BODOM: Poikien moottoripyörät

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
skoone
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja skoone »

Hessu52 kirjoitti:Saatoin sotkea pojat, sillä uusia nimiä pukkaa jutun yhteydessä jatkuvasti esiin, joten on aika vaikea enää pysyä nimissä mukana,

Jos olen jälleen kerran ollut väärinkäsityksen puuskassa, niin siitä pahoitteluni, sillä enhän ketään elävää toki halua elävänä haudata.
Nuo nimet ja tiedot olivat esillä jo ainakin kolme vuotta sitten, kun aloin näitä juttuja lukea.
Muista lähdekritiikki!
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Eiköhän kuitenkin Kalevi Haapalaisesta ole kirjoitettu "sinä toisena" lintupoikana, joten älä sotke selvää asiaa.
nightowl
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja nightowl »

Hessu52 kirjoitti:Tarkoitin tuossa toista lintupoikaa, eli Kalevi Haapalaista, joka tosiaan on kuollut Ruotsisa, näin ainakin ETP:n mukaan, joten ei se tietoni ihan hatusta vedetty ollut.

Heikki Saloselta poliisi olisi kysynyt niistä prätkien sivulokeroista.

Uhrikuvasta saa sen verran selvää, ettei Gussen prätkästä ole ainakaan vasemman puolen luukku auki, joten sinne ei kaiketi kukaan ole murtautunut.

Miksi skoone haluat tehdä minusta valehtelijaa sillä tavalla, että olisin väittänyt jonkun Blomqvistin, vai mikä se nimi nyt olikaan, kuolleen?

Kuinka monta lintupoikaa aamulla skoone, on sitten ollutkaan liikkeellä?

Siis kuoliko myös Kalevi Haapalainen Ruotsissa?
Kiitos tiedosta Hessu, jos pitää paikkansa.
Tiesin vaan, että hän oli nuori perheenisä ja painoi kahta duunia pärjätäkseen.
Merivuokon mukaan kuoli liikaan työntekoon.
Ettei vaan ottanut mitään h-piristeitä jaksaakseen enemmän niinkuin jotkut nykynuoret ja jopa keski-ikäisetkin.
Sellaiset voivat aiheuttaa sydäreitäkin, mihin hän kuoli palsta"tiedon" mukaan.

Ota ihan iisisti: kyllä Blomqvistkin on kuollut ja hän varmuudella Ruotsissa.
Miksi luulet, että hänkin oli lintupoika?

Sattuuko siellä laajennetussa ETPaineistossa olla kerrottu MINKÄ PUIDEN VÄLISSÄ PYYKKINARU OLI?. Ei näy missään kuvissa ja lintupoikien mukaan häritsi näkyvyyttä teltanraadolle.
Ei kai ny sentäs polun poikki?
:?:
Hessu52
Watson itse

Joo, jäitä on hattu väärällään.

Tuota naruhommaa minäkin olen ihmetellyt, sillä paikalla näin jälkikäteen käyneenä, olisi sen pyykkinrun vetäminen tien yli, vaatinut pitemmän narun, kuin 3 m.

Jotenkin minulla on sellainen hämärä muistikuva murhapaikalta otetusta valokuvasta, jossa naru olisi ollut polun vasemmalla puolella, mantereelta katsottuna, silloin sijainneissa kahdessa pihlajan rungossa, mutta saattaa olla vääräkin muistikuva.

ETP:ssä siitä ei ole ainakaan mainintaa, missä naru sijaitsi.

Miten korkealle tytöt sitten ovat narun laittaneet, Tuulikkihan ei ollut mikään pikä likka, joten se on täytynyt ottaa huomioon.

Kenenkä naru muuten on ollut, kun sitä ei ole kenellekään listojen mukaan luovutettu, vai onko se poliisilla löytötavarana?
teemu
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja teemu »

kukkuu kirjoitti:
Hessu52 kirjoitti: ...Jotenkin minulla on sellainen hämärä muistikuva murhapaikalta otetusta valokuvasta, jossa naru olisi ollut polun vasemmalla puolella, mantereelta katsottuna, silloin sijainneissa kahdessa pihlajan rungossa, mutta saattaa olla vääräkin muistikuva....
Ei taida olla olemassakaan valokuvaa, jossa olisi narut vielä viritettyinä.
Katsotaan asiaa avoimesti: Hessu52 kertoo nähneensä valokuvan, jossa on pyykkinaru. Hän on myös ollut alunperin poliisitiedon mukaan siinä käsityksessä, että teltan harja oli polun suunnassa. Olisiko jossain, tai jopa poliisilla ollut kuva polunvarteen luhistuneesta teltasta? Olemme edelleen kuulleet Wagnerin ja Sara Engmannin kautta Leirimaalla olleen kuvia Bodomilta siltä aamulta varhain.

Kaikki nämä voivat tietenkin olla vain juttuja, mutta jotain samansuuntaista niissä on. Hessu52 on hyvinkin voinut nähdä kuvan tai useampia varhaiselta aamulta. Tosin ei tiedetä kuvaajaakaan. Alunperin Heikki Salosen mukaan, julkisuuteen Merivuokon kautta kerrottuna Rackaruddenin etelärannassa mies katseli kartanon puoleiseen etelärannan niemeen päin kello kuuden jälkeen. Wagnerin kertoman mukainen kuva kalastavasta isoisästä oli otettu Rackaruddenin itärannasta. Tietä ja polkuja pitkin sieltä olisi kävellyt varttitunnissa murhaniemeen ja samanverran takaisin. Jos kamera oli mukana, niin kuviakin olisi voinut ottaa. Kiinnostavan legendan tästä saa, vaikka varsinaiset tosiasiat ovat niin pimennossa, ettei voi sanoa onko niitä todellisuudessa vai ei.
kukkuu
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja kukkuu »

teemu kirjoitti:
kukkuu kirjoitti:
Hessu52 kirjoitti: ...Jotenkin minulla on sellainen hämärä muistikuva murhapaikalta otetusta valokuvasta, jossa naru olisi ollut polun vasemmalla puolella, mantereelta katsottuna, silloin sijainneissa kahdessa pihlajan rungossa, mutta saattaa olla vääräkin muistikuva....
Ei taida olla olemassakaan valokuvaa, jossa olisi narut vielä viritettyinä.
Katsotaan asiaa avoimesti: Hessu52 kertoo nähneensä valokuvan, jossa on pyykkinaru. Hän on myös ollut alunperin poliisitiedon mukaan siinä käsityksessä, että teltan harja oli polun suunnassa. Olisiko jossain, tai jopa poliisilla ollut kuva polunvarteen luhistuneesta teltasta? Olemme edelleen kuulleet Wagnerin ja Sara Engmannin kautta Leirimaalla olleen kuvia Bodomilta siltä aamulta varhain.

Kaikki nämä voivat tietenkin olla vain juttuja, mutta jotain samansuuntaista niissä on. Hessu52 on hyvinkin voinut nähdä kuvan tai useampia varhaiselta aamulta. Tosin ei tiedetä kuvaajaakaan. Alunperin Heikki Salosen mukaan, julkisuuteen Merivuokon kautta kerrottuna Rackaruddenin etelärannassa mies katseli kartanon puoleiseen etelärannan niemeen päin kello kuuden jälkeen. Wagnerin kertoman mukainen kuva kalastavasta isoisästä oli otettu Rackaruddenin itärannasta. Tietä ja polkuja pitkin sieltä olisi kävellyt varttitunnissa murhaniemeen ja samanverran takaisin. Jos kamera oli mukana, niin kuviakin olisi voinut ottaa. Kiinnostavan legendan tästä saa, vaikka varsinaiset tosiasiat ovat niin pimennossa, ettei voi sanoa onko niitä todellisuudessa vai ei.
Telttakepeistä jää reiät maahan joista teltan sijainti voitiin ilmeisen hyvin todistaa. Jos teltta olisi ollut 90 astetta toisinpäin, niin reiät eivät täsmää. Samoin tyttöjen kenkien sijainti olisi muuttunut teltan sivulle, mikä olisi epäluonnollista.
teemu
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja teemu »

^Samaa mieltä edellisestä. Teltta on epäilemättä illalla pystytetty ja aamulla luhistuneena kuvattu poikittaisessa asennossa niemeen nähden koivun lähellä.

Kysymys on siitä, onko teltta voinut jossain vaiheessa olla pitkittäin polun varressa? Tämä tuntuu varsin omituiselta mahdollisuudelta, vaikka yllättävän monet väittävät asian olleen juuri niin. Luonnollinen, vaikkakin aluksi mahdottomalta tuntuva ja tutkinnassa täysin todistamaton selitys olisi toisessa ketjussa käsitelty onnettomuusteoria, jossa suunnilleen teltan ja siellä olevien henkilöiden painoinen moottoripyörä kuljettajineen olisi törmännyt telttaan, tarttunut siihen ja raahannut sen toiseen asentoon ennen pysähtymistään.

Teltta olisi sitten miesvoimalla lavastuksena käännetty takaisin alkuperäiseen asemaansa. Tätä mahdollisuutta on voimakkaasti kritisoitu, mutta se oikeastaan ainoana esitettynä realistisena vaihtoehtona voisi selittää sen, että teltta olisi ollut myös väitetyssä toisessa asemassa jonkiin aikaa.

Aineistoon perinjurin tutustunut a totesi toisaalla, että yhtä mylläkkää on teltassa ollut, eikä sisätapahtumista saa selvää. Eräs selitys on, että isot voimat olisivat olleet liikkeellä.
skoone
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja skoone »

Hessu52 kirjoitti:Eiköhän kuitenkin Kalevi Haapalaisesta ole kirjoitettu "sinä toisena" lintupoikana, joten älä sotke selvää asiaa.
Siis kuka täällä sekottaa asioita? Pitääkö vääntää rautalangasta? Blomqvist (joka ei ole lintupoika, kuoli Ruotsissa, melko nuorena) ja lintupoika Kale eli Kalevi Haapalainen kuoli vielä nuorempana (?) Suomessa.
Muista lähdekritiikki!
faku63
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja faku63 »

skoone kirjoitti:
Hessu52 kirjoitti:Eiköhän kuitenkin Kalevi Haapalaisesta ole kirjoitettu "sinä toisena" lintupoikana, joten älä sotke selvää asiaa.
Siis kuka täällä sekottaa asioita? Pitääkö vääntää rautalangasta? Blomqvist (joka ei ole lintupoika, kuoli Ruotsissa, melko nuorena) ja lintupoika Kale eli Kalevi Haapalainen kuoli vielä nuorempana (?) Suomessa.
Mahtoiko Assman olla maisemissa kuolemien aikaan.
Parempi myöhään, jos silloinkaan,,,,,,,
maatyöläinen
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja maatyöläinen »

Joku tiesi kertoa, että Blomqvist kuoli 1.1.1974 lähellä Tukholmaa. Missähän Hans tuolloin majaili?
metsä
Alokas

Viesti Kirjoittaja metsä »

maatyöläinen kirjoitti:Joku tiesi kertoa, että Blomqvist kuoli 1.1.1974 lähellä Tukholmaa.
Siis Blomqvist muutti Ruotsiin vuonna 1974. Kuoli siellä noin kymmenkunta vuotta sitten.
maatyöläinen
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja maatyöläinen »

Terve pitkästä aikaa, juu 1996 eli vähän ennen Hansia.
Hessu52
Watson itse

Myönnän skoone erheeni, eli sekoitin ihmisiä keskenään, joten siitä pahoitteluni.
Hessu52
Watson itse

Jos nyt mentäisiin itse aiheeseen, eli moottoripyöriin, niin siitä onnettomuudesta halukkaat voisivat mennä kysymään vaikka Suomen kuuluisimmalta prätkästuntilta Artsi Nyqvistiltä, mitä mieltä hän asiasta on.

Luulisin hänen olevan samaa mieltä kanssani, ettei onnettomuus voi olla mahdollinen, sillä vauhtia ei saa tarpeeksi, eikä satuttamatta itseään, hommasta kuski voi selvitä.

Artsilla on oma motukkaliike Malminkartanossa,(Artsi Motors) jossa hän päivittäin on tavattavissa, joten sinne vaan rohkeasti.

Espoolaisena Artsi kyllä tuntee Bodomin tapauksen, vaikka taisi silloin olla vuoden vanha.
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Joo - Artsi tuntee tapaturmat ja onnettomuusteoriat :D

Kevennyksenä - Artsi kun putosi kolmannesta kerroksesta asfaltille - hän sairaalassa totesi että - " onneksi sain pään väliin ettei kaasukäsi hajonnut " :D

( Iltalehdestä poimittuna - muistaakseni ) :D
Viimeksi muokannut awa, Ma Loka 08, 2007 9:36 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Lukittu