Ei taida asia edetä millään tavalla? Onko tulkittava niin, että "laiton uhkaus" yksityisviestin välityksellä ei kiinnosta moderaattoreita tai ylläpitoa?Moderaattorit kirjoitti:Tieto välitetty eteenpäin YP:lle. Emme kykene lukemaan yksityisviestejä jollei niitä toimiteta meille erikseen.
Jermo
Hessu52 solvaa toisia kirjoittajia esityksissään
Re: Hessu52 solvaa toisia kirjoittajia esityksissään
^Ehkä Sariolan kannattaisi keskittyä huolehtimaan siitä, ettei itse syyllisty rikoksen tunnusmerkit mahdollisesti täyttäviin tekoihin syyttäessään muita milloin mistäkin:
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 91#p170391
Ei - kyllä tässäpitäisi päästä siihen, että selvät uhkaukset rangaistaisiin! Jos on eri mieltä asioista, on se aivan eri juttu. Edelleen "laiton uhkaus yksityisviestissä" pitäisi olla asia johon moderaattorit ja ylläpito puuttuvat, samoin laiton uhkaus keskustelussa.pasi kirjoitti:^Ehkä Sariolan kannattaisi keskittyä huolehtimaan siitä, ettei itse syyllisty rikoksen tunnusmerkit mahdollisesti täyttäviin tekoihin syyttäessään muita milloin mistäkin:
Törkeältä vaikuttaa myös jos puhuttelee esim. nimimerkkiä "Matlock" väännöksellä "Mätälokki". Siinä nyt ei uhata henkeä, mutta on muuten etiketin vastainen, ja erittäin rumaa käytöstä. Onha säännöissä sellainenkin pykälä joka velvoittaa puuttumaan tällaiseenkin! Tuollaista nimittelijää voitaiiin premminkin sanoa "Mätämunaksi", sanon tämän vain esimerkin vuoksi. Tuollainen nimittely kuvottaa!
---------------------------------
Halventavat väännökset nimimerkeistä
Näyttää siltä, että ylläpito, moderaattorit ja ainakin nimimerkki "Hessu52" ja mahdollisesti myös nimimerkki "pasi" hyväksyvät tällaisen halpamaisen menettelyn.
Olisiko tuosta vedettävä sellainen johtopäätös, että tuollaisia väännöksiä saa käyttää yleisesti keskusteluissa.
Niinpä keskustelijat, ehkä voisimme koetella aluksi nimimerkkejä "Hessu52" ja "pasi".
Hessulle sopisi ehkä --------> "Haisuli52" tai "Mätämuna-Hessu"
pasille ehkä -----------> "pusipasi" tai olisiko parempi "kusipasi", tai "pusi-pusi-pasi"
Henkilökohtaisesti pidän kyllä tuollaisia väännöksiä törkeänä loukkauksena ja virheenä, johon moderaattoreiden ja ylläpidon tulisi heti arkailematta puuttua.
"Haisuli52" ja "kusipasi" kyllä hyväksyvät, mutta entä muut?
Mitä sanovat "Haisuli52" ja "kusipasi"?
Tämä on vain ehdotus. Toteutusta harkitaan.
Toistaiseksi en ole hyväksynyt omalla kohdallani toisten kirjoittajien nimimerkkien vääntämiseen uuteen muotoon niin, että se on loukkaavaa. Esim.
* Gustafsson -----> Gustafssonni
* Matlock ------> Mätälokki
Se on käytännössä helppoa, esim.
* Hessu52 ----->Hassu59, Haisuli52, Haisuli59, Hessu152cm, Hassu152cm
Kyllä noita on helppo keksiä...
Katsotaan nyt, miten jatkossa. Toistaiseksi en ole hyväksynyt tuollaista.
------------------------------------------
Lisätään tähän säännöistä se kohta joka mielestäni kieltää tuollaiset alatyyliset vääristelyt:
*7 §* Odotamme kaikkien kirjoittajien noudattavan yleistä netikettiä ja
ymmärtävän hyvän maun käsitteen. Mauttomuuksiin syyllistyneitä tullaan
rankaisemaan. Kirosanojen käyttö viesteissä on sallittua; olettaen että
viestissä on muutakin asiaa niiden lisäksi.
Matlock -----> Mätälokki ON MAUTONTA. "Tullaan rankaisemaan". Tapahtuuko se?
Yhtä paha on laiton uhkaus yksityisviestissä. Siitäkin pitäisi rangaista, eikä katsoa läpi sormien.
Saavatko kaikki kirjoittajat yhtäläisen luvan käyttää noita rumia keinoja?
Vai onko siihen joillakin yksinoikeus?
* Gustafsson -----> Gustafssonni
* Matlock ------> Mätälokki
Se on käytännössä helppoa, esim.
* Hessu52 ----->Hassu59, Haisuli52, Haisuli59, Hessu152cm, Hassu152cm
Kyllä noita on helppo keksiä...
Katsotaan nyt, miten jatkossa. Toistaiseksi en ole hyväksynyt tuollaista.
------------------------------------------
Lisätään tähän säännöistä se kohta joka mielestäni kieltää tuollaiset alatyyliset vääristelyt:
*7 §* Odotamme kaikkien kirjoittajien noudattavan yleistä netikettiä ja
ymmärtävän hyvän maun käsitteen. Mauttomuuksiin syyllistyneitä tullaan
rankaisemaan. Kirosanojen käyttö viesteissä on sallittua; olettaen että
viestissä on muutakin asiaa niiden lisäksi.
Matlock -----> Mätälokki ON MAUTONTA. "Tullaan rankaisemaan". Tapahtuuko se?
Yhtä paha on laiton uhkaus yksityisviestissä. Siitäkin pitäisi rangaista, eikä katsoa läpi sormien.
Saavatko kaikki kirjoittajat yhtäläisen luvan käyttää noita rumia keinoja?
Vai onko siihen joillakin yksinoikeus?
-
Matlock
- Christopher Lorenzo
Hessulla on tosiaan täällä jonkinlaiset erivapaudet solvata muita kirjoittajia. Muiden bannikynnys on hirveän paljon matalampi.
Sariola kirjoittaa pitkästi, mutta asiasta. Nimimerkki pasin käsitys asioiden kulusta lievästi sanottuna käsittämätön.
Sariola kirjoittaa pitkästi, mutta asiasta. Nimimerkki pasin käsitys asioiden kulusta lievästi sanottuna käsittämätön.
Pasilan mies.
Voisiko tälläkin kerralla olla niin, että sinä et ole edes ymmärtänyt asioiden kulkua tai minun käsitystäni siitä? Olen usein hämmästellyt, kuinka vaikeaa keskustelun seuraaminen on sinulle:Matlock kirjoitti:Nimimerkki pasin käsitys asioiden kulusta lievästi sanottuna käsittämätön.
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 85#p440585
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 99#p238099
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 17#p238117
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 35#p238135
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 10#p238410
-
Matlock
- Christopher Lorenzo
Seison lainaamiesi kirjoitusteni takana ja on aika säälittävää ettet pysty samaan omien kirjoitustesi kohdalla.
Sinänsä minulle yhdentekevää, mitä pidät kirjoituksistani. Oleellista on se, että käyt lapsellista Sariola-jahtia vaikka sokeakin huomaa, että Bodom-keskustelun häirikkö on Hessu52.
Sinänsä minulle yhdentekevää, mitä pidät kirjoituksistani. Oleellista on se, että käyt lapsellista Sariola-jahtia vaikka sokeakin huomaa, että Bodom-keskustelun häirikkö on Hessu52.
Pasilan mies.
Tähän asiaan otin kantaa yhdessä linkittämässäni viestissä näin: "Minä en mahda sille mitään, jos sinä kuvittelet minun teksteissäni lukevan jotakin muuta kuin mitä niissä lukee." On inhimillisesti katsoen surullista, että odotat minun seisovan kuvitelmiesi takana.Matlock kirjoitti:Seison lainaamiesi kirjoitusteni takana ja on aika säälittävää ettet pysty samaan omien kirjoitustesi kohdalla.
Voi hyvänen aika. Onhan Sariola itsekin myöntänyt, vieläpä tässä samassa ketjussa, että hänelläkin on joskus lipsahtanut sopimattoman puolelle:Oleellista on se, että käyt lapsellista Sariola-jahtia vaikka sokeakin huomaa, että Bodom-keskustelun häirikkö on Hessu52.
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 75#p432375
-
Matlock
- Christopher Lorenzo
Kenellä tahansa lopulta jatkuvan solvatuksi tulemisen takia pinna palaa ja lopulta ärähtää takaisin. Minusta Sariola on niin tehnyt aivan ihmeellisen harvoin ottaen huomioon Bodom-osiossa häneen kohdistuvan ajojahdin ja mielipideterrorin. Harvoinpa olen vastaavaan kiusaamiseen foorumeilla törmännyt, valitettavasti joskus.pasi kirjoitti: Onhan Sariola itsekin myöntänyt, vieläpä tässä samassa ketjussa, että hänelläkin on joskus lipsahtanut sopimattoman puolelle:
Pasilan mies.
Sinulla(kin) näyttää olevan käsitys, että se on nimenomaan Sariola, joka on alkanut lopulta 'ärähtää takaisin'. Pitkäaikainen keskustelun seuraaminen kertoo kuitenkin, että takaisin ärähtäjä on ollut se toinen osapuoli, joka on lopulta kyllästynyt Sariolan harjoittamaan solvaamiseen. Tämän olen aiemminkin vastaavassa yhteydessä todennut:Matlock kirjoitti:Kenellä tahansa lopulta jatkuvan solvatuksi tulemisen takia pinna palaa ja lopulta ärähtää takaisin.
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 41#p376841
Asian ei pitäisi olla sinullekaan uusi:
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 48#p231548
Sariola siis on saanut, mitä on huolella tilannut monelta eri kirjoittajalta.
-
Matlock
- Christopher Lorenzo
On valitettavaa, jos Sariola on loukannut Mariackaa tai jotakuta muuta kirjoittajaa joskus vuosia sitten, mutta tätä päivää on se, että nimimerkki Hessu52 polttaa päreensä paitsi Sariolalle myös lähes kaikille muillekin kirjoittajille, jotka rohkenevat olla eri mieltä syyllisestä.
Sinänsä Hessun raivarit eivät minua hetkauta, mutta ongelmaksi se nousee sitten, kun, joku antaa takaisin ja joutuu bannatuksi. Niin on käynyt lukuisia kertoja.
Sinänsä Hessun raivarit eivät minua hetkauta, mutta ongelmaksi se nousee sitten, kun, joku antaa takaisin ja joutuu bannatuksi. Niin on käynyt lukuisia kertoja.
Pasilan mies.
Olen Matlockin kanssa tästä asiasta harvinaisen samaa mieltä. Vaikkakin Sariolakin häiritsee sen verran keskusteluja, että olen herrojen hessu ja sariola vuoksi jättänyt monivuotisen osallistumiseni Bodom-keskusteluihin. En kertakaikkiaan jaksa lukea näiden tyyppien kirjoituksia.Matlock kirjoitti:Kenellä tahansa lopulta jatkuvan solvatuksi tulemisen takia pinna palaa ja lopulta ärähtää takaisin. Minusta Sariola on niin tehnyt aivan ihmeellisen harvoin ottaen huomioon Bodom-osiossa häneen kohdistuvan ajojahdin ja mielipideterrorin. Harvoinpa olen vastaavaan kiusaamiseen foorumeilla törmännyt, valitettavasti joskus.pasi kirjoitti: Onhan Sariola itsekin myöntänyt, vieläpä tässä samassa ketjussa, että hänelläkin on joskus lipsahtanut sopimattoman puolelle:
Muista lähdekritiikki!
Hessu52:n nykyistä tyyliä ei voi puolustella, mutta alkuperäinen takaisin ärähtäjä oli kuitenkin Hessu52, ei Sariola. Tarkistettavissa oleva tosiasia on, että Sariola aloitti tällä viestillä vielä nykyäänkin jatkuvan Hessu52:n nälvimisen ja provosoinnin pari viikkoa palstalle liittymisensä jälkeen:Matlock kirjoitti:On valitettavaa, jos Sariola on loukannut Mariackaa tai jotakuta muuta kirjoittajaa joskus vuosia sitten, mutta tätä päivää on se, että nimimerkki Hessu52 polttaa päreensä paitsi Sariolalle myös lähes kaikille muillekin kirjoittajille, jotka rohkenevat olla eri mieltä syyllisestä.
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 097#p36097
Vastaava katsaus näiden keskustelujen historiaan osoittaa myös, että myös Sariola itse on ollut melkoinen mielipideterroristi, joka on pyrkinyt hiljentämään eriävät mielipiteet omia mielipiteitään loputtomasti toistamalla ja eri mieltä olevia solvaamalla. Noista ajoista tilanne on sen verran muuttunut, ettei muiden solvaaminen ole enää Sariolan yksinoikeus, ja Sariola on siten saanut maistaa omaa lääkettään. Ei näytä maistuvan.
Luin tuon pasin linkin eikä siellä ollut mitään erityisen huomattavaa loukkausta - kärkeviä ilmauksia kyllä.pasi kirjoitti: Vastaava katsaus näiden keskustelujen historiaan osoittaa myös, että myös Sariola itse on ollut melkoinen mielipideterroristi, joka on pyrkinyt hiljentämään eriävät mielipiteet omia mielipiteitään loputtomasti toistamalla ja eri mieltä olevia solvaamalla. Noista ajoista tilanne on sen verran muuttunut, ettei muiden solvaaminen ole enää Sariolan yksinoikeus, ja Sariola on siten saanut maistaa omaa lääkettään. Ei näytä maistuvan.
Aivan eri tason loukkauksiin mennään, jos puhutaan vanhainkodissa olosta, vaippojen käyttämisestä, rollaattorilla ajelusta --- kaikki perättömiä ja vain keksittyjä. Siinä ei ainoastaan keskustella kärkevästi, vaan levitetään väärää tietoa toisesta nimimerkistä.
Sen lisäksi on esiintynyt suoranaista fyysistä uhkailua yksityisviesteissä. Niitä ei pasi ole nähnyt. Mitä "pasi" arvelee jos lähettäisin yksityisviestin:
Kuulehan pasi, tiedän kuka olet ja missä asut. Minulla on ase ja saatan tulla ovesi taakse hieman "keskustelemaan" tai esittää vastalauseeni kiikarikiväärin laukauksella. Pidähän pienempää suuta.
Tuollainen on jo niin törkeää, että "pasin" ei pitäisi tuollaista puolustella. Luulen kyllä, että tuossa tapahtuu jo rikoslain mukainen rikos.
Kyllä siinä on käynyt niin, että jos on ollut "Hessu52:n" kanssa eri mieltä ja sanonut mielipiteensä suoraan ja ehkä terävästikin, niin Hessu on aloittanutr sellaisen parjauskampanjan ja paikkansa pitämättömien tietojen levittämisen toisesta kirjoittajasta. Nimenomaan Hessu käyttää sitä taktiikkaa. Ryhtyy levittämään perätöntä tietoa. Hakauksiin jää aina sellaisen kirjoittajan kanssa, joka pitää tiukasti oman kantansa, eikä anna Hessulle periksi.
Tuon esimerkin mukainen uhkaus menee jo kaiken hyväksyttävyyden ulkopuolelle. Se on lain mukaan "laiton uhkaus". Hyväksyyko pasi laittoman uhkauksen käytön yksityisviestissä? Se on rikos.
Kyllä nyt pasi haukkuu väärää puuta.Kumma että ei itse huomaa.
Tuota tekniikkaa tai taktiikkaa Hessu52 on käyttänyt jo kauan. Kyllä jokainen palstaa seurannut sen tietää. Ei sitä pidä puolustella. Väärin se on!
Viittasin linkin takaa löytyvään viestiin näin: Tarkistettavissa oleva tosiasia on, että Sariola aloitti tällä viestillä vielä nykyäänkin jatkuvan Hessu52:n nälvimisen ja provosoinnin pari viikkoa palstalle liittymisensä jälkeen. Mistään erityisen huomattavasta loukkauksesta en ole kirjoittanut, mutta se ei minua yllätä, ettei Sariola ymmärrä tekstiä siten kuin se on kirjoitettu .Sariola kirjoitti:Luin tuon pasin linkin eikä siellä ollut mitään erityisen huomattavaa loukkausta - kärkeviä ilmauksia kyllä.
Nyt Sariola laitat linkin viestiin, jossa olen puolustellut tuollaista toimintaa! On tämä merkillinen epeli tämä nimimerkki Sariola: vinkuu jatkuvasti muiden harjoittamasta solvauksesta ja kuitenkin kirjoittaa itse törkeitä valheita toisista kirjoittajista. Tämä ei ole ensimmäinen kerta, kun joudun vastaavasta asiasta huomauttamaan:Sen lisäksi on esiintynyt suoranaista fyysistä uhkailua yksityisviesteissä. Niitä ei pasi ole nähnyt. Mitä "pasi" arvelee jos lähettäisin yksityisviestin:
Kuulehan pasi, tiedän kuka olet ja missä asut. Minulla on ase ja saatan tulla ovesi taakse hieman "keskustelemaan" tai esittää vastalauseeni kiikarikiväärin laukauksella. Pidähän pienempää suuta.
Tuollainen on jo niin törkeää, että "pasin" ei pitäisi tuollaista puolustella.
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 31#p378231