Madeleinen tapaus ( Ketju 4)
-
lukutoukka
- Javier Pena
Re: Madeleinen tapaus ( Ketju 4)
Eteneehän tuo asia, vaan mikä on päämäärä? Kannattaa lasta tosiaan etsiä nyt kiireen vilkkaa ennen kuin dementia vie viimeisetkin muistot tapahtumista, jos ei ole jo vienyt. 
Vastaan omasta puolestani vaikkei multa kysyttykään: Mä etsisin ainakin, edes jollain tavalla. Jossain kohtaa olisi kuitenkin jatkettava jotenkin elämää, vaikkei se taatusti helppoa olisikaan. Vaikka esim. lemmikin katoaminen ole kaikille sama asia kuin lapsen, kissani kadottua olin kuukausia hajalla mutta hyväksyin sen etten ehkä koskaan saa tietää totuutta. Yleensä äidit uhraa kuitenkin vaikka elämänsä lastensa takia.
"You say stick to the highway. I say we should take my shortcut.
Why don't we just flip a coin?"
Why don't we just flip a coin?"
Hassu ajatusleikki:
Etsisin lastani, jos olisin itse vahingon takana. En etsisi, jos tietäisin, että olen syytön.
Ei yksinkertaisesti mene minun kaaliin. (No, tuo nyt ei ole ihme
)
Etsisin lastani, jos olisin itse vahingon takana. En etsisi, jos tietäisin, että olen syytön.
Ei yksinkertaisesti mene minun kaaliin. (No, tuo nyt ei ole ihme
Etsisin, ja etsisin toistenkin lapsia.., ja etsin.anskuli kirjoitti:Hassu ajatusleikki:
Ei yksinkertaisesti mene minun kaaliin. (No, tuo nyt ei ole ihme)
Madeleine voi vapautua tämän vuoden Jouluna vapauteen, oisko niin jo sieppaajat päättäneet?
-
lukutoukka
- Javier Pena
Vielä 50 päivää jouluun. Vaan missä on metedot? Ehkä ovat pitäneet hiljaiseloa asian suhteen, että kaappaajat eivät hermostuisi. 
-
MissHolmes
- Ben Matlock
Niinpä. Amaral on oikeudessa kunnianloukkauksesta.
Jos poliisi tuolloin 2007 ei olisi löytänyt mitään, eikä olisi päätynyt mihinkään lopputulokseen, olisiko Amaral nyt haastettuna vätystelystä ja aikaansaamattomuudesta? -Tuskin.
Rouva McCann voi maailman tappiin kertoa etsivänsä tytärtään, mutta mitä hän kongreettisesti tekee asian eteen? Haastaan etsijät oikeuteen kunnianloukkauksesta.
Kuvitteleeko Rouva McCann, että hänen toimet saavat ihmiset ja viranomaiset joukolla tutkimaan Madeleinen kohtaloa?
Ei tietenkään saa. Eihän kukaan halua päätyä totuuteen ja joutua McCann-familyn hampaisiin.
Ja mihin muuten katosi ne etsivät? Metodo 3? Entinen Scotland Yard etsivä? Kaikki?
Minä uskona ja toivon, että heistäkin joku löysi totuuden ja jonakin päivänä, vaikkapa kuolin vuoteellaan, tekee ''amaralit''.
Jos poliisi tuolloin 2007 ei olisi löytänyt mitään, eikä olisi päätynyt mihinkään lopputulokseen, olisiko Amaral nyt haastettuna vätystelystä ja aikaansaamattomuudesta? -Tuskin.
Rouva McCann voi maailman tappiin kertoa etsivänsä tytärtään, mutta mitä hän kongreettisesti tekee asian eteen? Haastaan etsijät oikeuteen kunnianloukkauksesta.
Kuvitteleeko Rouva McCann, että hänen toimet saavat ihmiset ja viranomaiset joukolla tutkimaan Madeleinen kohtaloa?
Ei tietenkään saa. Eihän kukaan halua päätyä totuuteen ja joutua McCann-familyn hampaisiin.
Ja mihin muuten katosi ne etsivät? Metodo 3? Entinen Scotland Yard etsivä? Kaikki?
Minä uskona ja toivon, että heistäkin joku löysi totuuden ja jonakin päivänä, vaikkapa kuolin vuoteellaan, tekee ''amaralit''.
Nuotio & Äreät Tiput
-
lukutoukka
- Javier Pena
Eikös sen varsinaisen Scotland Yardin pitänyt saada ihan miljoonien puntien budjetti Madeleine-aineiston läpikäymiseksi. Ovathan jo käyneet Portugalissakin. Ehkä hekin pitävät hiljaiseloa näin joulun alla tai pidättelevät suorastaan hengitystään odottaen Metedojen paljastavan Madeleinen olinpaikan.
-
Ihraponnari
- Frank Drebin
Madde on ruottisa !
-
lukutoukka
- Javier Pena
"Killer Adrian Prout failed lie detector test and then admitted: "Your test is not wrong" Daily Mirror"
Daily Mirrorin palstoilta löytyy juttu Adrian Proutista, joka epäonnistui valheenpaljastustestissä ja tunnusti vaimonsa murhan. Nyt brittilehdistössä on ollut juttuja, jotka ovat aiheuttaneet paineita McCanneja kohtaan tämän testin tekemiseksi. Kate on aikaisemmin kieltäytynyt kunniasta, mutta nyt pariskunta vakuuttelee, että testi vapauttaisi heidät syytteistä. Ja ei muuta kuin tekemään testiä...
Daily Mirrorin palstoilta löytyy juttu Adrian Proutista, joka epäonnistui valheenpaljastustestissä ja tunnusti vaimonsa murhan. Nyt brittilehdistössä on ollut juttuja, jotka ovat aiheuttaneet paineita McCanneja kohtaan tämän testin tekemiseksi. Kate on aikaisemmin kieltäytynyt kunniasta, mutta nyt pariskunta vakuuttelee, että testi vapauttaisi heidät syytteistä. Ja ei muuta kuin tekemään testiä...
Kysymyksiä:matkaaja kirjoitti:Kysymys ---: Etsisitkö sinä lastasi jos olisi kadoksissa, ja ollut jo n. 5 vuotta? Muuten vaan kysyn?
Hyvä että taas etenee asia.
1. Miksi Kate ei huoneistoon mentyään ja "katoamisen" havaittuaan huutanut parvekkeelta yhtään kertaa Madeleinea? (Hän huusi kyllä että Madeleine on kadonnut, mutta ei kutsunut tytärtään.) Yleensä vanhemmat alkavat huutaa kadonnutta lastaan nimeltä.
2. Miksi vanhemmat eivät olleet etsimässä silloin katoamisyönä Madeleinea? Sen sijaan he kutsuivat tuttaviaan katoamishuoneistoon lohduttamaan itseään, niin että PJ-poliisin tullessa huoneisto oli täynnä ulkopuolisia. Mahdollisen sieppaajan jälkien etsiminen osoittautui moisen kansankokouksen jälkeen mahdottomaksi. Huonekalujakin oli jo siirretty toisille paikoille, roskikset tyhjennetty ja keittiö siivottu ettei lapsiperheen iltapalan jäljiltä löytynyt enää muruakaan.
Kaksoset oli viety sikeästi nukkuvina ystäväperheen luo loppuyöksi, mutta vanhemmat eivät osallistuneet etsintöihin.
Lisää kysymyksiä:
3. Miksi vanhemmat eivät tukeneet poliisia etsinnöissä, vaan palkkasivat yritysten käyttämän mainos- ja maineenpuhdistamisfirman Metodo 3: n "etsimään". Ihan vakuuttavalta ei ole tuntunut sellainen "etsiminen".
4. Miksi Kate kieltäytyi vastaamasta poliisin kysymyksiin? Niihin vastaaminen olisi auttanut poliisia suuntaamaan etsintää.
5. Miksi Tapas-porukka kieltäytyi poliisin suunnittelemasta tapahtuman rekonstruktiosta? Se olisi voinut virkistämää muistia ja antaa uutta tietoa.
Sitä alkaa kohta kolista tutkijapoliiseilla päät yhteen Espanjan puolella, kun sinne koko ajan virtaa tutkijoita muualta. Eikös siellä Costa del Solilla juuri ollut - vai onko edelleenkin - Suomesta KRP tämän Jennankin tapauksen vuoksi.Brittipoliisi tutkii: Salakuljetettiinko siepattu Madeleine Espanjaan?
Julkaistu: 05.12.2011 17:43
Brittipoliisi on lentänyt Espanjaan selvittämään vihjeitä, joiden mukaan neljä vuotta sitten kadonnut pikkutyttö Madeleine McCann salakuljetettiin Portugalista rajan yli Espanjaan, Evening Standard -lehti kertoo.
3-vuotias brittityttö Madeleine McCann katosi perheen lomamatkalla Portugalin Algarvessa vuonna 2007. Vanhempien väsymättömän painostuksen ansiosta Britannian poliisi alkoi tutkia katoamista uudelleen. Pääministeri David Cameron pyysi tutkimusten avaamista aikaisemmin tänä vuonna.
Brittilehden mukaan Scotland Yardin etsivät tapasivat espanjalaiskollegoitaan Barcelonassa kaksi viikkoa sitten. Poliisit ovat käyneet myös Portugalissa tapaamassa rikoksen alkuperäisiä tutkijoita.
Madeleinen vanhemmat Kate ja Gerry McCann julkaisivat maanantaina tiedotteen, jossa kertoivat olevansa tyytyväisiä uusien tutkimusten etenemiseen ja laajenemiseen.
Vanhemmat ovat saaneet eri puolilta maailmaa satoja vihjeitä, joiden mukaan Madeleine olisi elossa. Vihjeiden mukaan Madeleine olisi nähty muun muassa Espanjassa pian sieppauksensa jälkeen. Vanhemmat pelkäävät, että sieppauksen takana on kansainvälinen pedofiilijengi.
Viralliset poliisitutkimukset lopetettiin heinäkuussa 2008, mutta vanhempien palkkaama yksityisetsivä on työskennellyt sen jälkeenkin koko ajan.
Espanjaan matkustanut brittipoliisi on tyynnytellyt toiveita läpimurrosta, mutta matka osoittaa, että viranomaiset tutkivat paljon julkisuutta saanutta tapausta nyt aktiivisesti.
http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/brit ... 76853.html
Alethes doksa meta logu
-
Täysi Purenta
- Andy Sipowich NYPD
No mutta onhan se inhimillistä! Kostea rospuuttovuodenaika ja kaikki. Kyllä minäkin lähtisin Espanjaan kylmiä jälkiä nuuhkimaan jos siihen jonkin syyn saisin. (Ja maksajan...) Mikäs sen parempi tapa kuluttaa marras-joulukuuta.
Minä en usko Madeleinen löytyvän elossa. Tuskin kuolleenakaan. Uskon vanhempien syyllisyyteen hyvin vahvasti.
Minä en usko Madeleinen löytyvän elossa. Tuskin kuolleenakaan. Uskon vanhempien syyllisyyteen hyvin vahvasti.
-
lukutoukka
- Javier Pena
Poliisi olisi voinut käydä tutkimassa Metedon kirjanpito- ja vetotustietoja Espanjassa tai tapaamassa McCannien kontakteja maassa. Kännithän kävivät Espanjassa useampia kertoja, jos oikein muistan.