Pankkitilejä tyhjennetty tuntemattomalla tavalla

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
murjaani
Martin Beck

Pankkitilejä tyhjennetty tuntemattomalla tavalla

Viesti Kirjoittaja murjaani »

Bongasin seuraavan uutisen.
Lähde http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/polii ... =tf-promo6 Viitattu 20.12.2011

Poliisi: Tyhjenikö tilisi kummallisesti?
Julkaistu: 20.12.2011 10:12

Poliisi on saanut muutamia rikosilmoituksia henkilöiltä, joiden käyttötilejä on tyhjennetty tuntemattomalla tavalla ulkomailla.
Uhrit ovat kotoisin Kokkolasta. Poliisin mukaan tilien tyhjentäminen liittyy niin sanottuihin skimmausjuttuihin, jolloin asiakkaan pankkikortti on kopioitu automaatilla. Näin rikolliset ovat pystyneet valmistamaan kopiokortin, jolla nostot on tehty.

Poliisi ei toistaiseksi tiedä, milloin kokkolalaisten kortit on kopioitu. Aiemmin syksyllä Kokkolassa onnistuttiin ottamaan kiinni bulgarialainen seurue, joka oli asentanut kopiointilaitteet automaattiin. Keskusrikospoliisi selvittää tapausta.

Poliisi kehoittaa tarkkailemaan omia tilitapahtumia. Kannattaa ottaa yhteyttä poliisiin, jos tileillä on merkkejä vieraista, ulkomailla tapahtuneista tilitapahtumista. Poliisi pyytää asianomaisia myös toimittamaan rikosilmoituksen liitteeksi tiliotteen, josta on nähtävissä vieraiden tapahtumien nostotiedot.
Olavi Susikoski
Vähänniinkuharrastaja

Re: Pankkitilejä tyhjennetty tuntemattomalla tavalla

Viesti Kirjoittaja Olavi Susikoski »

Tili tosiaan tyhjentynyt oudosti minullakin. Perjantaina läksin yksiin pikkujouluihin ja ilmeisesti lasiin laitettiin tyrmäystippoja kun en oikein muista mitään sen jälkeisistä tapahtumista. Maanantaina aamuyöllö heräsin jostain matkustajakoti Himmelistä, suuhuni oli tungettu ilmeisesti kissanpaskaa ja taskuuni työnnetty yhdet rintaliivit ja kauhea määrä kummallisia maksukuitteja !
Hopalong Cassidy
Sofia Karppi

Viesti Kirjoittaja Hopalong Cassidy »

Minulla taas tyhjenee viikonloppuisin lompakko tuntemattomalla tavalla. Sunnuntai aamuna on lisäksi pää aikalailla kipeä. Ilmeisesti tyrmäystippoja on tarjottu, mutta tosin tätä samaa on jatkunut jo vuosia. Omituista tai rajua, niin kuin Ilttis asiasta kirjoittaisi.
ArcticEli
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja ArcticEli »

Joop. mä olen ajatellut kilauttaa poliisille, et tätä on jatkunut jo jonkunaikaa...
Mul on nimittäin tili tyhjä aina, kun meen katseleen saldoja!
Omituiseti tyhjenee, todellakin ja mitä nyt olen seurannut niin HongKongissa asti ovat kirjailleet rahaa ulos mun tilitä, Englannissa kans ja joskus jopa Saksassakin!
Saakeli mitä roistosakkia ;)
Osa nostoista on tehty kylillä ja olen ajatellut ilmiantaa paikallisen K-kaupan!
"People are more violently opposed to fur than leather
because it's easier to harass rich women
..... than motorcycle gangs." - Unknown
Vastaa Viestiin