Surmavälineet: veitsi ja astalo
-
MissHolmes
- Ben Matlock
Re: Surmavälineet: veitsi ja astalo
Minusta on oikeasti luonnotonta, että Anneli puhuu puukosta. Hän on kuitenkin vain minuutteja aikaisemmin katsellut vieressä, kun 'Huppis' rikkoo jollain suuremmalla astalolla kolminkertaisen lasin. Hän on nähnyt 'Huppiksen' tulevan ikkunasta sisään -> suoraan Jukan kimppuun kädessään puukko. ???
Oli 'Huppis' minkä kätinen tahansa, on hän pitänyt ikkunanrikkomisastaloa tuossa hallitsevassa kädessä rikkoessaan ikkunaa. Mitä tapahtuu siinä vaiheessa, kun ikkuna on rikki?
Vaihtaako 'Huppis' astalon toiseen käteen ja ottaa hallitsevaan lyönti käteensä veitsen? Kaikella järjellä 'Huppikselle' itselleenkin olisi ollut turvallisempaa rynnätä sisään vahvempi ja suurempi astalo kädessään.
Luonnotonta on myös rynnätä lasin ympäröimästä aukosta hankalasti molemmat kädet ''varattuina''. Pitäisin sitä jopa mahdottomana, jos otetaan huomioon, ettei 'Huppis' loukannut itseään sisään tullessaan.
Oli 'Huppis' minkä kätinen tahansa, on hän pitänyt ikkunanrikkomisastaloa tuossa hallitsevassa kädessä rikkoessaan ikkunaa. Mitä tapahtuu siinä vaiheessa, kun ikkuna on rikki?
Vaihtaako 'Huppis' astalon toiseen käteen ja ottaa hallitsevaan lyönti käteensä veitsen? Kaikella järjellä 'Huppikselle' itselleenkin olisi ollut turvallisempaa rynnätä sisään vahvempi ja suurempi astalo kädessään.
Luonnotonta on myös rynnätä lasin ympäröimästä aukosta hankalasti molemmat kädet ''varattuina''. Pitäisin sitä jopa mahdottomana, jos otetaan huomioon, ettei 'Huppis' loukannut itseään sisään tullessaan.
Nuotio & Äreät Tiput
AA on onnistunut tekemään sisääntunkeutumisesta kuvauksen, joka tekee vaikutuksen ensikuulemalta. On helppo kuvitella, että joku vain tulee lasista läpi. Vaan kun sitä tarkemmin ajattelee, niin ei niin vain tullakaan, jos pitää vahingoittumatta tulla.
Poliisitkin tyynesti rekosivat jutun niin, että suojavarustus oli tehtävään valittu ja kaverit/kokeesta vastaava antoi tarpeen tullen ohjeita. Kaikki varmaan tarkastelivat toistensa suoritusta ja muutenkin ikkuna-aukon erityispiirteet oli helppo painaa mieleen.
Kuka tekisi tuon projektin yksin, pimeässä taskulamppu apuna. Ilman tietoa, tuleeko sisältä kohta pesäpallomailasta päähän, veitsestä käteen vai osoittaako sieltä peräti haulikonpiippu. Lasia lentää. Millä ne kasvot suojataan? Ja sitten jonkinlainen aukko, jonka terävät särmät voivat olla missä kohtaa tahansa. Että siinä saa kiivetessä miettiä, että mistä kohtaa voi jäädä kiinni tai repiä itsensä. Jos on vähänkin adrenaliinia veressä, niin joku lasin repäisy ei edes tunnu missään.
Olisi kohtuullista, että joku rekoryhmä ottaisi tuon homman uusiksi. Että nähtäisiin ihan koko homma ikkunan hajottamisesta siihen, että ollaan sisällä asti. Kaikki aseet vielä mukana. Sitten voitaisiin ihmetellä, että missä viipyy 112-soitto. Sinne ei ole pakko puhua 4 minuuttia. Ei kukaan edellytä että sinne pitää puhua joku asiakaspuhelu ja sitten sanoa kuulemiin. Tarkoitus on saada apua.
Mutta kun muisti on mennyt niin se on mennyt. AA:ta voi lisäillä tapahtuman kestoon minuutteja lisäämättä tarinaansa yhtään lisää tapahtumia.
Poliisitkin tyynesti rekosivat jutun niin, että suojavarustus oli tehtävään valittu ja kaverit/kokeesta vastaava antoi tarpeen tullen ohjeita. Kaikki varmaan tarkastelivat toistensa suoritusta ja muutenkin ikkuna-aukon erityispiirteet oli helppo painaa mieleen.
Kuka tekisi tuon projektin yksin, pimeässä taskulamppu apuna. Ilman tietoa, tuleeko sisältä kohta pesäpallomailasta päähän, veitsestä käteen vai osoittaako sieltä peräti haulikonpiippu. Lasia lentää. Millä ne kasvot suojataan? Ja sitten jonkinlainen aukko, jonka terävät särmät voivat olla missä kohtaa tahansa. Että siinä saa kiivetessä miettiä, että mistä kohtaa voi jäädä kiinni tai repiä itsensä. Jos on vähänkin adrenaliinia veressä, niin joku lasin repäisy ei edes tunnu missään.
Olisi kohtuullista, että joku rekoryhmä ottaisi tuon homman uusiksi. Että nähtäisiin ihan koko homma ikkunan hajottamisesta siihen, että ollaan sisällä asti. Kaikki aseet vielä mukana. Sitten voitaisiin ihmetellä, että missä viipyy 112-soitto. Sinne ei ole pakko puhua 4 minuuttia. Ei kukaan edellytä että sinne pitää puhua joku asiakaspuhelu ja sitten sanoa kuulemiin. Tarkoitus on saada apua.
Mutta kun muisti on mennyt niin se on mennyt. AA:ta voi lisäillä tapahtuman kestoon minuutteja lisäämättä tarinaansa yhtään lisää tapahtumia.
-
MissHolmes
- Ben Matlock
Ah! Mä unohdin taskulampun. Käsissä on siis fileerausveitsi, taskulamppu ja astalo.
Mihin taskulamppu jää sisään tullessa? 'Huppis' on yllättävänkin looginen ja rauhallinen, koska muistaa poimia vielä taskulampunkin mukaansa lähtiessään.
Lattialla oleva veitsi puolestaan sopisi siihen, ettei ikkunasta pysty kiipeämään ''kädet täynnä''. Jotain on jätettävä.
'Huppiksesta' luotu kuva ei vastaa minusta todellisuutta: Surmaaja on niin uhkarohkea, että syöksyy ryminällä sisään lasin läpi asuntoon, ei piittaa väliin tulevasta vaimosta, ei häkepuhelusta, ja tapaa ''kidutusluontoisesti'' perheen isän poistuen yhtä nopeasti, vaivattomasti ja äänettömästi.
MUTTA: piiloutuu lasta, varustautuu onnettomalla vanhalla fileerausveitsellä, huolehtii taskulampun mukaansa terassilta, juoksee talon vierustaa suoraan etupihalle, johon poliisit on juuri tulossa...
Mihin taskulamppu jää sisään tullessa? 'Huppis' on yllättävänkin looginen ja rauhallinen, koska muistaa poimia vielä taskulampunkin mukaansa lähtiessään.
Lattialla oleva veitsi puolestaan sopisi siihen, ettei ikkunasta pysty kiipeämään ''kädet täynnä''. Jotain on jätettävä.
'Huppiksesta' luotu kuva ei vastaa minusta todellisuutta: Surmaaja on niin uhkarohkea, että syöksyy ryminällä sisään lasin läpi asuntoon, ei piittaa väliin tulevasta vaimosta, ei häkepuhelusta, ja tapaa ''kidutusluontoisesti'' perheen isän poistuen yhtä nopeasti, vaivattomasti ja äänettömästi.
MUTTA: piiloutuu lasta, varustautuu onnettomalla vanhalla fileerausveitsellä, huolehtii taskulampun mukaansa terassilta, juoksee talon vierustaa suoraan etupihalle, johon poliisit on juuri tulossa...
Koiran havainnot hajujäljistä
Todistaja, koiraohjaajana toimiva vanhempi konstaapeli ZS on hovioikeudessa kertonut, että hän oli tapahtumayönä kello 4:19 saapunut silloisen koiransa kanssa etsimään hajujälkiä Tähtisentiellä sijaitsevan Anneli Auerin ja Jukka Lahden talon ympäristöstä. Olosuhteet jälkien löytämiseksi olivat olleet ihanteelliset, koska alustana oli ollut nurmikko, joka oli ollut kostea. ZS oli selvittänyt, että poliisi ja sairaankuljetushenkilöstö olivat liikkuneet etu- ja takapihalla sekä talon päädyissä, minkä vuoksi näiltä alueilta ei ollut ollut mahdollista ottaa jälkeä. Sen vuoksi ZS oli koirineen kulkenut kiinteistön rajoja pitkin.
Hovioikeus toteaa, että ZS:n ja poliisikoiralaitoksen opettaja ZT:n kertomusten perusteella on erittäin epätodennäköistä, että ulkopuolinen tekijä olisi poistunut kiinteistöltä sen takarajan tai sivurajojen yli. Tästä ei kuitenkaan voida päätellä, ettei ulkopuolinen tekijä ole liikkunut kiinteistöllä tai voinut poistua terassin ja takapihan kautta, koska takapihalta pääsee luontevasti Tähtisentielle talon päädyistä, joista hajujälkiä ei siis ole yritetty saada.
Nuotio & Äreät Tiput
No siinä olkkarin piirongin päällä on kyllä yksi taskulamppu ja hanskatkin. Laitettiin siihen ehkä pois tieltä ja kiireessä unohtui siihenMissHolmes kirjoitti:Ah! Mä unohdin taskulampun. Käsissä on siis fileerausveitsi, taskulamppu ja astalo.
Mihin taskulamppu jää sisään tullessa? '
Muista lähdekritiikki!
-
MissHolmes
- Ben Matlock
Kappas vaan. Nuo on mennyt minulta ihan ohi. Tutkittiinko kumpiakaan koskaan? Verijälkiä, lasijäämiä tms.???

Nuotio & Äreät Tiput
Ei voi olla totta! Kuvassa on todellakin taskulamppu ja hanskat, tarkistin Kuvia-ketjustakin. Jäikö lavastus jotenkin kesken, kun matkalaukutkin jäivät olohuoneeseen?
-
MissHolmes
- Ben Matlock
Ja mä olen valmis lyömään vaikka vetoa, ettei noita ole tutkittu.
Tara -apua! Sä osaat etp:n ulkoa: löytyykö mainintaa lipaston päällä olleista hanskoista ja taskulampusta???
Tara -apua! Sä osaat etp:n ulkoa: löytyykö mainintaa lipaston päällä olleista hanskoista ja taskulampusta???
Nuotio & Äreät Tiput
Siis surmaajalla käsissään taskulamppu, veitsi ja astalo. Homma alkaa selkiintymään. Epäilykset kohdistuvat vankilasta karanneeseen mustekalaan. 
Heh, no siis.. ulkoa.. haha..
En muista mitään mainintaa olohuoneen tai aulan tavaroista muuta kuin ne matkalaukut ja maton olohuoneessa. Tuo on aika kookas senkki. Tutkittiinkos sen sisältö? Ei muistu mieleen. Eli: en ole 100% varma. Mutta tuollaisista kumi- tai nahkahanskoista en kyllä tiedä/muista mainitun, enkä taskulampusta.
Onpa hyvä kuva muuten. Hanskat näyttävät sellaisilta vähän paksummilta, nuo ei kyllä ole mitkään tutun vetelät puutarhahanskat vaan jotakin raskaampaa hommaa varten - takkapuutöitä, naulaamista? Sahaamista? Olisiko siellä puuvajassakin käyty pimeässä. Sinnehän se laudanpätkistä koottu kehikkokin olisi ollut helppo purkaa ja hukata silmiin pistämästä muitten laudanpätkien sekaan. Rakennusajalta peräisin oleville laudanjämille on jokin loukko jokaikisessä omakotitalossa.
Vai tauluja oli Anneli naulannut? 'Siinä oli vasara kaapin päällä kun oli naulannut tauluja seinälle'.. joskus(?). Mitäköhän tauluja ja milloin.. Joka asialle selitys hyvissä ajoin.
En muista mitään mainintaa olohuoneen tai aulan tavaroista muuta kuin ne matkalaukut ja maton olohuoneessa. Tuo on aika kookas senkki. Tutkittiinkos sen sisältö? Ei muistu mieleen. Eli: en ole 100% varma. Mutta tuollaisista kumi- tai nahkahanskoista en kyllä tiedä/muista mainitun, enkä taskulampusta.
Onpa hyvä kuva muuten. Hanskat näyttävät sellaisilta vähän paksummilta, nuo ei kyllä ole mitkään tutun vetelät puutarhahanskat vaan jotakin raskaampaa hommaa varten - takkapuutöitä, naulaamista? Sahaamista? Olisiko siellä puuvajassakin käyty pimeässä. Sinnehän se laudanpätkistä koottu kehikkokin olisi ollut helppo purkaa ja hukata silmiin pistämästä muitten laudanpätkien sekaan. Rakennusajalta peräisin oleville laudanjämille on jokin loukko jokaikisessä omakotitalossa.
Vai tauluja oli Anneli naulannut? 'Siinä oli vasara kaapin päällä kun oli naulannut tauluja seinälle'.. joskus(?). Mitäköhän tauluja ja milloin.. Joka asialle selitys hyvissä ajoin.
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
MoiMissHolmes kirjoitti:Ja mä olen valmis lyömään vaikka vetoa, ettei noita ole tutkittu.
Olen pikkusen loukkaantunut!
Mä tuon tiedon sivuille ja minulla on etp ja hyvä muisti. Ja sitten pyydät tietoja Taralta joka hössöttää ja sekottaa asioita ja kopioi kuvia ja hyppää asiasta toiseen ja usein ei ymmärrä lukemaansa tekstiä (tai hyppää yli...). - Mä olen ollut Taran kanssa yv-vaihdossa, mutta lopetin, kun se on liian rönsyilevä niissäkin. Alunperin lähetin sille yksärin huomauttaakseni, että hän oli siteerannut jotain juttua väärin (muistaakseni etp:sta), mutta se ei tajunnut sitä kritiikiksi
Mä olen joskus jo aikaa ennenkin minfossa huomauttanut tuosta taskulampusta ja hanskoista, mutta mun viestit joutuu näkymättömiin siksi, että jotkut keskustelijat suoltaa pitkiä kuvallisia viestejä monine lainauksineen ja suurine avattarineen ja alaviitteineen...
terv skoone
Muista lähdekritiikki!
^
Mitäs tuo nyt on?? Miksei voi relusti sanoa yleisellä jos joku tekee virheen? Yksi muistaa yhden asian, toinen jonkun toisen...kolmas oikaisee, neljäs tarkentaa, jne.. Virheen tekeminen mikään häpeän aihe ole, tuskin kukaan tekee niitä tahallaan.
Loput meni kakkeliin. Terv nimim tyrmistynyt yksityisviesteihin viittailusta.
Loput meni kakkeliin. Terv nimim tyrmistynyt yksityisviesteihin viittailusta.
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
-
MissHolmes
- Ben Matlock
Skoonee, hei!
Tuo havaintosi oli uskomaton. Jos olet asian aiemmin maininnut, en ole sitä ymmärtänyt varmaankaan siksi, jos liitteenä ole ollut tuota kuvaa.
Itse olen kuvan nähnyt satoja kertoja, mutten ole koskaan tajunnut noita.
Ja Taran apua pyysin siksi, että juuri viikolla Tara selkeästi kävi läpi etp:n materiaalia, jossa oli listattu niitä tuotteita, joista DNA -, kuitu- tai muita näytteitä on otettu.
Itse en jaksanut alkaa lukea teosta. Olen lukenut sen kunnolla niin kauan sitten, etten muista ulkoa missä on mitäkin ja yhdenkin yksityiskohdan etsiminen vie tunteja. Sen sijaan minulle on jäänyt käsitys, että Tara tietää suurin piirtein missä osiossa on mitäkin. Ja jos ei muista ulkoa, löytää ne sieltä suht' nopsaan.
Ei kai tässä mikään kilpa ole kyseessä. Parasta tulostahan syntyy, jos jokainen kantaa kortensa kekoon. Sinä toi Skoone uskomattoman huomion tuosta kuvasta ja nyt kaivataan faktaa onko noita huomioitu poliisitutkinnassa.
Tuo havaintosi oli uskomaton. Jos olet asian aiemmin maininnut, en ole sitä ymmärtänyt varmaankaan siksi, jos liitteenä ole ollut tuota kuvaa.
Itse olen kuvan nähnyt satoja kertoja, mutten ole koskaan tajunnut noita.
Ja Taran apua pyysin siksi, että juuri viikolla Tara selkeästi kävi läpi etp:n materiaalia, jossa oli listattu niitä tuotteita, joista DNA -, kuitu- tai muita näytteitä on otettu.
Itse en jaksanut alkaa lukea teosta. Olen lukenut sen kunnolla niin kauan sitten, etten muista ulkoa missä on mitäkin ja yhdenkin yksityiskohdan etsiminen vie tunteja. Sen sijaan minulle on jäänyt käsitys, että Tara tietää suurin piirtein missä osiossa on mitäkin. Ja jos ei muista ulkoa, löytää ne sieltä suht' nopsaan.
Ei kai tässä mikään kilpa ole kyseessä. Parasta tulostahan syntyy, jos jokainen kantaa kortensa kekoon. Sinä toi Skoone uskomattoman huomion tuosta kuvasta ja nyt kaivataan faktaa onko noita huomioitu poliisitutkinnassa.
Nuotio & Äreät Tiput
Minustakin tämä skoonen havainto oli huikea! Olen itsekin aloittelijana yrittänyt tiirailla näitä kuvia tosi tarkkaan, mutten tätäkään nähnyt. Ihme, ettei täällä ole ennen huomattu havainnon arvoa!
-
MissHolmes
- Ben Matlock
Ja aikamoista sattumaa on, että juuri tuosta vierestä, ihan käden ulottuvilta löytyy ''osa surmaajan varusteista''. 
Taidankin etp:n sijaan keskittyä tuijottamaan muitakin kuvia. Jostain varmasti pilkottaa se sorkkarautakin. Skoone; kerro, jos se tai muuta merkittävää on jo osunut silmiisi.
Taidankin etp:n sijaan keskittyä tuijottamaan muitakin kuvia. Jostain varmasti pilkottaa se sorkkarautakin. Skoone; kerro, jos se tai muuta merkittävää on jo osunut silmiisi.
Nuotio & Äreät Tiput
-
ulkosuomalainen
- Michael Knight
Kylla minakin muistan hyvin noista kamoista aiemmin muutamaan kertaan eri ihmisten kyselleen. Nama konkariminfolaiset niinkuin skoone olivat pyoritelleet asioita jo kolme vuotta kun itse liityin tanne. Luin suurimman osan vanhoja ketjuja ennenkuin itse kirjoitin -- monta kertaa huomasin keksineeni pyoran uudelleen.
Viimeksi niista hanskoista ja lampusta taidettiiin paatella, etta ovat sen kuvia ottavan poliisin. Vahvitusta talle ei ole koskaan tullut mistaan.
Toisaalta siella on hanskoja vinoja pinoja joka puolella: ikkunalaudalla ulkona ynna naulassa ulkona seinalla ynna sisalla takkahuoneeen kaapissa ainakin sen sangylta loytyneen nappylahanskan pari.
Hupulla oli varaa valita jos joutui paksuista ( ikkunan rikkominen) siirtymaan nappylahanskoihin (sisatyot ja veitsen kasittely).
Annelilta kysyttiin sairaalassa hupun hanskoista. Vastaus oli jotain siihen suuntaan, ettei varmaan kauhean paksut kun piti veista kasitella. Tai sitten olen kehittanyt valemuiston. En jaksa kaivaa.
Viimeksi niista hanskoista ja lampusta taidettiiin paatella, etta ovat sen kuvia ottavan poliisin. Vahvitusta talle ei ole koskaan tullut mistaan.
Toisaalta siella on hanskoja vinoja pinoja joka puolella: ikkunalaudalla ulkona ynna naulassa ulkona seinalla ynna sisalla takkahuoneeen kaapissa ainakin sen sangylta loytyneen nappylahanskan pari.
Hupulla oli varaa valita jos joutui paksuista ( ikkunan rikkominen) siirtymaan nappylahanskoihin (sisatyot ja veitsen kasittely).
Annelilta kysyttiin sairaalassa hupun hanskoista. Vastaus oli jotain siihen suuntaan, ettei varmaan kauhean paksut kun piti veista kasitella. Tai sitten olen kehittanyt valemuiston. En jaksa kaivaa.
Nothing sways the stupid more than arguments they can't understand.
Cardinal de Retz, Memoires (1781)
When a wise man points at the moon, the imbecile examines the finger.
Confucius
Cardinal de Retz, Memoires (1781)
When a wise man points at the moon, the imbecile examines the finger.
Confucius