Hessu52 solvaa toisia kirjoittajia esityksissään

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Kyöpeli, Kilomies

pasi
Martin Beck

Re: Hessu52 solvaa toisia kirjoittajia esityksissään

Viesti Kirjoittaja pasi »

Sariola kirjoitti:"pasi": ..... "Siitä olen samaa mieltä, että väärää tietoa toisista levittävä kirjoittaja pitäisi poistaa vaikka kokonaan palstalta. ..... "

Tämä on pasilta hyvä ajatus ja periaate.

Tästähän seuraisi, että Hessu52 pitäisi kokonaan poistaa palstalta. Näinhän tuo on tulkittava.
Mikäli lainaat kirjoittamaani tekstiä, ole hyvä äläkä muuta tekstin merkitystä katkaisemalla virke. Tässä koko virke: "Siitä olen samaa mieltä, että väärää tietoa toisista levittävä kirjoittaja pitäisi poistaa vaikka kokonaan palstalta riippumatta siitä, tekeekö kirjoittaja sen tahallaan vai harhaisuuttaan."

Ihan hyvä tulkinta. Haluatko vielä esittää tulkinnan siitä, keneen viittasin kirjoittajalla, joka levittää vääriä tietoja harhaisuuttaan?
Matlock
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja Matlock »

pasi kirjoitti: Haluatko vielä esittää tulkinnan siitä, keneen viittasin kirjoittajalla, joka levittää vääriä tietoja harhaisuuttaan?
Harhaista juuttua Sariolan virheisiin, kun Hessu suoltaa valhetta ja kaikenlaista törkyä jatkuvasti tuutin täydeltä. Sinänsä sekään ei ole iso ongelma niin kauan kuin muut eivät lähde mukaan tuohon hölmöilyyn. Hölmöilyllä tarkoitan järjettömyyksiin mennyttä Sariolan vainoamista.

Hessu on nyt bannissa, mikä sekään ei ole hyvä asia, koska hänellä on tosiaan myös asian tuntemusta. Hessun ja Sariolan nokittelua on ehkä vain siedettävä, mutta jotain on pistettävä porukalla kuriin, niin oikeampi kohde on ehdottomasti hessu.
Pasilan mies.
Sariola
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Pasin koko lause:

"Siitä olen samaa mieltä, että väärää tietoa toisista levittävä kirjoittaja pitäisi poistaa vaikka kokonaan palstalta riippumatta siitä, tekeekö kirjoittaja sen tahallaan vai harhaisuuttaan."

Eihän tuossa tarkoitus muutu paljoa, vaikka tuon loppuosan jättää pois.
Molemmissa tapauksissa pasin mielestä pitäisi tuollainen kirjoittaja poistaa. Niinhän tuo tarkoittaa.

Tahallaan väärää tietoa levittävä tai harhaisuuttaan väärää tietoa levittävä.

Tuo on hyvä periaate. Molemmissa tapauksissa sama lopputulos. Minä kyllä uskon, että nimenomaan Hessu52 levittää väärää tietoa pääosin aivan tahallaan tai pienemmällä osalla tuokin toinen momentti saattaa olla mukana. Se on pasin salaisuus, ketä pasi tarkoittaa tuolla osalla "harhaisuuttaan". Se on hänen oma asiansa ketä hän sillä tarkoittaa.

Minä tunnen itseni melko tasapainoiseksi, ei vähääkään harhaiseksi. Kunto on hyvä. Toivottavasti säilyykin.

Sensijaan kiinnittää huomiota, että pasi puolustaa noin törkeitä kirjoituksia ja yksityisviestejä lähettelevää henkilöä. Ne pitäisi tuomita. Niistä pitäisi rangaista poistamalla ainakin kirjoitusoikeus määräajaksi, kuten nyt onkin tapahtunut. Se on oikein. Se on oikea linja. Olisi oikein, jos myös pasi tuomitsisi tuollaisen menettelyn, eikä lähde sitä puolustelemaan.

Jokaisella joskus lipsahtaa sopimattoman puolelle, mutta jatkuva väärien tietojen levittäminen toisesta kirjoittajasta on kyllä tuomittava. Se on oikein!

Pasin tärkeä luonteenominaisuus on tässä tullut hyvin esille. Siitä ei rangaista, mutta ei pitäisi lähteä tukemaan henkilöä, joka jatkuvasti rikkoo tärkeitä perussääntöjä, valehtelee jatkuvasti toisesta henkilöstä, ja lähettelee uhkausviestejä. Jos pasi on rehellinen mies tai nainen, niin myös hänen pitäisi tuollainen käyttäytyminen selkeästi tuomita, eikä rohkaista sitä jatkamaan.
pasi
Martin Beck

Sariola kirjoitti:Sensijaan kiinnittää huomiota, että pasi puolustaa noin törkeitä kirjoituksia ja yksityisviestejä lähettelevää henkilöä....Olisi oikein, jos myös pasi tuomitsisi tuollaisen menettelyn, eikä lähde sitä puolustelemaan...Siitä ei rangaista, mutta ei pitäisi lähteä tukemaan henkilöä, joka jatkuvasti rikkoo tärkeitä perussääntöjä, valehtelee jatkuvasti toisesta henkilöstä, ja lähettelee uhkausviestejä. Jos pasi on rehellinen mies tai nainen, niin myös hänen pitäisi tuollainen käyttäytyminen selkeästi tuomita, eikä rohkaista sitä jatkamaan.
Väärien tietojen levittäminen näyttää jatkuvan. Toivottavasti ylläpito puuttuu asiaan, vaikka ollaankin Lautamiehissä.
Sariola
Horatio Caine

Tässä asiassa "pasi" on oikeassa. Toivotaan että menetellään näin - olen samaa mieltä.

pasi: "..... Siitä olen samaa mieltä, että väärää tietoa toisista levittävä kirjoittaja pitäisi poistaa vaikka kokonaan palstalta riippumatta siitä, tekeekö kirjoittaja sen tahallaan vai harhaisuuttaan. ..... "
Sariola
Horatio Caine

KRP:n Veritutkintaryhmä ja sen työn tulos

Tuossa aikaisemmin pasi viittasi minun arviooni veritutkintaryhmän lausunnosta. En muista mitä lienen sanonut, mutta noin kokonaisuutena veritutkintaryhmä oli toiminut mielestäni erittäin hyvin. Mielipiteitähän on olemassa ja saa olla. Tunnettu on se dramaattinen hetki oikeudenkäynnissä, kun muistaakseni uhrien asianajaja Lampela esitti tutkintaryhmälle kysymyksen, että liittävätkö veritutkintaryhmän työn tulokset Nils Gustafssonin jollakin tavalla tuohon rikokseen? Tutkintaryhmän johtaja Anja Ytti vastasi oikeudessa tähän jotain siihen tapaan, en nyt muista aivan sanatarkasti: "Mikään tämän tutkimusryhmän työn tuloksissa ei viittaa suoraan eikä edes epäsuorasti Gustafssonin syyllisyyteen." .

Rohkea ja arvokas lausunto. Nostan hattua tuolle KRP:n omalle veritutkintaryhmälle ja sen puheenjohtajalle Anja Ytille. Se sentään oli suoraselkäinen ainakin oikeuden istunnossa, eikä lähtenyt mukaan sellaisten näennäistodisteiden luettelemiseen, joilla ei ole todellista todistusarvoa.

Tuo oli dramaattinen hetki oikeudenkäynnissä. Voin kuvitella, että siinä syyttäjäpuolen edustajilla meni varmaan pala väärään kurkkuun ja osa putosi persuuksilleen, osalla naama venähti puolta pitemmäksi kuin normaalisti. Se hetki olisi pitänyt olla näkemässä. Omat koirat purivat. KRP:n oma tutkimusryhmä kaatoi koko huteran korttitalon, ja syöksi syöttäjäpuolen ojasta allikkoon. Alunperinkin syyttäjä oli ollut vain heikoilla jäillä. Tämä oli lopullinen niitti sen arkkuun. Osui ja upposi. Siitä vain käräjäoikeus laatimaan "hyvin sovittelevaa" tuomiota, jota asiantuntijat ihmettelivät, kun se oli niin myönteinen puolustuksen suuntaan - niinkuin olikin. Se oli lopullinen isku, joista ei ollut enää mitään mahdollisuuksia edetä menestyksellisesti syyttäjäpuolen kannalta katsoen. Peli oli pelattu ja hävitty.
Oikeuden päätöksellä Gustafsson on todettu syyttömäksi.

Tietysti voidaan keskustella ja spekuloida, että kuka sen rikoksen todellisuudessa teki. Ainakin yhden henkilön osalta sitä nyt on tutkittu näyttävin voimavaroin ja hänet on todettu syyttömäksi.

Arvioinneissa voidaan tietysti lähteä puhtaalta pöydältä, mutta ei voida lähteä siitä, että syyllinen on varmasti tuolloin syytettynä ollut, eikä muita vaihtoehtoja edes ole. Se on väärä lähtökohta.
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Gustafssonin kenkien veriroiskeet ovat tulleet eri suunnista ja erilaisina - ja kengän roiskeet sopivat telttakankaan päälle syntyneeseen void-jälkeen yks` yhteen. Joku toinen voisi sanoa, että 100 varmasti täsmää. Mikäli Sariola väittää, että Gustafssonin kenkä ei ole voinut olla tuossa telttakankaan päällä veriroiskeiden syntyessä, pyydän häntä ystävällisesti perustelemaan väitteensä.

Vastaavasti se, että Gustafssonin kengän veriroiskeet täsmäävät telttakankaan roiskeisiin, on todella vahva näyttö siitä, että juuri tuo Gustafssonin kenkä on ollut siinä asemassa iskujen syntyessä. Mielenkiintoista, eikö totta?

Tämä kaikki on sata -varmaa faktaa, jota on vaikea kirjoittamalla ja jankuttamalla muuksi muuttaa. Taidan olla oikeassakin. Ei ole kiellettyä. "Saletisti natsaa" - eikö niin nikki Sariola?

P.S. Toivoisin, että nikin nikki Sariola ei sotkisi BJ3S verijälkien tulkintaa tänne lautamiehiin, koska koiran ruikkimisen kaltaista roiskintaa on Sariolalta jo nähty palstalla riittämiin. Tämä ihan ystävallisesti ja konstailematta hänelle kerrottakoon.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I
Sariola
Horatio Caine

Tämä johtui siitä, että eräs kirjoittaja epäili minun loukanneen veritutkintaryhmän kunniaa, ja tämä on samalla siihen oikaisu. Todellisuudessa minä suuresti ihailen veritutkintaryhmän rohkeutta, etenkin ryhmän johtajan suullista lausumaa oikeudessa. Liittyy tähän "solvaamiseen" tai "kunnianloukkaukseen" jollakin tavalla.
pasi
Martin Beck

Sariola herjaa verijälkitutkijoita

Sariola kirjoitti:Tämä johtui siitä, että eräs kirjoittaja epäili minun loukanneen veritutkintaryhmän kunniaa, ja tämä on samalla siihen oikaisu.
Tuli ilmeisesti hätä käteen, kun pitää yrittää 'oikaisua'. Selittely on kuitenkin turhaa, koska faktat on helppo tarkistaa. Sariola on julkisesti kertonut epäilevänsä, että verijälkitutkijat ovat salanneet seikan, joka osoittaisi Gustafssonin syyttömyyden:
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 11#p170311

Sariola: Ainakin minä epäilen, että tuo verijälitutkimusryhmä oli havainnut jotakin sellaista, jota se ei ole kertonut virallisesti. Se olisi sellaista, joka osoittaisi, että syyllinen ei voi olla NG.

Sariola on siis vastoin parempaa tietoaan vihjaillut, että verijälkitutkijat ovat saattaneet syyllistyä perättömään lausumaan tuomioistuimessa, joka on sen tasoinen rikos, että siitä voi tuomita vain vankeutta. Ennen vanhaan perusteeton vihjailu rikokseen syyllistymisestä oli rikosnimikkeeltään herjaus, nykyään kunnianloukkaus. Näyttää siis siltä, että Sariola on loukannut verijälkitutkijoiden kunniaa.
Matlock
Christopher Lorenzo

Re: Sariola herjaa verijälkitutkijoita

pasi kirjoitti:Sariola on siis vastoin parempaa tietoaan vihjaillut, että verijälkitutkijat ovat saattaneet syyllistyä perättömään lausumaan tuomioistuimessa, joka on sen tasoinen rikos, että siitä voi tuomita vain vankeutta. Ennen vanhaan perusteeton vihjailu rikokseen syyllistymisestä oli rikosnimikkeeltään herjaus, nykyään kunnianloukkaus. Näyttää siis siltä, että Sariola on loukannut verijälkitutkijoiden kunniaa.
Mitä ihmettä sekoilet? Totta kai täällä saa epäillä viranomaisten toimintaa niin kuin lukemattomat kirjoittajat epäilevät mm syyttömäksi todettua henkilöä Bodomin surmista.

Tässä ketjussa on tarkoitus keskustella kirjoittajien välisistä ongelmista eikä sairaalloisesta vääristelynpelostasi. Sitäpaitsi mielipiteestäsi eriävä mielipide tai teoria ei ole mitään vääristelyä.
Pasilan mies.
pasi
Martin Beck

Matlock kirjoitti:Mitä ihmettä sekoilet?
Sitä ihmettä, että toisia milloin mistäkin rikoksesta syyttävä ja itseensä kohdistuvista muka kunnianloukkauksista ruikuttava Sariola on itse harjoittanut rikollista toimintaa palstalla. Mutta sen toki tiedän, että lainaamasi faktapohjainen teksti käy sinulta yli ymmärryksen ja näyttää siksi sekoilulta.
Tässä ketjussa on tarkoitus keskustella kirjoittajien välisistä ongelmista eikä sairaalloisesta vääristelynpelostasi. Sitäpaitsi mielipiteestäsi eriävä mielipide tai teoria ei ole mitään vääristelyä.
Ole ystävällinen äläkä tule tänne määräilemään, mistä tässä ketjussa voi keskustella, ja voit muutenkin lopettaa pakkomielteisen vainosi, joka kohdistuu Sariolan kanssa eri mieltä oleviin kirjoittajiin. Sitä paitsi, mitä ihmettä sinä sekoilet jälkimmäisessä virkkeessäsi? Ethän vaan nyt sekoita minua Sariolaan, kuten aiemmin ketjussa sekoitit minut Hessu52:een?
Matlock
Christopher Lorenzo

pasi kirjoitti:Sariola on itse harjoittanut rikollista toimintaa palstalla.
No ihan taatusti ei ole. Tällä palstalla syytetään jatkuvasti nimellä mainittuja tai helposti tunnistettavia syyttömiksi osoittautuvia tai olemattomin perustein epäiltyjä henkilöitä henkirikoksista tai pedofiliasta. Ollaan sitten rikollisia koko sakki.

Bodom-palstan ongelma ei ole Sariolan pitkäveteisyys tai edes Hessun raaka huumori vaan yleinen vaino toisinajattelijoita kohtaan, mikä ilmenee mm sinun kahdallasi sairaalloisena "vääristelyjen" ja laittomuuksien näkyinä.

Bodom-osiosta ei tarvitsisi bannata ketään, jos siellä lopetettaisiin klikkiajattelu ja siihen liittyvä lapsellinen Sariolan lyttääminen.
Pasilan mies.
pasi
Martin Beck

Matlock kirjoitti:
pasi kirjoitti:Sariola on itse harjoittanut rikollista toimintaa palstalla.
No ihan taatusti ei ole.
Juurihan minä väitteeni perustelin kenen tahansa tarkistettavissa olevien tosiasioiden avulla. Jos kerran olet toista mieltä, ole hyvä ja esitä asialliset vasta-argumentit. Tuollaiset perustelemattomat tokaisut ovat ns. "Sariola-faktoja", joilla ei ole mitään arvoa. Myöskään "kaikkihan niin tekevät" on argumenttina arvoton. Nyt puheena on nimenomaan Sariolan tekemä kunnianloukkaus.
...yleinen vaino toisinajattelijoita kohtaan, mikä ilmenee mm sinun kahdallasi sairaalloisena "vääristelyjen" ja laittomuuksien näkyinä.
Voisit tehdä sellaisen helpon todellisuudentarkistuksen että katsot, kuinka monta Hessu52:n mahdollisia vääristelyjä ja laittomuuksia käsittelevää ketjua Sariola on avannut Lautamiehiin. Ja lue vaikka tästä ketjusta ne väitteet, joita Sariola on esittänyt minusta ja jotka olen pyytänyt näyttämään toteen, mutta ei tunnu onnistuvan. Ja yritä nyt hyvä ihminen edes vähän havainnoida, mitä ympärilläsi todella tapahtuu, äläkä ole pelkkä aivoton, räksyttävä Sariolan puudeli.
Matlock
Christopher Lorenzo

Verijälkitutkijat nostakoot syytteen, mutta en todellakaan usko sen johtavan mihinkään. Viranomaisillehan voi kiikutella mitä tahansa lauseita väittäen niitä kunnianloukkauksiksi.

Ei ole oleellista ovatko hessun höpinät kunnianloukkauksia vaiko eivät, minusta eivät, koska keskustelupalstoilla harrastetaan yleisesti törkyistä loanheittoa. Joka tapauksessa sekä Sariolan että Hessun "kunnianloukkaukset" ovat hyttysen ininää verrattuna palstan rajuihin väitteisiin raskaista rikoksista.

Käsittämätöntä, että juutut tähän kunnianloukkausasiaan etkä halua saada Bodom-keskustelua kuntoon antamalla myös Sariolalle se oikeus mielipiteisiinsä mikä kaikille kuuluu vaan alat aina pilkkuja nuollen raukkamaisesti syytellä ja solvata häntä.
Pasilan mies.
pasi
Martin Beck

Matlock kirjoitti:...raukkamaisesti syytellä ja solvata häntä.
Mikä esim. tähän ketjuun kirjoittamissani viesteissä on mielestäsi raukkamaista? Sariolallahan on täysi oikeus ja mahdollisuus puolustautua minun esittämääni vastaan. Sitä minä en ymmärrä, että sinä olet koko ajan kiinni minun lahkeessani kuin rakkikoira. Kerjäätkö huomiotani vai mistä on kysymys?
Vastaa Viestiin