaan kertaankin. Näkökulma voi hämärtyä myös siitä, että harva korttinsa menettänyt urpo kertoilee edes lähipiirilleen saavutuksestaan.
Rattislapsen kuolemaa on vähän liioiteltua tulkita tapaturmaksi sillä perusteella, että muita merkkejä itsetuhoisuudesta ei ole kuin kännääminen ja jurrissa mopoilu. Itsemurhaa ei aina edellä vakaa harkinta.
Tuli tässä mieleen vielä.. Mitä jos Karoliina ei ollutkaan kovin kännissä tai huumeissa? (mistä tuon huumeen joku repinytkin) Mutka vaan yllätti ja menetettiin mopon hallinta. Laittaa asiasta jollekin läheiselleen tekstarin kun ei uskalla soittaa, että, voitko tulla hakemaan jne. Vastaukseksi tulee jotain tylyä ja välinpitämätöntä. Laukaiseva tekijä, viimeinen niitti, miksi kukakin haluaa sitä kutsua. Tämän takia poliisikin uskoi että karoliina löytyy läheltä, eikä asiaan liity rikosta. Samoin sukulaisten kommentit että tiedetään mitä tapahtui jne. Luuletteko että julkisuuteen kerrottaisiin jotain tämmöistä taustaa.
Silminnäkijän astuessa mukaan, (likolammesta oli jo etsitty, samoin lähevesistöt ja metsät) niin poliisikin alkoi tutkimaan rikoksen mahdollisuutta kun ruumista ei löytynytkään oletetusti läheltä. Oma isoisänikin hukuttautui lampeen, enkä tiedä miten mutta isäni hänet löysi ihan rannasta samana päivänä jonkinlaisesta sikiöasennosta. Jos sukulainen on saanut yöllä tekstarin jossa on jonkinlaiset hyvästit, niin tuskin sitä koskaan julkisuuteen kerrottaisiin. Tämä teoria selittää täysin poliisienkin toiminnan joka varmaan näyttää ulkopuolisilta sekavalta.
Silminnäkijän astuessa mukaan, (likolammesta oli jo etsitty, samoin lähevesistöt ja metsät) niin poliisikin alkoi tutkimaan rikoksen mahdollisuutta kun ruumista ei löytynytkään oletetusti läheltä. Oma isoisänikin hukuttautui lampeen, enkä tiedä miten mutta isäni hänet löysi ihan rannasta samana päivänä jonkinlaisesta sikiöasennosta. Jos sukulainen on saanut yöllä tekstarin jossa on jonkinlaiset hyvästit, niin tuskin sitä koskaan julkisuuteen kerrottaisiin. Tämä teoria selittää täysin poliisienkin toiminnan joka varmaan näyttää ulkopuolisilta sekavalta.
-
Juhani Paike
- Scooby-Doo
Täydellistä puppua taas tämäkin....Zultor_Horrens kirjoitti:Syyllinen Carolinan onnettomuuteen on se, joka on vastuussa tuon Likolammin-ulkoilupuiston turvallisuudesta!
Lampi ollut tuossa aina - siis aina - ja ympärillä asuttu kymmeniä vuosia.
Miksi aina kun jotain sattuu tulee näitä jälkiviisaita ihmisiä - kuten päättäjätkin....
'Miksi tuohon tuli suojatie vasta kun joku jäi auton alle' jne jne....
Tsiisus.....
Tai....tarkemmin ajatellen kirjoittaja sai mitä halusi koska trollaa tänne muutenkin koko ajan....
kauas on pitkä matka ja painava on raskas kantaa
Hieman ot, mutta aika mielenkiintoista, että facebook-ryhmä Missä olet Karoliina Kesti kerää rahaa Karoliinan hautajaiskuluihin ja rahat menevät suoraan Karoliinan perheelle. Eikö tuo nyt ole jo hiukan.. liikaa..?
Edit. Nyt hetkeä myöhemmin en löydä enää viestiä, jossa tilinumero oli. Aika kritiikkiä siinä olikin, jotta olisiko poistettu..
Edit. Nyt hetkeä myöhemmin en löydä enää viestiä, jossa tilinumero oli. Aika kritiikkiä siinä olikin, jotta olisiko poistettu..
-
dollarfrossa
- Nikke Knatterton
Ei tainnut olla keräyslupaa...tuuli kirjoitti:facebook-ryhmä kerää rahaa hautajaiskuluihin
http://www.poliisi.fi/poliisi/home.nsf/ ... endocument
Loppujen lopuksi kuuluuko se sulle mitä ,onko se jotenkin sulta pois vai.Yrittäisit sinäkin käyttämään energiaasi miettimällä mitä sinä yönä oikeasti tapahtui pistetuuli kirjoitti:Hieman ot, mutta aika mielenkiintoista, että facebook-ryhmä Missä olet Karoliina Kesti kerää rahaa Karoliinan hautajaiskuluihin ja rahat menevät suoraan Karoliinan perheelle. Eikö tuo nyt ole jo hiukan.. liikaa..?
-
Sherlock Holmes Jr
- Alibin satunnaislukija
Tämä ei ole faktojen puolesta mahdollista, koska tiedämme KK:n viestineen viimeisen kerran itse matkapuhelimellaan klo 2:00 maissa.Kiiski kirjoitti:Tuli tässä mieleen vielä.. Mitä jos Karoliina ei ollutkaan kovin kännissä tai huumeissa? (mistä tuon huumeen joku repinytkin) Mutka vaan yllätti ja menetettiin mopon hallinta. Laittaa asiasta jollekin läheiselleen tekstarin kun ei uskalla soittaa, että, voitko tulla hakemaan jne. Vastaukseksi tulee jotain tylyä ja välinpitämätöntä.
Minähän en skoottereista mitään tiedä, mutta poljetaanko niitä useinkin käyntiin kumollaan maassa? Luulisi sen nyt nostettavan pystyyn ensin. Ei sillä, että tämä ääntä selittäisi, mutta nämä äänen syntytavat alkavat olla jo oma tarinanlajinsa. Äänen, jonka olemassaolostakaan ei ole tietoa.Crush kirjoitti:Kun joillekin on tuo tramboliinin ääni muodostunut pakkomielteeksi, niin eikö nyt kuitenkin ole todennäköisempää, että se ääni lähti tytön yrittäessä polkaisa skootteria käyntiin, kuin nyt esim laiturilla kävelystä 50-100m päässä.![]()
Eikös kysymys ole ollut vain puheluista. Soitti viimeisen puhelun silloin ja silloin. Tekstiviesteistä ei ole missään mainittu mitään.
-
kettulainen
- Hetty Wainthropp
Sama askarruttaa minua. Pienessä humalassa onnistuu ajaminen ja pienessä humalassa voi itsensä vahingossa tappaa.Juliet Jones kirjoitti:
Itse mietin vieläkin sitä yhtälöä, että kuinka Karoliina olisi päässyt humalassa ajamaan tuon Likolammenkadun päähän kolaroimatta ajopeliä jo tien alkupäässä? Samoin noita lammelle johtavien polkujen videokuvia katsellessa on ihme jos ei neiti kompastunut jo polun alussa, satuttanut itseään pahasti vaikkapa törröttävään kantoon tai puunkarahkaan, ja jäänyt makaamaan niille sijoilleen kuivalle maalle tajuntansa menettäneenä. Kännivahingot ovat erittäin yleisiä, mutta jos tyttö oli kovassa kännissä, olisi hänen kaiken järjen mukaan pitänyt satuttaa itsensä kohtalokkaasti jo ennemmin.
Omaksi perusteluksi sanotaan nyt se, että olen kerran kovassa humalassa mennyt yksin parilla katuvalolla valaistuun puistikkoon, jonka vieressä oli pimeä metsä. Sitä ei voi verrata metsään, mutta melko pimeä ja pelottava paikka. Syynä oli siis todella kova humala ja nuori ikä, en kuitenkaan muutamaa minuuttia kauemmin viihtynyt, kun jo etsin reitin takaisin kavereiden luokse. Sen sijaan pienemmässä humalassa en ole IKINÄ uskaltanut ainakaan yksin oikaista edes minkään pimeähkön pikku polun kautta kotiin. Mieluummin kävellyt pidemmän kautta.
Periaatteessa siis: Pienessä humalassa voi helposti ajaa skootterilla. Isossa humalassa voi helposti juosta pimeään metsään ilman syytäkin. Mutta miten Karollina siirtyi skootterilla ajon aikaisesta pienestä humalasta isoon humalaan? Koska jos hän olisi hirveässä kaatokännissä ollut, niin aika muija, että tuonne asti IHAN OIKEASTI ajaa ilman kolareita tai ettei taita niskaansa johonkin juurakkoon jo ennen lampea.
Kysymykseksi jää edelleen: Mikä sai tytön menemään metsään?
tuuli kirjoitti:Tosi spookyn näköinen paikka tuo lammenranta ja varmaan varsinkin pimeällä. Jotenkin ite ajattelen, että Karoliina on kolarin ajettuaan sinne rantaan käpytellyt ihan vaan ajatuksiaan tuulettamaan. Miettinyt, että mites nyt toimitaan, katsellut lampea ja sitten vahingossa humpsahtanut veteen. Puhelin nyt voi olla ihan missä tahansa.
Tämä teoria nyt tuntuu todella kaukaa haetulta. Karoliina EI TUNTENUT TIETOJEN MUKAAN SEUTUA
eli ei luultavasti ollut tietoinen lammesta. Pimeään metsään harva lähteeä ajatuksiaan tuulettamaan tuon ikäseinä. Lisäksi jos nyt oletetaan tytön lähteneen lammen rannalle tuulettamaan pääkoppaa, niin uskoisin puhelimen olleen mukana, jota matkalla ehkä räpeltänyt. Jos päätyminen lampeen on ollut vahinko, luulisi puhelimen olleen mukana. Ja vaikka joidekin mukaan puhelimet kestää vettä vaikka viikon tarpeen tullen, niin kyllä uskoisin puhelimen sammuneen muutamassa minuutissa veteen joutumisen jälkeen. Toisaalta puhelin ei välttämättä ollut enää tässä vaiheessa mukana, mutta en silti usko tytön lähteneen tuulettamaan ajatuksiaan jättäen samalla skootterin avaimenkin paikalleen.
Enemmin se tapahtuu sitten kiukkuisena, peloissa tai kiireessä. Ei nyt tulisi kuitenkaan itselle ekana mieleen lähteä tuulettamaan ajatuksia, kun on ajanut skootterin jonkun pihaan ja jättää vielä kamat siihen. Ellei säikähdyksissä lähde.
Ettei vaan olisi kuitenkin se itsemurha? Toisaalta en halua päästää irti ajatuksesta, että jotain Karoliina pakeni. Ehkä pakeni vastuuta, jos kyseessä ei ollutkaan ihminen, postiauto tai eläin.
No, ei ole minulta pois, mutta eipä tuollaista toimenpidettä nyt kovin monen muunkaan kohdalla suoriteta, miksi siis nyt? Mikä tästä tapauksesta tekee niin erilaisen? Olen pahoillani, että tyttö kuoli ja olisin toivonut Karoliinan löytyvän elävänä ja kunnossa. Todella olisin! Mutta alkaa vain saamaan aika erikoisia mittasuhteita. Ja jotain outoa tuossa nyt oli jonkin muunkin mielestä, koska tilinumero sivustolta hävisi. Sanoinhan, että hieman Off topic!!solumbo kirjoitti:Loppujen lopuksi kuuluuko se sulle mitä ,onko se jotenkin sulta pois vai.Yrittäisit sinäkin käyttämään energiaasi miettimällä mitä sinä yönä oikeasti tapahtui pistetuuli kirjoitti:Hieman ot, mutta aika mielenkiintoista, että facebook-ryhmä Missä olet Karoliina Kesti kerää rahaa Karoliinan hautajaiskuluihin ja rahat menevät suoraan Karoliinan perheelle. Eikö tuo nyt ole jo hiukan.. liikaa..?
Ja olen toki myös miettinyt (ihan tässä ketjussakin), mitä sinä yönä tapahtui, mutta niinköhän jää mysteeriksi asian lopullinen laita noin yksityiskohdiltaan.. Silminnäkijöitä tuskin ilmaantuu. Piste.