Omien viestien poistaminen?

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Kyöpeli, Kilomies

murhavaari
Harjunpää

Omien viestien poistaminen?

Viesti Kirjoittaja murhavaari »

Ylläpidolle kysymys, onko omien viestien poistaminen kiellettyä?
Perusteluja tietysti olisi myös hyvä kuulla?
vanha ja väsynyt
ShipWreck
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja ShipWreck »

Eihän se tietenkään ole kiellettyä. Jokainen vastaa omista viesteistään ja jokaisella on tekijänoikeus omiin viesteihinsä; niille saa siis itse tehdä, mitä huvittaa - vaikka poistaa, jos haluaa.
Raid

Viesti Kirjoittaja Raid »

Viestien poistaminen hairitsee viestiketjuja. Viestien muokaamiseen ja poistamiseen taytyy olla jokin selkea syy.

Itse moderointi on kiellettya silloin kuin se hairitsee varsinaista viestiketjua.
murhavaari
Harjunpää

Raid kirjoitti:Viestien poistaminen hairitsee viestiketjuja. Viestien muokaamiseen ja poistamiseen taytyy olla jokin selkea syy.

Itse moderointi on kiellettya silloin kuin se hairitsee varsinaista viestiketjua.
Eli jos poistan vaikkapa Gallup alueen ketjusta oman/omat viestini, häiritseekö se viestiketjua?
vanha ja väsynyt
Howler
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Howler »

^ Raidin viestin mukaan kyllä.

Mutta entäpä, jos on hyvä syy? Esim. haluaa poistaa itsestään (siis henk. koht., esim. ammatti, ikä, sukupuoli) kertovat tiedot?
murhavaari
Harjunpää

Howler kirjoitti:^ Raidin viestin mukaan kyllä.

Mutta entäpä, jos on hyvä syy? Esim. haluaa poistaa itsestään (siis henk. koht., esim. ammatti, ikä, sukupuoli) kertovat tiedot?
Hyvä kysymys onkin mikä on se hyvä syy, kuka sen määrittelee? Kuten laivarikko totesi, jokaisella on omat oikeutensa kirjoittajana omiin viesteihinsä.

Ja kuten tässä Doc tapauksessa näyttäisi olevan, on kirjoittaja halunnut nimenomaan poistaa omat viestinsä jotka eivät koske varsinaista palstan aihetta, eli rikoksia. Minusta se kuulostaa aika hyvältä syyltä.
vanha ja väsynyt
Raid

Kuvitellaanpa asiaa. Eli mikali sinun kirjottamaasi viestiin on kommentoitu ja poistat viestin? Vaikuttaa seuraavan kirjottajan kommentti vahan tyhmalta. Eli vastaus ilman kysymysta. Sillon vaikuttaa silta etta et kunnioita toista kirjottajaa.

RAID
ShipWreck
Martin Beck

Howler kirjoitti:Mutta entäpä, jos on hyvä syy? Esim. haluaa poistaa itsestään (siis henk. koht., esim. ammatti, ikä, sukupuoli) kertovat tiedot?
No jos sanotaan, että "Viestien muokaamiseen ja poistamiseen taytyy olla jokin selkea syy.", niin eikö tuosta maalaisjärjellä ajateltuna homma mene niin, että viestejä saa muokata ja/tai poistaa, jos siihen on hyvä syy? Vai eikö täällä maalaisjärki päde? Tietysti on määrittelykysymys, mikä on hyvä syy.

Mitä muuten foorumin säännöt sanovat tästä asiasta? Pitääpä tarkistaa. No niin tietenkin, säännöllä numero 15 voidaan perustella mielivaltaisetkin päätökset.
Viimeksi muokannut ShipWreck, Ma Loka 08, 2007 7:17 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Howler
Axel Foley

^ Moderaattorit sen taitaa sitten määritellä. Mutta kyllä itse ainakin koen, että minulla on oikeus ja se hyvä syy poistaa viestejä, joissa esim. kerron itsestäni.

Mutta Raid, voihan joku muokatakin vastaustaan, ns. "kysymystä" jo jonkun annettua vastauksen. Onko sekin sitten huono juttu? o.O
ShipWreck kirjoitti:No jos sanotaan, että "Viestien muokaamiseen ja poistamiseen taytyy olla jokin selkea syy.", niin eikö tuosta maalaisjärjellä ajateltuna homma mene niin, että viestejä saa muokata ja/tai poistaa, jos siihen on hyvä syy? Vai eikö täällä maalaisjärki päde? Tietysti on määrittelykysymys, mikä on hyvä syy.

Mitä muuten foorumin säännöt sanovat tästä asiasta? Pitääpä tarkistaa. No niin tietenkin, säännöllä numero 15 voidaan perustella mielivaltaisetkin päätökset.
Sanoinkin tuosta pykälästä 15 tuolla Lecteriä käsittelevässä ketjussa. Ja olen edelleen ja tulen olemaan sitä mieltä että se on hassu pykälä.
ShipWreck
Martin Beck

Howler kirjoitti:Sanoinkin tuosta pykälästä 15 tuolla Lecteriä käsittelevässä ketjussa. Ja olen edelleen ja tulen olemaan sitä mieltä että se on hassu pykälä.
Mutta toisaalta tuon ymmärtää, näin saadaan helposti tukittua säännöistä mahdolliset porsaanreiät. Tosin uskon kyllä vakaasti siihen, että täällä on nimenomaan käytännön järkeä käyttävä ylläpito.
Howler
Axel Foley

ShipWreck kirjoitti:
Howler kirjoitti:Sanoinkin tuosta pykälästä 15 tuolla Lecteriä käsittelevässä ketjussa. Ja olen edelleen ja tulen olemaan sitä mieltä että se on hassu pykälä.
Mutta toisaalta tuon ymmärtää, näin saadaan helposti tukittua säännöistä mahdolliset porsaanreiät. Tosin uskon kyllä vakaasti siihen, että täällä on nimenomaan käytännön järkeä käyttävä ylläpito.
Kyllä minäkin siihen uskon, mutta silti tuo pykälä on hassu. Siitä mielipiteestä en luovu. Enkä usko, että ylläpito täällä on diktatuuriin taipuvainen, tähän asti ihan asiallista ollut minusta. Mitä nyt hämmästelen suuresti juuri tuota Lecter juttua, että mikä siinä on takana.
murhavaari
Harjunpää

Ylläpito saa toki omalla palstallaan määritellä omat sääntönsä. Toisaalta jokainen käyttäjä voi äänestää jaloillaan, jos meno ei miellytä.

Itse koen että minun on nyt aika pitää ainakin viikon tauko tänne kirjoittamiseen.

Syksyn jatkoa kaikille.
vanha ja väsynyt
Howler
Axel Foley

murhavaari kirjoitti:Ylläpito saa toki omalla palstallaan määritellä omat sääntönsä. Toisaalta jokainen käyttäjä voi äänestää jaloillaan, jos meno ei miellytä.

Itse koen että minun on nyt aika pitää ainakin viikon tauko tänne kirjoittamiseen.

Syksyn jatkoa kaikille.
Kuten myös, toivottavasti vielä jaksat tulla takaisinkin.
Raid

Howle kirjoitti:Raid, voihan joku muokatakin vastaustaan, ns. "kysymystä" jo jonkun annettua vastauksen. Onko sekin sitten huono juttu? o.O
Kylla... Eli jos vastaus on olemassa ja joku muokkaa kysymysta voi sekin muuttaa asian sisaltoa. :idea:

RAID
Viimeksi muokannut Raid, Ma Loka 08, 2007 7:40 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ShipWreck
Martin Beck

murhavaari kirjoitti:Ylläpito saa toki omalla palstallaan määritellä omat sääntönsä. Toisaalta jokainen käyttäjä voi äänestää jaloillaan, jos meno ei miellytä.
Näinhän se toki onkin ja kuuluu ollakin. Itse (tyhmä kun olen) ajattelin (tai siis yritin ajatella) hommaa vain ihan lain kannalta. Mutta nyt kun katson tässä erään b-kirjaimella alkavan nimimerkin viimeaikaista toimintaa, niin ymmärrän ylläpidon ratkaisut täysin. Tapaus Lecteristä en tiedä mitään, enkä siis ota siihen kantaa (ei sillä, että minun kantani edes ketään kiinnostaisi, mainitsinpahan vain).
Vastaa Viestiin