Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!

Kuka on Bodomin surmaaja?

Hans Assmann
54
11%
Kioskimies Karl Gyllström
91
18%
Nils Gustafsson
247
49%
Irmeli Björklundin (ex?)poikaystävä Pauli Pirinen
5
1%
Pentti Soininen (teot tunnustanut rikollinen teki itsemurhan)
14
3%
Joku muu tuntemattomaksi jäänyt henkilö
93
18%
 
Ääniä yhteensä: 504

Allen
Jack Taylor
Viestit: 15
Liittynyt: Ke Helmi 08, 2012 8:20 am

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja Allen »

Misri kirjoitti:^ Kaikki ei ole sitä, miltä näyttää!?

- Seppo Boisman, pituus: 168cm paino 54kg
- Nils Gustafsson, pituus : 180cm paino 70kg

Tässä kokoerossa voisi olla motiivintynkää, jos tappelussa jää "heiveröisemmän" kanssa alakynteen. Sellainen voisi harmittaa ja käydä itsetunnon päälle. "Katottais kumpi kaatuu", kuka se näin sanoikaan?
Ei se paino ja pituus ole kaiken A ja Ö siinä, että kuka on vahvin. Minusta tuossa ei ollut kovin hyvä logiikka.
Allen
Jack Taylor
Viestit: 15
Liittynyt: Ke Helmi 08, 2012 8:20 am

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja Allen »

Matlock kirjoitti:
Hessu52 kirjoitti:Gustafssonni sen sijaan on tunnustanut useamman kertaa eri ihmisille ja ihan selvin päin, jollei ole sitten syyllistynyt rattijuopumukseen ja vieläpä linja-autolla, jota en suinkaan usko!

Kyllä nuo todistajat ovat valan velvoitteella kertoneet tietonsa, joten mitäpä sanot niistä Matlock?
Vala annetaan oikeudessa, kuulusteltava voi antaa totuusvakuutuksen.

Gustafssonin ja kioskimiehen tunnustukset menevät aika tasan, kumpiakin voi uskoa tai olla uskomatta. Julkisuudessa suurta huomiota saaneille rikoksillehan löytyy poikkeuksetta koko joukko väitettyjä tai todellisia tunnustuksia.
Samaa mieltä. Ja ainoa Gustafssonin varmuudella todettu tunnustus oli "tehty mikä tehty, viisitoista vuotta tuli". Tuostakaan ei todellakaan voida vedota siihen, että Nils tarkoittaa olevansa murhaaja. Poliisi katsoi Virpin horinat epäuskottaviksi.
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6562
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja awa »

Allen kirjoitti:Samaa mieltä. Ja ainoa Gustafssonin varmuudella todettu tunnustus oli "tehty mikä tehty, viisitoista vuotta tuli". Tuostakaan ei todellakaan voida vedota siihen, että Nils tarkoittaa olevansa murhaaja. Poliisi katsoi Virpin horinat epäuskottaviksi.
Gustafssonin kerrottu toteamus: - tehty mikä tehty, viisitoista vuotta tuli, sopii aiempiin sanomisiin, tapahtunut mikä tapahtunut, tehtyä ei saa enää tekemättömäksi tjspäin. Saa tarkentaa joka muistaa.

Virpin kertomus on kaikilta tiedossa olevilta yksityskohdiltaankin uskottava, ja tuota totuutta ei ole kukaan pystynyt valheeksi todistamaan. Se on paljon se, kun asetetaan kertomuksen oikeellisuus siihen puntariin mitä täälläkin kirjoittavat nikittäjät yrittävät vääräksi todistaa.Totuus ei pala tulessakaan - sanotaan.

- hymm -
matlockb
Michael Knight
Viestit: 4476
Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 6:17 am

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Kyllä, Virpin kertomus on jollain tavalla täysin uskottava mutta valitettavasti sen näyttöarvoon vaikuttaa auttamattoman heikentevästi esimerkiksi se että hän tuli tietoineen julkisuuteen vasta yli 20 vuotta kuulemansa jälkeen. Olen muutoinkin jo yllätystodistajat-ketjussa todennut että on vain sana sanaa vastaan, samoin kuin Sahakankaankin kertomuksessa eikä sellainen (onneksi) riitä oikeudessa, sen perusteellahan meikäläinenkin saisi monta v-mäistä ihmistä linnaan ja ehkä olisin siellä itsekin. Virpi Karisteen ja Sahakankaan kertomukset eivät minun silmissä vaikuta siihen että epäilen Gustafssonin mahdollista osuutta murhiin.
Allen
Jack Taylor
Viestit: 15
Liittynyt: Ke Helmi 08, 2012 8:20 am

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja Allen »

awa kirjoitti:
Allen kirjoitti:Samaa mieltä. Ja ainoa Gustafssonin varmuudella todettu tunnustus oli "tehty mikä tehty, viisitoista vuotta tuli". Tuostakaan ei todellakaan voida vedota siihen, että Nils tarkoittaa olevansa murhaaja. Poliisi katsoi Virpin horinat epäuskottaviksi.
Gustafssonin kerrottu toteamus: - tehty mikä tehty, viisitoista vuotta tuli, sopii aiempiin sanomisiin, tapahtunut mikä tapahtunut, tehtyä ei saa enää tekemättömäksi tjspäin. Saa tarkentaa joka muistaa.

Virpin kertomus on kaikilta tiedossa olevilta yksityskohdiltaankin uskottava, ja tuota totuutta ei ole kukaan pystynyt valheeksi todistamaan. Se on paljon se, kun asetetaan kertomuksen oikeellisuus siihen puntariin mitä täälläkin kirjoittavat nikittäjät yrittävät vääräksi todistaa.Totuus ei pala tulessakaan - sanotaan.

- hymm -
Sanotaan niin, että oikea totuus ei pala tulessa, kaunotar awa <3
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Ei pala, ei, mutta valhe palaa helvetissä, kuten murhamieskin, ja se palaminen kestääkin ikuisesti!
Misri
Jessica Fletcher
Viestit: 3450
Liittynyt: La Marras 22, 2008 12:05 pm

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja Misri »

Allen kirjoitti:
Misri kirjoitti:^ Kaikki ei ole sitä, miltä näyttää!?

- Seppo Boisman, pituus: 168cm paino 54kg
- Nils Gustafsson, pituus : 180cm paino 70kg

Tässä kokoerossa voisi olla motiivintynkää, jos tappelussa jää "heiveröisemmän" kanssa alakynteen. Sellainen voisi harmittaa ja käydä itsetunnon päälle. "Katottais kumpi kaatuu", kuka se näin sanoikaan?
Ei se paino ja pituus ole kaiken A ja Ö siinä, että kuka on vahvin. Minusta tuossa ei ollut kovin hyvä logiikka.
Sinun logiikkasi ei ainakaan ole kovin johdonmukaista. Itse toit tuon NGn "heiveröisyyden" esiin ja nyt yrität venkoilla sanomisistasi pois. Kyllä se öykkäri - pojan itsetuntoa kirvelee, jos saa pienemmältä turpiinsa.
Allen
Jack Taylor
Viestit: 15
Liittynyt: Ke Helmi 08, 2012 8:20 am

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja Allen »

Misri kirjoitti:
Allen kirjoitti:
Misri kirjoitti:^ Kaikki ei ole sitä, miltä näyttää!?

- Seppo Boisman, pituus: 168cm paino 54kg
- Nils Gustafsson, pituus : 180cm paino 70kg

Tässä kokoerossa voisi olla motiivintynkää, jos tappelussa jää "heiveröisemmän" kanssa alakynteen. Sellainen voisi harmittaa ja käydä itsetunnon päälle. "Katottais kumpi kaatuu", kuka se näin sanoikaan?
Ei se paino ja pituus ole kaiken A ja Ö siinä, että kuka on vahvin. Minusta tuossa ei ollut kovin hyvä logiikka.
Sinun logiikkasi ei ainakaan ole kovin johdonmukaista. Itse toit tuon NGn "heiveröisyyden" esiin ja nyt yrität venkoilla sanomisistasi pois. Kyllä se öykkäri - pojan itsetuntoa kirvelee, jos saa pienemmältä turpiinsa.
Jaa, että miten yritän venkoilla pois? Päinvastoin. Asioista voidaan olla erimieltä, mutta en täällä mitään venkoiluja yritä!

NG oli pitkä ja hoikka! Siitä tulee paino ja pituus.

Jos toinen on lyhyempi, mutta tukevampi, niin kyllä kuule se hoikka enemminkin turpiinsa ottaa, kun se palkintoja voittanut painia!

Muutenkin, jos parhaille ystäville tulee riitaa, niin kyllä ne käy käsiinsä toisiin varsinkin kännissä, eikä tuosta vaan rupea nyrkeillä ja puukoilla sohimaan kuin toisiaan ennestään vihaavat veriviholliset!

Katsoppas nyt, onko tässä sen näkoinen jannu, joka pystyy palkintoja voittaneen painijan ja kaksi muuta tappamaan ilman merkittävää ja vähäenergistä vastarintaa? Ja vielä sen jälkeen siinä kunnossa viemään kengät, piilottamaan murha-aseen ja muut tavarat ja vielä lavastamaan itsensä uhriksi?
Kuva
Kyllä on minusta ihan heiveröinen.
Misri
Jessica Fletcher
Viestit: 3450
Liittynyt: La Marras 22, 2008 12:05 pm

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja Misri »

^ Ihan ilmiselvää venkoilua, turha selittää, se venkoilun minä kyllä haistan jo kilometrin päähän, heh!

Seppo oli kyllä nuorempana poikasena harrastanut painia, mutta ne painijutut oli jäänyt, motukan ja tyttöjen vähemmälle.

Siihen minä en todellakaan usko, että teltassa olisi enää tapeltu. sillä Sepon verijäljistä voi päätellä mitä ilmeisemmin sen, että hänet on surmattu teltan ulkopuolelta käsin telttaan.

Jos ajattelee tätä juttua kokonaisuutena, niin kyllä näin raaka teko vaatii ensin jonkun sytykkeen ennenkuin päätyy näin rajuun lopputulemaan, Eli kyllä tämä poikien keskinäinen yhteenotto, tapahtui se sitten nyrkein tai pokuin, on täytynyt tapahtua jo aiemmin yöllä.
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Kyllähän tämä pyhäkoulupoika tempaisi Peltolan Pekkaa turpaan, kun oli itse saanut uhotessaan pienen kolhun pienemmältä Pekalta!

Ja kyllä samainen sunnuntai aamukirkossa käyvä tinttasi turpaan samana syksynä tragedian tapahduttua, naapurin vanhaa miestä niin, että mies putosi ojaan kipinöiden sinkoillessa tupakista,!

Eipä tällä rippilapsella juurikaan painanut se, että oli "selvinnyt ainoana hengissä verilöylyssä" jossa kuoli syyttä suotta kolme nuorta elämän alkua, ennen kuin pääsivät kokemaan ihan oikeaa elämää!

joten kyllä on ollut kiltti poika, kas kun ei ottanut koskaan matseja itsensä kokoisten kanssa, no ei ole kaiketi uskaltanut, kuten niin monet kaltaisensa "kovikset", jotka kyllä uhoilevat "otetaaks matsi", mutta teot jäävät sitten kuitenkin tekemättä!
Allen
Jack Taylor
Viestit: 15
Liittynyt: Ke Helmi 08, 2012 8:20 am

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja Allen »

Misri kirjoitti:^ Ihan ilmiselvää venkoilua, turha selittää, se venkoilun minä kyllä haistan jo kilometrin päähän, heh!

Seppo oli kyllä nuorempana poikasena harrastanut painia, mutta ne painijutut oli jäänyt, motukan ja tyttöjen vähemmälle.

Siihen minä en todellakaan usko, että teltassa olisi enää tapeltu. sillä Sepon verijäljistä voi päätellä mitä ilmeisemmin sen, että hänet on surmattu teltan ulkopuolelta käsin telttaan.

Jos ajattelee tätä juttua kokonaisuutena, niin kyllä näin raaka teko vaatii ensin jonkun sytykkeen ennenkuin päätyy näin rajuun lopputulemaan, Eli kyllä tämä poikien keskinäinen yhteenotto, tapahtui se sitten nyrkein tai pokuin, on täytynyt tapahtua jo aiemmin yöllä.
Täytyykö olla kova jätkä, että leimaa toisen venkoijaksi, kun ei enää keksi parempaa? Mielummin oon kylkä venkoilija, kun tuollainen kovispelle... Ymmärrän kyllä, että sinun isä, luokkalaiset koulussa tai joku muu on sinua haukkunut venkoiliaksi, koska et sinä muuten muita sillä kutsu, mutta ken toista nimittelee, on itse. Näin se asia tässäkin menee! :mrgreen:
Misri
Jessica Fletcher
Viestit: 3450
Liittynyt: La Marras 22, 2008 12:05 pm

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja Misri »

^ Ei tehdä nyt kärpäsestä härkästä! Eikä tällä käyttämälläni "venkoilu"- sanalla nyt ole sen syvällisempää traumaattista merkitystä ole. Se on vain mielestäni kuvaava sana silloin jos joku ei seiso omien sanojensa takana. Sinä kun niin pontevasti yritit tuoda esiin NGn "heiveröisyyden", ja otit sen myös syyttömyysperusteeksi, olisit sitten pysynyt sen valitsemasi linjan takana!? Mutta ei, kun minä laitoin esiin näiden poikien fyysisen kokoeron, niin sinä alat inttämään, "että logiikkani ei toimi". Sitten sopertelet jotain, "ettei sillä fyysisellä koolla aina välttämättä ole merkitystä tappelussa, että pienempikin voi voittaa isompansa". Mutta huomaa sinä itse annoit tälle "koolle" merkityksen, enkä minä. :roll:
Allen
Jack Taylor
Viestit: 15
Liittynyt: Ke Helmi 08, 2012 8:20 am

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja Allen »

Misri kirjoitti:^ Ei tehdä nyt kärpäsestä härkästä! Eikä tällä käyttämälläni "venkoilu"- sanalla nyt ole sen syvällisempää traumaattista merkitystä ole. Se on vain mielestäni kuvaava sana silloin jos joku ei seiso omien sanojensa takana. Sinä kun niin pontevasti yritit tuoda esiin NGn "heiveröisyyden", ja otit sen myös syyttömyysperusteeksi, olisit sitten pysynyt sen valitsemasi linjan takana!? Mutta ei, kun minä laitoin esiin näiden poikien fyysisen kokoeron, niin sinä alat inttämään, "että logiikkani ei toimi". Sitten sopertelet jotain, "ettei sillä fyysisellä koolla aina välttämättä ole merkitystä tappelussa, että pienempikin voi voittaa isompansa". Mutta huomaa sinä itse annoit tälle "koolle" merkityksen, enkä minä. :roll:
Minä aloitin. Sinä jatkoit. Tyhmempi jatkaa. Niin sanotaan. 8)
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Ovatko edelliset keskustelijat huomanneet:

Virallisissa asiakirjoissa (mm. Bodomin Mysteerio) Gustafssonin tai Boismanin oikean käden nyrkissä ei ole havaittu mitään merkkejä tappelusta. Tämä tarkoittanee, että pojat eivät ole tapelleet keskenään.

Sensijaan kummankin pojan kohdalla on ollut merkintä. "Vähäistä hankaumaa vasemmassa kädessä". Kyllä tämä viittaa siihen, että pojat eivät ole tapelleet keskenään... Sitäpaitsi tuollainen hankaumakin voi hyvin olla puolustusvamma. Käsi on asetettu iskun eteen suojaksi.
Misri
Jessica Fletcher
Viestit: 3450
Liittynyt: La Marras 22, 2008 12:05 pm

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja Misri »

^ Ja edelleenkin poikien keskinäistä tappelua ei voi sulkea pois, vain siksi, että Sariola harrastaa asiakirjojen lainauksissa itselleen sopivaa valikoitua lainaustapaa. Uskon kuitenkin, että valistuneet kirjoittajat täällä osaavat itsenäisesti etsiä ne oikeat viralliset lausunnot, jotka koskevat tätäkin asiaa.
Vastaa Viestiin