Minua pisti alusta asti niin silmään se miten Anneli aivan kuin keskittyi kuvailemaan sitä miten joku oli tullut ikkunasta, ei pidä minusta kiirettä siinä alussa, ei pyydä ensimmäiseksi apua uhrille, vaan tekee numeron jostain ikkunasta tulijasta, puhuu tappajasta vaikka Jukka on vielä hengissä (kolmeen kertaan tämän saman ikkunasta tulemisen, rikko mein takaoven (!)..), ja se kuinka Anneli eri tavoilla korosti sitä missä hän itse sijaitsi takkahuoneeseen nähden. Tuhlata nyt aikaa tuohon, yksi kerta olisi riittänyt. Mennessään katsomaan Jukkaa hän sanoo menevänsä 'tonne'. Artikkelissa yksi guilty caller tuntomerkki on se, että avun pyytäjä ei kohdista huomiotaan (focuse) uhriin, vaan itseensä.Edwin kirjoitti:Kiitos, täytyypä tsekkailla noita nettijuttuja.
Joku sanoi tuolla edellä osuvasti sen, että AA:n kysymys, "kuuletteks te kun mun mieheni huutaa" ei ollut vähimmässäkään määrin tarpeellinen avun saamiseksi. Se oli tarpeellinen ainoastaan, jotta AA tietäisi, mitä hätäkeskukseen kuuluu ja mitä ei.
Jostain videosta jäi mieleeni kun AA selitti sairaalavuoteella, että "hätäkeskushan näkee puhelinnumerot ja osoitteet tms". En tiedä, mikä on mutta itselleni ei päässyt missään vaiheessa syntymään sellaista vaikutelmaa, että siinä järkyttynyt leski suree kuollutta aviopuolisoaan. Samaa taisivat ihmetellä syyttäjän kutsumat asiantuntijat oikeudessa.
When contacting 911, innocent individuals remained focused on the victim ...
Why would individuals call the emergency line and concentrate on themselves, reporting a problem without asking the dispatcher for assistance for the person who needs it?
Anneli ei missään vaiheessa pyytänyt apua Jukalle, suoraan, selvin sanoin... tämäkin perskele: 'nyt hiljeni'. Hän kyllä näyttää kiirehtivän, että tulkaa 'nopeesti', 'tuleeks sielt joku ambulanssiki' (voi voi, sehän oli jo hiljennyt).. joo, mutta ei edes silloin kun partiopoliisit tulivat Anneli ilmaissut mitään sellaista että voisiko Jukkaa auttaa..
People can survive horrific injuries, such as gunshot wounds to the head and stab wounds to the heart. Therefore, a 911 caller should demand help for the victim, even if survival appears doubtful. The caller should not accept the victim's death before the person's actual condition becomes known.
Se 'heihei' sille häken tyypille siinä lopussa.. aak..liikaa..
Kuuletteks te ku mun mieheni huutaa.. eli 'Minä kyllä kuulen, kun juttelen tässä teidän kanssa puhelimessa'.. eiv.. ttu..
Artikkelissa on vaikka mitä mikä minusta sopii guilty callerille, ja kyllä ne puheet sille JJ:lle sopivat samaan syssyyn. Syyllinen on tiedossa, ainakin se tulee sieltä Luvatalta.. Niin Jukan työpaikan Anneli oli maininnut jo yöllä, paarella maatessaan kun poliisi oli kysellyt, että olisiko jotain ajatusta kuka tai mistä päin tekijä voisi olla. Kaikenlaista tällaista vastaavuutta löytyy tuosta FBI:n artikkelista.