Siis minkä haasteen? Tuon kuvan piirtämisen? Miksi kenenkään tarvitsisi sitä piirtää, koska sinä itse olet sen tänne vapaaseen jakoon pistänyt? Jos joku haluaa siihen muokata jonkun epäkohdan tai oman arvionsa, on hänellä laillisesti kaikki oikeudet siihen, kunhan tekee sen lain mukaan. Lakia käyty läpi kysyttävää moderaattorille-kohdassa. Ideaalitilanteessa kuvasi olisi sellainen, ettei siinä olisi korjattavaa. Olen aiemmassa työssäni tutkinut tekijänoikeusrikkomuksia ja tuollaiseen vetoaminen tälläisessä keskustelussa on lapsellista. Jos et halua, että kuviasi täällä jaetaan ja osoitetaan virheitä niitä muokkaamalla, kannattaisi harkita kannattaako kuvia tänne itse lisäillä.turumurre kirjoitti:
http://i866.photobucket.com/albums/ab22 ... imessa.jpg
katsotaan sitten tätä asiaa pidemmälle kuka on oikeassa ja kuka väärässä. Otatko haasteen vastaan? Tai Valhalla?, ole hyvä vaan sinäkin. Mäkrökin siellä näemmä jotain sanoi. Mäkrön kommentista (tais olla Mäkrö),tämän loppuun vähän kevyempää.
Tara on tehnyt tuosta kaiken lisäksi siveellisyysloukkauksen piirtämällä kuvaani Annelin ilman pöksyjä... Hyihyi Tara!
-
Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa
Re: Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa
-
Peräkylän Maigret
- Javier Pena
OT: Ulvila-ketjuun osallistujille suosittelen oheislukemiseksi seuraavaa:
http://www.netn.fi/kauppa/index.php?mai ... ucts_id=26
Arthur Schopenhauer: Taito olla ja pysyä oikeassa
"Riidan syttyessä riitelijät uskovat, että totuus on heidän puolellaan. Eripuran jatkuessa kumpikin käy epäileväiseksi".
Tieteen, taiteen, politiikan ja arjen kiistoissa tarvitaan taitoa väittää, vängätä ja voittaa. Filosofi Schopenhauer tarjoaa tätä varten 38 taktista temppua kaikille kärhämöitsijöille.
Ihminen kuolee kernaammin kuin ajattelee. Ja puhuu ajatusta nopeammin. Jos huomaa erehtyneensä, syy on sysättävä kiistakumppanin niskoille. Tämä vaatii taitoa. Hyvien neuvojen turvin totuudesta piittaamattoman torailun voi kehittää omaksi taiteenlajikseen. Teoksen suomentaja, FT Jarkko S. Tuusvuori on kirjoittanut kirjaan perusteellisen johdatuksen eristiikan historiaan.
Arthur Schopenhauer (1818–68) muistetaan filosofian historian legendaarisena pessimistinä. Hänen synkeytensä kumpusi kuitenkin myönteisestä oivalluksesta: elävä olento mitä sinnikkäimmin haluaa, yrittää ja tavoittelee kaikenlaista. Ennen muuta ihminen tahtoo saada oman tahtonsa läpi. Vaikka Schopenhauer suosittelee filosofiassaan tämän kärsimystä tuottavan tahtomisen tukahduttamista, hän esittelee ymmärtäväisesti pyrkimisen ja hinkumisen surkuhupaisia muotoja.
Taito olla ja pysyä oikeassa kuuluu Schopenhauerin jälkeenjääneisiin käsikirjoituksiin. Siinä kuvataan ihmisen omahyväistä tarvetta puolustaa näkökantaansa totuudesta piittaamatta. Lukijalle annetaan kokonaiset 38 taktista temppua, joiden avulla härkäpäinen kiisteleminen sujuu parhain päin. Schopenhauerin pienklassikko on yhtaikaa oppinut tutkielma ja hilpeänkitkerä kuvaus inhimillisestä turhamaisuudesta.
http://www.netn.fi/kauppa/index.php?mai ... ucts_id=26
Arthur Schopenhauer: Taito olla ja pysyä oikeassa
"Riidan syttyessä riitelijät uskovat, että totuus on heidän puolellaan. Eripuran jatkuessa kumpikin käy epäileväiseksi".
Tieteen, taiteen, politiikan ja arjen kiistoissa tarvitaan taitoa väittää, vängätä ja voittaa. Filosofi Schopenhauer tarjoaa tätä varten 38 taktista temppua kaikille kärhämöitsijöille.
Ihminen kuolee kernaammin kuin ajattelee. Ja puhuu ajatusta nopeammin. Jos huomaa erehtyneensä, syy on sysättävä kiistakumppanin niskoille. Tämä vaatii taitoa. Hyvien neuvojen turvin totuudesta piittaamattoman torailun voi kehittää omaksi taiteenlajikseen. Teoksen suomentaja, FT Jarkko S. Tuusvuori on kirjoittanut kirjaan perusteellisen johdatuksen eristiikan historiaan.
Arthur Schopenhauer (1818–68) muistetaan filosofian historian legendaarisena pessimistinä. Hänen synkeytensä kumpusi kuitenkin myönteisestä oivalluksesta: elävä olento mitä sinnikkäimmin haluaa, yrittää ja tavoittelee kaikenlaista. Ennen muuta ihminen tahtoo saada oman tahtonsa läpi. Vaikka Schopenhauer suosittelee filosofiassaan tämän kärsimystä tuottavan tahtomisen tukahduttamista, hän esittelee ymmärtäväisesti pyrkimisen ja hinkumisen surkuhupaisia muotoja.
Taito olla ja pysyä oikeassa kuuluu Schopenhauerin jälkeenjääneisiin käsikirjoituksiin. Siinä kuvataan ihmisen omahyväistä tarvetta puolustaa näkökantaansa totuudesta piittaamatta. Lukijalle annetaan kokonaiset 38 taktista temppua, joiden avulla härkäpäinen kiisteleminen sujuu parhain päin. Schopenhauerin pienklassikko on yhtaikaa oppinut tutkielma ja hilpeänkitkerä kuvaus inhimillisestä turhamaisuudesta.
Valhalla kirjoitti:visitor59 kirjoitti:Valhalla kirjoitti:
Kiitos tarjouksesta, mutta ei kiinnosta. Mitat sen verran epäluotettavia ja lähteeksi väitetään esitutkintaa niin en viitsi laittomaan harhautteluun sekaantua. Pistetään tähän lupa kuitenkin talteen kun en oikein pysy mukana milloin koet, että saa muokata ja milloin ei.
Älä nyt kuitenkaan erehdy tuota minään lupana pitämään. Ei nimittäin tainnut olla lupa, vaan paremminkin varoitus.
Ei, kyllä tuo oli ihan faktisesti kehoitus kuvan käyttöön. Eikä ollut kerta ensimmäinen. Varoitussanaa viestissä ei ole yhtäkään.
heh Valhalla, ymmärsit kyllä puolentoista vuoden tuttavuuden pohjalta... jos et, niin täsmennän: Sinulla eikä Taralla ole lupaa käyttää tekemiäni kuvia sääntöjen vastaisesti. Voimme käyttää tätä tässä postissa nyt kerrottua kieltoa sitten tulevaisuudessa, jos on tarve osoittaa jotain.
Tämä kielto on tällä hetkellä myös yleispätevä.
Olen kuitenkin miettinyt sellaista, koska 3D-malli on virallisen pohjapiirustuksen mukaan tehty, niin voisin esim. antaa käyttöoikeuden nim. Alpoholistille, jos hän tekee sen täsmennetyn/päivitetyn video-version ulkopuolisen riehumisesta surmatalossa. Mikäli Alpolta haluja löytyy, niin olen myös valmis ajoittamaan tapahtumat. Ja jos Alpolla on aikaa myös vastakkaisen näkemyksen luomiseen (ulkosuomalaisen?), niin myös siihen tapaukseen olisin valmis luovuttamaan oikeudet 3D-mallistani kuvattuun pohjapiirrokseen.
Näistä pitää kuitenkin erikseen vielä sopia kyseessä olevien kesken.
Laitan tähän 'malliksi' alpoholistin aikanaan 2D-pohjalle tehdyn Ulvilan surmatapaus-videon:
http://www.youtube.com/watch?v=vszBlnZeCYY
No kuten todettua, näistä tulee väärinkäsityksiä kun tuot tänne kuviasi arvioitavaksi ja välillä kiellät kommentoimasta - välillä et, välillä jopa kehoitat niitä käyttämään. Vaikka ovat täällä toimestasi vapaasti arvioitavissa ja kommentoitavissa. Toisaalta puhut kokoajan 3d kuvista joita on käytetty väärin. Täällä ei ole ollut yhtäkään 3d kuvaa. On vain mallinnussoftasi 2d kuvia. Ihan eri asia.
Ja mitä niiden muokkaamiseen tulee, niin ei ne minua kiinnosta. En näe niillä merkitystä. Kommentoin ja siteeraan sitten jos niikseen mutta kun ovat aika merkityksettömät. Onhan pohjapiirroksen mitatkin epätarkat ja jopa harhauttavat ilman virheitäsikin. Saati niillä ryyditettynä.
No kylläkin neuvoin sinua ihmisvartalon suhteissa. Ne neuvot tarjosin ystävällisyyttäni.
Ja mitä niiden muokkaamiseen tulee, niin ei ne minua kiinnosta. En näe niillä merkitystä. Kommentoin ja siteeraan sitten jos niikseen mutta kun ovat aika merkityksettömät. Onhan pohjapiirroksen mitatkin epätarkat ja jopa harhauttavat ilman virheitäsikin. Saati niillä ryyditettynä.
No kylläkin neuvoin sinua ihmisvartalon suhteissa. Ne neuvot tarjosin ystävällisyyttäni.
Valhalla kirjoitti:No kuten todettua, näistä tulee väärinkäsityksiä kun tuot tänne kuviasi arvioitavaksi ja välillä kiellät kommentoimasta - välillä et, välillä jopa kehoitat niitä käyttämään. Vaikka ovat täällä toimestasi vapaasti arvioitavissa ja kommentoitavissa. Toisaalta puhut kokoajan 3d kuvista joita on käytetty väärin. Täällä ei ole ollut yhtäkään 3d kuvaa. On vain mallinnussoftasi 2d kuvia. Ihan eri asia.
No, tätä mieltä minäkin. Kauhia kalabaliikki kuitenkin, sullakin, pitkin matkaa, 3D-kuvien myötä.... mutta kun ovat aika merkityksettömät.
Jatkossa oletankin että sivuutat ne esittämäsi mukaisesti.
Kuvat sivuutankin. Kuten tähänkin asti. Tuo viimeaikojen keskustelu olikin enemmän tekijänoikeuksien suhteen. Eikä kait siinäkään enää ole krskustelutarvetta - kuvat täällä on siteerattavissa ja kommentoitavissa. Mitään laitonta ei ole tapahtunut ja tuskin syyttäjänvirastokaan lähdeaineistosi etp:n perään kyselee vaikka oletkin siitä lainannut.
Eipä tähän asiaan tällä erää paljon muuta, kiitoksia kaikille osapuolille. Hyvää keskusteluakin tekijänoikeuksista on paikka paikoin saanut seurata. Paljon oppia on saatu ja annettu, siinä mielessä ihan opettavaista. Kun kuitenkin ollaan kakkelipuolella, niin sanansäiläkin on lennellyt.
Eräs jota en yhtään ole huomioinut, on seuraava nimimerkki. Haluan vastata hänellekin, ettei tunne jääneensä osattomaksi:
Miss.
En vie. Meil ei oo enää pollea.
Miksi olen huomaavinani kirjoituksestasi negatiivisen sävyn? Oletko jostain asiasta huolissasi?
Kui?
Etkö enää olekkaan varma, että kaikki kriminaaliksi epäillyt osoittautuvat todellisiksi sellaisiksi?
*
Yhdestä asiasta olen kyllä tosissaan huolissani. Vastasinkin alla olevalle nimimerkille aiheesta 'miekkailuhymiö':
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 57#p435657
Nyt löysin myös toisen, saman nimimerkin kirjoittaman viittauksen tähän asiaan:
hyvää yötä, rauhoitu
Eräs jota en yhtään ole huomioinut, on seuraava nimimerkki. Haluan vastata hänellekin, ettei tunne jääneensä osattomaksi:
MissHolmes kirjoitti:Turre! Vie ne kuvasi ja 3D-mallinuksesi täältä hevon v......n, jos kuvittelet, että ne on jotenkin ''signeerattuja''.
Sä oot ihan itte tyrkännyt ne tänne koko kansan pällisteltäviksi ja arvioitaviksi.
Jos nyt alkaa näppy nousta, kun Anneli osoittautuukin oikeasti kriminaaliksi, niin mene vaatimaan niitä hyvityksiä elämällesi siltä: sehän tän koko v....n sopan on keittänyt ja sunkin kallista mallinnusaikaa riistänyt. Suotta!
Että alkaa välillä keittämään tää meininki: Turrekin on antanut mallinnuksiaan ja kuviaan käsitellä ja koskea aikanaan ihan vapaasti, mutta nyt kai alkaa olla se paikka, ettei niistä sitten kuitenkaan saa rahojaan pois ja julkikäyttö onkin sitten vaan ihan ''oman firman piikkiin''. Hups!
Miss.
En vie. Meil ei oo enää pollea.
Miksi olen huomaavinani kirjoituksestasi negatiivisen sävyn? Oletko jostain asiasta huolissasi?
Kui?
Etkö enää olekkaan varma, että kaikki kriminaaliksi epäillyt osoittautuvat todellisiksi sellaisiksi?
*
Yhdestä asiasta olen kyllä tosissaan huolissani. Vastasinkin alla olevalle nimimerkille aiheesta 'miekkailuhymiö':
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 57#p435657
Nyt löysin myös toisen, saman nimimerkin kirjoittaman viittauksen tähän asiaan:
?. Tai no, unohda,Tara kirjoitti:... Minä olen hänelle punainen vaate nyt sitten. Se miekkailuhymiökin kertoi jotain. Huh, tosi hauska, 'iihan mahtava'. Olisko hällä jotain aggressiota mua vastaan.
...
koko kirjoitus: http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 58#p435558
hyvää yötä, rauhoitu
Lihavointi minun, noukittu täältä: http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... &start=150ulkosuomalainen kirjoitti:Edwin -- kiistakumppanisi mielesta ei ole edes fakta kuka kuoli ja missa. Yritin toistuvasti korjata mm. Virolaisen blogissa olleeseen nimeen ("Jukka Lehto") perustuvaa vaitetta, etta Anneli joutui mielentilatutkimukseen, koska tuomareilta menivat uhrit sekaisin. Tassa kiistakumppanisi kanta:
viewtopic.php?f=14&t=5300&start=1050&p=434663&view=show#p434663Mileva kirjoitti:Us ja Sirpa, te olette vängänneet tuosta samasta asiasta jo sivukaupalla. Eikö se jo riittäisi?
1) Totta on, että Jyrki Virolaisen blogissa kirjoitetaan Jukka Lehdosta. Us:n tulkinta on, että kyseessä on yksinkertainen kirjoitusvirhe, mutta Sirpa tulkitsee asian eri tavalla.
----
Miksi teillä on niin välttämätön pakko puolustella kummallakin omaa mielipidettänne loputtomiin? Enkä tarkoita tällä asiallista mielipiteen perustelua, vaan tuota iänikuista vääntämistä siitä, mikä on totta ja mikä ei. Mitä faktoihin tulee, olette tavallaan kumpikin oikeassa, te vain tulkitsette asioita eri tavalla.
Tummennus minun. Minusta uhrin nimi siten kuin se oli Satakunnan Karajaoikeuden valituomioon itse asiassa kirjoitettu (=Jukka Lahti) on helposti tarkistettava fakta mutta kiistakumppanisi mielesta vain "tulkintaani." Minusta tama on aika selva osoitus siita minkalaiset "faktat" kiistakumppaniasi kiinnostavat. Tai kuka saa minkakinlaista vaaraa tietoa korjata.
Ulkosuomalaiselle nyt vielä kerran rautalankaperformanssi, ettei tarvitse enää jatkossa kirjoittaa ketjuihin minun puolestani virheellistä tietoa jälleen kerran esittäen:
Fakta on, että Virolainen kirjoitti blogissaan Lehdosta ja Mäkinen todisti oikeudessa olohuoneen olleen täynnä verijälkiä, sen tiedät itsekin. Kuitenkin, niin kauan kuin Virolainen ei ole tekstejään oikaissut, eikä Mäkinen/toimittaja korjannut lausuntoa ihan julkisesti, on tulkintasi kirjoitusvirheestä/sanoissa sekoilusta edelleen vain tulkinta, ei fakta.
Ellet sitten ole ajatustenlukija ja tiedä jotakin, mitä minä en tiedä. Oletko? Tiedätkö? Jos tiedät, niin ole hyvä ja valaise minuakin tämän asian suhteen, jotta saan siirrettyä tulkinta-kansiosta taas uuden asian fakta-kansioon.
Ja jotta ei sinun tai kenenkään muunkaan tarvitse kyseenalaistaa tietojani uhrin henkilöllisyydestä, korostan vielä: olen samaa mieltä tässä asiassa kanssasi, Virolainen oli huolimaton ja Mäkinen tai toimittaja teki virheen. Sirpalla, ja kenellä tahansa muullakin, on kuitenkin oikeus tulkita tätä asiaa eri tavalla. On lukijan tehtävä, ei sinun, päättää, kumman tulkinta on uskottavampi.
Lukijoita ne on ulkosuomalaisetkin. Ja oikeudet päättää omasta puolestaan sekä se täällä ilmaista. Täällä on jopa lupa ilmaista kanssakirjoittelijoista kuinka uskottavia heidän kirjoituksensa ovat.On lukijan tehtävä, ei sinun, päättää, kumman tulkinta on uskottavampi.
Voi Valhalla. Enhän minä sitä yrittänytkään sanoa. Ulkosuomalainen vain ottaa aina niin kovasti nokkiinsa siitä, "kun taalla ei osa porukkaa ikina hahmota mista on kysymys, vaikka kuinka monta kertaa selittaa".Valhalla kirjoitti:Lukijoita ne on ulkosuomalaisetkin. Ja oikeudet päättää omasta puolestaan sekä se täällä ilmaista. Täällä on jopa lupa ilmaista kanssakirjoittelijoista kuinka uskottavia heidän kirjoituksensa ovat.On lukijan tehtävä, ei sinun, päättää, kumman tulkinta on uskottavampi.
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 42#p433142
Eli toisin sanottuna ulkkista vain tympäisee niin maan perkeleesti, kun kaikki eivät ole yhtä viisaita kuin hän ja ymmärrä asioiden todellista laitaa.
Minullakin on oikeus esittää tulkintani. Voipihan olla, että tässä Mäkisen sekoilussa kyse olikin siitä, että toimittaja meni vahingossa väärään oikeussaliin. Siinä salissa käsiteltiinkin Jukka Lehdon surmaa, ja syytettyjen penkillä istui Anneli Bauer. Uskottavaa? Eipä ole, ei, mutta silti minulla on oikeus teoriani esittää. Muilla kirjoittajilla on puolestaan oikeus ja jopa velvollisuus korjata faktojen puutteellisuus (joita tässä edellä kirjoittamassani siis esiintyy), mutta ei oikeutta kieltää mielipidettäni.
Niin, ja laitetaanpa nyt vielä wikipedian ihan pätevä määritelmä käsitteestä "fakta":
http://fi.wikipedia.org/wiki/TosiasiaTosiasia (tosiseikka, fakta) on yksilöllisestä käsityksestä tai tulkinnasta riippumaton asia. Se on todellisuudessa olemassa oleva vastine todelle väittämälle, ja sen olemassaolo tekee väittämästä toden. Tosiasia on näin asioiden todellinen tila, asiaintila joka vallitsee.
-
Kuolemannaakka
- James Bond (George Lazenby)
Anneli Bauer 
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS
”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
www.shorturl.at/agoNS
”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
-
ulkosuomalainen
- Michael Knight
Ah-hah. Vahan niinkuin arvelinkin. Minulla on kolme nikkia mutta kaksi ihmista vihollisissa. Saattaapa viime peleissa selvita, etta ihmisia on vain yksi.
Nothing sways the stupid more than arguments they can't understand.
Cardinal de Retz, Memoires (1781)
When a wise man points at the moon, the imbecile examines the finger.
Confucius
Confucius
Että mitenkä?
Noin yleensäkään en jaksa ymmärtää multinikkeilyä. Eteenkään tällaisella palstalla. Hupinsa kullakin.
Noin yleensäkään en jaksa ymmärtää multinikkeilyä. Eteenkään tällaisella palstalla. Hupinsa kullakin.
Herrasmies kulkee aina portaissa edellä. Myös yksin ollessaan.
-
Kuolemannaakka
- James Bond (George Lazenby)
Komppaan täysin, kysymystä myöden. Tämmöset "vihollis"jutut on kans jotenkin lapsellisiataavetti kirjoitti:Että mitenkä?
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS
www.shorturl.at/agoNS
-
ulkosuomalainen
- Michael Knight
taavetti --- nayttaa olevan yhdella sun toisella sivupersoona. Jotkut tarvitsevat lomittajaa. Toisille on taas hyodyllista saada nakemyksilleen varauksetonta tukea. Tallainen itsekeskeinen (I, Me and Myself) keskinaisen kehumisen kerho on kateva kun keskustelu muuten tyrehtyy.
Sivupersooonia on kuitenkin aika vaikea luoda ilman etta huomaavainen tarkkailija hoksaa. Jollei kirjoitustyyli paljasta niin logiikka. Tai lipsahdukset. Sivupersoonan hoksaaminen puolestaan saastaa monasti opponentilta aikaa ja hermoja. Siksi taalla jenkeissa on monilla palstoilla IP osoitteet nakyvissa. Senkin voi tietenkin kiertaa mutta vahan jarruttelee innokkaimpia.
Enempia en nyt viitsi paljastella. Tarkkaavainen lukija tekee faktoista omat johtopaatoksensa. Itse en ole koskaan viela sivupersoonaa tarvinnut.
P.S. Kuolemannaakka - vihollisnappulalla ei ole mitaan tekemista vihan kanssa. Paitsi etta arsytykset siivoutuvat silmista, ei saa nailta yksityisviesteja.
Sivupersooonia on kuitenkin aika vaikea luoda ilman etta huomaavainen tarkkailija hoksaa. Jollei kirjoitustyyli paljasta niin logiikka. Tai lipsahdukset. Sivupersoonan hoksaaminen puolestaan saastaa monasti opponentilta aikaa ja hermoja. Siksi taalla jenkeissa on monilla palstoilla IP osoitteet nakyvissa. Senkin voi tietenkin kiertaa mutta vahan jarruttelee innokkaimpia.
Enempia en nyt viitsi paljastella. Tarkkaavainen lukija tekee faktoista omat johtopaatoksensa. Itse en ole koskaan viela sivupersoonaa tarvinnut.
P.S. Kuolemannaakka - vihollisnappulalla ei ole mitaan tekemista vihan kanssa. Paitsi etta arsytykset siivoutuvat silmista, ei saa nailta yksityisviesteja.
Nothing sways the stupid more than arguments they can't understand.
Confucius
Confucius