Lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö (ketju 1)

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
okkopoika
Scooby-Doo

Re: Lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö

Viesti Kirjoittaja okkopoika »

Valhalla kirjoitti:
okkopoika kirjoitti:Et kai sentään oleta, että noiden moneen kertaan mainittujen syytteiden ja tekojen kohteina olisivat olleet Anneli Auerin lapset.
Joo, ihme homma, että tähän yhdistetään Auerin omat lapset. Ja taas toisille se on näimmä aivan liikaa kestettäväksi/käsitettäväksi. Pehmoleluja siellä varmaan raiskattiin.

Mutta mennään eri teitä ja pidä sinä linjasi. Tuonnenpana nähdään miten meni.
Lautamiehiinkö tämä keskustelu pitäisi nyt heti siirtää? Etten minäkin banniansaan kävele. Voiko täällä ollenkaan kommentoida itselleen kohdistettua kysymystä.

Kun tiedänhän minäkin tilanteen, mutta Valhalla on vain niin kovin itsevarmasti esittänyt viranomaisilla olevan ammattitaitoa ja vahvoja perusteita ja vaikka mitä. Olen tainnut sivukorvalla kuulla tästä jutusta enemmän kuin arvaatkaan. Väitit jotakin hienovaraisesti tässä lapsia koskevassa asiassa hoidetun. Väitteesi aivan vihastumaan sai. Vastaisit nyt oman mielipiteesi miten tarkoituksenmukaisesti ja onnistuneesti tämä lasten osuuden salaaminen on onnistunut. Miten tilanne voi olla sillä tavalla hoidettu, että niin sinä, minä kuin puolivaltakuntaakin tietää mitä lapsille mahdollisesti on tehty. Esitutkinta alkutekijöissä, ainakin lasten kertomusten analysoinnin ja tutkimisen osalta. Mahdolliset asioiden oikean tolan paljastavat lääkäritutkimukset on voitu tehdä, ne karua kieltään ikävimmillään kertovat. Kuvamateriaali olisi selvä näyttö ollut, mutta sitä ei ilmeisesti ole raskauttavana löytynyt. Väitän, että tämän kammottavan asian julkisuuteen tulon olisi voitu haluttaessa aivan toisenlaisesti hoitaa. Lasten kannalta.
Valhalla
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Valhalla »

Okkopoika.

Sinä sanot minun sanovani jotakin johon en osaa vastata. Tee lainaus mitä sitten olenkin kirjoittanut ja kysy niistä. Näistä sinun sanoilla minun sanomakseni väittämistä en ota selvää. Ole hyvä siis ja siteeraa.

Ja mitä banneihin tulee, lue säännöt. Ei ne minullekaan helpot ole. En siis asettele ansoja jos tosin itse aloitit tuolla nickien henkilöspekulaatiot.
Viimeksi muokannut Valhalla, Su Syys 18, 2011 4:29 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pardon
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Pardon »

Koska pidän AA:ta edelleen yksin syyllisenä (tai ainoana tekijänä) miehensä surmaan ja uskon että heikko esitutkinta on syynä hänen vapauttamiseensa, niin toivon että tämä toinen juttu tuo jotain uutta surmaankin liittyen. Esimerkiksi kyseenalaistaa AA:n kertomusten todenmukaisuuden. Liian pitkään on juostu kaikenmaailman huppumiesten perässä.

Olen kieltämättä ollut hämmästynyt uusista syytteistä. Silti esiin voisi tätäkin kautta tulla vähän enemmän AA:n luonteesta ja toimintatavoista. Minusta hän on harvinaisen eristäytyneenä ihmisenä ja ainoana jäljelle jääneenä aikuisena saanut kertoa ihan mitä huvittaa.

En toivo, että on tapahtunut karmeita asioita. Mitä on tapahtunut, se on tapahtunut joka tapauksessa. En vain usko AA:n kertomuksia, en tapahtumayöstä en muistinmenetyksestä enkä perheen harmonisesta arjesta. Jos näiden uusien syytösten kautta AA:n yleinen uskottavuus heikkenee, niin silloin murhasyytettäkin voidaan ehkä pohtia uudelleen.

Jos tässä toisessa jutussa on perää, niin siihen liittynee muitakin aikuisia ihmisiä ja pääsemme (ainakin poliisi ja oikeuslaitos pääsee) vertailemaan AA:n kertomuksia uudessa tilanteessa: muiden kertomusten rinnalla.

Jos tässä toisessa jutussa on perää, myös asianajaja Manner joutuu minusta kiusalliseen valoon. Manner ja Auer ovat esiintyneet tiiminä. Nyt Manner joutui aika lyhyellä varoitusajalla kommentoimaan uusia syytteitä. Hän ei sanonut vain, että hänen päämiehensä kiistää ne vaan hän kiisti ne itsekin. Heinäkuussa hän oli vielä uransa huipulla, kun sai AA:n vapautettua. Nyt kannattaa minusta seurata, mitä Manner tekee. Jatkaako hän samalla henkilökohtaisella linjalla vai ottaako toisen puhetavan vai luopuuko jutusta?

Jos syytteissä on perää - ja todisteita on -, minun on vaikea kuvitella, että Manner jatkaisi samalla linjalla. Hänhän nolaisi itsensä ja edessä voisi olla yhden tai kahdenkin jutun häviäminen. Hän leimautuisi keinolla-millä-hyvänsä-asianajajaksi. Hän saattaisi leimautua myös yhdeksi niistä, jotka AA manipuloi uskomaan tarinoitaan.
Sala
Jack Taylor

Viesti Kirjoittaja Sala »

mysteerin miettijä kirjoitti:
se selkiyttää elämää kun lapsikin tietää, mihin vaikka vasara palautetaan käytön jälkeen
Anteeksi musta huumorintajuni, mutta tätä virkettä lukiessa oli pakko naurahtaa!
Valhalla
Watson itse

okkopoika kirjoitti:
Lautamiehiinkö tämä keskustelu pitäisi nyt heti siirtää? Etten minäkin banniansaan kävele. Voiko täällä ollenkaan kommentoida itselleen kohdistettua kysymystä.
Mua kiinnostaisi näkemyksesi banniansasta. Olet kovin uusi täällä mutta ilmeisesti jotakin tietoa on periytynyt banniansoista. Joku joutunut - joku tehnyt? Voisitko vaikka lautamiehissä kertoa mitä banniansat mielestäsi ovat - jatketaan siellä.
Valhalla
Watson itse

IS ja STT:
STT:n tietojen mukaan Auer enemmän tai vähemmän seurusteli rikoskumppanikseen epäillyn miehen kanssa ainakin vuosien 2006 ja 2007 tienoilla.

Auerin kerrotaan esimerkiksi ostaneen miehelle moottoripyörän. Lisäksi miehen tunteva lähde kertoo, että Auer olisi ollut tämän tukena vielä kuluvana vuonna, kun miestä syytettiin oikeudessa oman poikansa pahoinpitelyistä.

Mies asui aikoinaan Varsinais-Suomessa muutaman vuoden, mutta palasi Helsinkiin vuonna 2007. STT:lle kerrotaan, ettei hän Varsinais-Suomessa asuessaan juuri tehnyt töitä.

–Seksuaalirikosepäily oli kuitenkin yllätys, sanoo miehen tunteva lähde.

Yrittäjä pahoinpiteli jälkikasvuaan

Kytköksistä kertoo osaltaan se, että miehen yrityksen mainos löytyy Auerin ylläpitämiltä nettisivuilta. Lisäksi yrittäjän piti todistaa käräjillä jutussa, jossa Aueria syytettiin miehensä murhasta. Todistaminen kuitenkin peruuntui vain vähän ennen sovittua ajankohtaa.

STT:n eri lähteistä hankkimien tietojen perusteella mies olisi ollut väkivaltainen. Kesäkuussa yrittäjä tuomittiin käräjillä sakkoihin kahdesta pahoinpitelystä, joissa uhrina oli hänen täysi-ikäinen poikansa.

Oikeudenkäynnin yhteydessä lapset kertoivat, että vanhempi oli pahoinpidellyt eri tavoin heitä koko lapsuuden. Myös lasten äiti sekä entinen seurustelukumppani tukivat kertomusta väkivaltaisuudesta.

Miehen ex-seurustelukumppani myös haki tälle käräjäteitse lähestymiskieltoa vuonna 2006, mutta veti hakemuksen myöhemmin pois.

Uhreja epäillään olleen neljä

Auerin tekemäksi epäiltyjen seksuaali- ja väkivaltarikosten uskotaan tapahtuneen vuosina 2004–2009 Turussa, Raisiossa ja Ulvilassa. Uhreja epäillään olleen neljä.
Mitenköhän tämä on? Olen tottunut, että STT:n uutiset on suht luotettavia. No tämän mukaan seurusteltu on jo Jukka Lahden aikaan 2006. Tämä on aika merkittävä tieto noin spekulaatioiden pohjaksi.
Morgana
Vähänniinkuharrastaja

Viesti Kirjoittaja Morgana »

^ Samaa pohdin. Että oliko näin, ja jos oli, niin kauanko ja millä tasolla/tavalla Jukan elinaikana. Ja miten Jukan kuoleman jälkeen.
Eikö kukaan muu kuin AA ja taksari havainneet tätä seurustelua tms. tuolloin.
Peräkylän Maigret
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja Peräkylän Maigret »

murhaeivanhene kirjoitti:Poliisit kertoi silloin vuonna 2006 että olivat hämmästyneet kun olivat menneet sisään niin sieltä oli löytynyt kuolleita hiiriä keittiöstä, maitopurkkeja 'tuhannelta vuodelta' ja muutenkin asunto oli ollut silmiinpistävän epäsiisti! Olivat siis oikeasti hämmästyneet sitä törkyistä asuntoa!
No jos sieltä kuolleita hiiriä oli löytynyt niin silloinhan asunto on ollut aika siisti ! Hiirethän lienevät kuolleet nälkään koska syötävää ei löytynyt.

Itse asiassa sieltä ei löytynyt kuolleita hiiriä vaan ainoastaan kuollut mies.

Koti ei ehkä ollut mikään Avotakan etukanteen sopiva mutta ainakin Maigret on eläessään nähnyt huomattavan törkyisempiä boxeja kuin se asunto joka välittyi esitutkintapöytäkirjan sivuilta. Vanhoille maitopurkeille oli looginen selitys - niitä käytettiin askartelumateriaalina.

Yksi konstaapeli oli löytänyt hiiren jätöksen saunan eteisestä (ei ainutkertaista omakotitalossa) ja käsi Raamatulla vannoi "..kyll maar mä het frouvaa eppäilin murhaajaks ku mä se hiirenpaskan löysin.." :D

Hiirenjätöksestä en vetäisi kovin syväpsykologisia johtopäätöksiä . Korkeintaan Jukka Lahden, korkeapalkkaisen henkilöstöpäällikön, käytöstä voi moittia. Miksi hän ei hankkinut siivousapua vaimolleen neljän lapsen talouteen tai ainakin helvetin isoa kollikissaa !
Viimeksi muokannut Peräkylän Maigret, Su Syys 18, 2011 5:41 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Morgana
Vähänniinkuharrastaja

Viesti Kirjoittaja Morgana »

^ Todellakin näin.
Miksi oletus on, että työssä käyvän miehen vastuulla eivät ole kotityöt ja kodin siisteys samassa määrin, kuin neljää lasta hoitavan vaimon. Kodin sekaisuus on monien mielestä todiste AA:n erinäisistä vioista/piirteistä.

Voin kertoa, että neljä lasta kotona on sen verran aikaa vievää puuhaa, että ei siinä kovin moni ehdi siivoilemaan melkein mitään välttämättä.

Ja usein roolijako vielä menee niin, että työssäkäyvä mies kokee oikeudekseen levätä, kun saapuu töistä -> hänellä on työaika JA vapaa-aika.

Kotiäidin tulisi puolestaan raataa puunauksen ym. parissa aamusta yöhön.

Ei AA-JL -perheellä välttämättä näin, mutta aika usein tämä edelleen 'maan tapa' ja oletus...
Timppa
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja Timppa »

Morgana kirjoitti:Eikö kukaan muu kuin AA ja taksari havainneet tätä seurustelua tms. tuolloin.
Olisiko taksarin pojat havainneet.

Tässä koko jutussa on mielestäni jätetty hieman perusteetta syrjään tuo vangitsemisjärjestys. Ensin taksari ja sitten vasta AA. Jos perusteet olisivat vain AA:n lasten kertomista, niin kaiken järjen mukaan AA olisi vangittu ensin. Olen vahvasti sitä mieltä, että sieltä taksikuskin suunnalta on tullut jollakin tapaa todisteita AA:n vangitsemiseen. Toisaalta aika vaikeaa on uskoa, että AA:n lasten todistelusta sinänsä olisi saatu aihe taksikuskin vangitsemiseen.
* Älä ruoki trollia! *
MollyMalone
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja MollyMalone »

Kyllä kotirouvalla pitäisi olla aikaa siivota omat ja lasten paskat kun miestäkään ei kotona näkynyt kuin aniharvoin. Kyllä sekainen koti, varsinkin perheellisellä kertoo ongelmista, jos ei muusta niin patalaiskuudesta. Nykyään on kyllä muodikasta sanoa että "mä vaan oon tälläinen".

Ihan alusta asti on ollut selvää että Anneli ei ole purjehtinut tässä maailmassa ihan normaalieväillä eikä minulle ainakaan mitenkään yllätyksenä tullut lasten pahoinpitely, seksuaalisen puolen paljastuminen kyllä nostatti hieman kulmakarvoja. Mikä yllättää on se, että ihmiset jaksavat selitellä toisen ihmisen puutteita ja pahoja tapoja parhain päin. Siinä tulee varmaan hyvin sanctuaarinen olotila jollekulle.

Uskon että Annelin koneelta joka järjestyksessä ensimmäisenä tarkastettiin löytyi jotakin tietoa myös taksisuharista joka vangittiin ennenkuin Annelille kerrottiin mitään. Taksisuharihan olisi saattanut hävitä kuin pieru saharaan jos Anneli olisi vangittu ensin. Rikollisen mieli on yksinkertainen ja uskon että Annelinkin tapauksessa hän on suhariin ottanut yhteyttä melkein heti vapautumisensa jälkeen.

Missäs se Kuolemannaakka nykyään lymyää????
Valhalla
Watson itse

Taksareista puheenollen:
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Moose
Rauhallisesti sen nettisivujen taksimiehen kanssa. Ei välttämättä ole mitään tekemistä asian kanssa.
........
Kyllä sillä on. Börje Kukan pojan Jensin firma. Sama heppu on nyt häkitettynä tässä keississä.

Joten ihan rauhassa vaan dataa tiskiin. Ei olla väärän maalin kimpussa.
http://murobbs.plaza.fi/yleista-keskust ... en-34.html
Kotipoliisi
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Kotipoliisi »

Valhalla kirjoitti:
IS ja STT:
STT:n tietojen mukaan Auer enemmän tai vähemmän seurusteli rikoskumppanikseen epäillyn miehen kanssa ainakin vuosien 2006 ja 2007 tienoilla.
Nyt totisesti ei poliisin kannata jättää tätä kiveä kääntämättä. Jos Auer on seurustellut suharin kanssa samaan aikaan kun Lahti vielä oli elossa niin luultavasti ollaan murhaajan kintereillä.

Äkkiä suhari magneettikuvauksiin, tietokonetomografioihin ja traumatologiaan erikoistuneiden lääkäreiden perusteelliseen tarkastukseen. Hammaskalusto pitää myös tutkia tarkkaan.

Sillä murhaajalla on runsaasti vanhoja jo parantuneita vammoja ympäri kehoa ja niistä saadaan vielä jälki. Luultavasti myös leegot on pitänyt uusia Lahti-taistelun jälkeen ja tämä selviää hammaskartoista.

Lopuksi vielä DNA- ja äänivertailu halkoon ja häkenauhaan. Ja se on siinä.

8)
They copied all that they could follow but they could not copy my mind,
and I left ´em sweating and stealing and a year and half behind.

- Rudyard Kipling
Kuolemannaakka
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

MollyMalone kirjoitti:
Missäs se Kuolemannaakka nykyään lymyää????
Niin? Jotain asiaa sinulla? Viimeksi eilen yöllä olen tänne kirjoitellut, mutta olisin varmaan tullut tänään jo oikein aikaisin, jos olisin tiennyt, että niin kovasti kaipailet.
Harmi vaan, että auto hajosi, eli tuli vähän tärkeämpää asiaa kuin kaitsea salkkariporukkaa.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS

”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
Ankkalinna
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Ankkalinna »

MollyMalone kirjoitti:Kyllä kotirouvalla pitäisi olla aikaa siivota omat ja lasten paskat kun miestäkään ei kotona näkynyt kuin aniharvoin. Kyllä sekainen koti, varsinkin perheellisellä kertoo ongelmista, jos ei muusta niin patalaiskuudesta. Nykyään on kyllä muodikasta sanoa että "mä vaan oon tälläinen".
Anneli Auer ei ollut kotirouva. Hän oli yrittäjä, joka työskenteli kotonaan. Auerin verotustiedot ovat olleet täällä esillä. Niiden perusteella hänen yrityksensä menestyi sangen hyvin. Yrittäjyyden lisäksi Anneli hoiti kotona perheen neljä lasta.

Ulvila KUVIA -ketjussa on surmayönä otettuja kuvia. Niistä voi jonkin verran päätellä, miten sekainen koti oikeasti oli. Tämä lienee mielipidekysymys, josta ei koskaan päästä yhteisymmärrykseen, koska ihmisillä on kovin erilaiset käsitykset siisteydestä. Minun mielestäni Lahti-Auerin koti ei ollut erityisen sotkuinen; tavaraa oli paljon, mutta sen ymmärtää, kun suhteuttaa perheen koon asunnon kokoon.
Tarkoitus ei ole ketään loukata. Kaikki viestissä mainitsemani on ihan faktaa, joka kyllä käy ilmi myös aiemmista viesteistä.
Lukittu