Ylläpidon avaamat uudet ketjut

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Kyöpeli, Kilomies

Raid

Re: Ylläpidon avaamat uudet ketjut

Viesti Kirjoittaja Raid »

Hyva huomata etta palstalaiset ovat aktiivisia ja huomanneet etta palstaa siivotaan. Valitettavasti nykyisella tietomaaralla ei ole mitaan realistista mahdollisuutta etta teemme ns. alustuksen uudestaan. On muistettava etta suurinosa palsta tyosta tehdaan vapaaehtoistoimin.

NM. Robocop on tekninen nimimerkki joka toimii myos moderaattorina.

Ps. Jos joku haluaa tulla talkoisiin mukaan niin se jarjestyy. Eikun alustuksia vaan kaivamaan ja laittamaan uusiin ketjuihin ;-)

RAID
Cassandra
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja Cassandra »

Mua vähän häiritsee sama kuin monia muitakin. Vanhoja ketjuja on nyt nostettu kakkosketjuna esille vaikkei niihin ole aikoihin kirjoitettu. Onko RoboCopille annettu ohje sulkea kaikki ketjut joissa on tietty viestimäärä ja avata uusi ketju, ja tätä nyt robottimaisesti noudatetaan? Vai voisiko asiassa käyttää maalaisjärkeä, ja tehdä uudet ketjut vain niille ketjuille, joihin edelleen kirjoitetaan aktiivisesti? Mitään tarkoitusta ei palvele vanhojen, passiivisten ketjujen sulkeminen.
Tay77
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja Tay77 »

Minä en nyt vaan oikein ymmärrä tätä nurinaa, että uusien ketjujen avaaminen jotenkin "vaikeuttaisi elämää". Vanhoihin ketjuihin kuitenkin pääsee yhdellä klikkauksella uuden ketjun ensimmäiseltä sivulta. Vanhaa ketjua ei siis joudu mitenkään etsimään arkistojen perukoilta kissojen ja koirien kanssa...
Muori kirjoitti:Yleisesti ottaen olisi mukavampaa varmaan kaikilla jos ketjun alkajaisiksi olisi jokin pienikin tiivistelmä tapauksesta mitä ketjussa aiotaan käsitellä. Nyt on avattu uusia ketjuja jotka alkaa linkillä vanhaan ketjuun ja jos asiaan ei ole aktiivisesti perehtynyt, saa selata koko vanhan ketjun läpi ennen kun on kykenevä kommentoida uuteen ketjuun?
...
On mielestäni muutenkin suotavaa, että perehtyy itselleen vieraaseen aiheeseen ennenkuin ko. ketjuun kommentoi. Eikö siis ole ihan sama mistä nuo aiemmat viestit lukee; yhdestä ja samasta ketjusta vai kahdesta erillisestä (jotka on kuitenkin "yhdistetty" toisiinsa linkillä)??
Ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä

gou övei, gou övei juu agli hipi, juu smel of narkotiks
Ruu
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja Ruu »

Cassandra kirjoitti:Mua vähän häiritsee sama kuin monia muitakin. Vanhoja ketjuja on nyt nostettu kakkosketjuna esille vaikkei niihin ole aikoihin kirjoitettu. Onko RoboCopille annettu ohje sulkea kaikki ketjut joissa on tietty viestimäärä ja avata uusi ketju, ja tätä nyt robottimaisesti noudatetaan? Vai voisiko asiassa käyttää maalaisjärkeä, ja tehdä uudet ketjut vain niille ketjuille, joihin edelleen kirjoitetaan aktiivisesti? Mitään tarkoitusta ei palvele vanhojen, passiivisten ketjujen sulkeminen.
ei se voi olla ketjun koon mukaan, kun esim koripallotytön ensimmäisessä ketjussa on 61 sivua ja kysy mitä tahansa seuraavalta vol 4 :sessa on jo liki 400 sivua.
Cassandra
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja Cassandra »

Mä en oo noita viestimääriä katsellut, mut eihän tuossa sitten tunnu olevan mitään logiikkaa :shock:

Sen mä ymmärrän, että aktiiviset ketjut pätkitään, mutta passiiviset ketjut kestäisivät kyllä viestin silloin tällöin. Jos ne jostain syystä aktivoituu uudestaan niin silloin sulkeminen ja uuden avaaminen on kohdallaan.
Sirpa
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Sirpa »

Jos logiikka onkin sen logiikan etsimisessä, löytämisessä ja oivaltamisessa. Aivojumppaa minfolaisille valmiiden mututuntumamielipiteiden sijaan? :shock:
Alethes doksa meta logu
DollariExpress
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja DollariExpress »

alkaa olemaan tämä robocop aika paska keksintö,se aukoo kaikki ketjut uudestaan,ikivanhat gallupitkin :roll:

kohta on foorumi taas nurin kun uusia ketjuja avataan semmosta 100 kpl päiv' vauhti joista "uusintoja" on lähes kaikki.

typerää foorumin kuormitusta,voi sanoa jo spammaamiseksi tuota.
kun linkität,niin kopioi asia samalla ketjuun,koska linkit kuolevat joskus jopa muutamassa viikossa ja asia katoaa bittiavaruuteen
Arlene
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja Arlene »

Ruu kirjoitti: ei se voi olla ketjun koon mukaan, kun esim koripallotytön ensimmäisessä ketjussa on 61 sivua ja kysy mitä tahansa seuraavalta vol 4 :sessa on jo liki 400 sivua.
Kysy mitä tahansa seuraavalta vastaukset on lyhyitä, kun taas koripallotytön ketjun vastaukset on pidempiä. Kai (?) viestin pituudellakin on merkitystä.
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Ropokoppi voisi kohdistaa loppumattoman tarmonsa esim. etusivun päivittämiseen. Uuden etusivun luomisen jälkeen ylläpidon päivitti ao. sivua hyvinkin kiivaasti, mutta sitten jysähti. Kajaanin henkirikoksesta on jo yli kaksi (2) kuukautta ja sen jälkeen on tapahtunut vaikka mitä mielenkiintoista.

Samoin etusivulla oleva tapaus "Perheriidasta vaaratilanne Pudasjärvellä". On jopa kartta missä Pudasjärvi sijaitsee, mutta itse artikkelissa puhutaan tapauksesta Padasjoen Auttoisilla...

Etusivun artikkeleissa olisi otettva huomioon kaksi (2) näkökohtaa; ajankohtaiset uutiset, joita pitäisi päivittää kerran viikossa sekä vanhat tapaukset. Näille voisi olla etusivulla kaksi (2) eri osiota; Ajankohtaiset uutiset sekä Olipa kerran... -osasto, jossa olisi esillä jo ratkotut sekä ratkaisemattomat tai ihan vain legendaaristen tapausten aloituksia.

Toki vastaus näihin ehdotuksiin on taas kerran se työvoimapula ja vapaaehtoisuus...
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
DollariExpress
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja DollariExpress »

hieno ropotti nosti ketjun johon oli kirjoitettu viimeksi ennen nostoa 06 Maalis 2011, 13:00 eli likipitäsen vuosi sitten ,toisekseen ketju on ihan turha galluppi jostain musiikista... :roll:
kun linkität,niin kopioi asia samalla ketjuun,koska linkit kuolevat joskus jopa muutamassa viikossa ja asia katoaa bittiavaruuteen
Naattori
Sofia Karppi

Viesti Kirjoittaja Naattori »

Itse nurisinkin jo yksinäni tuolla Eläinsuojelurikoksissa siitä, ettei arkistoiduista kamoista saa otettua lainauksia.
Palstalla kun on ihmisiä, joille lainauksien käyttö tuntuu olevan ylivoimaista ihan toimivissakin ketjuissa..nyt ne lainaukset pitää ihan itse tehdä (HUI KAUHEETA!) :o
Toivottavasti tämä ei tule aiheuttamaan lisää tekstejä, joita on lähes mahdoton tulkita.
Conan kirjoitti:Naisvihaa pitäisi alkaa ymmärtämään. Kyllähän naiset on ihan vitun ärsyttäviä, on täysin ok vihata niitä.
Blues
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja Blues »

Samaan viestiketjujen arkistoimiseen ja uusien avaamiseen monilla muilla foorumeilla tottuneena, en pidä sitä ollenkaan pahana, ettei alustusta ole. Linkki kuitenkin löytyy.

Itse hetken mietin talkoohenkisyyttä, mutta monenkin ketjun osalta se info pitäisi rakentaa useasta viestistä. (lähinnä kadonneet -> henkirikos osa-alueella), ja työ on oikeasti aikamoinen.

Toisaalta voisin kyllä hyvillä mielin lopetella noita turhia ketjuja, joita ropokoppi ylös nostelee, esimerkiksi juurikin tuolla vapaamman keskustelun alueella ;)
Yli puolivuotta vastaamatta olleet gallupit voisi vallan sulkea ja ihan poistaakin, mielestäni, mutta sitten taas nämä henkirikoksiin/katoamisiin liittyvät saisivat jäädä. Sitä varmaan ropotinkoppi ei opi :)

Toinen asia, mikä pisti silmään, en ole ehtinyt tutkia onko muiden keissien osalla, mutta Jenna Lepomäki oli alussa Henkirikokset Ulkomaa -osiossa, nyt kakkosketju kuitenkin Kadonneet -löydetyt -osiossa, mikä nyt ei liene aivan oikea osoite?
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
Sirpa

Mutta eikö se ketju ole molemmissa - sekä henkirikokset ulkomaat että kadonneissa löydetyissä? Sama ketju, samat viestit. Muistaisin näin.
Alethes doksa meta logu
Blues
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja Blues »

Ei kai se ole edes mahdollista, että olisi kahdessa osiossa? Otsikko jää, mutta siirrosta näkyy merkintä, eikö? Ja siirtyy toiseen paikkaan.
Minä en ainakaan löytänyt Jennan ekaa ketjua Kadonneista -löydetyistä, vaan Henkirikokset ulkomaa -osiosta. Nyt taas ketju 2 on siellä Kadonneet -löydetyt - osiossa.

Alunperinhän se ketju oli kadonneissa, sieltä siirtyi Kadonneet -löydetyt - osioon ja kun tuli ilmi henkirikos, siis siirrettiin Henkirikokset Ulkomaa -osioon?
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
Sirpa

No, tarkista, katso löytyykö kahdesta paikasta - älä usko minun sanomista, mutta älä myöskään sano, että ei voi olla, koska ajattelet, että asia ei voi olla niin. Helppoahan tuo on tarkistaa.
Alethes doksa meta logu
Vastaa Viestiin