Miten sinä niin sinisin silmin uskot työnantajan vakuuttelut siitä, että lähti työpaikalta terveenä ja reippaana, mutta et ulkopuolisen silminnäkijän havaintoa?Siru83 kirjoitti:Omistajahan omien sanojensa mukaan näki Merjan kävelevän liftauspaikalle n. 5.30, eikä huomannut hänessä mitään erikoista. EI hänellä ole ollut mitään pahoinvointia, eikä 17-vuotiaalla terveellä selvinpäin töistä palaavalla tytöllä ole mitään syytäkään olla.
Ja eiköhän Merjan äiti ole itse nähnyt, kuka hänen tyttärensä tuo kotiin, kun tyttö on aikaisin kesäaamuina palannut töistä. Hän olisi varmaan huomannut, jos sama kuski ja sama auto toisivat tytön kotiin joka päivä. Sen lisäksi myös omistaja ja vartiointliikkeen miehet ovat nähneet Merjan liftaavan, ja hänen kaverinsakin vahvistavat tuon.
Ihan turha lähteä keksimään outoja ja mielikuvituksellisia skenaarioita, kun paljon todennäköisempi selitys "silminnäkijän" vasta yli 3 kk katoamisen jälkeen poliisille ilmoittaman havainnon epäjohdonmukaisuuksille ja epäuskottavuudelle on se, että koko havaintoa ei ole tehty, tai se on tehty jonain muuna päivänä, eikä nähty tyttö ole Merja.
Ja ei, minunkaan äitini ei nähnyt, kuka minut vei kotiin. Monestakin syystä, mutta tässä muutama:
- Liftausaikataulut olivat kuin nykyään vr:llä, eli perilletuloaikaa ei voinut koskaan tietää. On totta, että minäkin seisoin joskus tienvarressa kokonaisen päivän kyytiä odotellen, ja menin viimein bussilla. Ei äiti tiennyt, milloin minä tulen kotiin ja hänellä oli muutakin tekemistä kuin istua ikkunassa minun tuloani vahtimassa.
- Se vakikyyti jätti minut pois autosta sen verran kauempana, että kukaan ei nähnyt, kenen kyydissä olin kulkenut.
Kyllä minutkin nähtiin liftaamassa, ja todistettavasti joskus silloinkin, kun olin oikeasti aivan muualla. Kyllä juoruakat ammattinsa osasivat silloinkin. Jos olisin kadonnut eräällä liftausreissulla toisella puolella Suomea, kotikylän juoruämmät olisivat todennäköisesti todistaneet poliisille, että olin juuri silloin juopottelemassa kotipaikkakunnalla.
On sinulla aika olematon mielikuvitus tai sitten sinä itse olet ollut Harvinaisen Kiltti Tyttö, jos et todellakaan keksi mitään syytä, miksi 17-vuotias olisi voinut pahoin aikaisin aamulla. Oletko ollut koskaan raskaana, oletko syönyt tai juonut liikaa tai jotain sopimatonta, vaikka kerralla liian suuren suklaalevyn?