Ulvilan kyökkipsykologiaketju (ketju 1)

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Tara
Horatio Caine

Re: Ulvilan kyökkipsykologiaketju

Viesti Kirjoittaja Tara »

mi.xi kirjoitti:Näitä ketjuja selaillessa en ole juurikaan huomannut kenenkään pohtivan oliko A.Auer nettiriippuvainen. Tiedossa on että hän piti omia nettisivustojaan. Tuskin siinä koko päivää (ja yötä) menee niiden parissa. Kun on nettiriippuvainen,muu maailma - se oikea elämä - katoaa ja ihminen alkaa elää virtuaalielämää. Aviopuoliso,lapset,ystävät - kaikki ovat vain häiriötekijöitä jotka estävät ja hankaloittavat netissä roikkumista. Olen saanut käsityksen että Auer/Lahti perheen lapset olivat melkoisen välinpitämättömässä tilanteessa,äiti ei juurikaan huudellut heidän peräänsä vaan lapset saivat olla vapaasti mm. naapureiden luona. Koti oli hoitamaton. Ystäviä ei juurikaan ollut. Mm nämä asiat viittaavat nettiriippuvuuteen.
Kaikesta lukemastani päättelen Auerin olleen koukussa nettiin,kaikki muu elämä sai väistyä. Hän pakeni tylsää elämäänsä netin syövereihin. Elämässä tärkein asia oli virtuaalimaailma ja oman identiteetin mukauttaminen tilanteen mukaan sellaiseksi kuin haluaa,vailla todellisuuspohjaa. EHKÄ aviomies huomautti siitä,EHKÄ asia johti riitaan ja lopulta karmeaan lopputulokseen,toisen kuolemaan.
Tätä voisi pohtia pidempää ja syvällisemminkin mutta en tällä erää jaksa.
Tämä oli vain minun mielikuva asiasta.

Sen verran vielä; jos naapurit sanovat ettei Auer/Lahti perheessä ollut riitoja,en pitäisi sitä kovinkaan luotettavana tietona. Nimittäin meidänkin perheen riidat riideltiin niin ettei niistä tiennyt edes omat lapset,saati naapurit tai sukulaiset.
Muistan että ainakin keväällä 2010 joku kertoi tietävänsä, että Auer ja Lahti kyllä riitelivät ja se myös kuului. Naapuriin asti.

löysin ketjusta 3, 2009 modestyblaise:
Sitten tuohon väitettyyn riitaan puolisoiden välillä. Naapurit ovat kertoneet että Lahden kotona riideltiin usein ja niin äänekkäästi että myös naapurit tiesivät milloin siellä riidellään ja riitoja oli usein nimenomaan Lahden työmatkojen jälkeen kun vaimo oli suuttunut ja väitti että Jukka ei arvosta häntä. Naapuri on kuitenkin antanut lausunnon jonka mukaan hän ei tuona kyseisenä yönä kuullut mitään ääniä Lahden talon suunnalta vaikka oli melko myöhään tehnyt jotain vielä pihallaan, sen jälkeen kun Lahden auto oli jo saapunut kotipihaan. Sitä naapurit ihmettelivätkin että surmayö oli ollut niin hiljainen, ei ääntäkään Lahtien talon suunnalta.
korjasin keväällä 2009.. aloin seurata palstaa vasta 2010 keväällä
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
Pardon
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Pardon »

Tiedä tosta nettiriippuvuudesta. AA taitaa olla luonteensa puolesta erittäin hyvä nettiviestijä. Hän on sujuvasanainen ja osaa ilmeisestikin pitää monipuolista kokonaisuutta näpeissään.

Tuo on kai aika hankalaa bisnestä tuollainen, kun pitäisi jotain sisältöä myydä ja netti pursuaa kaikkea ilmaista. Sama juttu kai nettilehdentekijöilläkin.

Lisäksi se netissä jonkun tämmöisen jutun pyörittäminen vaatii paljon reagointia: jatkuvaa kommentointia, tsemppausta. Siinä on tosiaan bisneksen kannalta oleellista, että pääsee vähän silloin tällöin joka päivä nettiin edes hetkeksi, jotta voi siten olla läsnä. Tuontyyppinen palvelu edellyttää sitä, että siellä toisessa päässä on joku, joka ilmoittaa itsestään vähän väliä. Joskus ne kommentit on pakko laittaa yöllä, sen ovat varmaan lukijatkin ymmärtäneet.

Että voipi olla aikapulaa ollut. Mitä tulee muuhun nettikäyttäytymiseen, niin en minä siitä moittisi, jos yksi on sellainen että kokee osaavansa tutustua juuri netin kautta. Onhan siinä tietty mahdollisuus törmätä johonkin epäilyttävään tyyppiin, mutta niin on yökerhossakin.

Itse pitäisin AA:ta yksinomaan taitavana näissä nettihommissa. On osannut tuotteistaa, olla läsnä, tehdä yksin vaikka mitä. Minusta ne lapsikuvatkin ovat ihan fiksuja ja omaa perhettä ei minun mielestä ole käytetty rumalla tavalla hyväksi. Kyllä sinne nettiin pitää tuoda omaa persoonaa, ei siellä muuten bisnes toimi - jos siis kyseessä on joku tällainen sisältöjen myynti tai palvelutyyppinen juttu. Joku varastomyynti on tietysti ihan eri asia.
Kuolemannaakka
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

Tara kirjoitti:
Muistan että ainakin keväällä 2010 joku kertoi tietävänsä, että Auer ja Lahti kyllä riitelivät ja se myös kuului. Naapuriin asti.

Sitten tuohon väitettyyn riitaan puolisoiden välillä. Naapurit ovat kertoneet että Lahden kotona riideltiin usein ja niin äänekkäästi että myös naapurit tiesivät milloin siellä riidellään ja riitoja oli usein nimenomaan Lahden työmatkojen jälkeen kun vaimo oli suuttunut ja väitti että Jukka ei arvosta häntä. Naapuri on kuitenkin antanut lausunnon jonka mukaan hän ei tuona kyseisenä yönä kuullut mitään ääniä Lahden talon suunnalta vaikka oli melko myöhään tehnyt jotain vielä pihallaan, sen jälkeen kun Lahden auto oli jo saapunut kotipihaan. Sitä naapurit ihmettelivätkin että surmayö oli ollut niin hiljainen, ei ääntäkään Lahtien talon suunnalta.
Poliiseille ei kukaan kuitenkaan riidoista kertonut... joten suhtaudun varauksella tähän keskustelupalstan tietoon. Kyllä nuo riitelyt olisi oikeudenkäynnissä nostettu esille reippaasti.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS

”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
Tara
Horatio Caine

Kuolemannaakka kirjoitti:
Tara kirjoitti:

Poliiseille ei kukaan kuitenkaan riidoista kertonut... joten suhtaudun varauksella tähän keskustelupalstan tietoon. Kyllä nuo riitelyt olisi oikeudenkäynnissä nostettu esille reippaasti.
Poliiseillepa juurikin tai sitten olen ymmärtänyt jotain ihan väärin. Jospa alibi on käynyt haastattelemassa naapureita??

Olisikohan tieto myöd etp:ssä?? Kuka jaksaa etsiä. Kn sun vuoro välillä! :idea:
Naapuria ei kutsuttu todistamaan oikeuteen asti.

Tuo modestyn posti on Loka 22, 2009, ja silloin ei ainakaan etp ollut vielä jaossa. Mistä siis tämä tieto:

" Lahden työmatkojen jälkeen kun vaimo oli suuttunut ja väitti että Jukka ei arvosta häntä.." sisäpiirin juoruilua?

Anneli muuten kertoi Jukan sanoneen kotiin tullessaan 'enkö tullutkin aikaisin kotiin' . Tämä viittaisi (tahattomasti?) siihen, että aina Jukka ei ole ole tullut aikaisin kotiin. - Onko klo 23 muuten aikaisin? No jos Jukka aikaisemmin on tullut esm klo 1, 2, 3 ?? :wink:

googlella saattaisi löytää enemmänkin tästä aiheesta, ja varhaisempaa kuin 21.4.2010 :

http://www.satakunnankansa.fi/Satakunta ... eista.html

.. Naapuri kertoi tietävänsä Jukka S. Lahden ja Anneli Auerin riidelleen ja suunnitelleen avioeroa.

Muistan toki että naapuri toimitti puolustukselle jonkin sähköpostin, jossa kertoi, etteivät Auer ja Lahti olletkaan aikoneet erota, vaikka naapurusten lasten on kerrottu avioeroaikeista keksustelleen keskenään.

PS: Ja kai he olivat joskus ainakin riidelleet, koska Annelihan 'kokosi' sen tunnustuksissaan kuvaanmansa riidan niistä muistikuvista, joita hänellä oli aiemmista riidoista. Naapurien talot on 10-15 metrin päässä, jos edes tuon vertaa, molemmin puolin.

Kuva
Kuva

Meille kuuluu naapurien puheet heidän pihallaan 50-60 metrin päästä (lähin talo) eivätkä he siis edes riitele.
Viimeksi muokannut Tara, Ti Loka 25, 2011 11:24 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Mileva
Frank Drebin

Viesti Kirjoittaja Mileva »

Tässä tuo sähköpostiviesti:
Hei,

Olen XXXXXX XXXXXX Tähtisentieltä. Annelin ja minun tyttäreni XXXXXX ja XXXXX olivat läheisiä ystäviä, ja viettivät paljon aikaa keskenään. Jukan pois menon jälkeen myös minua kuultiin. Kysyttiin mm. perhesuhteista. Kerroin että olin kuullut että Anneli ja Jukka eroavat, olimme silloin ihmeissämme. Tyttäreni XXXXX korjasi kuitenkin HETI SAMALLA HETKELLÄ että kyse ei ole mistään tällaisetsta. Aikaa vaan oli kulunut liian paljon ja en muista mistä oli kyse mutta ei ainaskaan erosta! Tämän sanoin kuuilusteltavalle poliisillekin joka tokaisi että lapset suojelevat vanhempiaan. Totuus on että emme ole ikinä kuulleet että Anneli ja Jukka olisivat olleet eroamassa. Tätä ei poliisi luultavasti kirjoittanut ylös? XXXXXX on ollut koko ajan oikeassa tässä että isä ja äiti ei ollut eroamassa. Itse otin yhteyttä vasta nyt koska uskoin Annelin syyttömyyteen ja vapautukseen.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/tahan ... 25113.html

Ainakin MTV3 julkaisi samaisen viestin sivuillaan myös, mutta en sitä enää sieltä löytänyt.
Tara
Horatio Caine

Mileva kirjoitti:Tässä tuo sähköpostiviesti:
Hei,

Olen XXXXXX XXXXXX Tähtisentieltä. Annelin ja minun tyttäreni XXXXXX ja XXXXX olivat läheisiä ystäviä, ja viettivät paljon aikaa keskenään. Jukan pois menon jälkeen myös minua kuultiin. Kysyttiin mm. perhesuhteista. Kerroin että olin kuullut että Anneli ja Jukka eroavat, olimme silloin ihmeissämme. Tyttäreni XXXXX korjasi kuitenkin HETI SAMALLA HETKELLÄ että kyse ei ole mistään tällaisetsta. Aikaa vaan oli kulunut liian paljon ja en muista mistä oli kyse mutta ei ainaskaan erosta! Tämän sanoin kuuilusteltavalle poliisillekin joka tokaisi että lapset suojelevat vanhempiaan. Totuus on että emme ole ikinä kuulleet että Anneli ja Jukka olisivat olleet eroamassa. Tätä ei poliisi luultavasti kirjoittanut ylös? XXXXXX on ollut koko ajan oikeassa tässä että isä ja äiti ei ollut eroamassa. Itse otin yhteyttä vasta nyt koska uskoin Annelin syyttömyyteen ja vapautukseen.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/tahan ... 25113.html

Ainakin MTV3 julkaisi samaisen viestin sivuillaan myös, mutta en sitä enää sieltä löytänyt.
Anneli on tunnustuksessaan kuitenkin kertonut, että hän oli keskustellut esikoisen kanssa asiasta ja kysynyt tältä jotain sen tapaista, että kumman mukaan hän lähtisi.

Juu, syksyn 2009 kuulusteluissa:

-Olen tässä vaiheessa huutanut Jukalle, että haluan erota hänestäja olen alkanut pakkaamaan tavaroita.

- Ennen tätä en ole koskaan sanonut Jukalle, että haluan ottaa hänestä eron. Axxxx:n kanssa olen joskus aiemmin keskustellut eroasioista. Axxxx on tuolloin maininnut, että hänen jonkun kaverinsa vanhemmat ovat eronneet. Tuolloin olen kysynyt Axxx:lta, kumman luo hän muuttaisi asumaan, jos minä ja Jukka eroaisimme.

Tuo on sitten varmaankin jokin muistuma jostakin aiemmasta avioeroaikeesta, koska Anneli perui 'tunnustuksensa'? Onhan se nyt kumma jos ei mikään pidä paikkaansa mitä Anneli itse sanoo, ei edes ne asiat, joihin hän itse vetosi peruessaan tunnustuksensa - että se oli seurausta aivopesun aiheuttamasta uupumuksesta ja unettomuudesta, minkä seurauksena hän sotki asiat ja alkoi muistaa vanhoja tapahtumia jne.

Olen edelleen sitä mieltä, että avioeroaikeita on ollut, ja jos on, niin silloin on ollut riitojakin.
*inttää* :mrgreen:
mi.xi
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja mi.xi »

Onpa ristiriitainen kirje naapurilta. Ensin he ovat kuulleet että Auer/Lahti eroavat ja ihmetelleet asiaa. Seuraavassa lauseessa kertovat totuuden olevan että eivät ole ikinä kuulleet eroaikeista..
Kuolemannaakka
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

Kyllä tietenkin joka perheessä varmaan joskus riidellään, mutta se nyt on hieman eri asia, kuin että joka toinen päivä koko seutu kaikuu riidoista. Ja muuten: jos nuo naapurit niin herkkäkorvaisia ovat, niin miksi kaikki olivat kuuroja murhayönä, vaikka huutamaan tultiin teorian mukaan jopa ulos terassille?

Oikeastaan tuo naapurien "kuurous" on ihan ihme juttu, oli syyllinen murhaan sitten kuka hyvänsä. Miten ihmeessä tuon ikkunan on saanut rikki kenenkään kuulematta, kun siihen vielä täällä väitetään kuluneen minuuttikaupalla aikaakin? Lähin talo on siis noin 10 metrin päässä terassilta, eli suunnilleen samalla etäisyydellä kuin puhelin murhapaikalta. Sitä tosin en tiedä, missä päin taloa naapurit nukkuivat ja kuinka huonokuuloista porukkaa siellä oli.
Mutta sen sanon, että hipihiljaisessa omakotilähiössä keskellä yötä tapahtuva, kidutusmurhaan päättyvä riita ikkunanrikkomisineen luulisi kuuluvan korttelin päähän. Mitenköhän naapurien alibit tarkastettiin? Olisihan naapurikin päässyt tontilta koiran haistamatta, jos olisi uskaltanut poistua talon viertä Tähtisentielle ja mennä kotiinsa tietä pitkin.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS

”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
Teleksi
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja Teleksi »

Kyllä saa sisällä aika kovaäänisesti riidellä, että se kuuluu naapuriin. Tai niin minä ainakin luulen. Siis talvella kun ikkunat ovat kiinni. Kesällä kuuluu ihan erilailla äänet kun ikkunat ovat kiinni. Meillä oli joskus vastapäisessä omakotitalossa perheriita, johon tuli poliisit paikalle. Itse huomattiin asia kun poliiseilla oli vilkut päällä, niin sininen valo kiinnitti huomiota. Sitten kun meni ikkunasta katsomaan ja aukaisi tuuletusikkunan niin kuuli ihan selvästi mitä siellä puhuttiin. Mutta sitä ennen ei ollut mitään hajua, että siellä oli ns. tilanne päällä. Riippuu varmaan siitä millä puolella taloa kukin on ja missä tapahtuu. Ennen nukuttiin toisella puolella taloa, ja sieltä kuului paremmin toisen naapurin äänet, mutta nyt ei tämän naapurin ääniä yöllä kuulla ollenkaan ja varmaan voisi ikkunan rikkoa ilman että herättäisiin.
Tara
Horatio Caine

Teleksi, jos vaikka naapurin liesituulettimen kanavan ja Auerin makuuhuoneen tuuletusaukon kautta olisi kuulunut, tai avoinna olleen ikkunan?

Naapuri mainitsee 5.1.2007 - etp250 - että hänelle on viime puhuttelun jälkeen tullut mieleen, että tekoa edeltävänä yönä he heräsivät vaimonsa kanssa miehen ääneen, siis" puheeseen. Puhe kuului ihan kuin meidän sisällä olisi puhuttu, mutta sen puheen on täytynyt kuulua liesituulettimen kautta, koska se kuului niin hyvin. Naapuri oli katsonut takapihan ja vaimo etupihan, mutta mitään ei ollut näkynyt".

Harmi, naapurin ensimmäistä puhuttelua en löytänyt - ehkä sitä ei etp:ssä olekaan? Siltä näyttää.
Tara
Horatio Caine

Jukan syntymäpäivästä, päivämäärästä.

Viittaan postiini Loka 14, 2011, jolloin otin talteen Annelin perhekerhoon v 2004 laatimasta uraihmisen horoskoopista hänen itse kirjoittamansa luonnehdinnat kaksosesta Jukka sekä jousimiehestä Anneli. Mainitsin siinä jonkun kertomuksesta joka liittyy Jukan syntymäpäivän erikoiseen päivämäärään, en ollut aivan varma Jukan syntymäpäivästä.. Nyt löysin tuon kertomuksen:

Annelin veli 14.10.2007, ref, Anneli on kertonut, että Turussa, veli muista ajankohtaa, joku oli tullut ja sylkäissyt Jukkaa kasvoihin ja antanut ymmärtää, että Jukka on paholaisen poika. Tämä oli jotain 666*) asiaan liittyvää. "Samoin Anneli on kertonut, että Jukka oli sanonut jossain yhteydessä, että on syntynyt 6.6.66 klo 6. Porissa mini-golfkentällä oli vanhempi mies tullut harjan kanssa häätämään Jukkaa ja puhunut jotain paholaisen pojasta..." -etp185

*) Numerosarja 666 merkitsee eri ihmisille eri asioita (uskonnollisessa merkityksessä), mutta tunnetuin käsitys 'kansan suussa' linee, että se on 'pedon luku' - mainitaan Ilmestyskirjassa)

Annelin jousimiehestä kirjoittama horoskooppi on herättänyt keskustelua uranus.fin (työnhakuun ja koulutukseen liittyvä foorumi) keskustelupalstalla. Rekisteröitymättömänä sitä ei pääse näkemään (google ei näytä kuin tämän verran, ei esim päivämäärää:

Uranus - Työhoroskooppi: Jousimies työntekijänä
http://www.uranus.fi/hyotya_ja_huvia/ta ... pen.php?id...

Jousimies on nopeaälyinen ja idearikas riskinottaja, joka ei helpolla anna ... Horoskooppien laatija Anneli Auer on tehnyt tekstin mitä ilmeisimmässä ...)
Teleksi
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja Teleksi »

Oliko tämä se sama naapuri, joka oli sitä mieltä, että hän oli se murhan oikea kohde kun hän oli haukkunut jotain näytelmää? Vai se, jonka mukaan lapset eivät taatusti olleet puhuneet avioeroasiasta? Jotenkin minulle on tullut sellainen kuva, että toisella puolella naapurina oli vanhempi pariskunta ja toisella puolella lapsiperhe, jossa lapset viettivät paljon aikaa. Onko käsitykseni oikea? Ja tämä vanhempi mies usutti poliisit tämän näyttelijän perään? Ja lapsiperheessä keskusteltiin Annelin ja Jukan mahdollisesta avioerosta? Minä en kyllä ymmärrä miten omakotitalossa liesituulettimen kautta kuulisi puhetta? Siis olisiko silloin puhuja katolla tms.? Kerrostaloissahan puhe voi kaikua pitkällekin, mutta siellä on asuntoja yhdistäviä "siltoja", joita ei ole omakotitaloissa.

Meillä ainakaan, vaikka olemme mieheni kanssa aika sosiaalisia ihmisiä, ei ole ihan hirveästi tekemistä naapurien kanssa. Jutellaan vähän kun tavataan, mutta ei olla sen enempää tekemisissä. En tiedä onko naapurin pariskunta onnellinen vai onneton. Ollaan vähän enemmän tekemisissä toisen naapurin kanssa, koska heidän lapsensa oli pienempänä tosi hyvä kaveri meidän lapsemme kanssa ja tutustuttiin siksi vähän paremmin. He käyvät kerran vuodessa grillaamassa meillä ja me käymme jouluglögeillä heillä. Mutta paha sanoa heistäkään mitään tällaisten "julkisten" esiitymisten pohjalta. Eivätkä lapset aikoinaan ainakaan meillä kauheasti puhuneet perheensä asioista ainakaan meidän aikuisten kuullen.
Veristi
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja Veristi »

Noista horoskoopeista tuli mieleeni, että jossain astro.comissa voisi laatia vaikkapa Annelin ja Jukan syntymäkartat ja parisuhteen synastria- ja kompositiokartat, jos vain tarkemmat syntymäajat tietäisi. Olisiko karmivaa?
Toripolliisi
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja Toripolliisi »

Kuolemannaakka kirjoitti:Kyllä tietenkin joka perheessä varmaan joskus riidellään, mutta se nyt on hieman eri asia, kuin että joka toinen päivä koko seutu kaikuu riidoista. Ja muuten: jos nuo naapurit niin herkkäkorvaisia ovat, niin miksi kaikki olivat kuuroja murhayönä, vaikka huutamaan tultiin teorian mukaan jopa ulos terassille?

Oikeastaan tuo naapurien "kuurous" on ihan ihme juttu, oli syyllinen murhaan sitten kuka hyvänsä. Miten ihmeessä tuon ikkunan on saanut rikki kenenkään kuulematta, kun siihen vielä täällä väitetään kuluneen minuuttikaupalla aikaakin? Lähin talo on siis noin 10 metrin päässä terassilta, eli suunnilleen samalla etäisyydellä kuin puhelin murhapaikalta. Sitä tosin en tiedä, missä päin taloa naapurit nukkuivat ja kuinka huonokuuloista porukkaa siellä oli.
Mutta sen sanon, että hipihiljaisessa omakotilähiössä keskellä yötä tapahtuva, kidutusmurhaan päättyvä riita ikkunanrikkomisineen luulisi kuuluvan korttelin päähän. Mitenköhän naapurien alibit tarkastettiin? Olisihan naapurikin päässyt tontilta koiran haistamatta, jos olisi uskaltanut poistua talon viertä Tähtisentielle ja mennä kotiinsa tietä pitkin.
En tiedä minkälaisessa ladossa itse asut mutta jos talo on rakennettu viime vuosikymmeninä energiakriisin jälkeen, tarkoittaa se myös lämpöeristysten ohella kasvanutta äänieristystä.

Terassilla ei liene huudettu, en ole sellaiseen teoriaan törmännyt.

Tuohon vuoden- ja vuorokauden aikaan ikkunat ovat kiinni puolin ja toisin, joten varsinkin jos naapurustossa ollaan sikiunessa, kuten perjantaita vasten yöllä luulisi asian olevan, en ihmettele, ettei kukaan herännyt. Isoimmat lasinkappaleethan lienee irroitettu käsipelillä vetämällä ja heittämällä, niitähän löytyi varsin kaukaa, ei ne sinne ole voineet muuten lennähtää.

Naapureiden epäilyt jätän omaan arvoonsa..
..saapa nähä..
Tara
Horatio Caine

Teleksi kirjoitti:Oliko tämä se sama naapuri, joka oli sitä mieltä, että hän oli se murhan oikea kohde kun hän oli haukkunut jotain näytelmää? Vai se, jonka mukaan lapset eivät taatusti olleet puhuneet avioeroasiasta? Jotenkin minulle on tullut sellainen kuva, että toisella puolella naapurina oli vanhempi pariskunta ja toisella puolella lapsiperhe, jossa lapset viettivät paljon aikaa. Onko käsitykseni oikea? Ja tämä vanhempi mies usutti poliisit tämän näyttelijän perään? Ja lapsiperheessä keskusteltiin Annelin ja Jukan mahdollisesta avioerosta? Minä en kyllä ymmärrä miten omakotitalossa liesituulettimen kautta kuulisi puhetta? Siis olisiko silloin puhuja katolla tms.? Kerrostaloissahan puhe voi kaikua pitkällekin, mutta siellä on asuntoja yhdistäviä "siltoja", joita ei ole omakotitaloissa.

Meillä ainakaan, vaikka olemme mieheni kanssa aika sosiaalisia ihmisiä, ei ole ihan hirveästi tekemistä naapurien kanssa. Jutellaan vähän kun tavataan, mutta ei olla sen enempää tekemisissä. En tiedä onko naapurin pariskunta onnellinen vai onneton. Ollaan vähän enemmän tekemisissä toisen naapurin kanssa, koska heidän lapsensa oli pienempänä tosi hyvä kaveri meidän lapsemme kanssa ja tutustuttiin siksi vähän paremmin. He käyvät kerran vuodessa grillaamassa meillä ja me käymme jouluglögeillä heillä. Mutta paha sanoa heistäkään mitään tällaisten "julkisten" esiitymisten pohjalta. Eivätkä lapset aikoinaan ainakaan meillä kauheasti puhuneet perheensä asioista ainakaan meidän aikuisten kuullen.
Joo, on mahdollista, että asia on niin kuin sanot, lapsiperhe toinen naapuri ja toinen eläkeläispariskunta. Mutta jos se nuorempikin pariskunta, tai sen mies, oli eläkeläinen??

Olin saanut käsityksen, että näissä etp-naapurin kuulusteluissa on kyseessä juurikin sama henkilö, joka antoi vihjeen siitä näyttelijästä. Mutta en voi olla varma asiasta. Etp:ssä ei muistaakseni kerrota kuka vihjeen näyttelijästä antoi, siis nimeä.

katsotaanpas:

-250- etp:ssä naapuri xx, henkilö kuitenkin puhuu kuulustelussa sekä kuulemastaan yöllisestä äänestä (edellisenä yönä siis) että siitä heidän tyttö oli kertonut noista avioeropuheista.

..ref: Esikoinen oli heillä melkein joka päivä kylässä ja muutkin Auerin/Lahden lapset olivat heillä usein iltamyöhään (ei nuorin, vaikka leikkimässä kyllä siellä kävi hänkin), eikä Anneli koskaan hakenut heitä kotiin, eikä soitellut, vaan naapurin oli hoidettava asia. Olivat tekemisissä A/L:n kanssa ''mahdollisimman vähän''. Kerran oli heidät kutsuttu Auerin terassille, oli viiniä ym, mutta se vierailu ei ollut onnistunut (Annelin kertomaa tuo, Jukka/kin??/ ja hän taisivat nukahtaa kesken, 2005). Mainitsee kyläilystä, että Anneli meni aikaisin nukkumaan. Vaimonsa ollut tekemisissä lasten takia hieman enemmän. Tuttavuus ei synkannut.

Tämä henkilö kertoo olleensa poissa työelämästä muutaman vuoden ja että heillä oli pieniä lapsia (Voihan sitä olla eläkeläinen nuorempanakin, Tara). Kertoo myös Volvosta. Kävi yöllä tupakalla klo , silloin kuuli auton ääniä. Tämän jälkeen mennyt nukkumaan. Aamulla näki poliisiautot naapurin pihalla.

Heidän tyttö oli Auerin esikoisen paras kaveri, samalla luokalla. Kertoi lasten saaneen kotiaresteja helposti jos myöhästyivät kotoaan (esikoinen oli naapurin mielestä ''aika usein arestissa'', kumpi vanhemmista päätti kotiaresteista, naapurille ei ollut selvinnyt) . ''He olivat erilainen perhe'', johon ei saanut kontaktia. Anneli ''erakkomainen'', ei tervehtinyt eikä jutellut, Jukka tervehti, saattoi soitella ja jutellakin. On käynyt Auerin talossa pari kertaa, mutta ei ollut huomannut siisteydessä tms mitään erikoista, mutta sanoo, ettei ehkä osannut sillä silmällä katsoa (249-25, tässä kuulustelussa ei ole sanaakaan siitä näyttelijän ilmiantamisvihjeestä) ref loppu.

Hankala juttu kun ei tiedä kuka naapureista oli kirjoittanut kielteisen arvostelun sen näyttelijän roolisuorituksesta po näytelmässä - ja oletti sitten, että tappaja erehtyi talosta.. hm.. mites tämän selvittäisi..

Juu, ei selvinnyt tää propleemi, kuka naapureista teki ilmoituksen näyttelijstä.
Noh, joku muu tietää varmaan.

Vähän vielä:

Enpä tuohon äänen kulkeutumiseen ota kantaa, äänten tiet ovat joskus omituisia, outo ilmanpaineen muutos, ilmanvire lehahtanut ja vienyt äänen mennessään heille..tms??

Jospa ikkuna on rikottu jo aikaisemmin, esim kun naapurit on katselleet jotain 'sotaleffaa, tai lätkämatsia''?? Ei kertonut tämä naapuri mitä teki aiemmin illalla. Pitäisi kaivaa v 2006 30.marraskuun TV-ohjelmat - paitsi että naapuri on voinut katsella videioita tai kuunnella Wagneria tai Sibeliuksen neljättä jne.
Vastaa Viestiin