skoone kirjoitti:matlockb kirjoitti:Kirjoittajien määrä vain on valitettavasti Bodom-osiossa vähentynyt nopealla arviolla 70-80 prosenttia siitä määrästä mikä siellä joskus 2007-08 oli.
Ja tämän vähentymisen syy minun mielestäni on alunperin hessu52, ja myöhemmin Sariola sen vuoksi, että tämä alkoi vänkäämään hessun kanssa asioista. hessun alatyylinen kielenkäyttö ja minun mielestäni aivan selvien asiain vääristely, ja sitten nuo Sariolan pitkät ja sirpamaiset jorinat saivat ainakin minut jättämään Bodom-sivut avaamatta.
Ja nyt huom, en aio jatkaa keskustelua tästä, en hessun enkä kenenkään muunkaan kanssa.
Bodom-keskusteluissa pitkään olleena eri forumeilla ymmärrän kannanottosi.
Muitakin palstahäirikköjä on Hessun lisäksi ollut, väittämiä ilman faktoja, perusteettomia provosointeja.
Itse tunnnen asian aika hyvin, olen tuonut murha-aamuna paikalla olleen isoisäni havaintoja esiin.
Olen kertonut lukuisia kertoja syistä, joiden perusteella OK:n ja 'lintupoikien' kertomukset analyysien ja paikallaolleiden havainnoitsijoiden perusteella tulee asettaa epäilyksenalaisiksi.
Isoisäni tuttuine lokkeineen oli valokuvattu murha-aamuna. Hän havaitsi ja sittemmin minulle kertoi ne tahot, jotka olivat järvellä kalastamassa 04-07 kellonaikoihin kuten myös kertoi havainnostaan murhapaikalta kolinalla lähteneestä veneestä. Martti Koli poikansa kanssa oli Oittaanlahden turolla kalassa jo ennen kello kuutta. Ei hän eikä poikansa olleet havainneet ketään rannalla noin 100 metrin pääästä turolla onkiessaan. Kivilahden kertomus lienee siten paikkansapitämätön. Isoisäni napsi muutaman tunnin auringonnousun jälkeen affenia ja poistui järveltä ennen aamukahdeksaa.
Hän nimesi myöhemmin Martti Kolin lisäksi myös muut tuntemansa venekunnat järvellä tuona aamuna, tuntemattomaksi jäi vain se vene, joka ryskeellä lähti murhaniemestä rantaa pitkin kohti Högnäsiä.
'Lintupoikien' kertomuksessa Merivuokonkin stoorien vahvistamana on eräs merkittävä outous: väittivät nähneensä yli kilometrin päästä poliisien kantaneen paareilla henkilöitä murhaniemessä ennen sinne veneellään [taas?] lähtöään. Mitään lintuhavainnoitsijoita eivät olleet, mikä ilmenee Eläinmuseon tietokannoista: Bodomilta ei ollut ilmoitettu mitään laji- tai pesintähavaintoja kesältä 1960.
Kaksimetrinen henkilö näyttää kilometrinkin päästä 2/1000 m = 0,002 m = 2 millimetriä.
Poliisit olivat alle kaksimetrisiä.
Miten siis alle 2 millimetrin kokoisesta havainnosta voisi tunnistaa poliisin ?
Heikin sisaren Merivuokon kertomuksista ilmenee, että Hästholmeniin eli Murhaniemeen mentiin aina veneitse, sillä tuolloin vielä rantakulku Bodomin itärannalta oli estynyt erään vuolaan puron ja härkälaitumen vuoksi, minkä Merivuokko on osaltaan myöntänytkin. Pidän oletusarvoisesti olettamana sitä, että ns 'lintupojat' tulivat kohteelleen Hästholmeniin veneellä, tekivät mitä tekivät, lähtivät kolinalla pois, keksivät 'kello kuuden miehen' ja pestasivat Olavi Kivilahden kertomaan oman tarinansa.