Hans Assmann ja Valdemar Gyllström

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
totuus selville
Alibin satunnaislukija

Re: Hans Assmann ja Valdemar Gyllström

Viesti Kirjoittaja totuus selville »

Villinlännenhattu vinos,Hessu 52 faktat pinos.Jiihaa,cowboy Hessu 52 ratsastaa jälleen!
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Jahas ja mitä tuolla on tekemistä aiheen kanssa?
totuus selville
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja totuus selville »

Olet 100% pelle ja patologinen valehtelija.Kaltaistasi idioottia ei täällä murha.infossa kaivata.
matlockb
Watson itse

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Laitan lainauksen ja oman kommenttini tuolta Kopla 9-ketjusta tähän oikeampaan ketjuun (lainausta lyhennetty!):
Puliukko kirjoitti:Saattoi olla, että Hans Assmann oli miehen peitenimi, ei oikea nimi. Taisi miehellä olla myös Max Haase-nimi Suomeen tullessaan. Assmann ei tunnistanut sisartaan, joka heittäisi löylyä niille epäillyille, että miehen oikea nimi ei ollut Hans Assmann.
Tuosta Hans Assmannin oikeasta nimestä, niin kyllä se oikea nimi on ihan Hans Assmann, alkujaan tämän vahvisti allekirjoittaneelle edesmennyt Matti Paloaro ja myöhemmin asian sain selville itsekin.
Suomeen saapuessa voi olla että Max Haase on ollut peitenimenä, siitä ainoa väite tosin on Paloaron ja Palon kirjassa joka sekin pohjautuu pitkälti Assmannin omiin kertomuksiin joihin kannattaa suhtautua varauksella.
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Oikeastaan tämä Assmann -saaga on kaikella ystävyydellä sanottuna kirjailija Jorma Palon aikaansaannoksia.

Poliisi on tämän yhteyden Hans Asmannin ja Bodomin murhien välillä tutkinut ja poliisi on alusta lähtien miehen epäiltyjen joukosta poistanut. Poliisi on poistanut miehen useiden eri yhteyksien tuottaman varmuuden perusteella ja tätä on varmuudeksi poliiseilta ja tukijoilta useaankin eri otteeseen kysytty ja he ovat vakuuttuneet hra Hans Assmannin syyttömyydestä. Mainittakoon sekin, että Assmannia poliisi kuulusteli Kirurgisessa sairaalassa heti murhien jälkeen 1960. - Mies osoittautui syyttömäksi.

Assmann ei ole koskaan maininnut sanaakaan Bodomista. Hän ei ole tunnustanut murhia kuten konsta ja eräät muut multinikit kertovat. Assmann ei kerro Bodomista yhtään mitään - jos kertoo niin sen voi tänne korjata.

Paloaro ja kirjailija J. Palo - ottivat hieman kottia kirjasaan (tai kirjaa mainostaessaan), ja kertoivat, että hra Assmann olisi kuolinvuoteellan kieltänyt Paloarolta muistiinpanot. Uskoo ken tahtoo.

Itse asiassa jos loogisia ollaan, niin tuollainen hopotus sopii oikein hyvin kirjailija J. Palon fiktiivisiin "teksteihin".

- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
matlockb
Watson itse

Paloaron (kirjan) mukaan Assmann ei kieltänyt muistiinpanoja vaan sanoi että ylös saa laittaa vain vuosilukuja ja paikkakuntia.
Assmann voi kyllä olla syytön Bodomin henkirikoksiin mutta itse en ole ihan yhtä vakuuttunut tuosta alibista kuin awa, pitää muistaa että sen antoi hänen rakastajattarensa (joka ilmeisestikin rakasti Assmannia todella) sekä entinen kolmoismurhaaja ja hänen vaimonsa (rakastajattaren sisko). Hieman ristiriitaista luottaa poliisin kertomukseen mutta samalla kyseenalaistaa epäsuorasti Palon lisäksi Paloaro joka oli entinen pitkän linjan poliisimies.
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Alibin uskottavuudesta voi kukin olla mitä mieltä haluaa. Suomessa on ja oli tuolloinkin paljon yksinäisiä ja yksin asuvia ihmisiä, joilla ei ollut minkäänlaista alibia.

Asmannia ei yhdistä yhtään mikään Bodomin murhiin. Mies oli mahdollisesti lääkkeiden väärinkäyttäjä ja narsistinen huomiota hakeva persoona, joka joutui sairaalahenkilökunnan perättömän ilmiannon kohteeksi.

Tätä esillä olemisen mieltymystä tukee myös tuo Paloarolle esitetty kutsu kuolinvuuteelle kuulemaan elämäntarinaa. Tällainen käytös voi hyvin liittyä ihmiseen, joka haluaa aiheuttaa ympärilleen hämmennystä ja ihmettelyä, keinolla millä hyvänsä. Pääasia että tulee huomatuksi ja aiheuttaa keskustelua. Tähän vipuun lankesivat kirjailija Palo ja Kirurgisen sairaalan osa henkilökuntaa vuonna 1960.

Voisi todeta kuten nuoret nykyään tapaavat sanoa, että kirjailija J. Palolle teki mielikuvitus tepposet ja mopo karkasi pahemman kerran nuoren miehen käsistä.
matlockb
Watson itse

Oli miten oli, niin kyllä sairaala teki mielestäni täysin oikein ilmoittaessaan Assmannista poliisille (paljastuipa tuo ilmianto sittemmin oikeaksi tai vääräksi). Sen olen itsekin jo todennut useaan kertaan että Assmann oli selvästi huomioinhakuinen ja kärsi koko elämänsä lääke -ja huume (amfetamiini ja heroiini) riippuvuudesta sivuvaikutuksiltaan tuollainen sekakäyttö voi aiheuttaa harhoja, esimerkiksi jos Assmann on syytön, hän on voinut harhoissa kuvitella olevansa syyllinen. Lisäksi Assmannilla oli alkoholiongelma(kin) jossain vaiheessa Ruotsissa asuessa. Ihmettelenkin Assmannin suhteellisen pitkää ikää (lähes 75 v.).
Puliukko
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Puliukko »

Assmann-saagan voisi lisätä vielä sen, että eräs sotaveteraani sanoi Gustafssonin hypnoosipiirrokset nähtyään, että "tuohan on Hans Assmannin takki". Tuo mainitaan tuossa Palon haastattelussa. En usko, että Palo valehtelisi hänen puolestaan.

Awan pettymykseksi voisi mainita, että Assmannin syyllisyyttä epäili vahvasti myös Gustafssonin hypnotisoija Asser Stenbäck, puhumattakaan poliisi Paloarosta, sekä sairaalan henkilökunnasta, lääkäreitä ja hoitajista, joten ei ole pelkästään Palon juttuja.

Awan, Hessun ja muiden Nissen kestosyyllistäjien logiikassa pettää se, että heidän mielestään lääkäri Palon ja poliisi Paloaron puheet ovat höpinää ja fiktiota, ja normi naikkosten Marjatan ja Virpin puheet uskottavia. Ei oikein logiikka toimi.
Maza
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Maza »

Hans Assmannin tapaukseen otti aikoinaan voimakkaasti kantaa yksi hänen sukulaisensa Jurgen Assmann. Hän edusti sukuaan ja piti loukkaavana Hansin sekoittamista Bodomin tapaukseen.
The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men.
matlockb
Watson itse

Maza kirjoitti:Hans Assmannin tapaukseen otti aikoinaan voimakkaasti kantaa yksi hänen sukulaisensa Jurgen Assmann. Hän edusti sukuaan ja piti loukkaavana Hansin sekoittamista Bodomin tapaukseen.
Eiköhän Assmann lähinnä itse itsensä Bodomin juttuun sekoittanut viimeistään siinä vaiheessa kun vanhoilla päivillään vuonna 1997 otti ja soitti Paloaron kyläilemään kotiinsa Ruotsiin. Käsittääkseni Assmann ei sukuunsa juurikaan pitänyt missään vaiheessa yhteyttä.
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

matlockb kirjoitti:Eiköhän Assmann lähinnä itse itsensä Bodomin juttuun sekoittanut viimeistään siinä vaiheessa kun vanhoilla päivillään vuonna 1997 otti ja soitti Paloaron kyläilemään kotiinsa Ruotsiin.
Juu - varmasti näin ja tätä jo edeltävässä viestissäni sivusin. Mies oli erikoinen, ehkä narsistinen persoona, mahdollisesti päihdeongelmainen eli lääkeaineille riippuvainen. Jostakin sieltä Kirurgisen sairaalan opiskelijasta tämä vyyhti on saanut alkunsa. Näin epäilen - ja taidan olla oikeassakin. Assmann on hieman ajankulukseen nuorta poikaa kiusannut ja huomannut kuinka pieniä tarinoita keksiessään opiskelijapojan silmät ovat kauhusta suurentuneet.

Tästä lähti Assmann-saaga. Ja tähän saagaan on sitten lisännyt eräs kaikenlaista konstailevasti sopivaa. Esimerkiksi sen, että eräs sotaveteraani sanoi Gustafssonin hypnoosipiirrokset nähtyään, että -tuohan on Hans Assmannin takki.

Niin mikä takki? Eräs sotaveteraani kertoi konstailevasti eräästä takista - kirjailija Palo kirjoitti verisistä haalareista. Tosin sitä verta ei ole kukaan todistettavasti nähnyt eikä vereksi todennut.

Gustafsson itse kertoi takista, että siinä oli ruutua tai raitaa - eli juuri sellaisia ruutukuvioita joita hänen omassa paidassaan oli. Miksiköhän? No - se jää arvailujen varaan, mutta kukaan muu rannallakulkija ei ole kertonut teltalla liikkuvasta ruutupaitaisesta miehestä. Murhaniemelle ei ole nähty menevän, eikä sieltä poistuvan, ruutupaitaista miestä. Nimellä on nähty ainoastaan telttailevat nuoret.

Sitten vielä tämä hypnoraattori. Gustafssonin huuhaa hypnoosiin minä en usko vähääkään, kuten en luota Asser Stenbäckin, erään kertomaan, vahvaan epäilyyn Hans Assmannin syyllisyydestä. Tuo hypnoraattorin oma epäily sinnällään vesittää jo yksinään koko toimituksen. Tuo tosin selittää hypnoosissa esiintyvät johdattelevat kysymykset. Olisiko ollut Assmannin kuva pöydällä, että voi heti verrata?

- hymm -
Puliukko
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Puliukko »

Maza kirjoitti:Hans Assmannin tapaukseen otti aikoinaan voimakkaasti kantaa yksi hänen sukulaisensa Jurgen Assmann. Hän edusti sukuaan ja piti loukkaavana Hansin sekoittamista Bodomin tapaukseen.
Eikös se ollut nimimerkki Urho, joka sanoi, että Jurgen Assmann oli vain joku trolli, joka yritti vaan vesittää Assmann-keskustelua, eikä siis mikään oikea Hansin sukulainen. Joku voi korjata sen, että kuka niin sanoi, jos sanoin väärin.
Tästä lähti Assmann-saaga. Ja tähän saagaan on sitten lisännyt eräs kaikenlaista konstailevasti sopivaa. Esimerkiksi sen, että eräs sotaveteraani sanoi Gustafssonin hypnoosipiirrokset nähtyään, että -tuohan on Hans Assmannin takki.

Niin mikä takki? Eräs sotaveteraani kertoi konstailevasti eräästä takista - kirjailija Palo kirjoitti verisistä haalareista. Tosin sitä verta ei ole kukaan todistettavasti nähnyt eikä vereksi todennut.
Nyt awa on pihalla kuin lumiukko. Homma menee näin:

1. Sotaveteraani sanoi Gustafssonin hypnoosipiirrokset nähtyään, että "tuohan on Assmannin takki".

2. Kello kuuden kulkijalla oli taas jonkinlainen vaalea pikkutakki. JOS murhaaja oli Assmann ja klo. 6:n kulkija, niin mies vahtoi verisen takin murhien jälkeen ja vieraili tekopaikalla uudelleen toinen paita päällä. Jostain läheltä muuten löytyi roskiksesta takki. Ei taidettu tutkia takkia veren varalta.

3. Assmann meni sairaalaan punatahrainen haalari päällä, jossa ei todennäköisesti ollut verta. Mutta se vaatekerros, joka oli haalarin alla muistutti kovasti kello kuuden kulkijan asua.

Eli summa summarum, vaikka awa yrittää syyllistää minua höpöpuheiden kertojaksi, niin voin sanoa, että minun lähteeni, lääkärit, hoitajat ja sotaveteraani ovat parempia, kuin jotkut virpit ja marjatat, joihin awa uskoo, kuin äänestäjä poliitikkoon. Vaikkei Assmann olisikaan syyllinen tai osallinen Bodomin veritekoihin, niin ainakin hän on luultavasti tiennyt tekijän.
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Puliukko kirjoitti:
Nyt awa on pihalla kuin lumiukko. Homma menee näin:

1. Sotaveteraani sanoi Gustafssonin hypnoosipiirrokset nähtyään, että "tuohan on Assmannin takki
Tähän olisi kiva saada se piirros siitä hypnoosikuvasta. Puliukon mukaan siitä kuvasta eräs sotaveteraani sanoo, että tuohan on Hans Assmannin takki.
Puliukko kirjoitti:2. Kello kuuden kulkijalla oli taas jonkinlainen vaalea pikkutakki. JOS murhaaja oli Assmann ja klo. 6:n kulkija, niin mies vahtoi verisen takin murhien jälkeen ja vieraili tekopaikalla uudelleen toinen paita päällä. Jostain läheltä muuten löytyi roskiksesta takki. Ei taidettu tutkia takkia veren varalta.
Nythän tämä menee vaikeaksi - roskiksen takki oli murhaajalla mutta Assmannin takki oli kuvassa ja Kirurgisessa sairaalassa ollut haalarin alla ollut takki muistutti roskakorista löytynyttä takkia ...jne .. just just ..

Eli näin ..
Puliukko kirjoitti:3. Assmann meni sairaalaan punatahrainen haalari päällä, jossa ei todennäköisesti ollut verta. Mutta se vaatekerros, joka oli haalarin alla muistutti kovasti kello kuuden kulkijan asua.

Eli summa summarum, vaikka awa yrittää syyllistää minua höpöpuheiden kertojaksi, niin voin sanoa, että minun lähteeni, lääkärit, hoitajat ja sotaveteraani ovat parempia, kuin jotkut virpit ja marjatat, joihin awa uskoo, kuin äänestäjä poliitikkoon. Vaikkei Assmann olisikaan syyllinen tai osallinen Bodomin veritekoihin, niin ainakin hän on luultavasti tiennyt tekijän.
Kirjailija J.Palo kertoo kirjassaan nimenomaan haalareista, en ole koskaan enkä mistään lukenut haalarin alla olleista vaatteista mitään tietoja, enkä näin ollen ole mistään kuullun, että nämä "haamuvaatteet" olisivat olleet veriset. Epäilen suuresti, että jos näin olisi ollut, olisi tarkaksi tunnettu kirjailija Palo tämän hyvin yksityiskohtaisesti (hajua myöten) kirjassaan kuvaillut ja aikoinaan aikalaispoliisille raportoinut.

Näin ei ole tapahtunut, joten epäilen, että kaikki tuo Puliukon konstailu on sitä tyypillistä konstamaista provokaatiota, jolle ei lopulta löydy mitään totuutta. Pelkältä vääristelyltä tuo kuulostaa. Kannattaa muistaa, että totuus on faktojen tunnustamista.

Ei pahalla mutta tässä Puliukon takki-teoriassa on jotain samaa kuin nimimerkki Konstan aikoinaan virttämässä kenkä -teoriassa.

Konstan versiossa murhaaja vaihtoi Gustafssonin kengät jalkoihin murhia tehdessään - omien ollessa kuivumassa -> Void -jälki. Mielenkiintoista.

- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Killer Loop
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja Killer Loop »

matlockb kirjoitti:Oli miten oli, niin kyllä sairaala teki mielestäni täysin oikein ilmoittaessaan Assmannista poliisille (paljastuipa tuo ilmianto sittemmin oikeaksi tai vääräksi). Sen olen itsekin jo todennut useaan kertaan että Assmann oli selvästi huomioinhakuinen ja kärsi koko elämänsä lääke -ja huume (amfetamiini ja heroiini) riippuvuudesta sivuvaikutuksiltaan tuollainen sekakäyttö voi aiheuttaa harhoja, esimerkiksi jos Assmann on syytön, hän on voinut harhoissa kuvitella olevansa syyllinen. Lisäksi Assmannilla oli alkoholiongelma(kin) jossain vaiheessa Ruotsissa asuessa. Ihmettelenkin Assmannin suhteellisen pitkää ikää (lähes 75 v.).
Useinmiten harhat vaikuttavat olevan juuri toisinpäin. Kun on pöllyissä tullut tehtyä pahojaan, ei sitä millään voi uskoa todeksi vaan kieltää kaiken täysin. Monesti myös nuo huumehöyryissä tehdyt tapot/murhat ovat erityisen raakoja ja sadistisesti ylisuoritettuja.
Sairas vääns sairas vääns, evripati nous tät sairas vääns....
Vastaa Viestiin