Rikottu ovi-ikkuna ja siitä kulkeminen

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
turumurre
Ainesta Watsoniksi

Re: Rikottu ovi-ikkuna ja siitä kulkeminen

Viesti Kirjoittaja turumurre »

ulkosuomalainen kirjoitti:
Toinen Hmmm. onko sittenkään tuo korkeus lattiatasosta se 93.5cmm, jospa ne on mitanneet tuosta ulkokautta oven alaosan korkeuden...
Ei kyl luulis, mutta miten tää homma nyt muuten täsmäisi.
Ulkoa mitattuna on rekoissa korkeus ollut 104 cm.
Eikun tarkoitin pelkkää ovea, eli jospa on mitattu oven alaosa alakarmiin asti.

No ok tält erää tuo, mutta pelkkä silmä kyllä näyttää että suhde-ero olisi huomattavampi..
Visitor sai siis ihan passelin... Ja ulkokautta tiiltenkin mukaan ok...
Täytynee joskus tsekata itsekin tää itseni iloksi vielä tarkemmin.

Ovi on siis 'ylipitkä' 935+1190+110(arvio)=2235 = erikoisovi.

Kiitoksia ulkosuomalaiselle videoista, niistä on iloa uusillekin lukijoille.
Olivat visiin vaihtaneet toiseen paikkaan kun ei turre löytänyt.

Muuten, tuota kulkuvideota kun katselin, niin siinähän ei oltu nostettu lattiatasoa ylemmäksi, vaan lähtö oli poistuessaankiin terassin tasolta. Toki tuo mistä ponnistivat (rekoarkku) oli kaiketi suhteessa oikealla korolla. Ois kyllä ollu havainnollisempaa se oikea lattiataso ja siitä myös olisivat aitakävelyä harrastaneet ilman rekoarkkua.
Mutta ei. Ehkäpä Uoti porukoineen sen vielä testaa, kunhan ohjelma joskus tulee tuutista.
turumurre
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja turumurre »

Tässä muuten vielä yksi vähän tarkempi kuva rikotusta ovesta, täällä kyllä joskus muinoin ollu:

http://i22.tinypic.com/23mx01y.jpg

http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... n*#p277872
Tara
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Tara »

^ Hyvä kuva myös siltä kannalta, että sen avulla näkee mikä ero on yöllä lasijäänteitten määrässä kuvissa joista toinen on otettu 1.12.yöllä ja toinen jonain päivänä 1.12. jälkeen:

Kuva
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
alpo holisti
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja alpo holisti »

TUrum.
ihmettelin itsekin tuota oven kokonaimittaa, 225? hmmm
Mileva
Frank Drebin

Viesti Kirjoittaja Mileva »

Vieläköhän täällä on paikalla se henkilö, joka esitti, että lasin rikkomissuunnan voisi päätellä lähes varmasti pintajännitteen jättämien mikroskooppisten pienten jälkien avulla? Yritin taas kaivella sitä viestiä, mutta Minfon haku-toiminto ei pidä minusta tänään(kään).
jmit
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja jmit »

Tuo yöllä otetu kuva on hyvin merkityksellinen. Siinä näkyy alalaidassa n. 10 cm korkea ja 20 cm leveä lasinpala kiinni. Mikäli aukosta olisi kuljettu astumalla karmille, niin toinen jalka olisi pyyhkäissyt tuon lasinpalan pois. Mikäli karmille ei ole astuttu, niin homma muuttuu entistä vaativammaksi. Itse asiassa kuka hyvänsä aukosta menevä huitaisisi tuon lasinpalan pois vaikka kädellä ennen kulkua aukosta.
jmit
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja jmit »

Mileva,

Minä olen tuo henkilö. Lasin murtumismekaniikka reuna-alueilla on sellainen, että iskun puolelle syntyy murtumakohtaan vetojännitys ja vastakkaiselle puolelle puristusjännitys. Puristusjännitys taas murtotilanteessa ylittää lasin puristuslujuuskapasiteetin, joka puolestaan näkyy jälkenä mikroskooppikuvassa.

Asialla on jonkilaista merkitystä, vaikka itse uskon,että lasi on ainakin valtaosin rikottu ulkoa ja Annu on syyllinen.
Valhalla
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Valhalla »

Kuva

Tässä Satakunnan Kansan ottamassa kuvassa on lisäämäni mitta mukana. Aika paha laajakulmavääristymä joten mitta on aika karkeasti sinne päin sovitettu.

Vakio-oven korkeus peitehuulloksineen on noin 202,5cm. Tässä laajakulma sekä alareunan lista tuo hieman epätarkkuutta pohdintaan. Mutta jos tuo mitta olisi oletuksena niin etp:n mitat ei täsmää. Päättelisin, että ovi on erikoiskorkeutta.

Näin ollen etp:n mitta ikkuna-aukon alalaitaan lattiasta 93,5cm pitänee paikkansa. Kynnyskorkeus tuo hieman muuttujaa tähän. Ikkuna-aukon korkeus 119 menee sekin näin aika lähelle. ( Leveys olisi 58cm ).

Lyhyesti - vaikka tuo perspektiivi osoittautuikin hankalaksi - niin minä uskoisin etp:n mittoja. Ovi vain ei ole standardikorkuinen - jota mittaa ei valitettavasti ole annettu.

Samassa yhteydessä on pääteltävissä, että varsinkin tapahtumapaikan kuvissa ikkuna-aukossa on jopa reilun 10cm haittoja eli lasipuikkoja /reuna kaventamassa kulkuaukkoa.
Mileva
Frank Drebin

jmit kirjoitti:Mileva,

Minä olen tuo henkilö. Lasin murtumismekaniikka reuna-alueilla on sellainen, että iskun puolelle syntyy murtumakohtaan vetojännitys ja vastakkaiselle puolelle puristusjännitys. Puristusjännitys taas murtotilanteessa ylittää lasin puristuslujuuskapasiteetin, joka puolestaan näkyy jälkenä mikroskooppikuvassa.

Asialla on jonkilaista merkitystä, vaikka itse uskon,että lasi on ainakin valtaosin rikottu ulkoa ja Annu on syyllinen.
Hei, hienoa! Muistelinko oikein, että olet tätä asiaa esittänyt myös eteenpäin? Onkohan sitä tutkittu?
Valhalla
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Valhalla »

Mileva kirjoitti:
jmit kirjoitti:Mileva,

Hei, hienoa! Muistelinko oikein, että olet tätä asiaa esittänyt myös eteenpäin? Onkohan sitä tutkittu?
Tässä - pohdin itsekseni - täytyisi päästä niihin iskukohtien pieniksi murentuneisiin lasinpaloihin käsiksi. Lasin pölyyntynyt ja myös ulkopinta tulisi päätellä niistä ja saada selville ja sitten tehdä em tutkimus.

Näitä vielä ovessa olevia lasinreunoja on voitu vielä viimekädessä siistiä vaikka ulkopuoleltakin. Samaten jo aukon suurentuneena sitä on voitu hakata edestakaisin iskuin jos astalo on ollut kirves tai sorkkarauta tmv jolla onnistuu reunan hajoitus myös takaisinvedolla.

Mutta mitä hyödyttää. Anneli on voinut rikkoa ikkunaan kummalta puolelta tahansa. Tietenkin jos osoittautuu, että iskut on sisältä niin se on siinä. Että sikäli voi onnistaa.
Mileva
Frank Drebin

Valhalla kirjoitti:
Tässä - pohdin itsekseni - täytyisi päästä niihin iskukohtien pieniksi murentuneisiin lasinpaloihin käsiksi. Lasin pölyyntynyt ja myös ulkopinta tulisi päätellä niistä ja saada selville ja sitten tehdä em tutkimus.

Näitä vielä ovessa olevia lasinreunoja on voitu vielä viimekädessä siistiä vaikka ulkopuoleltakin. Samaten jo aukon suurentuneena sitä on voitu hakata edestakaisin iskuin jos astalo on ollut kirves tai sorkkarauta tmv jolla onnistuu reunan hajoitus myös takaisinvedolla.

Mutta mitä hyödyttää. Anneli on voinut rikkoa ikkunaan kummalta puolelta tahansa. Tietenkin jos osoittautuu, että iskut on sisältä niin se on siinä. Että sikäli voi onnistaa.
Niin, sitä minä haenkin, että sisältäpäin rikottuna ovi-ikkuna voisi ratkaista tapauksen. Tosin olen sitä mieltä, että kyllä siitä aukosta joku on kulkenut, suuntaan tai toiseen tai molempiin.
Rouva_Etsivä
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Rouva_Etsivä »

Eikös ollut niin, että ovi-ikkunan laseista löytyi vain Jukan verta? Muistaako kukaan oliko ruskeita kuituja ikkunalaseissa, sekä ikkunaan jääneissä että lattialla/terassilla olevissa lasinpaloissa? Oliko tarkkaa tietoa, missä kohti ikkunassa olleissa lasinpaloissa oli Jukan verta?

Edit: Vielä kysymys, missä kohti (olohuonetta?) tyttö sanoi olevansa, kun näki huppumiehen poistuvan?
Viimeksi muokannut Rouva_Etsivä, Ti Loka 11, 2011 11:00 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mileva
Frank Drebin

Rouva_Etsivä kirjoitti:Eikös ollut niin, että ovi-ikkunan laseista löytyi vain Jukan verta? Muistaako kukaan oliko ruskeita kuituja ikkunalaseissa, sekä ikkunaan jääneissä että lattialla/terassilla olevissa lasinpaloissa? Oliko tarkkaa tietoa, missä kohti ikkunassa olleissa lasinpaloissa oli Jukan verta?
Joo, laseista löytyi vain Jukan verta. Tarkempaa tietoa asiasta lienee niillä, joilla on ETP.

Ruskeita kuituja löytyi :
Jukka Lahden kynnenalusnäytteistä sekä hänen yllään olleista t-paidasta ja alushousuista, makuuhuoneen lattialla olleista verisestä halosta, verisestä keittiöveitsestä, pussilakanasta ja arkun vieressä olleista housuista, sängyllä olleista halosta, pussilakanasta ja tyynyliinoista, terassin ovesta ikkuna-aukkoa reunustaneista lasinpalasista sekä oven alaosasta sisäpuolelta ja ovesta roikkuneesta verhosta kuin myös terassilla oven edessä olleista muovituolista ja lasten kurakintaasta päältä.
http://www.oikeus.fi/55277.htm
pikasso
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja pikasso »

Mitä ihmettä :shock:

Manipuloiko joku kuvia? Tuolla ylhäällä olevassa pimeässä kuvassa on melko vieraan näköinen tausta.
Ikään kuin sisätiloissa olisi ovi tms, ja siinä taulu, itseasiassa kaksi ovea vierekkäin.
Katsokaa nyt tekin Cltr + näppäimillä.
Mileva
Frank Drebin

pikasso kirjoitti:Mitä ihmettä :shock:

Manipuloiko joku kuvia? Tuolla ylhäällä olevassa pimeässä kuvassa on melko vieraan näköinen tausta.
Ikään kuin sisätiloissa olisi ovi tms, ja siinä taulu, itseasiassa kaksi ovea vierekkäin.
Katsokaa nyt tekin Cltr + näppäimillä.
Oikeassa olet, näen saman. Nyt kyllä menee niin kivan hämäräksi taas, että...
Vastaa Viestiin