Ujon ja vetäytyvän henkilön päätyminen akateemiseen ammattiin ja johtamaan Perhekerhon kaltaista internetsivustoa kielii kunnianhimosta ja halusta ansaita rahaa - ihan tavallisista pyrkimyksistä, siis.Nimimerkki t:he Kauppalehden keskustelupalstalla kirjoitti 29.5.2011:
Kouluaikana Anneli oli erittäin aliesiintyvä, vetäytyvä, sellanen flaati kuten Turussa sanotaan. - - - Tunnilla vastaillessaan oli vaikeaa kuulla Annelin ääntä, puhui niin hennosti. Aisaparinaan hänellä oli sitten sellainen extrovertti, teinisexy tyttö, joka ikään kuin hoiti puhepuuhat. Anneli seisoskeli siinä varjonpuolella ja omasi tuon vielläkin videoilta paistavan kasvoilmeherkkyyden, katseen hapuiluvuuden.
Internet antoi tilaisuuden ´tulla kuulluksi´, arvostetuksi (ainakin joidenkin asiakkaiden taholta) ja huomioiduksi ilman fyysistä läsnäoloa; kasvotusten kohtaamista. Ulkonäöstä, askarteluista, kokkailuista ja tarinoinneista saattoi netissä saada positiivista palautetta - etenkin, kun kuvia oli mahdollisuus itse valita ja vähän retusoidakin.
Jos tilanne kotona Tähtisentiellä oli sellainen, ettei huomiota, rahaa tai arvostusta tullut riittävästi, saattoi lapsuudesta asti patoutunut angsti (´minua ei huomata eikä arvosteta´, ´minä en uskalla´), johtaa välinpitämättömyyteen ulkonäköä, kodinhoitoa ja puolisoa kohtaan ja purkautua sitten yllättävällä tavalla...
Tuliko A.A:lle ehkä julkkissyndrooma ja (hetkellinen) mielenhäiriö: any publicity is good publicity?