Terve VPY. Et liene ainoa, toisaalta kun katsoin tuon syyttäjälinkin keskustelua, aika moni näyttää vielä epäilevän poliisin selvittäneen mitään. Viranomaisten virheet ja valmius rikkomuksiin näin korkean tason jutussa on kuitenkin yllättävä. Jos viranomaiset voivat tehdä virheitä, viranomaisten kunnioitus yleisemminkin heikkenee, koska moni näyttää edelleen uskovan, että nyt lakia käydään pykälä kerralla läpi josko tärppäisi.VPY kirjoitti:Mua ei kyllä kiinnosta lasten raiskaaja-pedareiden ihmisoikeudet paskan vertaa, mutta psykopaatit saattavat olla kiinnostuneita niistäkin. Miksi et tekisi listaa niistä ihmisoikeusrikkomuksista tässä jututussa ja valita Euroopan Ihmisoikeus Tuomioistuimeen, tai vaikka sinne Korian kunnanvaltuustoon?Flammable kirjoitti:Kukahan osaisi tai jaksaisi listata kaikki virheet, joita tässä jutussa on tehty viranomaisten toimesta perusoikeuksia vastaan.taavetti kirjoitti:Vaihdetaan syytäjä tai ei, jos tapaus on niin identtinen tapaus Aino Nykoppin kanssa, niin syyttäjä vaihdos on samantekevää. Syytteet pysyvät samana.
Itse ratkaisusta syyttää, perustehan ja sitä kautta kuviteltu lupa puhua on voinut tulla ylempää. Valtakunnansyyttäjä puhui jo alkusyksystä, että nyt on hyvä, kun selvitetään asia perinpohjin, jolloin jos Auer ei olisikaan syyllinen, epäilytkin on käsitelty perusteellisesti ilmaisten, että olisi Auerin etu selvittää kaikki vaikka Auer todettaisiin syyttömäksi.
Tuohon kysymykseesi, kysyinkin, kuka osaisi listata. Itse tapauksen selvittämisen kannalta sillä ei ole mitään merkitystä. Oikeus tuomitsee esitettävän aineiston pohjalta. Toki voi olla, että syyttäjä vaihtuu, mutta eiköhän Suomesta löydy osaavia syyttäjiä. Viranomaisten toiminta ja virheet kertovat kuinka viranomaisissa kunnioitetaan ketä tahansa.