Kysymyksiä tietokonenörteille-ketju
^^Juuri sellainen se on.
Eli Bay-levy on koneessa sisällä olevaan tilaan ja siinä olevaan kehikkoon, ulkoa päin ja lennosta asennettava, vaihdettava levy-yksikkö, joita siis voi olla kytkemistä odottamassa N-kpl. Samaan paikkaan voi vaihtoehtoisesti liittää esim. dvd-aseman, levyke-aseman, tai varavirtalähteen. Laitteiden valikoima riippuu merkistä ja mallista.
Eli Bay-levy on koneessa sisällä olevaan tilaan ja siinä olevaan kehikkoon, ulkoa päin ja lennosta asennettava, vaihdettava levy-yksikkö, joita siis voi olla kytkemistä odottamassa N-kpl. Samaan paikkaan voi vaihtoehtoisesti liittää esim. dvd-aseman, levyke-aseman, tai varavirtalähteen. Laitteiden valikoima riippuu merkistä ja mallista.
Mä päivitän noin kerran kuussa tai vieläkin harvemmin... vois kyllä ehkä useamminkin käydä tarkistamassaLoka kirjoitti:ABC: Jep, mulla on käynyt vastavaalla tavalla, mutta siten että latasin kaksi virustorjuntaa joiden piti olla keskenään sopivat mutta molemmat luulivat toisiaan viruksiksi, kone oli aivan tiltissä.
Automaattinen päivitys on nyt pois otettu, kuinka usein noita päivityksiä kannattaa hakea manuaalisesti?
Every ship must sail a world.
LOKA: OLET VARMAANKIN JO TYHJENTÄNYT SIVUHISTORIAN JA VÄLIAIKAISET INTERNET-TIEDOSTOT?
Mielestäni F-secure on niin raskas ohjelma, että se sopii paremminkin yrityskäyttöön kuin kotikoneelle. Päivitysten lataaminen konetta aukaistaessa kestää jo niin raivostuttavan kauan muihin virusohjelmiin verrattuna.
Kun f-secure tilttaa, niin ei auta muu kuin poistaa koko ohjelma ja ajaa se levyltä sisään ja asentaa uudestaan.
KAIKKI F-SECUREN OHJELMANRIPPEET ON POISTETTAVA KONEELTA, MUUTEN SE EI ASENNU UUDESTAAN, HERJAA VAAN ETTÄ
OHJELMA ON JO KONEELLA.
Katso allaoleva linkki ohjelmanrippeiden poistoa varten.
http://support.f-secure.fi/fin/home/dow ... veav.shtml
Mielestäni F-secure on niin raskas ohjelma, että se sopii paremminkin yrityskäyttöön kuin kotikoneelle. Päivitysten lataaminen konetta aukaistaessa kestää jo niin raivostuttavan kauan muihin virusohjelmiin verrattuna.
Kun f-secure tilttaa, niin ei auta muu kuin poistaa koko ohjelma ja ajaa se levyltä sisään ja asentaa uudestaan.
KAIKKI F-SECUREN OHJELMANRIPPEET ON POISTETTAVA KONEELTA, MUUTEN SE EI ASENNU UUDESTAAN, HERJAA VAAN ETTÄ
OHJELMA ON JO KONEELLA.
Katso allaoleva linkki ohjelmanrippeiden poistoa varten.
http://support.f-secure.fi/fin/home/dow ... veav.shtml
Kun etsii toisen parasta, löytää omansa.
- Platon -
- Platon -
-
Loka
- Alibin Kestotilaaja
^On poistettu sivuhistoriat ja väliaikaistiedostot heti ensimmäisten toimenpiteiden joukossa.. Mikäs virustorjunta olisi sitten hyvä jos f-secure on surkea ja raskas? Sellanen jonka saan ilman lisenssejä netistä ladattua.
Päivitysten lataaminen konetta aukaistaessa kestää muuten tosi pitkään, raivostuttavaa.
-
Sadie_Manson
- Olivia Benson
- Viesti:
AntiVir ja AVG Free ovat mielestäni myös ihan hyviä ilmaisia virustorjuntaohjelmia, niitä ei tosin taida saada suomenkielisinä.
Palomuurin osalta sanon sen, että...noh, itse olen sen verran uhkarohkea, että uskallan käyttää Windowsin omaa palomuuria, mutta en tiedä, voiko tätä tapaa sinänsä suositella...
Palomuurin osalta sanon sen, että...noh, itse olen sen verran uhkarohkea, että uskallan käyttää Windowsin omaa palomuuria, mutta en tiedä, voiko tätä tapaa sinänsä suositella...
-
Loka
- Alibin Kestotilaaja
Hmmjoo. Mulla on kyllä kanssa ollut välillä pelkkä windowsin palomuuri, warettaminen onnistuu sen kautta iisimmin. AntiVir oli aikoinaan mun vanhassa koneessa, nyt muistui mieleen...ShipWreck kirjoitti: Palomuurin osalta sanon sen, että...noh, itse olen sen verran uhkarohkea, että uskallan käyttää Windowsin omaa palomuuria, mutta en tiedä, voiko tätä tapaa sinänsä suositella...
Zone Alarmilla ainakin oli vakavia ongelmia P2P-ohjelmien kanssa.Voivat olla jo menneisyyttä mutta ZA:n maine on paha tietyissä piireissä.
Itselläni on vanha Sygate ja Nod32.Yhdistelmä ei syö kauheasti muistia, mistä vanha kone pitää.Norton oli joskus vuosia sitten mutta en pitänyt siitä.
Osittainhan koko tietoturva on makuasia.Sataprosenttisen varmaa keinoa suojautua kun ei ole olemassa...
Itselläni on vanha Sygate ja Nod32.Yhdistelmä ei syö kauheasti muistia, mistä vanha kone pitää.Norton oli joskus vuosia sitten mutta en pitänyt siitä.
Osittainhan koko tietoturva on makuasia.Sataprosenttisen varmaa keinoa suojautua kun ei ole olemassa...
-
Loka
- Alibin Kestotilaaja
Yllätys. Meitsi tarvii taas apua. Eli tarkoituksena on kopsata xp-käyttis ja office 2000 toisille levykkeille. Polttoasemana on Nero. Kädestä pitäen neuvoja tarviin koska en halua että ainoot kappaleet (jotka on kopiot nekin) menee pilalle. Avasin Neron ja siinä on kyllä "kopioi koko levy" -toiminto mutta sen jälkeen kohde ja lähdeasemat yms. on ihan hepreaa. Apuja?
Tällaisesta linkistä löytyi ohjetta Neron käyttöön:
http://www.fujitsu-siemens.fi/support/f ... 11701.html
Jos et tiedä, mikä asema koneellasi on polttava ja mikä pelkkä lukeva, kannattaa klikata Oma tietokone auki. Esim. itselläni DVD-RW (E:) on tallentava ja DVD-asema (F:) on tavallinen eli vain lukeva asema. Kopioinnissa tietysti sitten laitat kopioitavan levyn tavalliseen DVD-asemaan ja tyhjän levyn RW-asemaan. Kyllä se ohjelma varmaan herjaa, jos yrität tyhjää kopioida.
Tätäkö tarkoitit?
http://www.fujitsu-siemens.fi/support/f ... 11701.html
Jos et tiedä, mikä asema koneellasi on polttava ja mikä pelkkä lukeva, kannattaa klikata Oma tietokone auki. Esim. itselläni DVD-RW (E:) on tallentava ja DVD-asema (F:) on tavallinen eli vain lukeva asema. Kopioinnissa tietysti sitten laitat kopioitavan levyn tavalliseen DVD-asemaan ja tyhjän levyn RW-asemaan. Kyllä se ohjelma varmaan herjaa, jos yrität tyhjää kopioida.
Tätäkö tarkoitit?