Lainaan itseani syyskuulta:
http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php? ... 46#p427946Kirjoittaja ulkosuomalainen päivämäärä La Syys 17, 2011 12:09 pm
Valhalla --todella luulisi, etta itsesuojeluvaisto pelaa ainakin jollakulla siella Satakunnan suunnalla ja etta nayttoa uususta epailyista talla kertaa todella loytyy. Lasten vuoksi en sita kylla osaa oikein toivoa.![]()
Tasta en ole mieltani muuttanut. Lasten kannalta surkeaa, oli miten oli.
Kun nyt kuitenkin haastoit, pakko on aaneen ihmetella, miten Annelin laheisimmat ovat taman hyljanneet: aidin oli tarkoitus todistaa KO:ssa mutta peruttiin. Annelin veli pani uudet rikosepailyt liikkeelle, Annun lapsilta kuulemansa perusteella.
Edelleen, lasten kertomuksia ei mielestasi saanut epailla silloin kuin puhuttiin vaikkapa hupusta tai vanhempien riitelemattomyydesta; nyt (samojen) lasten kertomuksia saa mollata vapaasti ja nimitella saduiksi.
Mun mielesta me joko uskotaan valemuistojen mahdollisuuteen tai sitten ei. Molemmissa tapauksissa. Jos Turre, Naakka ynna kumppanit aiemmin uskoivat, ettei 9--12 vuotias lapsi olisi pystynyt valehtelemaan poliisille/pysymaan alkuperaisessa kertomuksessaan kuulemisesta toiseen, eiko meidan ole silloin uskottava samaa naista uusista lasten jutuista? Mitaan vaippaikaisia eivat nama toiseksi ja kolmanneksi vanhimmat lapset ole olleet naiden oletettujen uusien rikosten tekoaikaan. Poika on ollut 8-9 -- eli vanhimman tyton ikainen isan surman aikaan.
Edelleen: paitsi etta perhe nayttaa hylanneen Annun, jotenkin tahan Annu-vainoon on nyt saatu liittymaan koko joukko alkuperaisissa keisseissa ryvettymattomia viranomaisia -- mm. kolme syyttajaa ja uusi tuomari. Veikkaisin, etta asiantuntijatkin ovat uusia. Oletan, etta esim. hovissa julkisesti noyryytetty psykologi oli automaattisesti jaavatty.
Mita tasta siis pitaisi ajatella?
Vaihtoehto 1: Kaikki juttua tutkineet pimittavat tietoja, valehtelevat ja vaaristelevat, niinkuin Valkama ja kumppanit Turren et al mukaan aikoinaan. Joku/jotkut ovat paattaneet, etta Annu on saatava kiven sisaan, maksoi mita maksoi. Mutta kuka ja miksi? Ja miten Annun perhe saatiin tahan mukaan?
Vaihtoehto 2: savu on peraisin tulesta.
Onko muita?
Henkilokohtaisesti mua vahan hamasivat Annelin jutut tuossa uudella maikkarin videolla. Voihan tietenkin olla, etta asianajaja oli neuvonut mita saa sanoa. Silti Annelin kielloista jai sama maku kuin jutuista karajaoikeudessa: mina en ole tata tekoa tehnyt. Teilla ei ole minua vastaan mitaan
Ei siis suoraa kieltoa: mina en surmannut Jukkaa. Olen syyton.
Samoin han nyt sanoo videolla, etta syytteissa ei ole peraa. Syytteet ovat toisesta maailmasta. Ja etta mitaan kuvatallenteita/todisteita ei loytynyt etsinnoissa. On taas vain asiantuntijalausuntoja.
Ei siis sano, ettei ikina vahingoittanut lapsiaan.
(Hulluhan han olisi muuten ollut jos olisi sailytellyt mitaan todistusaineistoa kotonaan a) Ulvilan murhasta b) taksarin kanssa puuhista kun kerran taksaria oli poliisi jo 2009 kuulustellut.)