Mielenkiintoinen on tämäkin kuva: harja ja rikkalapio on esillä. Suorastaan kulkureitillä. Onko niitä käytetty hetkeä ennen?

No ei ole valemuisto kyseessä!ulkosuomalainen kirjoitti:Kylla minakin muistan hyvin noista kamoista aiemmin muutamaan kertaan eri ihmisten kyselleen. Nama konkariminfolaiset niinkuin skoone olivat pyoritelleet asioita jo kolme vuotta kun itse liityin tanne. Luin suurimman osan vanhoja ketjuja ennenkuin itse kirjoitin -- monta kertaa huomasin keksineeni pyoran uudelleen.
Viimeksi niista hanskoista ja lampusta taidettiiin paatella, etta ovat sen kuvia ottavan poliisin. Vahvitusta talle ei ole koskaan tullut mistaan.
Toisaalta siella on hanskoja vinoja pinoja joka puolella: ikkunalaudalla ulkona ynna naulassa ulkona seinalla ynna sisalla takkahuoneeen kaapissa ainakin sen sangylta loytyneen nappylahanskan pari.
Hupulla oli varaa valita jos joutui paksuista ( ikkunan rikkominen) siirtymaan nappylahanskoihin (sisatyot ja veitsen kasittely).
Annelilta kysyttiin sairaalassa hupun hanskoista. Vastaus oli jotain siihen suuntaan, ettei varmaan kauhean paksut kun piti veista kasitella. Tai sitten olen kehittanyt valemuiston. En jaksa kaivaa.
Taskulamppu on Auerin. Hän on kertonut käyneensä pesuhuoneen kautta katsomassa Lahtea taskulampun kanssa. Hanskoista en tiedä - luultavasti samalta reissulta.ulkosuomalainen kirjoitti:
Viimeksi niista hanskoista ja lampusta taidettiiin paatella, etta ovat sen kuvia ottavan poliisin. Vahvitusta talle ei ole koskaan tullut mistaan.

Ei kai kukaan ole tuollaista lasin läpi tuloa esittänytkään. Fiksuna miehenä Jukka on kylläkin voinut sisälle päästäkseen rikkoa ikkunaa vain sen verran, että sai sen kahvasta sisäpuolelta auki, sai ehkä lasista jonkin verran haavoja käsiin (torjuntavammoja), saattoi tukea hieman vereentyneellä puutarhahanskakädellään ikkunan karmiin, laittoi sen ruskean pyyhkeen aukkoon tukoksi ja meno talossa jatkui..Kuolemannaakka kirjoitti:Mutta jos Jukka tarvitsi kävelykeppiä kotonakin, tai ylipäätään, niin joko hylättäisiin ainakin "Jukka tuli lasista läpi" -teoriat?
Tuli tässä pari asiaa mieleeni. Jossain vanhimman tytön ekoissa puhutteluissa (en muista tarkkaan, eikä mulla ole juuri nyt mahiksia tarkistaa etp:stä:::) tyttö alkaa puhua pesuhuoneen vessan vesisäiliöstä, että sitä vessaa ei käytetty/ei lapset saaneet käyttää?/ kun se edellinen asukas oli laittanut sinne viinapulloja.Veristi kirjoitti:Nyt minua askarruttaa niiden halkojen funktio rikospaikalla. On arveltu, että niitä olisi jossain vaiheessa käytetty. Jukan vertahan niissä tietenkin oli ja sitä tuntematonta DNA:ta toisessa, mutta... Oliko Jukassa edes jälkiä halolla hakkaamisesta, jos pään vammat oli tehty jollain toisella astalolla? Oliko käytetty sekä veistä, halkoa että astaloa? Oliko tässä halossa mitään lommoja merkiksi siitä, että sillä olisi hakattu? Jos sitä ei ollut käytetty hakkaamiseen, niin miksi halossa oli niinkin paljon verta? Oliko se tullut verilammikosta? Vai oliko se halko vain kastettu vereen, ikään kuin lavastustarkoituksessa?
Etp-materiaalissa ei ole mainintaa Jukan haavoista löytyneestä puuaineksesta, toisaalta joku asiantuntija ei voinut halkojen käyttöä kokonaan poiskaan sulkea. Mielestäni olisi pitänyt voida sulkea, enkä usko, että tuollaisella hennolla klapilla saisi päätä hajalle, ja yrityksestäkin pitäisi jäädä jälkiä. Halkoja on siis kaksi, toinen, verinen lattialla sängyn jalan tuntumassa, toinen vähäverinen (tai lähes veretön) sängyllä.Veristi kirjoitti:Nyt minua askarruttaa niiden halkojen funktio rikospaikalla. On arveltu, että niitä olisi jossain vaiheessa käytetty. Jukan vertahan niissä tietenkin oli ja sitä tuntematonta DNA:ta toisessa, mutta... Oliko Jukassa edes jälkiä halolla hakkaamisesta, jos pään vammat oli tehty jollain toisella astalolla? Oliko käytetty sekä veistä, halkoa että astaloa? Oliko tässä halossa mitään lommoja merkiksi siitä, että sillä olisi hakattu? Jos sitä ei ollut käytetty hakkaamiseen, niin miksi halossa oli niinkin paljon verta? Oliko se tullut verilammikosta? Vai oliko se halko vain kastettu vereen, ikään kuin lavastustarkoituksessa?