Kysymyksiä tietokonenörteille-ketju

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
Loka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Loka »

Joo en tajua. Mulla ei ole mitään CPU -kohtaa enkä näe mitään mistä voisin nähdä kuormituksen.

Vedoksen nimi, käyttäjän nimi, Suoritin, muistin käyttö. Katsonko nyt siis suoritin -otsikon alta missä on hurjimmat lukemat? :oops: Ne vaihtelee 02-20.
ShipWreck
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja ShipWreck »

Loka kirjoitti:Vedoksen nimi, käyttäjän nimi, Suoritin, muistin käyttö. Katsonko nyt siis suoritin -otsikon alta missä on hurjimmat lukemat? :oops: Ne vaihtelee 02-20.
Juuri niin.

Vedoksen nimi = prosessin nimi
Käyttäjän nimi = prosessia ajava taho
Suoritin = suoritinkäyttö prosentteina
Muistin käyttö = muistin käyttö kilotavuina

Mikähän prosessi tuollaisia n. 20%:n lukemia näyttää?
Loka
Alibin Kestotilaaja

ShipWreck kirjoitti: Mikähän prosessi tuollaisia n. 20%:n lukemia näyttää?
taskmgr.exe :shock: Suljenko? Ja jos suljen onko huomenna tiedossa helpompi päivä koneella? Poistuuko siis kokonaan tää hitaus?
wretch
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja wretch »

^ Tehtävänhallinta ?
ShipWreck
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja ShipWreck »

Sammakko on oikeassa. Hmm...se on juuri äsken käynnistämäsi Tehtävienhallinta-ohjelma, joka noita lukemia näyttää. Vaikuttaa hieman erikoiselta, sillä ainakin itselläni taskmgr.exe käyttää ainoastaan 3%. Hmm...vaikeaa sanoa, mistä johtuu. Nyt meni sormi suuhun. :? Voikohan olla joitakin piilossa olevia prosesseja, jotka eivät esim. Tehtävienhallinnassa näy, mutta näkyisivät kuitenkin tuolla HijackThis-ohjemalla? Joka tapauksessa, se ei ainakaan olisi haitaksi, jos laittaisit tänne, mitä tuo HijackThis näyttää.
Loka
Alibin Kestotilaaja

Joo mä en tajua näistä mitään.. se taskijuttu näyttää nyt välillä 9 ja mozilla näyttää 21...

No, tässä se lista. Kiitos jo etukäteen!!

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.0 (BETA)
Scan saved at 23:50:26, on 6.10.2007
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\PROGRA~1\PCPROT~1\backweb\4384293\Program\SERVIC~1.EXE
C:\Program Files\PC Protection\Anti-Virus\fsgk32st.exe
C:\Program Files\PC Protection\Anti-Virus\FSGK32.EXE
C:\Program Files\PC Protection\backweb\4384293\program\fsbwsys.exe
C:\Program Files\PC Protection\Common\FSMA32.EXE
C:\Program Files\PC Protection\Anti-Virus\fssm32.exe
C:\Program Files\PC Protection\Common\FSMB32.EXE
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Program Files\Common Files\Ulead Systems\DVD\ULCDRSvr.exe
C:\Program Files\PC Protection\Common\FCH32.EXE
C:\Program Files\PC Protection\Common\FAMEH32.EXE
C:\Program Files\PC Protection\Anti-Virus\fsqh.exe
C:\Program Files\PC Protection\Anti-Virus\fsrw.exe
C:\Program Files\PC Protection\FSPC\fspc.exe
C:\Program Files\PC Protection\FWES\Program\fsdfwd.exe
C:\Program Files\PC Protection\Anti-Virus\fsav32.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\WINDOWS\system32\VTTimer.exe
wretch
Javier Pena

Oliko tossa koko lista minkä HJT antoi?Eli mitä tahansa siellä lukeekin laita se tänne.Näyttää nimittäin aika puhtaalta.
Viimeksi muokannut wretch, Su Loka 07, 2007 1:15 am. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Loka
Alibin Kestotilaaja

wretch kirjoitti:Oliko tossa koko lista minkä HJT antoi?Eli mitä tahansa siellä lukeekin laita se tänne.
No tuo on se minkä se tallensi. Kai. :oops: Ei hitto, onko teillä mitään veikkauksia mikä tässä voi olla? Kuinka saan ne virukset pois joita f-secure herjaa "ettei saa poistettua"? Vai buuttaanko koneen ja resetoin ja katson katoaako ongelma? Pitäs varmaan käydä joku atk:n peruskurssi. 8)
ABC
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja ABC »

Loka kirjoitti:
ShipWreck kirjoitti: Mikähän prosessi tuollaisia n. 20%:n lukemia näyttää?
taskmgr.exe :shock: Suljenko? Ja jos suljen onko huomenna tiedossa helpompi päivä koneella? Poistuuko siis kokonaan tää hitaus?
Mulla on ollut tämä sama ongelma satunnaisesti. Olen melko varma, että tässä masiinassa ainakin oli/on joku virus, joka yrittää ottaa yhteyttä verkkoon. Onko virusohjelmasi ajan tasalla (päivittää itse itsensä verkosta, vai teetkö itse päivitykset)? Mun ongelmani hävisi salaperäisesti, kun estin tiettyjä ohjelmia ottamasta yhteyttä verkkoon... näistä osa oli ihan selvästi jotain mainostroijalaisia.
Every ship must sail a world.
murhavaari
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja murhavaari »

Näitä murheita kun kuuntelee niin tekisi mieli suositella Applen tietokoneita. Windows murheet katoavat silloin kokonaan pois, ja ehkä tilalle saisi kasan uusia?

En vaan oikeasti voi suositella kun en omakohtaisesti ole mäkkejä vuosiin käyttänyt. Mutta uutta konetta ostaessani kannattaisi miettiä pärjäisikö mäkilläkin.

Itse käytän kotona vain Linuxia, mutta sitä en silti suosittele jokapojan käyttöjärjestelmäksi, vaikka se varsin helppokäyttöinen jo nykyään onkin.
vanha ja väsynyt
wretch
Javier Pena

Mun mielestä toi postitettu loki on puhdas :shock:

C:\PROGRA~1\PCPROT~1\backweb\4384293\Program\SERVIC~1.EXE

herättää kysymyksiä mutta se on luultavsti joku 16-bittinen juttu F-Secureen.Joku fiksumpi saa vastata paremmin
Loka
Alibin Kestotilaaja

ABC kirjoitti: Mulla on ollut tämä sama ongelma satunnaisesti. Olen melko varma, että tässä masiinassa ainakin oli/on joku virus, joka yrittää ottaa yhteyttä verkkoon. Onko virusohjelmasi ajan tasalla (päivittää itse itsensä verkosta, vai teetkö itse päivitykset)? Mun ongelmani hävisi salaperäisesti, kun estin tiettyjä ohjelmia ottamasta yhteyttä verkkoon... näistä osa oli ihan selvästi jotain mainostroijalaisia.
Tämä päivittää automaattisesti, pitäskö vaihtaa manuaaliksi? Mitähän tässä nyt pitäs tehdä.. mitkä ohjelmat estit pääsemästä verkkoon? Tuntuu että meillä voisi olla sama ongelma, välillä f-secure nimittäin ilmoittaa ettei kaikkia viruksia pystytä poistamaan. :?
wretch
Javier Pena

^Olisit heti sanonut.Käynnistä vikasietotilassa.Aja F-Secure sieltä.Joskus toimii joskus ei...
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Se virhe, minkä Norton juuri tänään ilmoitti, on juuri sellainen, että ei enää päivity automaattisesti, vaan pitää siis asentaa koko paska uudelleen jne. :shock:
Eli päivitykseen liittyy...
Nyt vahvasti veikkaan virusta, joka estää automaattisia päivityksiä ja iskee jonkun tietyn ajan kuluttua....
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
Loka
Alibin Kestotilaaja

wretch kirjoitti:^Olisit heti sanonut.Käynnistä vikasietotilassa.Aja F-Secure sieltä.Joskus toimii joskus ei...
:lol: Ookooo...

No, mä ajattelin itse noita joitain viruksia mutta sitten kun käännyttiin siihen että se prosessori näyttää 100% jne.. :oops: Mutta mä käynnistän sen vikasietotilassa aamulla, en jaksa enää tämän kanssa taistella. Kiitos kaikille ja mitä todennäköisimmin palaan asiaan aamulla.
Vastaa Viestiin