Bussikuskin raaka pahoinpitely Helsingissä 2011
-
karvakemoni
- Sabrina Duncan
Re: Bussikuskin raaka pahoinpitely Helsingissä 2011
Toinen noista on potku.netissäkin kirjoitellut vapaaottelua harrastanut jamppa. Aiemminkin puhunut siellä jonkun narkkarin hakkaamisesta. Vähän kun tutkii potku.netiä ja kattoo avatareja..
Tästä tulee mieleen Helsingin Koskelassa 1980 tapahtunut miehen surma. 16- ja 19-vuotiaat pojat olivat etsineet sopivaa uhria illan aikana, ja tarkoituksena oli surmata joku "tyhjäntoimittaja", mutta uhriksi valikoitui viimeistä kesälomaviikonloppuaan juhlinut työssäkäyvä mies. Tässä on samanlaista psykopaattimaista raakuutta ja julmuutta, eikä kummassakaan tapauksessa tekijät ole osoittaneet minkäänlaista katumusta.karvakemoni kirjoitti:Toinen noista on potku.netissäkin kirjoitellut vapaaottelua harrastanut jamppa. Aiemminkin puhunut siellä jonkun narkkarin hakkaamisesta. Vähän kun tutkii potku.netiä ja kattoo avatareja..
Tässä Koskelan tapaus:
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic.php?f=2&t=147
Edit: Pikkasen tarkemmin saisit antaa vinkkiä, koska noilla tiedoilla ei jaksa lähteä etsimään. Kyseessä on siis se nuorempi kaveri, joka potkaisi tajutonta uhria päähän. Hänen nimenomaan epäilen olevan psykopaatti teonkuvauksen perusteella.
No nytkö ei enää olekaan tuiki harvinaista psykopaattikaksikkoa, vain nuorempi?
Nämähän katuivat niin kauheasti, että piti mennä tämän vahingon takia ihan Nuorten kriisipisteeseen itkemään.Siru83 kirjoitti:Tässä on samanlaista psykopaattimaista raakuutta ja julmuutta, eikä kummassakaan tapauksessa tekijät ole osoittaneet minkäänlaista katumusta.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Tässähän ei ole tullut esille sellaista, etteivätkö molemmat voisi olla. Tässä on tullut esille, että toisella tekijöistä on ollut väkivaltaisia ajatuksia jo ennen tekoa, ja on merkkejä siitä, että hän nauttii väkivallasta, mikä yhä selvemmin viittaa psykopatiaan. Hänellä on väkivaltaisia ajatuksia myös selvinpäin.INES 7 kirjoitti:No nytkö ei enää olekaan tuiki harvinaista psykopaattikaksikkoa, vain nuorempi?
Robert Haren kirjan mukaan on hyvin harvinaista, että psykopaatit toimivat yhdessä, mutta sellaisiakin tapauksia on. Esimerkiksi tuossa Koskelan tapauksessa on hyvin vaikea osoittaa, kumpi tekijöistä oli julmempi tai raaempi tai kumpi manipuloi toista, kun molemmilla oli väkivaltaisia ajatuksia ja sanaton yhteisymmärrys raa´an ja pitkään kestävän pahoinpitelyn aloittamisesta. Sinänsä samantekevää, ovatko molemmat näissä tapauksissa psykopaatteja. Molemat ovat jokatapauksessa raakoja ja kykeneviä äärimmäiseen väkivaltaan.
-
karvakemoni
- Sabrina Duncan
Todennäköisen nuoremman tekijän kirjoitus:
Huomatkaa, miten kevyesti hän puhuu väkivallasta, aivan kuin puhuisi mistä tahansa. Hän koki myös olevansa oikeutettu väkivaltaan, eikä kokenut jälkeenpäinkään, että olisi tehnyt missään kohtaa mitään väärin, vaikka oli itse provosoinut ja aloittanut tilanteen. Hän ei katunut mitään, mitä teki. Ja huomatkaa, miten hän tekee taas itsestään uhrin. "Kädet aivan veressä", "takaraivosta pulppusi verta", "viiltojälkiä", "7 tikkiä", "huppari ja paita aivan veressä". Yksityiskohtaista kuvailua omista (todennäköisesti hyvin lievistä) vammoista, jolla näytetään, että HÄN on tässä uhri.
Huomatkaa myös epäaidot ja pinnalliset tunnereaktiot. Psykopaatti ei tunne oikeita tunteita, mutta luulee tuntevansa. "Hauskana yksityiskohtana, että olin raivoissani". Hän yhdistää "hauskan" ja "raivoissaan olemisen". Tämän voi tulkita muullakin tavalla, mutta psykopaatilla ei ole todellista yhteyttä oikeisiin tunteisiin, ja siksi hän saattaa yhdistää jonkun toiselle ihmisen voimakkaan tunteen johonkin päinvastaiseen tunteeseen. Ja peräkkäisissä lauseissa "olin ihan raivona" ja heti perään, että "hauska kokemus tuokin oli". Psykopaatti käyttää tunnesanoja ilman todellista yhteyttä näihin tunteisiin.
-------------------Elikkä oltiin ystävä-porukalla viettämässä iltaa ja noh ilta meni kosteissa merkeissä. Yhdessä vaiheessa kävelen kuselle ja näen horjuvan sekavan-oloisen jätkän seisovan kusi-paikalla toisessa kädessä rikottu pullo ja toisessa kädessä kolmion muotoinen terävä kivi/kaapeli(?).. Noh ajattelin, että ei ole mun ongelma joten menen kuselle. Käännyn ja valmistaudun suorittamaan "tehtäväni" mutta jätkä seisoa kököttää siinä vieressä. Noh pyydän tiukasti siirtymään pois edestä. Noh eihän se siirry joten huusin ja sanoin että nyt vidduuun siitä mun edestä, vai haluuksä ravistella. Nään että puristaa pulloa tiukemmin muttei vastaa mitään.
Noh käännyn ja pistän käden vyölle. Ja aivan yhtääkkiä mun takaraivossa tuntuu pistävä kova kipu(tuntui nyrkin-lyönniltä). Älysin heti, että kaveri löi mua jollain(ajattelin että nyrkillä). Heitän kamat heti pois, ja vedän 5-6 kovaa lyöntiä suoraan leukaan. 2 ekan jälkeen kaverin silmät lavahti ylös ja jätkä kaatui maahan kuin märkä spagetti, mutta nousi heti pystyyn. Noh jatkoin lymistä ja kaveri lyö uudestaan kaulaa kohti ja pistän käden eteen. Hyppään taaksepäin ja potkaisen tysärin(märällä lattialla ) suoraan päähän. Noh kaveri on pystyssä mutta menee taas aivan pihalle potkusta, mutta itse liukastun maahan. Noh nousen heti pystyyn ja alan lyömään. Kaveri tipahtaa taas, mutta jatkaa nousemista joten potkaisen pari kertaa nassuun ja tiputin sen sinne.
Noh kaverit repii mut pois tilanteesta ja menen sivumalle. Noh kaveri sanoi, että sitav sähän vuodat verta. Katon kämmeniäni ja kädet on aivan veressä. Seuraavaksi kokeilen kaulaa(niskasta vuotanutvertä kaulaan) ja huomaan että mua on puukotettu. Takaraivosta pulppuaa verta ja kämmenessä viilto-jälkiä. Noh eikun ambulanssiin ja sairaalaan. Siellä 7tikkiä, ja lähdin hoidon jälkeen takaisin ystävien luo. Asiaa toivottavasti tutkitaan tapon-yrityksenä koska kaveri yritti ensin takaapäin pistää takaraivosta läpi jotain ja sitten yritti viiltää kurkkua auki. Kaveri pääsi kuulemman mukaan jaloilleen 10-15min päästä ja lähti heti juoksemaan karkuun. Noh sairaalassa tapaan toisen puukotetun ja tulee ilmi, että sama henkilö puukotti tätä toistakin uhria. Kyseessä oli jonkinlainen huumeitten käyttäjä, koska näin kuinka lyönti lyönnin jälkeen kaverilla sammui täysin lyhdyt mutta nousi kokoajan ylös.
Samalla reissulla 8jätkää hakkasi mun ystävän. Löivät pullolla kasvoihin. Tuloksena tikit silmäkulmaan,murtunut leuka ja aivotärähdys. Parin sentin päästä silmästä eli lähellä sokaistumista oli kaveri.
Pakko sanoa, että mielestäni voimankäyttöni ei ollut lainkaan yli-mitoitteua ottaen huomioon että en hakannut kaveria kun valot oli pois päältä. Ongelmana oli se, että se oli pihalla mutta nousi aina 10sekunnin sisällä uudestaan pystyyn.
Tänään katoin, hupparia ja paitaa jotka oli mun päällä sillä hetkellä, ja ne on molemmat aivan veren peitossa. Hauskana juttuna on se, että soitin aivan raivoissani sairaalasta Mikalle ja selitin tilanteen.
En mä ole oikein vielä älynnyt että oli mahollisesti lähtö lähellä jos en olisi niin hanakasti puolustanut itseäni. Ei mulla ollut tuon jälkeen mitään tärinöitä tai puheen sopertamista yms. Ei mitään jälkiä adrenaliista. Olin ihan raivona, mutta ei mitään unohtelua yms. Ihan hyvä kokemus tuokin oli ja opinpahan mitä se on kun on ilkeet pojat liikkeellä.
Huomatkaa, miten kevyesti hän puhuu väkivallasta, aivan kuin puhuisi mistä tahansa. Hän koki myös olevansa oikeutettu väkivaltaan, eikä kokenut jälkeenpäinkään, että olisi tehnyt missään kohtaa mitään väärin, vaikka oli itse provosoinut ja aloittanut tilanteen. Hän ei katunut mitään, mitä teki. Ja huomatkaa, miten hän tekee taas itsestään uhrin. "Kädet aivan veressä", "takaraivosta pulppusi verta", "viiltojälkiä", "7 tikkiä", "huppari ja paita aivan veressä". Yksityiskohtaista kuvailua omista (todennäköisesti hyvin lievistä) vammoista, jolla näytetään, että HÄN on tässä uhri.
Huomatkaa myös epäaidot ja pinnalliset tunnereaktiot. Psykopaatti ei tunne oikeita tunteita, mutta luulee tuntevansa. "Hauskana yksityiskohtana, että olin raivoissani". Hän yhdistää "hauskan" ja "raivoissaan olemisen". Tämän voi tulkita muullakin tavalla, mutta psykopaatilla ei ole todellista yhteyttä oikeisiin tunteisiin, ja siksi hän saattaa yhdistää jonkun toiselle ihmisen voimakkaan tunteen johonkin päinvastaiseen tunteeseen. Ja peräkkäisissä lauseissa "olin ihan raivona" ja heti perään, että "hauska kokemus tuokin oli". Psykopaatti käyttää tunnesanoja ilman todellista yhteyttä näihin tunteisiin.
Muissa viesteissä hän kirjoittaa tapauksesta näin:
Jälleen kerran korostuu, että HÄN on tässä mielestään ainoa uhri, omien vammojen kuvailua ja liioittelua:
Mikään ei ollut hänen vikansa, hänellä ei ole vastuuta tilanteesta. Toinen aiheutti kaiken:
Bussikuskin tapauksen jälkeen hän on taas säälinyt itseään. Että hän on tässä nyt ihan rikki, HÄN on tässä nyt se todellinen uhri. Empatiaa todellista uhria kohtaan ei ole näyttänyt. Toisen pahoinpitelyn uhriin hän viittaa vain "nistinä", "nisti-setänä" ym. halventavasti, kuin tämä ei olisi edes ihminen.
Näin hän kertoo treeneistään:
Hän vierittää vastuun täysin toiselle siitä huolimatta, että itse aloitti tilanteen ja käytti voimakasta väkivaltaa jo avuttomassa tilassa olevaan ihmiseen. Toinen on "aggressiivinen hullu" ja hänen käyttämänsä väkivalta vain "reagointia". Eikä minkäänlaista katumusta, vaan päinvastoin hän käyttäytyi mielestään tilanteessa hyvin.Joo opin vaikka mitä, ja opin kanssa sen että joskus jotkut ihmiset ansaitsevat kunnon löylytyksen.
Juuh otin opiksi siitä miten agresiivinen ja hullu ihminen käyttäytyy ja miten itse reagoin ennen ja jälkeen.
Mun mielestä saa olla aivan rauhassa pirinisti, kuhan ei muita häiritse, Mutta yleensä ei voi olla pirinisti ja samaan aikaan jättää muut normaalit ihmiset rauhaan.
Ei ollut aikeita tapella, vaikka pahasti sanoinkin nisti-sedälle.
Ja pakko sanoa, että vaikka olinkin äärimmäisen raivoissani tilanteen jälkeen käyttäytyin omasta mielestäni hyvin tilanteen ajatellen.
Jälleen kerran korostuu, että HÄN on tässä mielestään ainoa uhri, omien vammojen kuvailua ja liioittelua:
Ei ollut siis ensimmäinen kerta tämä bussikuskin tapaus, kun hän potki jo avutonta ihmistä.Jos en olisi vuotanut verta niin paljon olisin lähtenyt heti kun huomasin kaverin nukahtavan pitkäksi aikaa. Mutta haavat oli näköjään niin syviä, että olin yltäpäältä veressä ja ite halusin hoitoon. Ja tosiaan kaveri oli pirinisti ja löin niin kovaa kuin lähti. Ja kyllähän se joka lyönnistä sunniilleen tippui, mutta nousi joka kerta vaikka potkinkin perään.
Mikään ei ollut hänen vikansa, hänellä ei ole vastuuta tilanteesta. Toinen aiheutti kaiken:
Näin hän kirjoittaa raiskaajiin kohdistetusta väkivallasta:Tai no tietty se olis minun vikani että menin kuselle siihen paikkaan enkä aikonut mennä muualle. Mutta jätkä itse päätti lyödä mua. Ja olisin voinut lyödä ekanakin sen takia että näin että puristeli pulloa tiukemmin=halusi lyödä mua.
Heijastaisiko tämä myös hänen yleistä näkemystään väkivallan oikeutuksesta muidenkin kuin raiskaajien kohdalla?No siis luulis että jos jonkun raiskaajan sormet katkoo ja leuan murtaa niin se miettii vähän enemmän että raiskaako ketään, kun jos istuu vankilassa ensikertalaisena vähäisen ajan.
Ottaen huomioon että kuulemman mukaan Suomen vankilat eivät ole mitään kauhean pelottavia ja opettavia.
Mutta taas nää menetetyt tapaukset jotka ei opi mistään, niin niitä voi hakat niin paljon kuin haluaa tai vangita niin pitkäksi ajaksi kuin pystyy, mikään ei silti muutu.
Bussikuskin tapauksen jälkeen hän on taas säälinyt itseään. Että hän on tässä nyt ihan rikki, HÄN on tässä nyt se todellinen uhri. Empatiaa todellista uhria kohtaan ei ole näyttänyt. Toisen pahoinpitelyn uhriin hän viittaa vain "nistinä", "nisti-setänä" ym. halventavasti, kuin tämä ei olisi edes ihminen.
Näin hän kertoo treeneistään:
No, kun lyön yhtään mitään hanskoilla siis ei elävää kuvittelen siihen pakonomaisesti jonkun ketuttavan henkilön naama närkin (=naamavärkin) hanskan tai jonkun muun tilalle.
Joka sitten aiheuttaa mussa tarveen lyödä niin kovaa, kuin lähtee.
-
Arlene
- Christopher Lorenzo
Potku.net -sivulta, nuoremman tekstiä;
Olen ihan lopen kyllästynyt siihen, että mä alistun aina kun mua kiusaaa joku vähän vanhempi/vahvempi.
Siis ei vaan huvittanut alistua ja halusin vetää oikein mukavasti tätä pelleä turpaan.
Siis olen suurimman osan nuoruudestani alistunut kisuaaamiselle ja yms. tårta på tårta.
Olen ihan lopen kyllästynyt siihen, että mä alistun aina kun mua kiusaaa joku vähän vanhempi/vahvempi.
Siis ei vaan huvittanut alistua ja halusin vetää oikein mukavasti tätä pelleä turpaan.
Siis olen suurimman osan nuoruudestani alistunut kisuaaamiselle ja yms. tårta på tårta.
Niin ja mitä tuo nyt sitten todistaa? Että hän antaa koko ajan ymmärtää olevansa itse uhri ja selittelee tekojaan milloin alkoholilla, milloin muulla. Tuosta kiusaamisesta hän on kirjoittanut hyvin vähän tai ei lainkaan, siitä kylläkin, että hän ei voi sietää "pompottelua". Hän tarkoittanee "kiusaamisella" viitatessaan tuossa vanhempiin henkilöihin juuri sitä, että joku yrittää käskeä tai määrätä. Sitä hän ei siedä, koska HÄN on se pomo, jonka pitää käskeä muita. Narsistisen henkilön sietokyky ylipäänsä on hyvin pieni, ja kun estot puuttuvat, reaktio pieneenkin ärsykkeeseen voi olla väkivaltainen.
Turha tästä psykopaatista on yrittää tehdä jotain kiusattua pikku reppanaa. Se on väkivallasta nauttiva narsistinen henkilö, joka vierittämällä vastuuta kaikesta muille, syyttelemällä muita ja tekemällä itsestään uhrin yrittääkin saada kaikki hyväuskoiset säälimään itseään.
Turha tästä psykopaatista on yrittää tehdä jotain kiusattua pikku reppanaa. Se on väkivallasta nauttiva narsistinen henkilö, joka vierittämällä vastuuta kaikesta muille, syyttelemällä muita ja tekemällä itsestään uhrin yrittääkin saada kaikki hyväuskoiset säälimään itseään.
Siis mistä nuo tekstit on? Mutta siis miksi tyyppi edes selittää noin yksityiskohtaisesti siitä, miten hakkasi jonkun? Saa jotenkin käsityksen, että on jotenkin kovin viehtynyt väkivaltaan, kun kyseisiä tapahtumia jaksaa noin pikkutarkasti puida.. Ei tuo nyt ihan normaalilta kuulosta. Ihan kuin tilaisuuden tullen olisi jotenkin välttämätöntä jäädä väkisinkin näyttämään voimiaan ja oikein tarttuu mahdollisuuteen päästä hakkaamaan jonkun.
-
Arlene
- Christopher Lorenzo
Potkut.net keskustelustatuuli kirjoitti:Siis mistä nuo tekstit on?
Oukki doukki.Arlene kirjoitti:Potkut.net keskustelustatuuli kirjoitti:Siis mistä nuo tekstit on?
-
karvakemoni
- Sabrina Duncan
Siellä eräs ylläpitäjä jopa puollustaa tota pahoinpitelijää. Kamppailulajit mediassaa tjsp ketjusta kannattaa lukea
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/bussi ... 18181.htmlBussikuskin hakkaamisesta tuomio
Julkaistu: 04.10.2011 06:47
Helsingin käräjäoikeus antaa iltapäivällä tuomionsa bussinkuljettajan pahoinpitelyjutussa.
Kuljettaja mukiloitiin helmikuussa Elielinaukiolla Helsingissä, ja hän sai vakavan aivovamman.
Syyttäjän mukaan kuljettaja oli kehottanut kahta nuorukaista siirtymään pois linja-auton tieltä.
Syyttäjä vaatii 18-vuotiaille miehille vähintään viittä vuotta vankeutta.
STT
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)