Valhalla kirjoitti:Tuo on aika vaikea miellettävä tuo lavastusnauha. Ensinnäkin mitä ääntä Anneli tarvisisi puheluun saadakseen ns alibin = Jukan äänet. Jukka siis hengettä tai ainakin lähes puhelun aikana. Mutta silloin Annelin olisi pitänyt ennakoida puhelun pituus = ei mahdollista. Toisaalta nauhan äänentoisto lopettamalla saadaan Jukka puhelun aikana "kuolemaan" ja siihen kopaukset päälle. Olisiko näin laskelmoitua? Ja tapahtuuhan Jukan artikuloinnissa matkan varrella muutos muutoinkin.
Entä, pitikö nauhalta kuulua vain kopinaa ja mäiskintää ja Anneli arveli, että se riittää puhelun taustalle. Jukka kuitenkin virkosi ja lavastusnauhasta tuli tarpeeton ja Annelille hirveä hätä. Nauha poikki ja loppu meni niin kuin on tuumattu aiemminkin.
Ei oikein istu äänitys luontevasti vaikka kuinka pyörittäisi. Paitsi tuohon Taran allekirjoitukseen.
2:58 Epäilty: Mä olen tääl, mä juoksin äske ulos, et mä meen sinne,.se lähtee juoksee mun perää. Se meni takas ja se aikoo tapaa mun mieheni, se oli äske viel hengis... ei kyl o enää
...
3:10 Epäilty:
..olipa hilkulla, huh ..nyt hiljeni
..mihis me jäätiikää..
...
3:25 Epäilty: Emmä tiedä, mä en oo, keittiös, mä en. Meneks mä kattomaa?
Hetkinen..

Mä tulin ku mä pääsi - on pimeetä - mä juoksi ulos - se juoksee mun perää - mä olen tääl - meeks mä kattoo - mä ole keittiös?
Juoksi ulos? Miksi ihmeessä? Eikä juossut, vaan erilaisten epäösuorien paikanmääritysten oli tarkoitus antaa vaikutelma, että Anneli ei päässyt takkahuoneeseen asti, eikä siis ole siellä ollut sen jälkeen kun antoi ymmärtää sieltä 'päässeensä'.
Tärkeimmät asiat häkeen päin:
1) Joku tuli ikkunasta (toistaa asian kolme kertaa)
3) Joku tappaa Annelin miestä puukolla (vaikka Anneli ei ole tappoasetta vielä nähnyt, vasta lattialla oli näkevä sen)
2) Anneli ei ole käynyt takkahuoneessa puhelun aikana (usea asiayhteys A:n repliikeissä viittaa muualla kuin takkahuoneessa käymiseen).
Annelin repliikit
"mitäkö" tai "pitääkö") (huutaa raivokkaasti) sekä
Hei, lopeta (huutaa todella raivokkaasti) olisivat vaatineet jo JJ:lta kysymyksen 'mitä silloin tapahtui tai mitä näit kun huusit tuolla tavalla, missä olit'.
Lopeta mikä?? Lopeta tai mä näytän sulle.. mitä?? En ymmärrä tätä kohtaa.. nuo ainakin voisivat tulla nauhalta.. Mäiskinnän äänet nauhalla olivatkin liian vaimeita tms, jääneet vahingossa pois kun Anneli koosti nauhaa? Häken poistuminen oli yllätysmomentti.. Annelin olisi myös ollut hieman loogisempaa kysyä,
etteks te kuule kun mun mies huutaa, mutta
eikuuletteks te..
tämä on ajatuskoe ..voi vitt eiks ne yhet äänet kuulukaa!