Minulle ei ole vieläkään valjennut, miksi Auerin olisi pitänyt kulkea puhelimen kanssa eteisaulaan tai kurkotella sinne päin, varsinkin jos hän oli itse syyllinen. Mikään syyttäjän versiossakaan ei viittaa tähän.ulkosuomalainen kirjoitti:^^Ummm... mista se olisi selvinnyt? Mika esti Anneli kurkottamasta katsomaan tai siirtymasta siihen mihin puhelimen johto kohtuudella riitti ja varmistamasta itse hupun lahtoa?
Puhelimen vierestä ja keittiön lattialta löytyneet veritipat viittaavat mielestäni siihen, että puhelu on soitettu keittiöstä. Auer kertoi ensimmäisessä kuulustelussaan sairaalassa, että oli pyytänyt tytärtään "kattomaan tonne", ei lähettäneensä häntä takkahuoneeseen.
Jos Auer olisi ollut aulan puolella, kai hän olisi nähnyt, minne saakka tyttö meni. Siihen, mikä häntä esti - no, pöytähän oli täynnä kaikenlaista lehtipinoa ym. Oliko johtokaan vapaasti saatavilla? Kolmanneksi, jos takkahuoneen ikkunan ulkopuolelta näkyy keittiön hyllyn pääty, minkä alla työtaso ja puhelin olivat, ei näkymä edes hyllyn päädystä ole sama ulospäin mm. väliseinien vuoksi. Tämähän täällä on monesti piirretty.
Puhelimen kanssa liikkuminen tosin selittäisi äänenvoimakkuuden vaihtelut (kuten luurin asennon vaihtuminenkin), mutta aika näyttää, onko sen takana nauhoitettuja ääniä. Ellei näitä tallennusvälineitä sitten takavarikoitu ainoastaan myöhempien epäilyjen (lsh ym.) vuoksi.