Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
IceQueen kirjoitti:Lapsiin ei saa kuria muuta kuin säännöllisellä selkäsaunalla. Pelko perseessä jolloin vanhempiakin kunnioitetaan. Luottamus tulee ansaita.
Et voi olla tosissasi. Väkivalta ei herätä kunnioitusta vaan pelkoa ja vihaa. Lisäksi se antaa virheellisen mallin ongelmien ratkaisusta. Onpa niinkin sanottu, että pieksämällä ei saada perkeleitä ulos vaan sisälle.
Tässä tapauksessa emme tiedä, onko uhria tai tekijää pahoinpidelty lapsena ja mikä niiden vaikutus tekoihin on ollut.
Oikein käytettynä selkäsauna on hyvä kasvatustapa. Tokikaan liioitteluun ei kannata sortua.
Vanhempien ja kanssa-ihmisten kunnioitus on vähentynyt ja syy-yhteys löytyy välinpitämättömästä kasvatuksesta.
Itse en ole selkäsaunoja lapsena saanut koska syytä ei ole ilmaantunut.
Aikoinaan ylä-asteella jouduin parin kaverin kiusaamaksi ja ainoa keino jolla se loppui oli väkivalta. Eikä tarvittu kuin se yksi kerta.
Kukkahattutädit taasen kuvittelevat että nykyaikaisella vapaallakasvatuksella saadaan aikaan vain fiksuja nuoria. Bullshit. Sairaita nuoria jotka eivät kunnoita ketään.
Herran pelko on viisauden alku.
Todella mielenkiintoisen tekstin pistit Tapsa K.
Juuri tätä ja vain tätä olen yrittänyt ajaa tässä takaa. KUKAAN MEISTÄ EI TIEDÄ. Tai no, nyt tiedämme, että uhri ei ainakaan ole poikaa koko yläastetta kiusannut.
Äidit puolustavat tottakai myös helposti omiaan, tiedän sen. Toivon vaan, että osa täällä ymmärtäisi, että me emme tiedä kuka on kiusannut, ketä on kiusannut, kuinka kauan on kiusannut.
Tiedämme varmasti vain sen, että uhria on puukotettu ja tapausta tutkitaan tapon yrityksenä. Sen me tiedämme!
Conan kirjoitti:Naisvihaa pitäisi alkaa ymmärtämään. Kyllähän naiset on ihan vitun ärsyttäviä, on täysin ok vihata niitä.
Se on toki ainoa mitä tiedetään varmasti, mut ainahan täällä lehtitietojen perusteella kirjotetaan ja nyt omat luokkakaverit on kertonu, että puukottajaa on kiusattu parin vuoden ajan. Mikä versio on oikea, niin sitähän ei tiedetä, mutta uskon et osa puukottajaa ymmärtävistä kirjoituksista on tarkotettu yleensä tohon kiusaamiseen liittyen, se on ongelma. Se onko tässä kiusattu vai ei on mielenkiintoista nähdä, ennemmin kuitenkin tässä vaiheessa uskon luokkakavereiden kertomukseen kun äidin..
IceQueen kirjoitti:Lapsiin ei saa kuria muuta kuin säännöllisellä selkäsaunalla. Pelko perseessä jolloin vanhempiakin kunnioitetaan. Luottamus tulee ansaita.
Pelkoa loi myös tämä poika ja kiusaaminen loppui varmasti siihen kun muutkin tajusi, että hän on tosissaan. Jotain oli pakko tehdä, mutta olisiko pelkkä pahoinpitely riittänyt? Pesarin kanssa kun olisi vähän ojentanut niin olisi ainakin pienemmällä tuomiolla päässyt.
Hyvinkin pitkälti samaa mieltä.
Samaa mieltä. En onko selkäsauna tai mikä oikea ratkaisu, mut kovalla kurilla kuitenkin jos ei muu auta.
Et voi olla tosissasi. Väkivalta ei herätä kunnioitusta vaan pelkoa ja vihaa. Lisäksi se antaa virheellisen mallin ongelmien ratkaisusta. Onpa niinkin sanottu, että pieksämällä ei saada perkeleitä ulos vaan sisälle.
Kyllä, olen ihan tosissani.
En nyt puhu mistään pieksemisestä vaan rajojen opettamisesta. Minä ja kolme sisarustani olemme saaneet sellaisen kasvatuksen, että tiedämme missä raja kulkee: mitä saa tehdä, miten vanhemmille puhutaan. Eipä meistä aikuisiälläkään ole kukaan ollut pahanteossa, että ehkäpä siinä kasvaa jonkinmoista tilannetajua vastuun kantamisesta. En pelkää enkä ole vihainen. Olen itseasiassa hyvin tyytyväinen saamaani kasvatukseen ja aion myös omani kasvattaa kovemmalla kädellä. En sillä paljon puhutulla vapaalla kasvatuksella.
OT itse aiheeseen, mutta on erikoista, että kasvatus nähdään joko väkivallan käyttönä tai ns. vapaana kasvatuksena (mikä monelle virheellisesti tarkoittaa samaa kuin välinpitämättömyys). Mielestäni molemmat edustavat kasvatuksen puutetta, ymmärtämättömyyttä ja henkistä laiskuutta. Lapsen kasvatus väkivaltaa käyttämättä on täysin mahdollista, mutta vaatii vanhemmilta taitoja ja kärsivällisyyttä.
Lapsen ruumiillinen kuritus on laissa kielletty. Mitä ja ketä palvelee lapsen "kasvatus" laista piittaamatta? Jos lasta saa satuttaa ruumiillisesti, miksei aikuista saa? Pitäisikö esimiehen suomia kurittomia alaisiaan ruoskaa käyttäen? Eikös tämä ole jo barbaarista?
Miten kukaan voi sanoa saaneensa "kunnon kasvatuksen" jos on valmis siirtämään saman kivun ja nöyryytyksen lapselleen, lainvastaisesti?
Onhan tässä sellainenkin mahdolisuu, että tämä puukottaja on ollut kiusattu, muttei tämän uhrin toimesta, vaan uhri on saanut olla sijaiskärsinä, kortena joka katkaisi kamelin selän.
Naattori kirjoitti:Todella mielenkiintoisen tekstin pistit Tapsa K.
Juuri tätä ja vain tätä olen yrittänyt ajaa tässä takaa. KUKAAN MEISTÄ EI TIEDÄ. Tai no, nyt tiedämme, että uhri ei ainakaan ole poikaa koko yläastetta kiusannut.
Äidit puolustavat tottakai myös helposti omiaan, tiedän sen. Toivon vaan, että osa täällä ymmärtäisi, että me emme tiedä kuka on kiusannut, ketä on kiusannut, kuinka kauan on kiusannut.
Tiedämme varmasti vain sen, että uhria on puukotettu ja tapausta tutkitaan tapon yrityksenä. Sen me tiedämme!
Erittäin mielenkiintoisen tosiaan! Katsotaanpa mihin tämäkin tapaus vielä kääntyy. Vähän veikkaan, että ne jotka täällä ovat uhonneet oikeutetun teon puolesta, joutuvat vielä katumaan...
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Aika karua tekstia koulukiusatun,itsemurhan tehneen tytön päiväkirjasta. En muista,että omalla yläasteella olisi ollut noin karua kiusaamista.. :/
Tämä siis lienee se fiktiivinen kyhäelmä...
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
"Kun projekti lähti liikkeelle, ensimmäinen ajatus oli, että Elisan päiväkirjoja ei tulla julkaisemaan sellaisinaan. Koska päiväkirjamerkinnät koettiin kuitenkin hyvänä tapana välittää nuoren tunteita, syntyi Elisan fiktiivinen päiväkirja, joka sinällään kertoo Elisan päiväkirjamerkintöjen kuvaamista tapahtumista ja muista tosielämän kiusaustilanteista, mutta jotka on kuitenkin kirjoitettu kaunokirjalliseen muotoon aikuisen ihmisen toimesta.
Päiväkirjamerkinnät netissä ovat siis Minttu Vettenterän kirjoittamia, mutta tunteet ja tapahtumat todellisia. Päiväkirjoihin pääsee tutustumaan täällä.
Nyt suunnitelmiin on tullut pieni muutos ja voi olla, että ensi vuonna Elisan oikeita päiväkirjoja tullaan näkemään hiukan toisella tavalla julkaistuna, mutta tästä ei ole varsinaisesti vielä sovittu mitään."
Rezah kirjoitti:Onhan tässä sellainenkin mahdolisuu, että tämä puukottaja on ollut kiusattu, muttei tämän uhrin toimesta, vaan uhri on saanut olla sijaiskärsinä, kortena joka katkaisi kamelin selän.
Näinkin voi olla käyny, mikä tekeekin asiasta vielä ikävämmän. Mut oikeestaan sillä ei ole mitään väliä paljon on kiusannu jos kuitenkin on kuulunu kiusaajien porukkaan. Mut nousee tässä ainakin kissa pöydälle ja varmasti tutkitaan oliko kiusaamista vai ei.
Naattori kirjoitti:Todella mielenkiintoisen tekstin pistit Tapsa K.
Erittäin mielenkiintoisen tosiaan! Katsotaanpa mihin tämäkin tapaus vielä kääntyy. Vähän veikkaan, että ne jotka täällä ovat uhonneet oikeutetun teon puolesta, joutuvat vielä katumaan...
Voi olla, mut voihan se olla toisinkin päin, ketkä joutuu katumaan..
Itse perun kyllä puheeni tän tapauksen osalta, jos kiusaamista ei sitte ole ollutkaan, mut en kiusaamisesta yleensä..
Koulukaveriaan Imatralla puukottanut poika on vapautettu tutkintavankeudesta tänään. Sosiaalitoimen päätöksellä poika on siirretty lastensuojeluviranomaisten huomaan.
Oikeuden mielestä tutkintavankeudelle ei ollut enää tarvetta, koska epäilty on muun valvonnan alaisena.
16-vuotias poika puukotti luokkakaveriaan kesken oppitunnin Imatran Kosken koulussa helmikuun puolivälissä. Puukottajaa epäillään tapon yrityksestä.
Puukotettu poika on toipumassa vammoistaan. Puukotuksen yhdeksi motiiviksi epäillään kiusaamista.