Yllättävä käry ABC:lla

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
damfin
James Bond (David Niven)
Viestit: 10856
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 1:04 am

Yllättävä käry ABC:lla

Viesti Kirjoittaja damfin »

Ei ehkä rikosten vakavimmasta päästä, mutta päivän piristys kuitenkin:

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012011 ... 5_uu.shtml
Yllättävä käry ABC:lla:

Naisella hameen alla 14 pakettia kahvia!


Pohjois-Savon poliisi tiedotti tiistaina poikkeuksellisesta varkaustapauksesta.

Kuopion Pitkälahden ABC:n myyjä näki tiistai-iltana puoli yhdentoista aikaan, kuinka naisasiakas sulloi myymälässä tavaroita hameensa alle.

45-vuotias varkautelaisnainen otettiin kiinni paikalla ja tarkastuksessa hänen hameensa alta löytyi mm. seuraavaa:

14 kahvipakettia
4 kpl 4:n litran moottoriöljykannuja
8 kpl lihapulla-aineksia
Naudanpaistisuikalepaketteja
2 kpl saunatuoksuja
Makeisia.
Mitäs veikkaatte, minkähän tyylinen hame mahtoi olla kyseessä, ja takavarikoitiinko hame rikoksentekovälineenä? :mrgreen:
Pikaisesti arvioiden jo pelkästään nuo moottoriöljyt painoivat yhteensä 15 kiloa, ja kahvit varmaankin about 7 kiloa, eli vahvat reidet tädillä :lol:
Rudy
Alibin satunnaislukija
Viestit: 53
Liittynyt: Ke Marras 16, 2011 6:34 pm
Paikkakunta: Susiraja

Re: Yllättävä käry ABC:lla

Viesti Kirjoittaja Rudy »

Mä postasin tän jo tonne vapaaseen keskusteluun, nauratti kyllä itseäkin hieman :lol: Ei tosiaan jää lukijoille kovin epäselväksi että millainen hame on kyseessä.
When God created a man, She was only kidding.
Avatar
Virdon
Sherlock John Holmes
Viestit: 8190
Liittynyt: To Maalis 05, 2009 1:03 am
Paikkakunta: Minas Tirith

Re: Yllättävä käry ABC:lla

Viesti Kirjoittaja Virdon »

Seuraavan kerran kun näen kuntsilla romaninaisen tekemässä jalkakyykkyjä, niin täytyypä muistaa tämä juttu. Kivat lastit on koittanut saada kyllä mukaansa.
Onnellisuutta on se ettei vituta ihan joka päivä.
mareritt
Remington Steele
Viestit: 230
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2008 12:21 pm

Re: Yllättävä käry ABC:lla

Viesti Kirjoittaja mareritt »

Nuo saunatuoksut ovat kyllä aika sympaattinen lisä tuohon listaan :lol: Kaikkea sinne mahtuukin. Lähiviikkoinahan oli uutisoinnissa videon pätkä, jossa nainen valvontakameran silmien alla pisti hameensa alle 24packin kaljatölkkejä ja muina naisina käppäili hittoon. Sekin jo ihmetytti, mutta tuossa nyt on jo tavaramäärä aikamoinen :shock:
Jack the Ripper
Adrian Monk
Viestit: 2652
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 2:31 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yllättävä käry ABC:lla

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

Kahvit ja moottoriöljyt olisivat varmaankin päätyneet jälleenmyyntiin, uusia artikkeleita sukkien ja venäläisen tupakan rinnalle.
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
Ruu
Sabrina Duncan
Viestit: 366
Liittynyt: To Marras 25, 2010 12:10 pm

Re: Yllättävä käry ABC:lla

Viesti Kirjoittaja Ruu »

mareritt kirjoitti:Nuo saunatuoksut ovat kyllä aika sympaattinen lisä tuohon listaan :lol: Kaikkea sinne mahtuukin. Lähiviikkoinahan oli uutisoinnissa videon pätkä, jossa nainen valvontakameran silmien alla pisti hameensa alle 24packin kaljatölkkejä ja muina naisina käppäili hittoon. Sekin jo ihmetytti, mutta tuossa nyt on jo tavaramäärä aikamoinen :shock:
taidat tarkoittaa tätä ?
http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.sht ... sa---video
Jack the Ripper
Adrian Monk
Viestit: 2652
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 2:31 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yllättävä käry ABC:lla

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

Virdon kirjoitti:Seuraavan kerran kun näen kuntsilla romaninaisen tekemässä jalkakyykkyjä, niin täytyypä muistaa tämä juttu.
Tuollaista ei vaan tapahdu. Poislukien heimonsa tavat ja vaatteet hylänneitä voi käydä kuntosalilla.

Miesromanit saattavat salilla piipahtaakin. Kerrankin joku Valde oli ottanut jalkakyykyssä 200kg 1x1 ilman mitään muita lämmittelyjä kuin 50 metriä kävelyä mersulta kyykkylavalle. Lakerikengät ja suorat housut jalassa, salin vyötä oli lainannut. Siinä se treeni sitten olikin ja Valde avustajineen poistuivat kahvilan puolelle.
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
Avatar
poikani
Telkkaridekkareiden asiantuntija
Viestit: 9987
Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 8:50 pm
Paikkakunta: ?? ???????

Re: Yllättävä käry ABC:lla

Viesti Kirjoittaja poikani »

Minua eivät nämä tapaukset naurata vähääkään. Jos tämä olisi yksittäinen tapaus, voisin vielä epäuskoisena naureskella, mutta kun tämä on vakava ongelma. Teot ja niiden takana oleva häikäilemätön asenne raivostuttavat minua, mutta niin raivostuttaa valtaväestön asennekin: naureskellaan tai ollaan vain hiljaa. Jos asialle päätettäisiin todella tehdä jotain, teot loppuisivat kuin seinään.
????? ?? ??????.
kattila
Nikke Knakkertton
Viestit: 178
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2011 1:49 am
Paikkakunta: Horna

Re: Yllättävä käry ABC:lla

Viesti Kirjoittaja kattila »

poikani kirjoitti:Minua eivät nämä tapaukset naurata vähääkään. Jos tämä olisi yksittäinen tapaus, voisin vielä epäuskoisena naureskella, mutta kun tämä on vakava ongelma. Teot ja niiden takana oleva häikäilemätön asenne raivostuttavat minua, mutta niin raivostuttaa valtaväestön asennekin: naureskellaan tai ollaan vain hiljaa. Jos asialle päätettäisiin todella tehdä jotain, teot loppuisivat kuin seinään.
Jos hameenkantaja olisi ollut vältäväestöön kuuluva, silloin olisi lupa nauraa ?

Varastelua on aina ollut ja tulee olemaan, oli sitten kulttuuri tai sosiaaliluokka mikä tahansa.
kakkosurpo
Sherlock John Holmes
Viestit: 8299
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2010 11:53 pm
Paikkakunta: Jupiter

Re: Yllättävä käry ABC:lla

Viesti Kirjoittaja kakkosurpo »

[quote="kattilaJos hameenkantaja olisi ollut vältäväestöön kuuluva, silloin olisi lupa nauraa ?

Varastelua on aina ollut ja tulee olemaan, oli sitten kulttuuri tai sosiaaliluokka mikä tahansa.[/quote]

Taitaa kuitenkin valtaväestö pölliä rahallisesti vuodessa aikapaljon enemmän kuin romanit. Vaan eipä se ole kumpienkaan varastaminen kovinkaan sallittua.
Vaikea se ois kauppiaille laittaa kauppoihin tiettyjen hameitten käyttökieltoa, vaikka sinne helposti luiskahtaakin puolet puodin tavaroista.
Aika monella romaninaisella on hameen kätköissä koukut ja "heimopussi" johon tilaisuuden tullen löytötavaraa voi laittaa.
Valtaväestö joutuu tyytymään tavallisiin reppuihin.
Maksaja tälle leikille on sinä ja minä, niin jos itse ei olla näitä pöllijöitä.
Odota vain, sinäkin kuolet. Ajankohta on vielä hiukan auki, mutta kuolet kuitenkin. :mrgreen:
Avatar
poikani
Telkkaridekkareiden asiantuntija
Viestit: 9987
Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 8:50 pm
Paikkakunta: ?? ???????

Re: Yllättävä käry ABC:lla

Viesti Kirjoittaja poikani »

kattila kirjoitti:Jos hameenkantaja olisi ollut vältäväestöön kuuluva, silloin olisi lupa nauraa ?
On nytkin lupa nauraa, enhän minä tässä ole mitään lupia jakamassa tai epäämässä. En vain näe perustetta nauramiselle, kuten useimmat varmasti osasivatkin edellisestä viestistäni lukea.
Varastelua on aina ollut ja tulee olemaan, oli sitten kulttuuri tai sosiaaliluokka mikä tahansa.
Epäolennaista. Yksi 11-vuotiaana viety suklaapatukka ei ole iso ongelma. Varastelu elämäntapana, jonka jälkikasvukin omaksuu, on hyvin iso ongelma.
????? ?? ??????.
Tiina
Sherlock Holmes
Viestit: 7240
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 6:48 pm
Paikkakunta: Suomessa ollaan.

Re: Yllättävä käry ABC:lla

Viesti Kirjoittaja Tiina »

^Missä iässäköhän tuo perehdytys varasteluun aloitetaan romanikulttuurissa vai ihanko se vaan opitaan luonnollisena tapahtumana sivusta seuraamalla ?
phonex
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 10
Liittynyt: To Syys 08, 2011 10:27 pm

Re: Yllättävä käry ABC:lla

Viesti Kirjoittaja phonex »

Luultavasti minihameilla aloitellaan teininä ennenkuin sossu kustantaa kansallispuvun. Oiskohan tuo tavaramäärä ollut koko perhueen kuitenkin. Öljythän on voinut piilottaa tietysti vaikka a..liin :shock:
Rappa
Neuvoja-Jack
Viestit: 540
Liittynyt: La Elo 20, 2011 2:48 pm

Re: Yllättävä käry ABC:lla

Viesti Kirjoittaja Rappa »

kakkosurpo kirjoitti:[quote="kattilaJos hameenkantaja olisi ollut vältäväestöön kuuluva, silloin olisi lupa nauraa ?

Varastelua on aina ollut ja tulee olemaan, oli sitten kulttuuri tai sosiaaliluokka mikä tahansa.
Taitaa kuitenkin valtaväestö pölliä rahallisesti vuodessa aikapaljon enemmän kuin romanit. Vaan eipä se ole kumpienkaan varastaminen kovinkaan sallittua.
Vaikea se ois kauppiaille laittaa kauppoihin tiettyjen hameitten käyttökieltoa, vaikka sinne helposti luiskahtaakin puolet puodin tavaroista.
Aika monella romaninaisella on hameen kätköissä koukut ja "heimopussi" johon tilaisuuden tullen löytötavaraa voi laittaa.
Valtaväestö joutuu tyytymään tavallisiin reppuihin.
Maksaja tälle leikille on sinä ja minä, niin jos itse ei olla näitä pöllijöitä.[/quote]


Ihan varmasti näin, vastaavasti valtaväestöltä saadaan enempi verotuloja kerättyä kun tältä vähemmistö porukalta..
kattila
Nikke Knakkertton
Viestit: 178
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2011 1:49 am
Paikkakunta: Horna

Re: Yllättävä käry ABC:lla

Viesti Kirjoittaja kattila »

poikani kirjoitti:
kattila kirjoitti:Jos hameenkantaja olisi ollut vältäväestöön kuuluva, silloin olisi lupa nauraa ?
On nytkin lupa nauraa, enhän minä tässä ole mitään lupia jakamassa tai epäämässä. En vain näe perustetta nauramiselle, kuten useimmat varmasti osasivatkin edellisestä viestistäni lukea.
Varastelua on aina ollut ja tulee olemaan, oli sitten kulttuuri tai sosiaaliluokka mikä tahansa.
Epäolennaista. Yksi 11-vuotiaana viety suklaapatukka ei ole iso ongelma. Varastelu elämäntapana, jonka jälkikasvukin omaksuu, on hyvin iso ongelma.
Noniin. Mikäli se jää siihen yhteen suklaapatukkaan.
Kun asenteet on niin syvällä puolin ja toisin, niin siihen on aika hankala keksiä mitään ratkaisua.
Vastaa Viestiin