siirretty Kysy ylläpidolta ketjusta tänne.
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 87#p435487
Mileva kirjoitti:Tara, katsoin kyllä.
Ehdotin sinulle jo kahteen eri otteeseen, että tekisit tm:n kuvista omat versiosi, mutta ehdotukseni kaikui kuuroille korville. Tuollainen kuvien vierekkäin vertailu on myös aivan eri asia kuin se, että käytät tm:n tekijänoikeuden alaisia kuvia ja teet niihin lisäyksiä, vieläpä vastoin tm:n pyyntöjä. Keskustelu näyttää harhautuneen jo kauas siitä asiasta, johon nyt haluaisin ylläpidon vastauksen.
Toistan kysymykseni vielä kerran: Jos julkaisen täällä omia, tekijänoikeuden alaisia kuviani/piirroksiani/mallinnuksiani, onko muilla kirjoittajilla oikeus tehdä kuviini mitä tahansa lisäyksiä pyynnöistäni ja tekijänoikeuksistani välittämättä?
Ja jotta en ainakaan omalta osaltani sotkisi tätä ketjua turhaan, jätän keskustelun täällä nyt tähän. Vastatkoon ylläpito kysymykseeni, jos kokee sen tarpeelliseksi.
Tarkoitatko että minun pitäisi 'jäljentää' tm:n tekemä kuva? Miksi ihmeessä? Eikö se olisi plagiaatti, eli rikkomus? Mitä hyötyä? Piirtää toiseen kertaan kuva josta puuttuu lasinpaloja?
Tällä kertaa originaalikuva on käytettävissä tarvittavaa vertailua varten. Minun tekemäni viiva tai nuoli, kysmysmerkki, v-merkki (tarkoittaa vasen puoli) ei vääristä ei millään tavalla tm:n kuvan antamaa informaatiota, päin vastoin, tarkentaa.
Saahan toiselta lainattua tekstiäkin esim
lihavoida, ja lainata vain osan postista, jos kertoo että on niin tehnyt. Itse laitan usein linkin lainaamaani postiin, jos sitä ei voi lainata kokonaan, esim siksi että postista tulisi liian pitkä, tai jos haluan kommentoida vain jotain yhtä asiaa.
Mitä oleellista olen peittänyt vääristellyt tm:n ikkuna-kuvassa peittänyt tai muunnellut niin ettei lainatusta kuvasta enää näy se informaatio joka kuvassa on alunperin?
Mikä informaatioarvo on kuvassa olleella olohuoneen nojatuolilla hupun käyttämän kulkuaukon koon suhteen?
Ihan mielelläni laittaisin tm:n 'kokokuvan' ja originaalikuvan, mutta kun minfon formaatti ei salli niin isojen kuvien asettelua rinnakkain niin että pointti tulisi esille parhaalla tavalla. En pitänyt nojatuolia niin tärkeänä asiana.