Joillekin viestien sisällön ymmärtäminen on vaikeaa. Keskity rauhassa, kyllä tuo viesti Sinulle vielä aukenee. Aloita lukemalla otsikot. Mieti mistä voisi olla kysymys. Lue edeltäviä sivuja. Yritä. Onko lähelläsi yhtään peruskoulun oppimäärän suorittanutta, jolta voisit apua pyytää.
On siellä viestissä ainakin yksi selkokielinen ja helppo lause; "En ole löytänyt Sirpalle kaksoisnikkiä". Leikitään, että se on tiivistelmä koko viestistä.
Minä puolestani en ollenkaan ymmärrä tätä seuraavaa, joka viesteistä päätellen ilmeisesti aukeaa naisten romaanien asiantuntijoille. Haluatko teelmälläsi luoda jotakin uutta kaunokirjallista tuotosta. Tuo mainitsemasi harmoniahan muuttuu todellisuudessa disharmoniaksi tuolla Häke -ketjussa. En pidä tavastasi lainailla ja katkaista tarkoituksellisesti viestejä. Mikä lienee ylläpidon kanta asiaan (keskusteluketju löytyy Ulvila -ketjun Häke -nauha osiosta sivujen 272-275 paikkeilta).
Lisäsin ciceron viestiin punakynällä tuon sillisalaatin alkuperäisten viestien lähetysajat, joiden perusteella salaatin ainekset löytää.
____________________________________________________________________________________cicero kirjoitti:Ottamatta kantaa siihen onko Sirpa ja Mileva sama henkilö, silmiin pistää kuitenkin heidän harmoninen kaksinpuhelunsa sillä näiden kahden nikin keskustelu on kuin suoraan jostain naisten romaanista sekä se että siihen sotketaan muut keskustelijat joilta menee "pointti ohitse".
katkelmia...
Mileva:... Pointtisi menee monelta ohi, kun eivät samanlaista ajatelumallia käytä. Asiantuntevuus ei ollut tässä se olennainen asia, vaan äänitutkijan uskottavuus näin tavallisen, mistäänmitääntietämättömän kansalaisen näkökulmasta...
= ylläoleva on klo 18.24 lähetetystä viestistä sivulta 272/Häke -ketju
Minulle on usein käynyt vastaavalla tavalla juurikin tällä nimenomaisella keskustelupalstalla. Minua ei ole ymmärretty, enkä minä ole ymmärtänyt toista, ja vastuu molemminpuolisesta ymmärtämisestä on meidän kaikkien yhteinen. Panostusta kommunikointiin, niin alkaa keskustelukin jo sujumaan, eikä tarvitse enää jankata itsestäänselvyyksistä.
= tämä on katkelma klo 18.44 lähetetystä viestistä
Sirpa:... Ehdotat, Mileva, toisenlaisen ajattelun käyttöönottoa, jotta totuus jäisi hämäräksi?
= edeltävä ja jälkeen tuleva lause on klo 18:55 lähetetystä viestistä
Siis ehdotat eksytystä ottamalla mukaan tunteet, tunteilut, uskot, luulot ja kuvitelmat?...On sitten eri asia, jos jollakin kirjoittajalla on täällä oma motiivinsa haluta sotkea tätä asiaa.
= viimeinen lause on aiemmin, klo 18.26 lähetetystä viestistä
Oh Sirpa, oh Mileva, miten on...
Tämä Milevan vastaus tuohon Sirpan orginaalinauha v. FBI-nauha -jankkaukseen sai minut ajattelemaan, ettei Sirpa ole saanut hörhöjen kaksoisnikeikseen väittämiltä nimimerkeiltä tähänkään asiaan koskaan taustatukea, omituista kaksoisnikkeilyä
Kirjoittaja Mileva päivämäärä 22 Loka 2011, 19:06
Pyh ja pah, Sirpa. Ehdotan, että yrittäisit välillä ymmärtää vastapuolta keskustelun edistämiseksi sen sijaan, että pidät näitä monologejasi (mitkä sinänsä ovat kyllä mielenkiintoisia, mutta katkaisevat usein keskustelun). Itse joudun tietoisesti oikein ponnistelemaan, että ymmärtäisin muutamia kirjoittajia täällä, ja usein ymmärrys jää siitäkin huolimatta vajavaiseksi.
Annanpa sinulle aivan yksinkertaisen esimerkin. Silloin, kun aloin itse tätä palstaa lukemaan, faktatietämykseni oli nollan luokkaa ja "tunnemössö" hallitsi ajatuksiani. Julmetusti aikaa ja vaivaa on vaatinut, että edes muutaman totuuden siemenen olen täältä pystynyt löytämään. Palstaa, kirjoittajia ja heidän motiivejaan tuntematon ihminen ei millään voi tietää, kenen kirjoituksissa esiintyvät faktat ja kenen kirjoituksissa luulot. Tähän kompastuin itsekin alkuun, ja siksi niin usein kirjoitusasun tarkennuksia ja lähteitä peräänkuulutankin.
Menee muuten niin otsikon vierestä nyt, että jos haluat aiheesta vielä jatkaa, siirrytään jollekin toiselle osastolle.