Rikottu ovi-ikkuna ja siitä kulkeminen

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Tara
Horatio Caine

Re: Rikottu ovi-ikkuna ja siitä kulkeminen

Viesti Kirjoittaja Tara »

Kirvesmies kirjoitti:
Valhalla kirjoitti:Se oven ikkunasta kulkemisen kätevyys jo selvitettiin - vaati ne turre piirtämäsi hydrauliset jalat. Etuna oli tietenkin se, että saattoi pitää myös Jukkaa ilmassa puukottaessaan eli uhrin jalkapohjat säästyivät.
Totta. Annelin kertoman mukaan hän itse meni väliin ja taisi Jukkakin mennä murhaajaa vastaan ja syntyi käsikähmää? Siinä ikkunan edessä oli kuitenkin lasia joka paikka täynnä ja ihan oven edustalla lasimassan paksuus varmaankin oli useita senttejä? Paljasjalkaisilta vanhemmilta olisi tosi kova suoritus, jos siitä kävelee - tai ainakin sellaisesta jää selvät jäljet jalkoihin. Vai säntäsikö Anneli keittiön puhelimeen saunan kautta?

Lasimassan narskuminen olisi kait pitänyt kuulua HÄKE-nauhalla myös, jos edes murhamies olisi lasin päällä kävellyt.

Tarinassa on AA:n kertomana aika paljon sellaista, joka ei voi pitää paikkaansa. Eli menikö todellinen aikajana ikkunan rikkomisen suhteen sittenkin niin, että ensin kuoli Jukka (jalkapohjissa ei lasin jälkiä), ja sitten vasta hajosi ikkuna, ja sitten soitettiin hälytyskeskukseen? Näin tämä tapahtumien eteneminen olisi helpointa ymmärtää ja uskoa.
lih Tara

Laitan tähän vähän pidemmän lainauksen ja referaattia, koska Anneli on kertonut aika eri tavoin tuosta kohdasta (myös siitä), jossa meni 'miesten väliin'.
'
Koska ei ole ollenkaan varmaa menikö vai ei vai aikoiko vain (ei osannut päättää mitä hänen kannattaisi kertoa!.. mikä olisi uskottavinta??)

Näin:

2.12.2006 sairaalassa JJ:lle.
818

... Mä en nyt jälkeenpäin enää muista, näiks mä mä tai tajusiks mä sen, et sil o joku ase siinä vai onks se ihan tavallista mäiskintää. Mut sit kuitenki mä tein jotain, jotain tota noin, sitäkää mä en muista mitä mä tein, jollain tavaa mä mein siihe väliin, meniks mä tönäisemääm tai revinks mä mä tai jotai. Ja sit tää mies iski mua veitsellä tähä..

6.12.2006 Anneli kertoi Kare K:lle:
144

Anneli ei muista väliin menemistä ihan kunnolla, hänellä oli ehkä aikomus mennä väliin:

Siteerauksen edellä kuvausta miten yksi lapsi oli ollut sängyssä Jukan ja Annelin välissä, sitten nuorin lapsi oli talutettu omaan sänkyyn ..).....Sitten me nukuttii. Me suunnilleen herättiin samaan aikaan kovaan ääneen. Ihmettelimme mitä tämäääni voisi olla. Sitten näin valon välähdyksiä. Ajattelin, että heitteleekö joku uuden vuoden pommeja vai muuten pelottelee kun kuulin sellaista räiskettä. Minulla on sellainen mielikuva, että olin vielä sängyssä, kun alkoi tulla lasinpalasia. Lasin palasia lenteli. Suojasin käsillä kasvojani.
Minä nukun ikkunaseinän puolella ja Jukka reunalla. Jukka meni luultavasti laittamaan valot. valot laitetaan olohuoneen puolelta pyöreästi katkaisijasta päälle.
Minä en kuitenkaan ole varma, missä vaiheessa nämä valot laitettiin päälle. Minä kuitenkin oletan, että Jukka on laittanut valot. Muistasin, että valot olivatkuitenkin päällä ja minä olin nousemassa sängystä, kun minä tajusin, että joku ihminen on tulossa sisälle asuntoomme terassin kautta.
Seuraava muistikuvani on, että Jukka ja tämä mies tappelee jossain kohtaa terassinoven ja takkahuoneen puolella. Tämä on pieni tila ja lähempänäovea takan edustalla.
Minä olin noussut sängystä tai olin sängyn puolella. Minä en arvannut tässä vaiheessa että meille tuli vaan ajattelin, että joku varas tuli.

Kun miehet kamppalevat, niin minä olin menossa tai minulla oli sellainen aikomus, että menen väliin. Minulla ei ole muistikuvaa, että ehdin väliin tai koskinko mies. mutta tunsin että minua lyötiin vasempaan rintaan. Ajattelin heti että minua lyötiin jollain puukolla.Minä lähdin karkuun.

ref, hiukan jatkoa:
(ref: Anneli hyppäsi arkun ylitse, pääsi olohuoneen kautta sisäeteiseen. Huusi lapsille, että juoskaa, tappaja on tullut taloon, sanoi, että hänellä on muistikuva että esik olisi jo ollut hereillä tai heräsi hänen huutoonsa, kertoo edelleen, että oli miettinyt mitä tekisi, että oli mennyt takaisin olohuoneen puolelle ja nähnyt miesten olevan vastakkainoven tai takan edessä, välähdyksenomaisesti.)

sit: En uskaltanut mennä lähemmäksi.
Kiirehdin puhelimeen ja ajattelin, että tuleeko tämä mies minun kimppuuni, kun kuulee että soitan poliisille, mutta minulla ei ollut muutakaan tehtävää kuin soittaa hätänumeroon . Esik oli jalkeilla tässä vaiheessa, mutta en muista oliko hän vieressäni kun soitin hätänumeroon. Täältä vastasi nainen.

Ensimmäisenä sanoin, että mitä on tapahtumassa, ..

eih tässä on taas ristiriitaa niin pirusti, Annelihan sanoi häkeen ensimmäiseksi, että täällä on joku tappaja, tulkaa nopeesti, joku tuli ikkunasta sisään, selvittää osoitetta jne. Häke-litteroinnin repliikissä numero 15 Anneli sanoi, että hänen miestään hakataan.
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
Rouva_Etsivä
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Rouva_Etsivä »

pikasso kirjoitti:Kuolemannaakalta lainaus:
Jukan jalanjälkiä nyt kumminkin oli siellä nurkassa, lähes lasittomalla alueella, eli minun järkeni mukaan hän on siellä puukotettuna kävellyt omassa veressään. Miksi hänellä siis pitäisi olla haavoja jaloissaan, jos hän ei ole lasissa kävellyt? Enkä minä ainakaan ehdointahdoin kävelisikään. Kuka nyt muka jäisi lasisateeseen seisoskelemaan tai syöksyisi paljain jaloin sisääntulijan kimppuun lasien halki? Tottakai hän on perääntynyt nurkkaan, kun ei edes voinut mitenkään tietää, mitä tulija haluaa. Ei murha tule tuossakaan tilanteessa ensimmäisenä mieleen, vaikka tietääkin, ettei toisella hyvät mielessä varmaan ole. Elokuvissa kyllä osataan toimia oikein sulavasti, mutta tosielämä on toista.
Anneli on kertonut kuulusteluissa huppumiehen ja Jukan kohdanneen juuri siinä takan edustalla oven kohdalla, eli Anneli oli sängyllä ja siitä meni kertomansa mukaan heidän väliin.(Jos muistan oikein niin Anneli jopa kertoi Jukan olleen takan puolella ja huppumiehen terassin oven puolella).

Jos joku laittaisi ETP:stä kohdan tänne etten aivan omiani puhu, toivottavasti.
Olen tummentanut Kuolemannaakan tekstistä osan. Minusta on hieman kummallista tuo sinun kommenttisi, Kuolemannaakka, koska olen ymmärtänyt, että nojaat vain faktoihin, ja siltä pohjalta katsot tätä keissiä. Onko sinulle tullut nyt mutua tähän, vai mistä on kyse? (Olen ymmälläni)

ETP:stä seuraavat kohdat:

27.8.2009

AA: "Tajusin, että joku on tulossa sisälle. Jukka oli tuolloin jo noussut ylös ja oli muistaakseni tätä tunkeilijaa vastassa. Muistaakseni Jukka seisoi lähellä takaovea. Tajusin, että joku tuli sisälle ikkunasta ja että tämä tunkeilija olisi rynnännyt Jukan kimppuun. Muistaisin, että olin tuolloin vielä itse vuoteessa. Muistaakseni seisoin vuoteella."

20.9.2009

AA: "Muistelisin, että Jukka seisoi rikotun ikkunan edessä jo silloin, kun tekijä oli tulossa sisään. Muistelisin, että Jukka sanoi jossain vaiheessa jonkin kirosanan, mutta joka tapauksessa Jukka kommentoi jotain.

Olen kertonut, että herätessäni meteliin olimme molemmat Jukan kanssa sängyllä ehkä seisomassa, mutta siinä vaiheessa, kun tekijä tuli rikotun ikkunan kautta huoneeseen oli Jukka seisomassa rikotun ikkunan edessä makuuhuoneen lattialla."
Valhalla
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Valhalla »

Ei kun homman nimi on niin täällä kuin oikeussalissakin, että Annelin puolustus muuttaa tarinan aina kutakin yksittäistä väitettä vastaan. Valehtelu on sallittua, ristiriidoista ei välitetä ja syylliseksi voi osoittaa vasta kun epäilystä ei jää. Näin se menee.
pikasso
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja pikasso »

Jos ajatellaan vielä sitä lasien määrää jota lenteli ikkunasta, niin miksi Jukka ja Anneli eivät paenneet saunan puolelle ja sieltä kautta lähelle ulko-ovea ja lasten huoneita. Kun kerran lasin rikkominen kestää jo minuutteja niin voi vaan ihmetellä kuinka juuri tapahtuukin asiat kuin elokuvissa; paetaan vintille tai kellariin. :roll:
Rouva_Etsivä
Neuvoja-Jack

Valhalla kirjoitti:Ei kun homman nimi on niin täällä kuin oikeussalissakin, että Annelin puolustus muuttaa tarinan aina kutakin yksittäistä väitettä vastaan. Valehtelu on sallittua, ristiriidoista ei välitetä ja syylliseksi voi osoittaa vasta kun epäilystä ei jää. Näin se menee.
Ei, ei, Valhalla. Olen nimenomaan nähnyt Kuolemannaakan perustelevan omia näkemyksiään, ei sen kautta kenen puolella on (ei siis ole pro- eikä anti-Anneli), vaan puhtaasti faktojen perusteella, eli hän väitti aiemmin jossain ketjussa käyvänsä tätä keskustelua täysin objektiivisesti. Mielestäni pari viimeistä kommenttia hieman vesittää tätä näkemystä.

Se on kyllä totta, että Annelin puolustuksella tarina muuttuu aina siihen suuntaan kuin se on heille edullista. Eikä edes yhtään haittaa se, että eri kuulusteluissa on täysin ristiriitaista kertomaa keskenään. Loppupeleissä kuitenkin ratkaisee se, kuka on kaikkein ovelin valehtelija.
Kuolemannaakka
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

Rouva_Etsivä kirjoitti:Olen tummentanut Kuolemannaakan tekstistä osan. Minusta on hieman kummallista tuo sinun kommenttisi, Kuolemannaakka, koska olen ymmärtänyt, että nojaat vain faktoihin, ja siltä pohjalta katsot tätä keissiä. Onko sinulle tullut nyt mutua tähän, vai mistä on kyse? (Olen ymmälläni)

ETP:stä seuraavat kohdat:

27.8.2009

AA: "Tajusin, että joku on tulossa sisälle. Jukka oli tuolloin jo noussut ylös ja oli muistaakseni tätä tunkeilijaa vastassa. Muistaakseni Jukka seisoi lähellä takaovea. Tajusin, että joku tuli sisälle ikkunasta ja että tämä tunkeilija olisi rynnännyt Jukan kimppuun. Muistaisin, että olin tuolloin vielä itse vuoteessa. Muistaakseni seisoin vuoteella."

20.9.2009

AA: "Muistelisin, että Jukka seisoi rikotun ikkunan edessä jo silloin, kun tekijä oli tulossa sisään. Muistelisin, että Jukka sanoi jossain vaiheessa jonkin kirosanan, mutta joka tapauksessa Jukka kommentoi jotain.

Olen kertonut, että herätessäni meteliin olimme molemmat Jukan kanssa sängyllä ehkä seisomassa, mutta siinä vaiheessa, kun tekijä tuli rikotun ikkunan kautta huoneeseen oli Jukka seisomassa rikotun ikkunan edessä makuuhuoneen lattialla."
Älä suotta ole ymmälläsi, voit tuolta lautamiehistä katsoa, mihin kirjoitteluni nojaan. Asioita, joista ei ole olemassa faktatietoja, on pakko pohdiskella loogisesti ja mutu-menetelmällä, eikä ne tietenkään ole silloin faktoja tai ehdoton totuus. Lähinnä mietiskelyä siitä, mitä ihminen/itse tekisi vastaavassa tilanteessa.

Minusta täällä liioitellaan ihmisen järkevyyttä toimia ja oikeaa reagointia äärimmäisen harvinaisessa ja epäselvässä tilanteessa. Ja ihmisten muistia liioitellaan ihan älyttömästi, kun vaaditaan joka sekunnista tarkka kuvaus kolmen vuoden päästä tapahtumista. Minulla on useampi kaveri, jonka ikkunaan on esim öiseen aikaan alettu hakata. Yksikään heistä ei juossut karkuun tai soittanut poliisille. He pelästyivät ja menivät sitten katsomaan, mikä siellä hakkaa. Aina siellä oli känninen äijä (yleensä naapuri). Ja yleensä he sen jälkeen avasivat itse oven ja kysyivät mikä hätänä. Jos naapuri olisi pistänyt puukolla, niin henki olisi mennyt, mutta heille ei tullut mieleen ajatella, että tulija on murhaaja.

Samoin, jos jostain talon toisesta huoneesta kuuluu kova paukahdus tai ikkuna särkyy, niin mennään katsomaan mitä tapahtuu. Jos siihen paukkeeseen vielä herätään kesken unien, ei ihminen kunnolla tajua oliko se unta vai totta, ja reaktiot ovat muutenkin hitaampia ja epäloogisempia. Jos terassilla heiluu joku ukko ja hakkaa ikkunan rikki, niin moni jää kuin jääkin "odottamaan", perääntyy nurkkaan, huutelee "mitä helvettiä, kuka sä oot, älä tuu tänne", eikä ollenkaan toimi kuin Bruce Willis. Koska vielä tässäkään vaiheessa sisälläolijat eivät tajua asian vakavuutta, siis sitä, että kohta lähteekin henki. Kuolemanvaarassa ihminen toimii äärimmillään, mutta tuohon tilaan ei pääse, ellei tilannetta tajua. Sitä ennen on 100 todennäköisempää vaihtoehtoa kuin murhaaja, eikä tämä selkäytimestä lähtevä oman hengen pelastamismoodi ole vielä päällä.

Kun joku lyö ikkunaan reiän ja sitten kaikki hiljenee (kuten tyttö ja poika ja Annelikin kertoivat), niin sitä reikää mennään katsomaan. Kun nostaa verhon ja murhaaja onkin ikkunan takana, niin siinä ei ehdi kissaa sanomaan, kun on puukko mahassa. Ja kun pelästyy ja samantien saa puukon kylkeen, ei todellakaan toimi järkevästi: hommaa ei ees ehdi tajuta ja hoipertaa vain taaksepäin, ei edes vielä ymmärrä, että sai puukosta.

Eihän huppis rikkonut ikkunaa yhdessä erässä vaan kahdessa. Ekaan porukka heräsi, muttei ehtinyt sängystäkään ylös kun meteli jo loppui. Jukka punnersi sängystä hitaasti, Anneli tuskin heränneenä. Tyttö lähti huoneestaan meteliin herättyään. Jukka ei välttämättä ehtinyt tutkia reikää lainkaan (josta murhaaja oli yrittänyt saada ovea auki, muttei ollut onnistunut, ja ehkä itsekin vetäytynyt miettimään, että mitäs nyt. Sitten päättänyt tulla tuolin avulla sisälle ja rikkoa koko ikkunan. Mahdollisuuksien rajoissa on jopa se, että kun kukaan ei laittanut valoja sisällä päälle, huppis luuli, ettei ketään ole kotona.). Ei ehtinyt, koska tyttö huhuili olohuoneessa ja Jukan oli mentävä lähettämään hänet nukkumaan. Tällä välin huppis haki tuolin ja valmistautui hakkaamaan ikkunan sisälle. Tai ehkä jukka ehti ikkunalle ja sai puukosta jo heti siinä (pisaroitahan oli myös ikkunan edessä, tosin ne ovat saattaneet pudota murhaajastakin), perääntyi kuitenkin nurkkaan kun lasi alkoi uudelleen lentää, Anneli kunnolla heräsi vasta tässä vaiheessa ja ponkaisi puolinukuksissa pystyyn ja samassa huppis jo olikin sisällä ja ryntäsi Jukan kimppuun takan edustalle/nurkkaan.

Teoriaa, mutta perusteltua. Voi olla toisinkin, mutta jäljet sopivat tuohon.
Annelin kertomus voi olla huonoa lavastusta tai sitten voi olla, että hän ei muista tapahtumia kovin hyvin. Voisihan olla? Eikö nimenomaan pirullisen lavastuksen tehnyt muistaisi tapahtumat kovinkin hyvin? Mikä Annelia esim esti sanomasta, että heräsivät meteliin, sit se loppui ja kaikki rauhottui, menin vessaan ja kun olin siellä, alkoi rytistä. Juoksin sieltä sitten takkahuoneen rajalle, ja puukkomies olikin vastassa (oli kaatanut Jukan sängylle) ja nirhaisi kohti, mut sain sen verran väistettyä, ettei mennyt syvälle. Lapsikin keksisi paremman tarinan kuin että lasit alko lenteleen ja muistaakseni sitten huppis olikin jo sisällä ja muistaakseni Jukka siinä sit paini ja muistaakseni sitä ja tätä. Tai sitten ei oikeasti muista.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS

”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
Rouva_Etsivä
Neuvoja-Jack

pikasso kirjoitti:Jos ajatellaan vielä sitä lasien määrää jota lenteli ikkunasta, niin miksi Jukka ja Anneli eivät paenneet saunan puolelle ja sieltä kautta lähelle ulko-ovea ja lasten huoneita. Kun kerran lasin rikkominen kestää jo minuutteja niin voi vaan ihmetellä kuinka juuri tapahtuukin asiat kuin elokuvissa; paetaan vintille tai kellariin. :roll:
Kyllä minä ainakin jäisin odottamaan lasisateeseen ikkunasta tulevaa tappajaa. Mielestäni aivan luonnollinen tapa toimia.

Eikös ne vaihtoehdot olleet pako tai hyökkäys? Jukka ja Anneli vain olivat rohkeita, taistele tai kuole -mentaliteettia molemmissa. Eivät olleet ihan pupupöksyjä. Toinen menetti henkensä ja toinen jatkaa elämäänsä kuin ei mitään olisi tapahtunutkaan. Tosin tällä hetkellä hieman rajoitetuissa oloissa, mutta elossa lie kuitenkin.
Rouva_Etsivä
Neuvoja-Jack

Lihavoinnit minun
Kuolemannaakka kirjoitti: Samoin, jos jostain talon toisesta huoneesta kuuluu kova paukahdus tai ikkuna särkyy, niin mennään katsomaan mitä tapahtuu. Jos siihen paukkeeseen vielä herätään kesken unien, ei ihminen kunnolla tajua oliko se unta vai totta, ja reaktiot ovat muutenkin hitaampia ja epäloogisempia.
No, mielestäni 10 minuuttia odotella sisääntulijaa on jo aika lailla hidasta toimintaa. Toki myönnän, että niinkin hitaita reaktioita periaatteessa voi ihmisellä olla.
Kuolemannaakka kirjoitti: Kun joku lyö ikkunaan reiän ja sitten kaikki hiljenee (kuten tyttö ja poika ja Annelikin kertoivat), niin sitä reikää mennään katsomaan.
"No voi hitsi, mikäs reikä se tämä on!"
Kuolemannaakka kirjoitti:Kun nostaa verhon ja murhaaja onkin ikkunan takana, niin siinä ei ehdi kissaa sanomaan, kun on puukko mahassa.
Tässä tapauksessa ei näin tainnut olla, Anneli kertoo puukon heiluneen vasta kun kuviteltu huppis oli sisällä, ja Jukka oli häntä vastassa. Ylläolevasta saa sen kuvan, että puukko on tökätty mahaan ikkunassa olleesta reiästä huppiksen ollessa vielä ulkona. Anneli ei ole missään vaiheessa kertonut näin tapahtuneen.
Kuolemannaakka kirjoitti:Ja kun pelästyy ja samantien saa puukon kylkeen, ei todellakaan toimi järkevästi: hommaa ei ees ehdi tajuta ja hoipertaa vain taaksepäin, ei edes vielä ymmärrä, että sai puukosta.
En ole ollenkaan samaa mieltä. Mielestäni siinä tilanteessa voi hyvin hoiperrella sivullekin.
Kuolemannaakka kirjoitti:Jukka punnersi sängystä hitaasti.
Ei kyllä Annelin kertoman mukaan Jukka oli äkkiä oven edessä tappajaa vastassa.
Kuolemannaakka kirjoitti:Mahdollisuuksien rajoissa on jopa se, että kun kukaan ei laittanut valoja sisällä päälle, huppis luuli, ettei ketään ole kotona.
Mielestäni Anneli kertoi kuulusteluissa, että kohde nimenomaan oli Jukka. Eiköhän tappaja, oli se sitten kuka tahansa, tiennyt, että Jukka oli kotona.
Kuolemannaakka kirjoitti:Ei ehtinyt, koska tyttö huhuili olohuoneessa ja Jukan oli mentävä lähettämään hänet nukkumaan.
En muista tällaista kohtaa, että Jukka on mennyt viemään tytön takaisin nukkumaan. Mutta voin olla väärässäkin.
Kuolemannaakka kirjoitti:Anneli kunnolla heräsi vasta tässä vaiheessa ja ponkaisi puolinukuksissa pystyyn ja samassa huppis jo olikin sisällä ja ryntäsi Jukan kimppuun takan edustalle/nurkkaan.
Eli Anneli heräsi kunnolla vasta 10 minuutin lasin rikkomisen jälkeen. Hmmm, uskokoon ken tahtoo.
Kuolemannaakka kirjoitti:Eikö nimenomaan pirullisen lavastuksen tehnyt muistaisi tapahtumat kovinkin hyvin?
Ei kun nimenomaan valheella on lyhyet jäljet. Se on tässä hyvin jo tullut esillekin.

Kaikki spekulaatioita, joilla ei ole todellisuuspohjaa.
turumurre
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja turumurre »

Rouva_Etsivä kirjoitti:...
Se on kyllä totta, että Annelin puolustuksella tarina muuttuu aina siihen suuntaan kuin se on heille edullista. Eikä edes yhtään haittaa se, että eri kuulusteluissa on täysin ristiriitaista kertomaa keskenään. Loppupeleissä kuitenkin ratkaisee se, kuka on kaikkein ovelin valehtelija.
No nyt on tämäkin päivä pelastettu... :lol:

Itse olen aina ollut esittämieni takana enkä ole muutellut niitä. Ja näin olen myös jatkossa kun kerran ei ole tarve muuttaa niitä.
Sopii myös katsoa reilun vuoden takaisista lähtien, ja verrata niitä myös hovioikeuden ratkaisuun. Etpä tule löytämään paljonkaan eroavaisuuksia.

Tiedätkö miksi on niin helppoa pysyä esittämien asioiden takana. Siksi koska ne ovat todellisuudessa tapahtuneet ja täsmäävät erittäin hyvin myös häkepuheluun.

Esimerkiksi kukaan syyllistäjistä ei ole pystynyt esittämään toimivaa surmaillan kokonaiskuvausta.
Ulkosuomalaista lukuunottamatta kukaan ei ole edes yrittänyt. Miksi?
Siksi että se on mahdotonta. Faktatiedot (etp, oikeuden perustelut + muut lähteet) ovat kaikkien saatavilla, joten sopii yrittää...
-
Rouva_Etsivä
Neuvoja-Jack

turumurre kirjoitti:

Itse olen aina ollut esittämieni takana enkä ole muutellut niitä. Ja näin olen myös jatkossa kun kerran ei ole tarve muuttaa niitä.
Sopii myös katsoa reilun vuoden takaisista lähtien, ja verrata niitä myös hovioikeuden ratkaisuun. Etpä tule löytämään paljonkaan eroavaisuuksia.

Tiedätkö miksi on niin helppoa pysyä esittämien asioiden takana. Siksi koska ne ovat todellisuudessa tapahtuneet ja täsmäävät erittäin hyvin myös häkepuheluun.
No voi hyvänen aika sentään Turre! Enhän suinkaan tarkoittanut sinua, tai ketään muuta tällä palstalla, olen puhunut puhtaasti Annelin puolustuksesta, eli itse Annelista, Mannerista & co., heillehän tämä tarinan muuttaminen on edullista kai, ei kai sentään kenellekään täällä? :shock: Ja kiva kuulla, että kuulut mielestäsi "Annelin puolustukseen", ilmeisesti viralliseenkin sitten, vai? Itse en tällaista tiennyt ennen tätä päivää.

Salli munkin nauraa! :lol:

P.S. Ei kaikki puheet koske sinua. :wink:
Valhalla
Watson itse

Rouva_Etsivä kirjoitti:
turumurre kirjoitti:

No voi hyvänen aika sentään Turre! Enhän suinkaan tarkoittanut sinua, tai ketään muuta tällä palstalla, olen puhunut puhtaasti Annelin puolustuksesta, eli itse Annelista, Mannerista & co., heillehän tämä tarinan muuttaminen on edullista kai, ei kai sentään kenellekään täällä? :shock: Ja kiva kuulla, että kuulut mielestäsi "Annelin puolustukseen", ilmeisesti viralliseenkin sitten, vai? Itse en tällaista tiennyt ennen tätä päivää.

Minäkään en ymmärrä lainkaan, että Turre otti tuon itseensä. Sentään palstan objektiivisimpia ja piirustustaitoisimpiä nickejä. Tuossahan puhuttiin väitteiden ristiriidoista ja suunnan muutoksista. Ihan pahoillaan Turren puolesta.
Turre yllä: Tiedätkö miksi on niin helppoa pysyä esittämien asioiden takana. Siksi koska ne ovat todellisuudessa tapahtuneet ja täsmäävät erittäin hyvin myös häkepuheluun.
Näin sitä mennään ylpeänä eteenpäin.
Turre yllä: Itse olen aina ollut esittämieni takana enkä ole muutellut niitä. Ja näin olen myös jatkossa kun kerran ei ole tarve muuttaa niitä.
Vaikka seksiskandaalista murhan kautta toiseen. Periksi ei anneta.
Viimeksi muokannut Valhalla, Pe Loka 07, 2011 1:02 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Chili
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Chili »

Onko Jukan saamista vammoista selkeää kuvausta saatavilla? Voisiko joku antaa linkin tai postata, pls!

Oliko Jukan jaloissa merkkejä lasin päällä kävelemisestä? Onko valokuvia saatavilla?
Valhalla
Watson itse

Chili kirjoitti:Onko Jukan saamista vammoista selkeää kuvausta saatavilla? Voisiko joku antaa linkin tai postata, pls!

Oliko Jukan jaloissa merkkejä lasin päällä kävelemisestä? Onko valokuvia saatavilla?
Kun ei ole etp:tä. Pistä priva rapakon taa US:lle jolla on käräjien päätöskin. Tai Taralle / Turrelle.
turumurre
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja turumurre »

Rouva_Etsivä kirjoitti: Ei, ei, Valhalla. Olen nimenomaan nähnyt Kuolemannaakan perustelevan omia näkemyksiään, ei sen kautta kenen puolella on (ei siis ole pro- eikä anti-Anneli), vaan puhtaasti faktojen perusteella, eli hän väitti aiemmin jossain ketjussa käyvänsä tätä keskustelua täysin objektiivisesti. Mielestäni pari viimeistä kommenttia hieman vesittää tätä näkemystä.

Rouva_Etsivä kirjoitti: No voi hyvänen aika sentään Turre! Enhän suinkaan tarkoittanut sinua, tai ketään muuta tällä palstalla, olen puhunut puhtaasti Annelin puolustuksesta, eli itse Annelista, Mannerista & co., heillehän tämä tarinan muuttaminen on edullista kai, ei kai sentään kenellekään täällä? :shock: Ja kiva kuulla, että kuulut mielestäsi "Annelin puolustukseen", ilmeisesti viralliseenkin sitten, vai? Itse en tällaista tiennyt ennen tätä päivää.

No hienoa, nauretaan yhdessä; :lol: , :lol:

Oletko lukenut kaikki AA:n kuulustelut/litteroinnit (2006 - 2010), vai vaan ne jotka tehty 2009 (Taran tänne postaamat)? Niitä on hiukkaverran enemään ja ne näitä 'tunnustus'-kuulusteluita lukuunottamatta ovat yhtäpitäviä kerronnassaan. Hovin perusteluihin näiltä osin? Oletko muuten perehtynyt tytön litteroituihin kuulusteluihin? Hovin perusteluihin näiltä osin?
Nämä kaikki ovat yhtäpitäviä siihen mitä virallinen puolustus ajaa.
-
Rouva_Etsivä
Neuvoja-Jack

turumurre kirjoitti: No hienoa, nauretaan yhdessä; :lol: , :lol:

Oletko lukenut kaikki AA:n kuulustelut/litteroinnit (2006 - 2010), vai vaan ne jotka tehty 2009 (Taran tänne postaamat)? Niitä on hiukkaverran enemään ja ne näitä 'tunnustus'-kuulusteluita lukuunottamatta ovat yhtäpitäviä kerronnassaan. Hovin perusteluihin näiltä osin? Oletko muuten perehtynyt tytön litteroituihin kuulusteluihin? Hovin perusteluihin näiltä osin?
Nämä kaikki ovat yhtäpitäviä siihen mitä virallinen puolustus ajaa.
-
Turru, en ole puhunut sinulle, eikä minua juuri kiinnosta vastata typeriin kysymyksiisi. Ketä oikeasti kiinnostaa mitä minä olen lukenut? Tässä ketjussa oli tarkoitus keskustella itse Ulvila-keissistä, ei siitä mitä minä olen lukenut. Ja sinä todellakin kehtaat väittää, että KAIKKI kuulustelut ovat yhtäpitäviä ja täysin samanlaisia, eikä niissä ole mitään ristiriitoja. Ole hyvä vaan, jatka vaan valheen teitä, kyllä ne ennen pitkää loppuvat.
Vastaa Viestiin