Miestä ammuttiin ostoskeskuksessa Hakunilassa
-
Tiina
- Sherlock Holmes
Re: Miestä ammuttiin ostoskeskuksessa Hakunilassa
Poliisin mukaan Vantaan Hakunilassa sattuneen ammuskelun syynä on vanha kauna.
Helvetin enkeliä ammuttiin käsiaseella vatsaan sunnuntaina iltapäivällä. Kyseessä eivät kuitenkaan ole moottoripyöräjengin sisäiset kärhämät, vaan vanha kauna.
- Kyse oli siitä, että eräs vähemmistökansalainen ampui Helvetin enkelien liiveillä esiintynyttä miestä vanhojen riitaisuuksien takia, kertoi rikosylikomisario Timo Nyyssönen Ilta-Sanomille maanantaina.
Kyse ei siis ole jengisodasta, eikä moottoripyöräjengin sisäisistä välienselvittelyistä.
Uhri joutui sairaalaan ja ampujaksi epäilty poliisin huostaan ja kuulusteluihin. Uhri on syntynyt vuonna 1965 ja ampuja vuonna 1960.
Poliisi jatkaa paikallisen ostoskeskuksen luona sattuneen välikohtauksen tutkintaa.
Helvetin enkeliä ammuttiin käsiaseella vatsaan sunnuntaina iltapäivällä. Kyseessä eivät kuitenkaan ole moottoripyöräjengin sisäiset kärhämät, vaan vanha kauna.
- Kyse oli siitä, että eräs vähemmistökansalainen ampui Helvetin enkelien liiveillä esiintynyttä miestä vanhojen riitaisuuksien takia, kertoi rikosylikomisario Timo Nyyssönen Ilta-Sanomille maanantaina.
Kyse ei siis ole jengisodasta, eikä moottoripyöräjengin sisäisistä välienselvittelyistä.
Uhri joutui sairaalaan ja ampujaksi epäilty poliisin huostaan ja kuulusteluihin. Uhri on syntynyt vuonna 1965 ja ampuja vuonna 1960.
Poliisi jatkaa paikallisen ostoskeskuksen luona sattuneen välikohtauksen tutkintaa.
Helvetin enkeliä ammuttiin — poliisi lisäsi partioiden määrää Hakunilassa
07.11.2011 10:48
Itä-Uudenmaan poliisilaitos on lisännyt poliisipartioiden määrää Vantaan Hakunilassa eilen tapahtuneen ampumisvälikohtauksen takia.
Vähemmistotaustainen mies ampui moottoripyöräjengi Helvetin enkeleihin kuuluvaa miestä vatsaan eilen iltapäivällä Hakunilan ostoskeskuksen parkkipaikalla. Ampumisen taustalla oli ravintolassa alkanut rähinä.
Rikoskomisario Kimmo Hyvärinen Vantaan poliisista kertoo, että poliisi on varautunut mahdolliseen ampumisesta johtuvaan kostamiseen lisäämällä partioiden määrää alueella.
Hyvärisen mukaan Hakunilan asukkaat eivät kuitenkaan ole vaarassa.
— Uhka kohdistuu tekijään (ampujaan), joka on poliisin hallussa.
Hyvärisen mukaan tilanne Hakunilassa on ollut rauhallinen ampumisen jälkeen.
Lähde: MTV3
Olihan se sitten just niin kuin huhut liikkui..Poliisi: Hakunilan ammuskelu alkoi kapakkarähinästä
07.11.2011 10:35
Vantaan Hakunilassa eilen iltapäivällä ostoskeskuksen parkkipaikalla sattunut ammuskelu liittyi aiemmin ravintolassa alkaneeseen rähinään.
Rikoskomisario Kimmo Hyvärinen Vantaan poliisin väkivaltarikostutkinnasta kertoo, että poliisi kävi selvittämässä ostoskeskuksessa sijatsevassa baarissa nahisteluluontoista nujakkaa jo aiemmin sunnuntaina.
— Ampujaksi epäilty mies oli rähinän aikana kapakassa. Poliisille on vielä epäselvää, oliko paikalla myös ampumisen uhri.
Ampujaksi epäilty mies palasi ravintolaan iltapäivällä muutaman muun miehen kanssa. Ampumisvälikohtaus sattui sen jälkeen. Poliisin mukaan ampuja oli voimakkaassa humalassa.
Ampumisen uhri oli Helvetin enkelien liiveihin pukeutunut mies, jota ampuja ampui pistoolimallisella käsiaseella vatsaan. Poliisin mukaan uhrin tila on vakaa, mutta vakava.
Ilta-Sanomien haastatteleman Vantaan poliisin rikosylikomisario Timo Nyyssösen mukaan kyse ei ole jengisodasta eikä moottoripyöräjengin sisäisistä välienselvittelyistä, vaan ampuminen johtui ravintolassa alkaneesta kähinästä.
Lähde: MTV3
Sillä lailla, mitäköhän nyt sitte...
Jos alkaa pännii, niin anna bannii..
Tänään ostoksilla käydessäni ostarilla oli aivan samanlainen vilske kuin minä tahansa tavallisena arkipäivänä. Jotkut puhuivat tapauksesta, mutta muutoin koko paikka oli kuin mitään ampumista ei olisi koskaan ollutkaan. Odotan itsekin arvellen, tuleeko tästä nyt mitään kähinöintiä, mutta ainakaan mun liikuskeluun tämä ei vaikuta millään tavalla. Mulla kun ei ole mitään tekoa kiirastulen kerubien kanssa, vielä vähemmän romanien. Ja tuskinpa kukaan keksii tavallista nuorta perheenäitiä ampua yhtään mihinkään, ei noi välienselvittelyt liity millään lailla tavallisiin siviileihin.
Jos kuulen jotain asiasta, siis "sisäpiirinhuhuja", kerron heti jos joku haluaa tietää.
Jos kuulen jotain asiasta, siis "sisäpiirinhuhuja", kerron heti jos joku haluaa tietää.
"You say stick to the highway. I say we should take my shortcut.
Why don't we just flip a coin?"
Luoti joka pirstoo luusi ja puhkoo sisäelimet, ei valitettavasti tiedä liitytkö asiaan vai osuitko paikalle väärään aikaan. Käsiaseenkin luoti on tappava pidemmän matkan päästä, mutta puukolla tai nyrkeillä harvemmin osuu täysin sivullisiin vaikka tähtäisi miten pieleen.Crishelle kirjoitti:Ja tuskinpa kukaan keksii tavallista nuorta perheenäitiä ampua yhtään mihinkään, ei noi välienselvittelyt liity millään lailla tavallisiin siviileihin.
Elämä jatkuu, mutta kannattaa silti muistaa kuolevaisuutensa.
Totta puhut. Vaikken pelkää melkein koskaan, pysyn silti kaukana epämääräisen näköisistä tyypeistä mutta pelon ei saa antaa hallita elämää.
Oikein toimittu,kannattaa hommata sellainen lippis missä lukee FBI siten olet turvassa.Totta puhut. Vaikken pelkää melkein koskaan, pysyn silti kaukana epämääräisen näköisistä tyypeistä mutta pelon ei saa antaa hallita elämää.
(rikolliset saattavat luulla sinua poliisiksi
Luulen et perus3000 ei juo missään puistolan dominossa.Kyseessä on kumminkin taistelulajien asiantuntija sekä sodanjumala.
http://teamnarcwear.blogaaja.fi/
http://teamnarcwear.blogaaja.fi/
Kansallispukuiset taitaa olla vaihtaneet kaikki vanhat moransa tuliaseisiin.
Hyvä idea!perus3000 kirjoitti:Oikein toimittu,kannattaa hommata sellainen lippis missä lukee FBI siten olet turvassa.Totta puhut. Vaikken pelkää melkein koskaan, pysyn silti kaukana epämääräisen näköisistä tyypeistä mutta pelon ei saa antaa hallita elämää.
(rikolliset saattavat luulla sinua poliisiksi)
Kosto uhkaa
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011110 ... 3_uu.shtml
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011110 ... 3_uu.shtml
Vantaan Hakunilassa sunnuntaina kiinni otettu ampuja oli törkeässä humalassa. Mies puhalsi poliisin mukaan poikkeuksellisen kovat lukemat.
Väkivaltainen tilanne kärjistyi iltapäivällä, kun kahden Helvetin enkelin kanssa jo aiemmin paikallisessa ravintolassa riidellyt mies törmäsi enkeleihin uudelleen muutaman tunnin kuluttua, nyt kapakan ulkopuolella. Tällä kertaa ei enää käytetty nyrkkejä, vaan mies ampui toista jengiläistä vatsaan.
Paikalle hälytetyt poliisit ottivat ampujaksi epäillyn kiinni tapahtumapaikalta.
Hakunilassa häirikkömainetta niittänyt 51-vuotias mies ei kuitenkaan välttämättä ymmärtänyt tekonsa "lain ulkopuolisia" seurauksia. Rikollisjärjestöinä pidetyt moottoripyöräjengit ovat tunnettuja muun muassa siitä, että niihin kohdistuneet iskut kostetaan.
Poliisi lisäsikin näkyvää partiointia Hakunilan alueella tilanteen tarkkailemiseksi ja asukkaiden rauhoittamiseksi.
Vaara vankilassa
Iltalehden haastattelemien poliisilähteiden mukaan ampujalla on riski joutua mahdollisen koston uhriksi jo silloin, kun hänet siirretään poliisivankilasta johonkin muuhun vankilaan. Vaikka vankilassa istuu tällä hetkellä vain muutama enkelijengiin kuuluva, ei kostajaa ole kovinkaan vaikea palkata muurien sisältä.
Mahdolliset "korvausvaatimukset" voivat kohdistua myös ampujan sukuun tai lähipiiriin.
Epäillyllä miehellä ei poliisin mukaan ole merkittävää rikostaustaa, eikä myöskään jengitaustaa.
Mitään mahdolliseen kostoon viittaavaa ei ainakaan maanantaina ollut alueella havaittavissa. Tilanne oli rauhallinen, ja poliisin oli tarkoitus purkaa tehopartiointi tiistaihin mennessä.
Ei selitystä
Ampuja ei kuulusteluissa ole pystynyt antamaan kunnon selitystä riidalle saati ampumiselle.
- Pikemminkin hän on sitä mieltä, että mitään riitaa ei ole ollut, sanoo tutkintaa johtava rikoskomisario Kimmo Hyvärinen Itä-Uudenmaan poliisista.
Vuonna -65 syntynyttä pahoin haavoittunutta jengiläistä ei vielä ole päästy kuulustelemaan. Miestä ja myös mahdollisesti hänen jengikaveriaan epäillään ampujan pahoinpitelystä.
Mistään vakavasta tappelusta ei kuitenkaan ollut kyse, sillä kapakan luona ensimmäisen yhteenoton jälkeen käynyt poliisipartio ei ollut kirjannut tapauksesta rikosilmoitusta.
IL-TYÖRYHMÄ
-
Outo Enkeli
- Sabrina Duncan
Ei tarvitse edes kovin paljon käyttää älynystyröitään, kun tajuaa, että tällä ampujalla tulee olemaan todella vaikeaa vankilassa. Jopa täysin sietämätöntä. Muutenkin mannet on siellä aikas ala-arvoisessa asemassa. Ei mannen status paljon pedofiiliä tai raiskaajaa arvokkaampi. Eivät uskalla "asua" yleensä kerroksilla, vaan majoittuvat suosiolla rundiin tai jollekkin muulle lisko-osastolle, jossa ei ole kuin pedofiileja, raiskaajia sekä kaikenmaailman muita pelkääjiä(heistäkin joku voi pistää mannen kylmäksi, esim. saadakseen velkansa anteeksi tai edes hieman hyvittääkseen tekoaan, miksi on joutunut/mennyt liskolle).
Nyt kun "muita tummenpi" ampui liivimiestä ja liivimiehet on tunnetusti hierarkiassa siellä korkeimmalla pallilla, niin luulen, että tämä manne tulee tuomionsa lusimaan hyvin pitkälti rundissa, yksin, miettien jo vapautumistaan ja sitä miten välttää kosto siviilissä, sitten vuosien päästä. Siinä sitä miettimistä riittääkin.
Todennäköisesti joku EK-vanki, jolla ei ole menetettävää, saa tarjouksen, että lopettaa mannen maallisen taivalluksen. Siihen on helppo tarttua. Joku voi tarjoutua itsekkin tekemään homman. Oma tuomio ei siitä pahemmin miksikään muutu ja saa vielä mainetta ja mammonaa. Vankilamaailma on raaka. Sen nyt kaikki tietääkin. Mutta maailma on raaka siviilissäkin, kun heiluttaa väärää puuta ja menee väärälle tontille. Bändit näyttävät sen, että heidän silmille ei hypitä.
Ei, en ihannoi mitään "porukkaa" ja kostomentaliteettikin on mielestäni, kuin kaksiteräinen miekka. Mutta he ovat valinneet kulkemansa tien ja kulkevat sitä keinoja kaihtamatta. Heillä on omat sääntönsä ja noudattavat niitä maailman tappiin asti. Se nyt tulee olemaan melko varmaa, että manne yritetään sijoittaa sellaiseen taloon, jossa ei enkeleitä olisi, mutta se on melkein mahdotonta. Jos ei ole enkeleitä, niin on support-porukan jäseniä ainakin. Näin minä koko asian näen.
Nyt kun "muita tummenpi" ampui liivimiestä ja liivimiehet on tunnetusti hierarkiassa siellä korkeimmalla pallilla, niin luulen, että tämä manne tulee tuomionsa lusimaan hyvin pitkälti rundissa, yksin, miettien jo vapautumistaan ja sitä miten välttää kosto siviilissä, sitten vuosien päästä. Siinä sitä miettimistä riittääkin.
Todennäköisesti joku EK-vanki, jolla ei ole menetettävää, saa tarjouksen, että lopettaa mannen maallisen taivalluksen. Siihen on helppo tarttua. Joku voi tarjoutua itsekkin tekemään homman. Oma tuomio ei siitä pahemmin miksikään muutu ja saa vielä mainetta ja mammonaa. Vankilamaailma on raaka. Sen nyt kaikki tietääkin. Mutta maailma on raaka siviilissäkin, kun heiluttaa väärää puuta ja menee väärälle tontille. Bändit näyttävät sen, että heidän silmille ei hypitä.
Ei, en ihannoi mitään "porukkaa" ja kostomentaliteettikin on mielestäni, kuin kaksiteräinen miekka. Mutta he ovat valinneet kulkemansa tien ja kulkevat sitä keinoja kaihtamatta. Heillä on omat sääntönsä ja noudattavat niitä maailman tappiin asti. Se nyt tulee olemaan melko varmaa, että manne yritetään sijoittaa sellaiseen taloon, jossa ei enkeleitä olisi, mutta se on melkein mahdotonta. Jos ei ole enkeleitä, niin on support-porukan jäseniä ainakin. Näin minä koko asian näen.
el músculo pierde su significado cuando la pólvora se inventó. Así que en lugar de hormonas, comprar un arma buena. por lo que no engañan a nadie que no comprende esto, pero al darse cuenta de esto debe ser un poco desordenado
Mun mielestä jengisodat on poskettoman hauskoja vain GTA:ssa... enkä mä usko että se kosto tulee välttämättä edes täällä tapahtumaan. Tuskin näitä asioita aina edes hoidetaan missään julkisilla paikoilla. Mä en eilen huomannut ostarilla ensimmäistä poliisiakaan kun siellä kävin ja vielä vähemmän tänään. Enimmäkseen viikonloppuisin ajelevat täällä paljon, muutoin ei ole mitään tavallisesta poikkeavaa ollut ja luulisi että jengiläiset antavat pölyn laskeutua mahdollisesti siksi, että virkavalta luulee ettei mitään kostoa tule koskaan tapahtumaankaan.
Mä luulen, että ampujalle tulee syyte tapon yrityksestä. Mietin vain, mihinköhän vankilaan passitetaan. Jos Vantaan vankilaan joka on ihan kulmilla, sitten rauha on ainakin täysin menetetty jos jengiläiset alkavat vielä ulkopuoleltakin ampujaa piirittää jos ei linna-ahdistelu riitä.
Mä luulen, että ampujalle tulee syyte tapon yrityksestä. Mietin vain, mihinköhän vankilaan passitetaan. Jos Vantaan vankilaan joka on ihan kulmilla, sitten rauha on ainakin täysin menetetty jos jengiläiset alkavat vielä ulkopuoleltakin ampujaa piirittää jos ei linna-ahdistelu riitä.
-
DollariExpress
- Christopher Lorenzo
meinaatko,että ha piirittää vankilan,kun lähellä ovatCrishelle kirjoitti:Mun mielestä jengisodat on poskettoman hauskoja vain GTA:ssa... enkä mä usko että se kosto tulee välttämättä edes täällä tapahtumaan. Tuskin näitä asioita aina edes hoidetaan missään julkisilla paikoilla. Mä en eilen huomannut ostarilla ensimmäistä poliisiakaan kun siellä kävin ja vielä vähemmän tänään. Enimmäkseen viikonloppuisin ajelevat täällä paljon, muutoin ei ole mitään tavallisesta poikkeavaa ollut ja luulisi että jengiläiset antavat pölyn laskeutua mahdollisesti siksi, että virkavalta luulee ettei mitään kostoa tule koskaan tapahtumaankaan.
se on sama mihin sijoitetaan kun voi anoa välitöntä siirtoa vaikkapa toiselle puolen suomea,
"enkä mä usko että se kosto tulee välttämättä edes täällä tapahtumaan"
missäs sitten? siellä jossain pleikkarin gta pelissäkö?
kun linkität,niin kopioi asia samalla ketjuun,koska linkit kuolevat joskus jopa muutamassa viikossa ja asia katoaa bittiavaruuteen
Nuohan näyttävät kostavan näitä tekoja aika valikoivasti. Välillä suhteellisen pienistä asioista seuraa massiivisia kostotoimenpiteitä. Esim. 1999 Cannonball asetti pommin ravintolaan kostoksi jäsenten porttikiellosta. Vakavia väkivallantekoja taas ei välttämättä ole kostettu, ainakaan näyttävästi.
Hohhoijaa. Oliko sulla olevinaan jokin pointti tossa sun naureskelussa vai halusitko vain ärsyttää mua? Ei onnistu, joten älä edes yritä. Tai siis jos sä haluat korkeintaan hiukan huvittaa mua, saat sä toki tuota linjaa jatkaa, Suomi on vapaa maa ja jokaisella on oikeus tuhlata energiansa miten lystääDollariExpress kirjoitti:meinaatko,että ha piirittää vankilan,kun lähellä ovatCrishelle kirjoitti:Mun mielestä jengisodat on poskettoman hauskoja vain GTA:ssa... enkä mä usko että se kosto tulee välttämättä edes täällä tapahtumaan. Tuskin näitä asioita aina edes hoidetaan missään julkisilla paikoilla. Mä en eilen huomannut ostarilla ensimmäistä poliisiakaan kun siellä kävin ja vielä vähemmän tänään. Enimmäkseen viikonloppuisin ajelevat täällä paljon, muutoin ei ole mitään tavallisesta poikkeavaa ollut ja luulisi että jengiläiset antavat pölyn laskeutua mahdollisesti siksi, että virkavalta luulee ettei mitään kostoa tule koskaan tapahtumaankaan.
Mä luulen, että ampujalle tulee syyte tapon yrityksestä. Mietin vain, mihinköhän vankilaan passitetaan. Jos Vantaan vankilaan joka on ihan kulmilla, sitten rauha on ainakin täysin menetetty jos jengiläiset alkavat vielä ulkopuoleltakin ampujaa piirittää jos ei linna-ahdistelu riitä.![]()
repskops,perseelleen lattialle.
se on sama mihin sijoitetaan kun voi anoa välitöntä siirtoa vaikkapa toiselle puolen suomea,
"enkä mä usko että se kosto tulee välttämättä edes täällä tapahtumaan"
missäs sitten? siellä jossain pleikkarin gta pelissäkö?
Vastaan nyt kuitenkin kun kysytään
Ja GTA-peleissäkin kyllä VOISI olla tuollaisia sotia, miksikäs ei?
Mites tää juttu nyt mahtaa olla? Oliko välikohtauksen syy ne mainitut "vanhat kaunat" vai onko seuraava lainaus lähempänä totuutta: "Ampuja ei kuulusteluissa ole pystynyt antamaan kunnon selitystä riidalle saati ampumiselle.
- Pikemminkin hän on sitä mieltä, että mitään riitaa ei ole ollut, sanoo tutkintaa johtava rikoskomisario Kimmo Hyvärinen Itä-Uudenmaan poliisista."
- Pikemminkin hän on sitä mieltä, että mitään riitaa ei ole ollut, sanoo tutkintaa johtava rikoskomisario Kimmo Hyvärinen Itä-Uudenmaan poliisista."
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...