Turrelle 'nauhauskosta':
Minulla on vahva epäilys, että Anneli uskoo aika suuria itsestään, 'olen älykäs, looginen jne'. Lue: Älykkäämpi jne.. ainakin kuin keskiverrot
massat (massat on Annelin käyttämä sana 'toisista ihmisistä' eräässä pamfletin tapaisessa kirjoituksessaan kotiäiditnetissä.. 'massat seuraavat kotiäitien viitoittamaa tietä', tuon tapainen idea siinä..).
Mitä Annelin puheisiin 'etukäteisnauhasta tulee, niin harmi kun en nyt muista, missä vaiheessa hän itse otti asian puheeksi (..jotenkin niin, että 'minun olisi pitänyt käyttää ääninauhaa, jotta olisin ehtinyt tehdä kaiken mistä minua syytetään..kesällä 2011, ennen pojan puheita nauhurista?). Oliko silloin vielä epäilyn alla, vaiko jo vapautettu..
Joka tapauksessa Annelin tyylistä kertoilla asioita poliisille tulee mieleeni muuan Dostojevskin novelli. Siinä kaksi keskenään asiakkaista kilpailevaa räätäliä tapaa kadulla. Nämä räätälit suhtautuvat erittäin epäluuloisesti toinen toisiinsa. Toinen kysyy minne vie matkasi, rakas ystäväni. - Tuonnehan minä kotikäynnille ruhtinas X:n luo (tunnetun ja rikkauksistaan kuuluisan ruhtinasperheen).
Toinen kommentoi saamaansa vastausta, huudahtaa: Älä viitsi! Älä valehtele!! Sinähän puhut totta! Valehtelija! Kyllä minä sinut tunnen.
Kun poika kesällä 2011 kertoi mahdollisesta nauhurin käytöstä, kuulosti se ensin uskomattomalta. Voiko olla..!??
Mutta kun ottaa huomioon mitä muuta lapset ovat nyt kertoneet (syyskesästä eteenpäin) , kun äiti ei ole ollut heidän puheitaan vahtimassa.. ja mitä äiti suoralta kädeltä väitti valheeksi, niin huh huh.. Ääninauhan käyttö ei ole mikään uskon tai ei, en usko tarina. Kaksi asianosaista on itse ottanut ääninauhan puheeksi. Miksen höristäisi asialle korvaani, ja tuhahtaisin että pöh, höpöjä.. Ääninauhan käyttö oman alibin rakentamista varten olisi ollut mahdollista. Tiedä sitten. Ehkä sen nauhan toiston ajoitus ei mennyt ihan nappiin. Joka tapauksessa nauhan olemassa olo selittäisi hyvin muutaman merkillisyyden häkenauhalla.
Anneli yliarvioi itsensö ja aliarvioi 'massoja', eikö se mene useinkin näin henkilöillä, jotka antavat pitkät 'yhteiskunnalle ja sen normeille yms', 'moraalisäännötkin on vain ihmisten keksintöjä, sopimuksia, jotka eivät välttämättä ole mikään 'totuus' tai 'luonnon mukaista'. Pedofiilien perustelupakista, etenkin heidän..
Sitä ei tiedä missä vaiheessa Anneli on alkanut harrastaa ties minkälaisia nauhoituksia vaikka millaisista tilanteista. Kai niille jotain käyttöäkin sitten keksii, kun tarve tulee eteen, varsinkin tulenpalava.
En tiedä oliko taustanauhoitus käytössä. Jos
tietäisin, ei se olisi mikään uskon asia. Asia on auki. Mutta mahdollinen se on. Tuure uskoo, että taustanauhaa ei ollut, ja tämä jos mikä on uskon asia.
---
US:n kattilakuva: