Isä surmasi kaksi lastaan Tyrnävällä 2011

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Rezah
Christopher Lorenzo

Re: Kaksi lasta kuoli tulipalossa-isää epäillään

Viesti Kirjoittaja Rezah »

Zara voisit myös lukea ajatuksella ja koko ketjun. Mitä sä älähdät? :lol:

Viittasin nyt muunmuassa skoonen:
En syyllistä enkä puolusta ketään, mutta mielestäni firman pikkujoulut pyhäinpäivän aattona on kyllä aika outo ajankohta sijoittaa ko juhliminen. Yleensähän firmojen pikkujouluja vietetään työviikon puitteissa.
Pitää vaan ne härkäset omassa kaapissa kiitos. Ja Suomi 24ää en ole lukenut.
There are no crimes behind enemy lines
Kinsey Malone
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Kinsey Malone »

En lukenut ketjua kovin tarkkaan, mutta kaksi sisarustani asuu Tyrnävällä ja sieltä olen saanut sellaisen tiedon, että ihan päivää, paria ennen tapahtunutta tragediaa äiti olisi lyönyt lukkoon talokaupat - tiedossani on sukunimikin, jolta oli taloa ostamassa. Isoa taloa. Varmaankin ero oli todella tulossa?
Tuossa voisi olla se motiivi, jos tuota motiiviksi voi sanoa, ennemmin kilahtamisen syy.
Talokaupat on eri asia kun vain erosta puhuminen ja aika lopullinen päätös asiassa.
Jos vielä lapsista on ollut kiistaa ja siihen päälle vaimon pikkujoulut niin miehellä on naksahtanut, luulisin.
kissamaki kirjoitti:Olen kuullut, että äiti olisi ostanut oman asunnon, ja olisi siihen muuttamassa. Kyläläisten kertoman mukaan tapahtumapaikalle mennessä on jo ollut selvää, että syyllinen on isä. Lisäksi sinne pääsyä on vaikeutettu, ilmeisesti isän toimesta.
Jos tuo pitää paikkansa niin tuossa on se syy miksi poliisi julkisti epäilevänsä miestä.
Talolle vie kapea pitkä tie ja jos se on ollut tukittuna jotenkin tarkoituksella niin johan siinä epäilykset herää tyhmemmälläkin.
Zara
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja Zara »

Rezah kirjoitti:Zara voisit myös lukea ajatuksella ja koko ketjun. Mitä sä älähdät? :lol:

Viittasin nyt muunmuassa skoonen:
En syyllistä enkä puolusta ketään, mutta mielestäni firman pikkujoulut pyhäinpäivän aattona on kyllä aika outo ajankohta sijoittaa ko juhliminen. Yleensähän firmojen pikkujouluja vietetään työviikon puitteissa.
Pitää vaan ne härkäset omassa kaapissa kiitos. Ja Suomi 24ää en ole lukenut.
Itse viittasin tähän lauseeseesi:
Rezah kirjoitti:Tämä äidistä vihjailu pikkujoulupäivineen on kyllä niin pers--stä ja naurettavaa kuin olla ja voi.
Siitä sai sen kuvan, että täällä monikin vihjailisi äidin pikkujouluissa olosta syyllistävään sävyyn. Ja tuo kärpäsestä härkänen viittaus ei kyllä liittynyt millään tavalla sinuun vaan siihen, että joku asia on ollut kenties isän mielessä se laukaiseva tekijä, jolloin kärpäsestä on mielessä syntynyt härkänen...

Itse asiassa olen lukenut ketjun kaikki viestit alusta asti... :wink:
" Toto, I've got a feeling, we're not in Kansas anymore.."
llewellyn
Sofia Karppi

Viesti Kirjoittaja llewellyn »

Itse ajattelin tuosta välittömästä ilmoituksesta isän syyllisyydestä, että hän oli jotain viestittänyt teostaan, esim. äidille tai jättänyt paikalle jonkinlaisen tunnustuksen liekkien ulottumattomiin. En usko että pelkkä paikalla palaneena olo olisi riittänyt noin selvään poliisin kantaan. Anyway, kammottava tapahtuma, kuten nämä lastensurmat aina.Totta kai lievittäisi oloa ja etäännyttäisi tekijästä, jos ajattelisi että mies oli valmiiksi psykopaattinen narsisti, ja toki sekin on mahdollista, mutta veikkaisin kuitenkin, että jotakuinkin tavallisesta ihmisestä oli kysymys, joka ei syystä tai toisesta kestänytkään paineita vaan antoi niille tuhoisasti peräksi.

Enkä kyllä oikein usko, että näitä tapahtumia vähentäisivät jotkin sadistiset kidutus-kuolemantuomiot: tälläisiä tekoja tekevät ovat ulkona kaikesta pelotevaikutuksesta, jossain omassa kauheassa todellisuudessaan. Julmin rangaistus tälle miehelle on toipua, palata tasapainoon ja ymmärtää hirvittävä, julma tekonsa viattomia, suojattomia lapsia kohtaan, joita juuri hänen velvollisuutensa olisi ollut puolustaa ja turvata.
Tiina
Sherlock Holmes

Viesti Kirjoittaja Tiina »

^No jos tuo talokauppa on totta, niin motiivi teolle on aika selvä. Mies ei olisi halunnut ilmeisesti erota ja katkerana toteutti kostonsa heti kun mahdollista. Mahdollisuus tulikin sitten heti, kun äiti oli poissa. Aika sattuma, että joku kulkija tuohon aikaan edes osuu paikalle keskellä maaseutua. Aika ylhäisessä yksinäisyydessä tuo talko kuitenkin oli...
lukutoukka
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja lukutoukka »

Hiukan on kuitenkin erikoista, että halusi jättää äidin tänne, jos vihasi tätä niin kovasti ja oli katkera tälle. Toki voi ajatella, että silloinhan äiti joutuisi kärsimään. Mutta jos äidillä on jo uusi, niin kai hän ymmärsi, että kaikista haavoista huolimatta vaimolla on kaikki mahdollisuudet vielä rakentaa itselleen hyvä uusi elämä.

Jos isä on syyllinen, pidän todennäköisenä, että isä on halunnut polttaa lapset talon mukana, koska halusi peitellä jotain lapsille tekemäänsä pahaa. Jotain väkivallan merkkejä tai jopa hyväksikäyttöä. En kuitenkaan ole täysin vakuuttunut vielä, että isä olisi syyllinen.
Moona
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Moona »

Niin, ehkä äiti halusi jättää kaiken taakseen... lähti juhliin ja arvasi, että kotona ei enää odota kukaan :roll:
Elämä on pitkä puutelista...
Nemo me impune lacessit
On hyviä ihmisiä, on pahoja ihmisiä ja on ihmisiä, jotka olevat olevinaan ihmisiä...
Zara
Sabrina Duncan

Olisi varmasti ollut ehkä vaikeampi samalla tappaa myös äiti. Toisaalta mitä noista vastaavista tapauksista olen lukenut, se pahin kostohan on juuri se, että äiti jää eloon suremaan lapsiaan.
lukutoukka
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja lukutoukka »

Mitä olen kuullut vastaavista tapauksista mustasukkaisuuden ollessa kyseessä, tappajan viesti on ollut, jos en minä sinua saa, niin ei myöskään kukaan muu. En muista yhtään tapausta, jossa olisi lähdetty tällaiseen välilliseen kostoon.

Mieleeni tuli myös sellainen mahdollisuus, että isän oli tarkoitus alun perinkin paeta talosta ennen kuin talo palaa ja jättää lapset, että kaikki toimintansa merkit näin peittyisivät. Palo oli ilmeisesti tarkoitus naamioida vahingoksi siinä tapauksessa. Jostain syystä mies jäi myös itse liekkien vangiksi selviytyen juuri ja juuri.
Tiina
Sherlock Holmes

Viesti Kirjoittaja Tiina »

lukutoukka kirjoitti:Mitä olen kuullut vastaavista tapauksista mustasukkaisuuden ollessa kyseessä, tappajan viesti on ollut, jos en minä sinua saa, niin ei myöskään kukaan muu. En muista yhtään tapausta, jossa olisi lähdetty tällaiseen välilliseen kostoon.
Vuosien saatossa on ollut useampia tapauksia, joissa mies eron ollessa tulossa (asumiserovaihe menossa) on hakenut lapset koulusta yllättäen tai sitten omina tapaamispäivinään tappanut heidät. Muistan yhdenkin tapauksen, jossa mies tunkeutui asuntoon naisen ollessa paikalla ja kävi ampumassa lapset sänkyynsä.
Ex-vaimo jätettiin henkiin ilman naarmuakaan. :?
Mustasukkaisuudesta tuskin kyse, vaan ihan silkasta ilkeydestä ja kostosta.
kissamaki
Alokas

Viesti Kirjoittaja kissamaki »

Enpä oikein usko, että isän oli tarkoitus peitellä tekoa, jos oli laittanut tielle esteitä pelastushenkilökunnan pääsyä vaikeuttamaan. Ja missäänhän ei ole kerrottu, onko tällä miehellä palovammoja, ampumavamma vai kenties molempia. Tuntuisi, ettei ole ainakaan tuleen yrittänyt itseään tappaa, sillä olisihan se häkä jo tainnuttanut siinä vaiheessa sen verran, ettei olisi jalkoja kävellä pihalle.
niija
Alokas

Viesti Kirjoittaja niija »

Entä jos miehellä ei ollutkaan varaa jäädä yksin tuohon asumaan ja vaimo oli löytänyt jo itselleen asunnon ja työrintamallakin meni hyvin. Katkeruuksissaan sitte päätyi tällaiseen ratkaisuun... ja tarkoituksena saattoi olla myös että olisi itse jäänyt tuonne liekkeihin, mutta viime hetkellä tullut ulos. Itse nimittäin olen kerrat ollut palavassa talossa. Pelkässä savussa olo on jo niin "hankalaa" kun ei meinaa saada happea kunnolla. Siihen lisäksi vielä se kuumuus mikä tulee. Jos onki päättänyt mennä tosiaan pihalle ja yrittänyt päättä päivänsä muulla keinoin.
Ja huomasin myös tuossa, että miehen fb profiili on poistettu. Itse en sitä ainakaan enää löytänyt.
kissamaki
Alokas

Viesti Kirjoittaja kissamaki »

Tämä mieskin oli työssään korkeassa asemassa, joten palkkatulot olivat hänelläkin varmaan korkeat. Eihän siitä kyllä voi taloudellistesta tilanteesta tehdä suoria johtopäätöksiä. Tietysti exä olisi pitänyt ostaa talosta ulos. Mutta kuitenkaan en usko, että motiivina on raha. Tiedoksi niille, jotka ihmettelivät ohikulkijoita yöaikaan, että talo sijaitsi Muhokselta Tyrnävälle johtavan päätien varressa. Tyrnäväläiset käyvät Muhoksella yökerhossa, joten kyllä siinä ainakin taksiliikennttä on.
Ori Jorhonen
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja Ori Jorhonen »

Moona kirjoitti:Olleeko sillä merkitystä, että (IL tänään) mukaan asiaa tutkitaan murhana ja tuhotyönä - ei siis esim. murhapolttona?? Eli ensin on jotakin tapahtunut ja sitten poltettu jälkiä (yritetty)?
Murhapoltto on vanha nimitys asuinrakennuksen tahalliselle polttamiselle (nyk. tuhopoltto tai tuhotyö). Murha-nimike ei siis kerro, onko henkirikos tapahtunut ennen rakennuksen polttamista, vai nimenomaan polttamalla.
just just.
Zara
Sabrina Duncan

Iltasanomissa tai Iltalehdessä ( en nyt muista kumpaa selasin :wink: ) oli lööppi tyyliin "tällainen oli perheen isä" tms liittyen tähän tragediaan. Mutta eipä siinä ollut kuitenkaan kuin esim. lapsuudenystävän lyhyt kertomus, kuinka mies nuorena tykkäsi "rakennella" autoja jo ennen kuin oli edes ajokorttia ja että ko. ystävä oli todella yllättynyt kuullessaan, että mies toimii nykyään rahoituspäällikkönä jne. Oli myös juttua, että on todella kätevä käsistään/kova remontoimaan ( ei mitään uuttaa suhteessa jo tiedossa oleviin faktoihin) ja oli korostettu, että äiti on oikein sosiaalinen ja paljon ystäviä/kavereita yms. Aika turha juttu siis sinänsä.
Vastaa Viestiin