BODOM: Poikien moottoripyörät

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
groot
Andy Sipowich NYPD

Re: Sukat

Viesti Kirjoittaja groot »

konsta kirjoitti:
groot kirjoitti: Gustafssonin verettomyys saatiin todistajalausunnoista ...
Ei pidä alkuunkaan paikaansa. Miksi vinoilet täällä porukoille, kun itse esität vääriä tietoja.

Kaksi todistajalausuntoa. Toinen kuvaílee veriseksi möykyksi, toinen sanoo, että vaatteet olivat kunnossa, tarkoittaen mitä ilmeisemmin sitä, että olivat ehjät.
Verinen paa, ei verinen moykky. Vaatteet olivat kunnossa.
---------
Allekirjoitus.
teemu
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja teemu »

teemu kirjoitti:^"Vaatteet kunnossa" oli tekninen termi ja tarkoitti, että löydettäessä vaatteet olivat ehjät ja oikeassa järjestyksessä päällä, napit ja sepalus kiinni. Tahrat tutkittiin labrassa.
Hessu52 kirjoitti:Missä labrassa?
Viestissä oli kysymys olemassa olleesta poliisin terminologiasta ja käytännöstä, josta he itse tiedottivat yleisölle Bodomin jälkeen. Termejä kun kummasteltiin median yleisöpalstoja myöten (niinkuin muuten täällä yhä tehdään). Nykyään muistinvarainen, aikanaan lukemani selitys työnjaosta kertoi, että ruumiin löytyessä yritettiin selvittää kuka on kysymyksessä esim. kysymällä ruumiin löytäneeltä tai lukemalla vainajan mukana olleista papereista, mutta muuten hänestä katsottiin ne nimenomaiset asiat, jotka voidaan nähdä vain välittömästi paikan päällä. Patologin pöydällä ja rikoslaboratorioissa tutkittiin loput. Tämä siksi, että ensimmäinen paikalle saapunut poliisi oli tavallisesti järjestyspoliisin miehiä, ja varsinainen alalle erikoistunut rikospoliisi tuli vasta jos tarvittiin.

Näin se oli Bodomillakin. Lönnberg näkyy tehneen hyvinkin mielenkiintoisia havaintoja asioista, joista ei ole saatu parempaa selkoa jälkeen päin. Mysteeriossa näyttää olevan häneltä peräisin olevia tietoja, vaikka hän on pitänyt muistiinpanot itsellään. Ilmeisesti koskaan ei tullut tarvetta antaa niitä KRP:lle, vaan hän lienee selostanut asiansa suullisesti.
konsta
Ainesta Watsoniksi

Re: Sukat

Viesti Kirjoittaja konsta »

groot kirjoitti: Verinen paa, ei verinen moykky. Vaatteet olivat kunnossa.
Verinen möykky oli todistajan kuvaus. Moni muu puhui verisestä henkilöstä, tai verisestä päästä.
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Kun minä luin tuon todistajanlasunnon, olikohan rouva Koli, että hän näki verisen möykyn, niin minulle tuli kuva mieleeni verinen ihmisen pää.

En muista sanatarkasti, kuinka se meni, mutta se oli niin kirjoitettu, että kyse oli nimenomaan päästä.

Mitä sukkiin tulee, niin taisi olla niin, ettei toisella tytöistä ollut sukkia laisinkaan mukana, joten hänellä on olleet paljaat varpaat.

Edelleenkin ihmettelen, kuinka niemeltä olevista tavaroista ei aikoinaan löytynyt tuon enempää sormenjälkiä, vai eikö niitä ihan aikuisten oikeasti ole koskaan etsittykään?
_____
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja _____ »

Hessu52 kirjoitti:Edelleenkin ihmettelen, kuinka niemeltä olevista tavaroista ei aikoinaan löytynyt tuon enempää sormenjälkiä, vai eikö niitä ihan aikuisten oikeasti ole koskaan etsittykään?
Mistä tavaroista otetuista sormenjäljistä olisi tässä tapauksessa merkitystä asioiden selviämisen kannalta? Rikosmuseossa on esimerkiksi säilössä yksi pullo Bodomilta, missä näkyvät selvästi vieraat sormenjäljet. Tosin sama kai se sille koska mikään ei todista noiden jälkien haltijan yhteyttä itse Bodomjärven tapahtumaan, koska pullo tunnetusti kulkee aika monien käsien kautta "loppukäyttäjälle".
Hessu52
Watson itse

Eiköhän siloin sormenjäljillä oloso merkitystä, jos esimerkiksi avukeaskista löytyisi osittainen tai kokonainen vieras sormenjälki, joka olisi jonkun uhrin sormenjäljen päällä?

Silloin voisi päätellä, että askia on käsitellyt joku ulkopuolinen henkilö, jolloin se tukisi sitä, että niemessä on saattanut olla joku ulkopuolinen henkilö murhatöiden aikaan.

Sehän vahvistaisi Gussen asiaa kovastikin, paljon enemmän, kuin jokin puolen neliön kuukautisrätti, jota käyttäessään nainen, tai kenties pahat peräpukamat omistanut mies, olisi taatusti kävellyt jalat levällään, kuin hollituvan ovet, tai mistäs min sen tiedän, kun en ole kokeillut?

Taidanpa kokeilla.

Olivatko ne mitat 40x48 cm?
Hessu52
Watson itse

Eipä tarvinnut kokeilla.

Alkaessani etsimään sopivan kokoista pyyheliinaa liinavaatekaapistamme, vaimoni sattui kysymään mitä etsin?

Kertoessani asiani, hänellä oli naurussa piteleminen, sillä hänen mielestään paikallisellä lehmällä on ollut moonikset, jos sen kokoisia rättejä on joutunut käyttämään.

Itsekin jo oikeudenkäynnin aikaan, ihmettelin, miksi kukaan ei puutu rätin jättimäiseen kokoon, ei edes yksikään paikalla ollut nainen, vailuulivatko he kenties niin, että naisen biologia on kehittynyt vuosien saatossa niin, ettei enää niin suuria kuukautisrättejä tarvita.

Tämäkin on sellainen naurettava "todiste", joka meni oikeudessa läpi, kuin tyhjää vaan, vaika rätti onkin taatusti ollut paikalla jo hyvän aikaa ennen murhia.
Hessu52
Watson itse

Kun tarkastelin osiossa:Onnettomuusteoriat, olevaa teemun antamaa linkkiä Jawa merkkisestä moottoripyörästä, niin voisitteko te epäilevät Tuomaat kiinnittää huomiotanna sen pitkään satulaan ja isoon sivulokeraan.

Samanlaisia satuloita sai lisävarusteina erimerkkisiisn pyöriin, jollainen AJS-350 kuutiota vm. 52 oli.

Jos ei tuollaisen satulan alle yhtä pientä nahkarotsia saa, niin johan on kumma.

Nythän ei ole ollut kyseessä jääkarhuntalja, vaan pienikokoisen nuorukaisen "nahkis" (slangia, joka tarkoittaa nahkatakki), joka on uponnut satulan alle, kuin hohtimet kaivoon ja sillä sikari.
_____
Harjunpää

Hessu52 kirjoitti:Kun tarkastelin osiossa:Onnettomuusteoriat, olevaa teemun antamaa linkkiä Jawa merkkisestä moottoripyörästä, niin voisitteko te epäilevät Tuomaat kiinnittää huomiotanna sen pitkään satulaan ja isoon sivulokeraan.
Niin. Edelleen kysyn samaa: miksi poliisit olisivat kysyneet bongareilta moottoripyörän sivukotelosta, jos oletat etteivät poliisit itse olisi tutkineet näitä ja siten olisi ollut tietoisia esimerkiksi kotelon aukiolemisesta? Huvikseen?
Hessu52
Watson itse

Siinäpä se.

Jos poliisi on silloin jättänyt pyörät ilman huomiota, niin nyt kuulusteluissa sitten aukinainen sivuluukku olisi saattanut todistaa sen, että joku on sieltä jotain etsinyt, sillä kyllä omistaja sellaisen luukun perässään sulkee, mitä rosvo ei.

Tämähän olisi ollut ulkopuolisen oloa paikalla todentava tekijä, joskaan ei varma, mutta mikäs tässä jutussa muten sitten on varmaa, kuin kolme ruumista ja yksi vammoja saanut, muistamaton, nykyisin syytön hevosmies.

Kuten olen jo aiemmin ollut sitä mieltä, että arvotavarat on retken alussa kerätty talteen ja laitettu moottoripyörän sivukoteloon, sekä kiilusilmän piiloittaneen Sepin rotsin satulan alle, niin pidän tätä kaikkein eniten varteenotettavimpana vaihtoehtona, kaikkien onnettomuusteorioiden sijaan.
_____
Harjunpää

Olikohan lintupojilta kysytty tästä sivukoteloasiasta heti tuoreeltaan vai vasta silloin 13. päivän kuulusteluissa? Heti surmia seuraavan maanantain lehdissähän oli jo lintupoikien havainnoista juttua ja näitä oli poliisinkin toimesta myös kuultu siihen mennessä. Eli siis ennenkuin moottoripyöriä oli edes palautettu omistajilleen. Voiko Merivuokko auttaa tässä?
Hessu52
Watson itse

Olen antanut itseni ymmärtää, että lintupojalta, eili Heikiltä kysyttiin asiaa 2000 luvun kuulustelussa, eikä heiltä aiemmin ole kysytty pyöristä mitään.

Tämä toinen poikahan kuoli Ruotsissa melko nuorena sydänhalvaukseen, kun painoi liikaa duunia, joten häneltä ei aisaa ole tietääkseni kysytty.

Saattaahan olla, että olen jälleen kerran ymmärtänyt väärin, mutta Merivuokolla saattaisi olle siitä kuulustelusta parempi tieto.
skoone
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja skoone »

Hessu52 kirjoitti:Tämä toinen poikahan kuoli Ruotsissa melko nuorena sydänhalvaukseen, kun painoi liikaa duunia, joten häneltä ei aisaa ole tietääkseni kysytty.
.
Blomqvist kuoli Ruotsissa, mutta niinkö Kalekin?
Muista lähdekritiikki!
Hessu52
Watson itse

Saatoin sotkea pojat, sillä uusia nimiä pukkaa jutun yhteydessä jatkuvasti esiin, joten on aika vaikea enää pysyä nimissä mukana,

Jos olen jälleen kerran ollut väärinkäsityksen puuskassa, niin siitä pahoitteluni, sillä enhän ketään elävää toki halua elävänä haudata.
Hessu52
Watson itse

Tarkoitin tuossa toista lintupoikaa, eli Kalevi Haapalaista, joka tosiaan on kuollut Ruotsisa, näin ainakin ETP:n mukaan, joten ei se tietoni ihan hatusta vedetty ollut.

Heikki Saloselta poliisi olisi kysynyt niistä prätkien sivulokeroista.

Uhrikuvasta saa sen verran selvää, ettei Gussen prätkästä ole ainakaan vasemman puolen luukku auki, joten sinne ei kaiketi kukaan ole murtautunut.

Miksi skoone haluat tehdä minusta valehtelijaa sillä tavalla, että olisin väittänyt jonkun Blomqvistin, vai mikä se nimi nyt olikaan, kuolleen?

Kuinka monta lintupoikaa aamulla skoone, on sitten ollutkaan liikkeellä?
Viimeksi muokannut Hessu52, Pe Loka 05, 2007 9:27 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lukittu