Gustafssonin vammat

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Misri
Jessica Fletcher

Re: Gustafssonin vammat

Viesti Kirjoittaja Misri »

^ Minä se olin joka lanseerasin tänne tämän "ulkomaanelävät" lausahduksen, tunnustan! Kyllä se vaan on liian kaukaa haettu esimerkki Killer Loop. Ei tainnut vielä 60-luvulla olla "kotimaanelävien" murhatöissä, näitä ulkomaan sarjamurhaajien kaltaisia tekoja kuten, "Firenzen peto ja Zodiac ym.." Helppo se heitellä näitä esimerkkejä, mutta ei taida ihan vastavaa esimerkkiä heti löytyä, missä olisi samanlaiset olosuhteet, kuin näissä Bodomin surmissa!?
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Näin se on Misri, että nuo surmatyöt olivat suomalaisille tuntemattomia, mutta kaikilla murhaajilla näyttää olevan samat tavat, mm. peittää uhriensa kasvot, jos nuo ovat olleet tuttuja, kuten surmatapauksissa valtaosa on!

Harvoin, ylen harvoin tulee vastaan sellaisia tapauksia, joissa murhaaja ei ole tuntenut jollain tavoin uhriaan, siis on käyty summittaisesti tuntemattomien ihmisten kimppuun, kuten Bodomissa jotkut uskovat käyneen, no tuskin on sentäään noin, sillä Bodom oli kuitenkin hieman syrjässä kaikilta valtaväyliltä ja niemi erikseen sellaisessa paikassa, jonne vieras ei helposti olisi löytänyt!

Tekijän on täytynyt olla lähipiiristä, joka tiesi nuorten leiripaikan, ja mikä tärkeintä, nukkumajärjestyksen!
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

No - Killer Loop taitaa kuulua näihin - viestejä kuus (6) - nikkeihin - asiaa ei lainkaan. Konstailematon piste.

Gustafssonin itsensä kertomien vammojen ja sairaalan antamien tietojen välillä on kerrottu olevan voimakkaasti ristiriitaa. Gustafssonin vammat ovat hyvin tarkasti tiedossa, ja noita vammoja hän itse ja äitinsä Helga ovat mitä ilmeisimmin suurennellen levittäneet. Sitä voi jokainen pohtia, että miksi?

Voidaankin todeta, ETTÄ AINOASTAAN DIAGNOOSI AIVORUHJE ON YLIMITOITETTU, SILLÄ MERKITTÄVÄSTÄ AIVORUHJEESTA JÄÄ AINA PYSYVÄ JÄLKI AIVOIHIN. VOISIKIN SANOA, ETTÄ TUO DIAGNOOSI ON VÄÄRÄ. Sillä mitään aivoruhjeen jälkeä ei Gustafssonin aivoista löytynyt.

Pään kymmenestä pistohaavasta ei taida olla Gustafssonin sairuskertomuksissa mitään merkintää. Eli tarina on Gustafssonin itsensä keksimä. Keksittyä on myös silmän ohittanut tikarin isku, joka Gustafssonin tarinan mukaan liukui vain millien päätä ... tai ties mistä? Sariola varmasti muistaa, että missä se Gustafsson kertoi sen tikarin ohittaneen - vain millien päästä - ja kertoo kopioiden sen meille kaikille.

Papereista sekin löytyy mutta en nyt jaksa sitä etsiä. Odotellaan Sariolan kopioita.
Misri
Jessica Fletcher

Hessu52 kirjoitti:Näin se on Misri, että nuo surmatyöt olivat suomalaisille tuntemattomia, mutta kaikilla murhaajilla näyttää olevan samat tavat, mm. peittää uhriensa kasvot, jos nuo ovat olleet tuttuja, kuten surmatapauksissa valtaosa on!

Harvoin, ylen harvoin tulee vastaan sellaisia tapauksia, joissa murhaaja ei ole tuntenut jollain tavoin uhriaan, siis on käyty summittaisesti tuntemattomien ihmisten kimppuun, kuten Bodomissa jotkut uskovat käyneen, no tuskin on sentäään noin, sillä Bodom oli kuitenkin hieman syrjässä kaikilta valtaväyliltä ja niemi erikseen sellaisessa paikassa, jonne vieras ei helposti olisi löytänyt!

Tekijän on täytynyt olla lähipiiristä, joka tiesi nuorten leiripaikan, ja mikä tärkeintä, nukkumajärjestyksen!

Aivan Hessu, tämä uhrin kasvojen peittäminen, on tuttu juttu kriminaalipsygologiassa! Tätä kasvojen peittämistä esiintyy enemmän nuorten tekemissä henkirikoksissa, koska nuoret henkilöt eivät pysty katsomaan kuolleen uhrinsa kasvoja.
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

^Niin ja jos ihan tarkkoja ollaan, niin kaikkien uhrien kasvot oli peitetty - paitsi Gustafsson paistatteli päivää ynisten päällimmäisenä (krapulaisena?) aamuauringossa vesikippo vieressä ??

Voihan olla, että vainajille on jopa keskusteltu tai kriisissä höpötetty - että mitä minä nyt teen ja kun minä sinusta niin tykkäsin mutta minusta nyt tuntuu siltä että minä nyt meen tänne ja sä oon tässä makuulla ja mä en nyt tiedä mitä mun pitäis tehdä .... itsekseen höpinää ...

Ainoastaan yksi sieltä on kurkistellut - tästä on aamulla uimaan tulleen Sivin silminnäkijäkertomus. Murha-aamuna, aamulla uimaan tullut Siv kertoi nähneensä teltalta kurkkivan verisen pään.

Verinen kurkkiva pää. Kaikkien muden päät on peitelty - paitsi Gustafssonin.
Viimeksi muokannut awa, Ke Joulu 07, 2011 11:43 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Misri
Jessica Fletcher

^ Aivan, tämän asian huomaa kun katsoo uhrien asentoa, asettelua uhrikuvasta, jostain syystä, tyttöuhrit oli aseteltu, (peitelty) niin, ettei NGllä ollut heidän kasvoihinsa katsekontaktia. Sattumaako!?
Sariola
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Misri kirjoitti:^ Aivan, tämän asian huomaa kun katsoo uhrien asentoa, asettelua uhrikuvasta, jostain syystä, tyttöuhrit oli aseteltu, (peitelty) niin, ettei NGllä ollut heidän kasvoihinsa katsekontaktia. Sattumaako!?
Sattumaapa hyvinkin! Ei tiedetä kuka siellä järjesteli. On vain erilaisia teorioita. Joo, onhan niitä erilaisia teorioita ja käsityksiä siitä, kuka oli tekijä, mutta ketään ei ole voitu osittaa tekijäksi toistaiseksi.

Mielestäni ei kannata toistaa noita NG:n lausumia arvioita omista vammoistaan, koska hyvin tiedetään, että hänellä oli aivan vääriäkin käsityksiä ja tietoja sekä omista että muiden uhrien vammoista. Kannattaa siinä paikassa lukea aina Öhmanin vammaluettelo, niin pysytään reaalisissa tiedoissa. Todelliset oikeat vammat nähdään aidoista lääkärien lausunnoista. Esim. valokuvista ei näy sairaudet tai vammat, korkeintaan pieniä pilkahduksia, joiden perusteella ei tehdä diagnooseja.
Hessu52
Watson itse

Kyllä nuo vammat näkyvät ja oikein hyvinkin siitä sairaalakuvasta, siis nakkikiskavammat, eivät mitkään vakavat.

Nykyaikaisella kuvantamistekniikalla ei myöskään löytynyt mitään viitettä aivovammasta, joten sellaista ei ole ollut, jota ajatusta tukee sekin, että Gustafsson sai ammattiautoilijan ajokortin, joka olisi ollut mahdotonta kallo/aivovamman saaneella, tähän seikkaan on kiinnitetty liian vähän huomiota!

Edes epäily siitä, että aivovamma on ollut olemassa, olisi tyssännyt häneltä linja-auton kuljettajan ajokortin ja tämä on fakta, tutkikaapa asioita hieman paremmin, Sariola ja kumppanisi.

Siis ei ole ollut minkäänlaista aivovammaa!

Tasapainoelinvauriota ei myöskään ole todistettu, Matlockin ankarista vastaväitteistä huolimatta, mutta jos löytyy jotain kättäpitempään, niin hyvä Sariolalle, no löytyykö?

Ai ettei, heh!
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Sariola kirjoitti:Kannattaa siinä paikassa lukea aina Öhmanin vammaluettelo, niin pysytään reaalisissa tiedoissa. Todelliset oikeat vammat nähdään aidoista lääkärien lausunnoista. Esim. valokuvista ei näy sairaudet tai vammat, korkeintaan pieniä pilkahduksia, joiden perusteella ei tehdä diagnooseja.
Valokuvista ulkoiset vammat näkyvät selvemmin kuin mistään vammaluettelosta. Lääkärien lausunnot osoittavat ainoastaan sen, että nuo vammat eivät johda minkään laiseen toimintakyvyttömyyteen. Hetkellinen tajuttomuus on toki mahdollinen, mutta ei ollenkaan itsestäänselvä.

Tältähän tuo näyttää ja taidan olla oikeassakin. Ei kai sekään ole kiellettyä.

- hymm -
Hessu52
Watson itse

Niin, mitäs konkreettista hoitoa Gusse sai sairaalassa, no ei tuu het mieleen, mutta se sai, no hm......, per...... kyllä se jotain sai, mikä se nyt olikaan, no ei vaan tuu mieleen, vaikka kuinka koputtaisi!
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Gustafssonin hoidoista ei ole puolustus (Tenovuon johdolla puolustusasiantuntijana) esittänyt sanaakaan, ainakaan näin yleisesti arvioitavaksi. Hieman erikoista - eikö totta?

- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Wagner
Adrian Monk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wagner »

awa kirjoitti:Gustafssonin hoidoista ei ole puolustus esittänyt sanaakaan.

- hymm -
Miksi olisi esittänyt ?
Ei syytettyä tule osoittaa syyttömäksi, vaikka se helpohkoa tässä tapauksessa olisi kai ollutkin.
Lakimme mukaisesti syytetty tulee osoittaa syylliseksi siihen rikokseen, josta häntä syytetään.
Tämä laki on aika tavallinen ns. oikeusvaltioissa, joihin Suomikin aiemmin on halunnut lukeutua.

Jos verottaja mätkäisee minua, voinko esittää syyttömyyttäni todistamalla olleeni hieronnassa tai muussa hoidossa ajankohtana, jolloin verottaja kuvittelee tehneeni jotain verotuksellista vilppiä ?

Ehdottaisin Awa akupunktiota/ulkoista tai sisäistä hierontaa/mitä vain vapautuaksesi NG-SE-OLI-harhasta.

Akupunktiota minulla ei ole tarjolla, vanhoja Aku-Ankkoja kyllä, jos eivät ole liian roisia luettavaa, kun niillä (ankoilla) ei ole housuja jaloissaan.

Muulta osin hoitoa tarvittaessa järjestyy.

8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Wagner kirjoitti:Miksi olisi esittänyt ?
Faktoja tunnustaakseen.
Sariola
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Sariola »

awa kirjoitti:
Wagner kirjoitti:Miksi olisi esittänyt ?
Faktoja tunnustaakseen.
awan ulkonäkö on aivan asiallinen, jos kuva pitää paikkaansa, mutta hänen oikeustieteellinen asenteensa kaipaa kehittämistä.

Kyllä se syyttäjän puolella oleva asiantuntijoiden ryhmä käytti "kyseenalaisia" keinoja. "Nakkikioskivammat" esimerkkinä. Ei nakkikioskilla syntyneet vammat poikkea millään tavalla muualla syntyneistä vammoista - aivan samoja vammoja syntyy muuallakin. Tämä oli vain tunnepitoinen ja halapamainen viritys ja yritys johtaa yleisöä harhaan. Lukemalla esim. Öhmanin vammaluettelo päästään reaaliaikaan ja todelliseen tilanteeseen.

Väärä näkemys on mm. siinä, että syytetyn ei tarvitse osoittaa olevansa syytön, vaan syyttäjän on osoitettava syytetyn olevan syyllinen. Sellainen yritys ei onnistunut, eikä noilla tiedoilla pitänytkään onnistua. Siinä suhteessa meni oikein.

Nimenomaan faktoja ei ollut syytteen tueksi. Pelkkä usko tai luulo ei riitä.

Opiskeluaikoinani osallistuin samalle luennolle oikeustieteen opiskelijoiden kanssa. Kurssin nimi oli muistaaksen "Oikeustieteen peruskurssi". Se on vain hyvin pieni osa oikeustieteen opinnoista, mutta minulla on tuttavapiirissäni mm. käräjäoikeuden tuomarina esiintynyt alalla uran tehnyt henkilö. Syyttäjän pitää kyetä osoittamaan syytetty syylliseksi - syytetyn ei tarvitse todistaa itseään syyttömäksi. Se on syyttäjän tehtävä. Oikeus on puhunut ja pulinat pois - asiallisia teorioita voi tietysti esittä keskusteluissa... Näillä tiedoilla ei muuta voi...
Kotipoliisi
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Kotipoliisi »

Sariola – vastaapa seuraaviin kolmeen kysymykseen lyhyesti K tai E:

1) Onko niin, että oletat Nisse olleen teltassa nukkumassa kun iskuja alkoi sadella? Kyllä vai ei?

2) Onko niin, että Nissen vammat ovat vasemmalla puolella päätä ja poskea? Kyllä vai ei?

3) Seuraako tästä johtopäätös, että Nisse on nukkunut teltassa oikealla kyljellään? Kyllä vai ei?

Kunhan näihin ensin vastaat, seuraa lisää kysymyksiä, joilla päästään Bodom murhien ratkaisuun.

Kiitos.
They copied all that they could follow but they could not copy my mind,
and I left ´em sweating and stealing and a year and half behind.

- Rudyard Kipling
Lukittu