Kani Rosenqvistin surma Turun Rokkibaarissa

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Aicha
Alokas

Tokihan

Viesti Kirjoittaja Aicha »

sitä jotain voisi kertoilla, kunhan joku uskaltautuu sitten kysymään mitä haluvaapi tietää... nuorihan tosin noihin aikoihin olin, 17-18v... tosin muistot on mielessä, mihinkäs ne sieltä katois. Että kaipa niitä voisi jakaa jos jotakuta kiinnostaa, niin voipi kysyä jotain.
-I hear voices.... and they don't like u..-
Blues
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja Blues »

Mua kiinnostaisi tietää, että missä tapasitte, kauanko seurustelitte, millainen kyseinen henkilö oli alkoholia nautineena? Vai käyttikö edes? Oliko kenties arvattavissa, että jotain tämän suuntaista voisi tapahtua? Agressiivisuutta
tms?
Mä olen SuomiRockin vannoutunut ystävä ja JJS on yksi niistä bändeistä, joita kuuntelen edelleen.
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
Aicha
Alokas

Viesti Kirjoittaja Aicha »

No, tuotah.. Elikkä tuollahan tuli kaupungilla pyörittyä aikoinaan nuorempana ja siellä kavereitten kautta tavattiin.. semmoista on-offiahan se oli kuin yleensä tuossa iässä.. kesä siinä meni. Tosin myöhemmin sitten oltiin myös yhteyksissä.
Herra kyllä käytti alkoholia niihin aikoihin, mutta polttelivat porukassa hashista myös aika tiuhaan. (itse ylpeänä sen tunnustan että siihen en ikinä heidän kanssaan osallistunut). Lähinnä kaljaahan tuo aina joi. Asui Turun Pernossa perheineen (aika iso veljessarja, taitaako noita olla 5 ja siskot päälle, aika monta niitäkin)..
Mulla ei koskaan henkilökohtaisesti ollut hänen kanssaan mitään riitaa ja tuo aika joka yhdessä vietettiin oli mukavaa.. teinimukavaa.
Kuuleman mukaan herra oli aika kova viemään tavaraa joka paikasta mistä irti sai (oli joskus vienyt kaverinsa äidin autosta laukullisen cd-levyjä, äiti huomannut asian vasta kun asianomainen oli tiputettu kyydistä pois ja äiti jo kotona...) minulta ei koskaan vienyt kuin helmet (siis semmoiset kuin oli muotia siihen aikaan) ja nekin sanoi unohtaneensa kaulaan lähtiessään ja paketillisen sulakkeita.... tipahtivat kerran housujen takataskusta lähtiessään meiltä.. (ei silloin tullut mieleen että ne olisivat mun, mutta kun sulakkeidenvaihtoaika tuli, niin kas kummaa kun sulakkeita ei löytynyt...) Että semmoinen pakonomainen varastaminen oli verissä. Ja kaljaa ja vaatteita vei kaupoista ainakin. Niihin gangsta-tyylisiin lökäreihin mahtui tavaraa...
Mielestäni alkoholia nauttineena (ja jotain muutakin) saattoi olla agressiivinenkin.. mutta erittäin seurallinen ihminen. Ja lopulta kun asiaa mietin, niin se oli aika salaperäinen, semmoinen että en kokenut luottavani häneen. Tuli ja meni miten sattui. Loppupeleissä aika kaksinaamainen varmaan sitten.
Kuitenkin muistan lukeneeni lehdestä että hän oli puukolla kiristänyt varastamiensa pankkikorttien tunnuslukuja tossa jokunen vuosi sitten ja sai niistä linnaa (ainakin turunsanomissa uutisoitiin nimen kera) ja jotenkin se ei minua yllättänyt, joten kai sitä itsekin sisimmässään tiesi että se siihen suuntaan oli menossa.
Viimeisen kerran tapasin hänet kolme vuotta sitten suurinpiirtein, oli just päässyt lusimasta, törmäsimme sattumalta yöelämässä (olihan herra treenannut aikalailla linnassa ollessaan), juttelimme niitä näitä, ja sen jälkeen en häntä nähnyt, ennenkuin sitten kuulin tuon järkyttävän jutun... Mutta kaiken tämän jälkeen, en ikinä olisi uskonut että hänestä on moiseen, vaikka ei mikään puhdas pulmun en olekaan, kaikkea muuta! Mutta tää oli kyllä semmoinen juttu, että huhhuh.
-I hear voices.... and they don't like u..-
apollo
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja apollo »

kotirotasta murhamieheksi.

Ihme kun ei turussa saada tuollaisia rottia kuriin, pääsee sitten tämmöistä tapahtumaan. toivottavasti ei ole kiva lusia ja tuskin onkaan jo etnisen taustansa takia.
murhatutkija
Alibin satunnaislukija

oliko tosta jutusta lehdissäkin

Viesti Kirjoittaja murhatutkija »

oliko tosta jutusta lehdissäkin
my sweet lord who lord....i really wanna see you..
thejovialhomicide
Alokas

Viesti Kirjoittaja thejovialhomicide »

Tunsin jotenkuten tämän tekijän teinivuosiltani. Tuli pyörittyä vuosina 2000-2001 Turun keskustassa Hansan nurkilla, jossa tuli pyörittyä samoissa porukoissa, kuin tämä Muajad ( lausuttiin kai Mojed ). Onneksi en ole enää kenenkään noiden kanssa tekemisissä. En tiedä sitten miksi piti pyöriä tommoisissa porukoissa ( olin 15-16v ).

Muistan hyvin tän Muajadin, aika pitkä ja urheilullinen, piti kalliita merkkivaatteita ja oli kauniita tyttöystäviä. Näytti ehkä enemmänkin joltain hispaaniselta kuin irakilaiselta. En kuitenkaan kovin hyvin tuntenut morjesti aina ja kätteli kun törmättiin jossain päin kaupunkia.

Se oli kyllä aika usein pummaamassa rahaa ja tupakkaa. Muutaman markan lainasin, sinne meni. Soitti myös kerran tyttöystävälleen mun puhelimesta tosi pitkän puhelun humalassa, tais tyttö jättää sen puhelun aikana. En tiedä olitko se sinä Aicha, joku kaunis blondi kylläkin ( näytti lompakossa olevan kuvan).

Se oli yleensä aika rauhallinen eikä vaikuttanu väkivaltaselta. No kerran se sitte latas mua päin näköä Hansan edessä, kun en halunnu antaa sille mun Visa Electronia, että semmonen reilu meininki noissa porukoissa. Kovaa se löi, en uskaltanu takasin pistää. Se oli kyllä ihan sekaisin silloin mitä lie tavaraa ottanut. Jälkeenpäin pyysi anteeksi ja antoi suudelman poskelle ja väitti että se on heillä tapana, tiedä häntä. Humalassa/huumeissa se saattoi myös pummata rahaa tuntemattomilta ohikulkijoilta tyylin: "Onksul rahaa? Näytä lompakko."
Viimisen kerran varmaan näin tän tyypin joskus 2001 syksyllä.
Semmonen jannu.

Muistan myös tuon Turun Rokkibaarin hyvin. Taisi ennen olla Rock Pub Pietro. Siellä lappas kyllä ihan epämääräistä porukkaa, johtuu varmaan osittain siitä että sossu oli sadan metrin päässä. Jotenkin tiesin, että siinä paikassa tapahtuu jotain pahaa joskus. Kävin lukioa siinä vieressä vuoteen 2005 ja tuli sieltä joskus ostettua tupakkaa ja oluttakin, en kyllä muista oliko myyjänä juuri tuo Kani.

En olisi minäkään uskonut, että Muajad tekisi jotain tollaista. Olen tuntenut "hullumpiakin". Toivottavasti oppii teoistansa.

Tässä tämä tältä erää.
jason666
Alibin satunnaislukija

Re: Kani Rosenqvistin surma Turun Rokkibaarissa

Viesti Kirjoittaja jason666 »

Olipa jännä että löysin tän topicin ihan sattumalta kun viikko sit kävin vanhan rokkibaarin paikalla olevassa kahvilassa kahvilla ja muistelin kaikkia niitä epämääräsiä iltoja siinäki baarissa..
Tuli soitettua pari keikkaaki sielä ja pakko sanoo et ikävä tota paikkaa.
Ja Kani oli loistava mies. Aina mukava ja reilu..
Toivon tekijälle todella ikäviä vuosia, mitä ikinä elämällään tekeekin.
r.i.p kani.
Been there, done that, got the scars.
häirikkö
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja häirikkö »

Onko tekijän kuvioista mitään tietoa. Istuuko vielä linnassa samasta asiasta ja kuinka lusiminen sujunut?
Rappa
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Rappa »

Toivottavasti opettelee tavoille jossaa muualla kun Suomessa
Kerjäläinen
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Kerjäläinen »

Kanin surmaajan sisko Basra seuraa näköjään kovaa vauhtia veljen viitoittamaa tietä. Muuttais nyt nuorukainen suuntansa :roll:

http://static.ylilauta.org/files/wn/ori ... /busra.jpg (linkki saattaa delata, mutta eip voe mitii)

...ja näin se tasa-arvo toteutuu...

Nettipoliisin vastaus asiaan:

Moi!

Näinkin voi olla, koska kiihottamispykälän ensisijainen tarkoitus on suojata vähemmistöjä. Kyllähän tuossa voi kunnianloukkaus täyttyä, mutta äkkiseltään tuli sellainen kuva, että Busra on joutunut trollien suunsoiton kohteeksi ja itse hieman ylireagoinut kirjoituksillaan.

Terveisin/Best Regards

Marko Forss

Ylikonstaapeli/Sergeant

Nettipoliisi/Virtual Community Policing Group

Helsingin poliisilaitos/Helsinki Police Department

Pasilan poliisitalo 1/Pasila police building number 1

Pasilanraitio 13

00240 Helsinki

[email protected]

+358504561149

Kotisivu/Homepage: http://www.poliisi.fi/nettipoliisi :lol:
Kaikki liekit polttavat, vauvaseni. Kyllä sinä opit. Se on joko tai. Kukaan ei saa molempia.
ofoni
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja ofoni »

Kerjäläinen kirjoitti:Kanin surmaajan sisko Basra seuraa näköjään kovaa vauhtia veljen viitoittamaa tietä. Muuttais nyt nuorukainen suuntansa :roll:

http://static.ylilauta.org/files/wn/ori ... /busra.jpg (linkki saattaa delata, mutta eip voe mitii)

...ja näin se tasa-arvo toteutuu...

Nettipoliisin vastaus asiaan:

Moi!

Näinkin voi olla, koska kiihottamispykälän ensisijainen tarkoitus on suojata vähemmistöjä. Kyllähän tuossa voi kunnianloukkaus täyttyä, mutta äkkiseltään tuli sellainen kuva, että Busra on joutunut trollien suunsoiton kohteeksi ja itse hieman ylireagoinut kirjoituksillaan.

Terveisin/Best Regards

Marko Forss

Ylikonstaapeli/Sergeant

Nettipoliisi/Virtual Community Policing Group

Helsingin poliisilaitos/Helsinki Police Department

Pasilan poliisitalo 1/Pasila police building number 1

Pasilanraitio 13

00240 Helsinki

[email protected]

+358504561149

Kotisivu/Homepage: http://www.poliisi.fi/nettipoliisi :lol:
Näin se poliisin tasa-arvoinen kansalaisten kohtelu toteutuu, vitun hienosti vedät Marko Forss, saatana oletko sä tosissasi? Tuolla on sellaista tekstiä, että kiihottamisesta kansanryhmää kohtaan ja vihapuheista (kantasuomalaisia), sekä kunnianloukkauksesta tipahtaisi kantasuomalaiselle parin vuoden kakku kuten sille tamperelelaiselle kaverille kävi. Hänkin oli vain provoisotunut, silti linnaa tipahti.

EIkö lain tarkoitus ole,että se suojaa kaikkia kansalaisia, eikä vain jotain vähemmistöryhmää? Vittu mitä tekstiä tuolta Forssilta!
MushroomCloud
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja MushroomCloud »

Eipä tuossa Forssin kirjoituksessa mitään ihmeellistä ole, onhan se nähty että aina täällä on vähemmistöön kuuluvien rikollisten päitä silitelty ja aina niitä tullaan silittelemään.
ofoni
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja ofoni »

MushroomCloud kirjoitti:Eipä tuossa Forssin kirjoituksessa mitään ihmeellistä ole, onhan se nähty että aina täällä on vähemmistöön kuuluvien rikollisten päitä silitelty ja aina niitä tullaan silittelemään.
Ei ihme, että tämä Forss on passipoliisi, kun lainsäädännön tuntemus on niin heikko. Antaisi nyt vain syyttäjän miettiä, onko rikos tapahtunut ja jos on niin mitkä ovat rikosnimikkeet. Olisiko sopiva virkanimike passipässi?
seppoilmari
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja seppoilmari »

Fobba taitaa olla valmis työkyvyttömyyseläkkeelle, eikö sillä ole historiaa vastaavista tulkinnoista ja mamujen hyyssäämisestä, tais olla joku nettihuorittelu/raiskausuhkailu mikä oli vähä niinku leikkiä vaan Fobban mielestä, uhria varmaan nauratti yhtä paljon kuin Fobbaa donitsi kourassa? Fobba ilmeisesti olettaa että mamut eivät osaa eivätkä kykene genetiikastaan johtuen käyttäytymään kuten valkonaamaiset Suomalaiset saati oppimaan yksinkertaisia länsimaalaisia käyttäytymismalleja kun perustelut ovat tuota luokkaa omine hatusta vedettyine perusteluineen?

Kaikenkaikkiaan vastenmielinen ja epäpätevä henkilö tuntuu olevan.
Chikatilo
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja Chikatilo »

Fobbahan vain "noudattaa esimiestensä antamia käskyjä"...

Hmmm. Aivan kuin olisin kuullut tuon selityksen ennenkin... Nürnbergissä, 1945?

Terveisiä vain lainlaatija Mika Illmanille ja kiitos kansalaisten ihanan suvaitsevan epätasa-arvoisesta kohtelusta lain edessä! :twisted:

Ja kaipa Suomessa "Kaneja" on sen verran, että Demla-eliitin mielestä muutaman joutaa tappaakin.
Kaikki sanomassa esitetty on mielikuvituksen tuotetta eikä sillä ole yhteyttä todellisiin tapahtumiin tai henkilöihin. Mahdolliset samankaltaisuudet ovat pelkkää sattumaa. Kirjoittaja on poliittisesti täysin korrekti.
Vastaa Viestiin