Madeleinen tapaus ( Ketju 1)

Ulkomailla kadoksissa olevat henkilöt
cicero
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja cicero »

niin no hlökunta ja muut tapas-baarin asukkaathan ovat sanoneet että trafiikki ei oikeasti ollut sellaista kun ryhmärämä on antanut ymmärtää...

musta se ei tosiaan olis ollut mikään rikos että kaikki lapset nukkuu samassa asunnossa, se olis jopa aika järkevän kuuloista jos mikään tässä nyt on järkevää. eli kaikki lapset laitettu samaan huoneistoon ja sopivin väliajoin joku käy katsomassa-kuulostaa järkevämmältä kuin että kaikki lapset eri huoneistoissa ja trafiikkia viiden minsan välein...

joten joku syy siinä on miksi moista on täytynyt piilotella :roll: tämä myös kertoisi sen miksi poliisille oli soitettu niin myöhään..ensin on täytynyt siirtää lapset pois huoneistosta. Poiisihan tuli sitten tosi nopeasti soiton jälkeen. tässäkin mccannit ovat yrittäneet harhauttaa mediaa sanomalla että poliisi oli hidas...pariskunnalle ei ehkä tullut mieleen että myös portugalissa soitot ja lähdöt ja muut kirjataan tarkoin ylös....taisivat tosiaan luulla että kyseessä on ns. banaanivaltio....
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
cicero
Michael Knight

Timppa kirjoitti:
cicero kirjoitti:se että vanhemmat ovat valmiit ottamaan syytöksiä vastaan tälläisistä "pikku-rikkeistä" kuten lasten omaan onneen jättämisestä niin pistää tosiaan miettimään että mitä kamalaa siellä onkaan tapahtunut kun sitä näin peitellään...varsinkin kun tuo lapsen oksennushommakin tuntuu olevan oikeasti puppua...
Tätä logiikkaasi en ihan ymmärrä. Toisinpäin siis: lasten heittellejätön kiistäminen siis osoittaisi että mitään kamalaa ei ole tapahtunut? Minun mielestäni syytösten vastaanottaminen heitteillejätöstä on pelkästään myönteistä.
en ehkä osannut selittää mutta luulenpa että mistään oksentamisesta ei ole ollut kyse, nythän on tullut jo esille että myös o'brian valehteli mm. lakanoiden pyytämisestä...eli hän on valmis ottamaan syytökset sairaan lapsen jättämisestä yksin huoneistoon vaikka tälläistä ei ole oikeesti tapahtunut, tyttö on luultavasti rauhoittavien avulla nukkunut sikeästi..(miksi muuten valehdella lakanoista?) olis vaan putsannut lakanoita ja pistänyt vaikka pyyhkeen tilalle jos oikeesti olis tälläistä tapahtunut...
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
Timppa
Sabrina Duncan

Totuudenpuhujat

Viesti Kirjoittaja Timppa »

cicero kirjoitti:nythän on tullut jo esille että myös o'brian valehteli mm. lakanoiden pyytämisestä...
Tästä tulikin mieleeni itseäni jo muutaman päivän askarruttanut ajatuskulku. Valehtelijoita on jutussa runsaasti, vaan löytyykö totuudenpuhujia?
Seuravista henkilöistä en äkkiä muista heidän jääneen kiinni valheesta:
Rachel Oldfield, Dianne Webster. Lisätkää tai lyhentäkää listaa.
* Älä ruoki trollia! *
cicero
Michael Knight

Onko näiden kahden sanomisia julkistettu jossain? Minä en oo huomannut, olisi tosiaan kiva nähdä mitä muut ryhmäläiset ovat sanoneet illan/loman kulusta...

nyt lähinnä tanner ja o'brian ovat jääneet "kiinni" valheista. tuosta oldfieldin miehestä en tiedä mutta jos on totta että lapset nukkuivat samassa huoneistossa niin sehän tekee heistä koko poppoosta valehtelijoita...
mankeli
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja mankeli »

Minulle tuli mieleen, että jos lapset nukkuneet keskenään ja lasten kesken on sitten sattunut jotain, ja tässä vanhemmat yhtenä ryhmänä sitten suojelevat muita lapsia.

Tässä olisi motiivia vanhemmille toimia kimpassa.
cicero
Michael Knight

mutta jos jotain olisi tapahtunut lasten keskenään ollessa niin kyse olisi ollut vahingosta, en usko että mccannit lähtisivät lastaan kätkemään tuon takia...
tre_1982
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja tre_1982 »

cicero kirjoitti:mutta jos jotain olisi tapahtunut lasten keskenään ollessa niin kyse olisi ollut vahingosta, en usko että mccannit lähtisivät lastaan kätkemään tuon takia...
Eikä siinäkään tapauksessa vanhemmille tulisi syytettä muusta kuin "heitteillejätöstä", (jos siitäkään kun kaikki ovat valmiita todistamaan että lapsia käytiin katsomassa n. puolen tunnin välein)... Se olisi puhdas onnettomuus. Ei varmasti olisi ensimmäinen kerta kun lapset keksivät keskenään jonkun idean, ja sitten tapahtuu vahinko.

Mutta olisiko porukka niin kieroa, että jos huoneistossa oli pöydällä, kaapissa tms lääkkeitä tai huumeita, ja Maddy olisi vaikka kaverin ehdotuksesta niitä napsinut sieltä, niin porukka laitettaisiin valehtelemaan, kun kaikilla on (uransa ja maineensa takia) oma lehmä ojassa? Sitten juttu vaan ei pysyisi oikein kasassa kun ei oltu ehditty kertaamaan sitä tarpeeksi montaa kertaa, ja pari puolisoa on lisäksi täysin pihalla koko asiasta...?

Menee kyllä jo niin pitkälle salaliittoteoriaan, että kohta alan uskoa siihen että Maddy käveli itse rantaan, päätyi uimareissulle, ja joku vedenelävä vei kauemmas, ja ruumis on ajautunut ties mihin mistä ei ole huomattu etsiä... :?

I am a nobody,
nobody is perfect,
therefore I am perfect.

cicero
Michael Knight

mä ajattelin ensin että näin olis voinut käydä eli maddy on napsinut jotain mitä ei olis pitänyt mutta viime aikoina tullut siihen tulokseen että tyttö on kuollut jo iltapäivällä. Lapsia porukalla oli mukana 8 joista 7 olis nukkunut samassa huoneistossa...kuka on tää 8.lapsi? Oliko maddy siirretty toiseen huoneistoon odottamaan kätkemistä?

aika hullua mutta mistäs sitä tietää?

siis jestas...vanhemmilla nyt omat dna-tutkijat... :shock: jos he kerran tietävät olevansa syyttömiä niin miksi moinen todistelu? Meinaan että tuo birminghamin laboratorio on kyllä puolueeton aivan varmasti...valittavat myös sitä että itse täytyy palkata henkilöitä hakemaan maddya, sitähän varten se fund on olemassa. Ja ihan aiheellisesti hei, minkään maan poliisivoimat eivät keskity kuukausiksi yhden lapsen etsintään, muitakin lapsia on kadonnut ja rikoksia tapahtunut. Maddya on etsitty niin julkisesti kuin olla ja voi ja monet vapaaehtoiset ympäri maailman ovat katselleet löytyykö maddya kotinurkilta.... nyt olis vanhempien vuoro näyttää että he etsivät maddya mutta he ovat nyt keskittyneet muihin asioihin....
Viimeksi muokannut cicero, Ke Loka 10, 2007 1:25 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kotona syntynyt
Susikoski

Viesti Kirjoittaja kotona syntynyt »

cicero kirjoitti:mä ajattelin ensin että näin olis voinut käydä eli maddy on napsinut jotain mitä ei olis pitänyt mutta viime aikoina tullut siihen tulokseen että tyttö on kuollut jo iltapäivällä. Lapsia porukalla oli mukana 8 joista 7 olis nukkunut samassa huoneistossa...kuka on tää 8.lapsi? Oliko maddy siirretty toiseen huoneistoon odottamaan kätkemistä?

Mutta eikö tuossa tapauksessa muut lapset ihmettelisi Maddyn outoa poissaoloa viimeistään siinä vaiheessa kun heitä on laitettu nukkumaan. Varsinkin jos heidät on sijoitettu kaikki nukkumaan samaan huoneistoon.

Minkähän ikäisiä seurueen vanhimmat lapset muuten ovat. Onkohan heitä voitu kuulustella illan tapahtumista
debbie

Viesti Kirjoittaja debbie »

Nyt tuntuu tältä: Maddie tukehtui omaan oksennukseensa, joka jollain lailla liittyi hänelle annettuun lääkitykseen. Kuka sitten huoneeseen tulikin tarkistamaan, huomasi tämän. Yhteistyönä tyttöparan ruumis sitten roudattiin muualle, ettei vaan totuus tulisi julki. Kulissit pitää pysyä. Ehkä myös ajateltiin suojella perhettä, siis sitä mitä siitä oli jäljellä.. Ruumis piiloon ja varmaan ihan aidosti tuskissaan äiti huusi, että nyt ne ovat vieneet hänet.
Näin oletan käyneen tähänastisen tiedon/"tiedon" perusteella.
Itsekkäitä aikuisia, vahinko, valehtelu, peittely, teeskentely, romahdus..
cicero
Michael Knight

kotona syntynyt kirjoitti:
cicero kirjoitti:mä ajattelin ensin että näin olis voinut käydä eli maddy on napsinut jotain mitä ei olis pitänyt mutta viime aikoina tullut siihen tulokseen että tyttö on kuollut jo iltapäivällä. Lapsia porukalla oli mukana 8 joista 7 olis nukkunut samassa huoneistossa...kuka on tää 8.lapsi? Oliko maddy siirretty toiseen huoneistoon odottamaan kätkemistä?

Mutta eikö tuossa tapauksessa muut lapset ihmettelisi Maddyn outoa poissaoloa viimeistään siinä vaiheessa kun heitä on laitettu nukkumaan. Varsinkin jos heidät on sijoitettu kaikki nukkumaan samaan huoneistoon.

Minkähän ikäisiä seurueen vanhimmat lapset muuten ovat. Onkohan heitä voitu kuulustella illan tapahtumista
kaikki seurueen lapset ovat olleet alle 5v eli maddy ja toinen tyttö samanikäiset ja muut sitten nuorempia.
tre_1982
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja tre_1982 »

cicero kirjoitti: kaikki seurueen lapset ovat olleet alle 5v eli maddy ja toinen tyttö samanikäiset ja muut sitten nuorempia.
Voikohan poliisi kysyä nelivuotiaalta että missä nukkui, mitä tekivät illalla tms...? Vanhempien luvalla ehkä? Ja onko sillä mitään todistusarvoa (muutoin kuin tv-sarjoissa)?

Vaikka hiukan epäilen että tuon ikäinen muistaisi asioita kovin tarkkaan, ainakaan enää. Palaute on useimmiten sitä että "joo, nukuttiin yhessä... tai siis ainakin sillon kun Maddy oli meillä kylässä ennen lomaa ja me leikittiin nukeilla ja sitten me mentiin piiloon kun Kate-täti tuli hakeen Maddya kotiin aamulla..." :roll:

I am a nobody,
nobody is perfect,
therefore I am perfect.

Teleksi
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja Teleksi »

Siis kaikki lapset olivat alle 4. Ajatelkaa, 7 * alle 1,5-4 vuotiaita. Kyllä siinä on ollut härdelli. Jotenkin mulle on sattunut vaikeita tapauksia, kun en osaa ajatella, että 7 tuon ikäistä nukkuisivat koko viikon niin, että heidät voi jättää keskenään.

Meillä kun lapset olivat pienempiä niin varsin tavallinen lomaskenaario oli, että herättiin kauheaan huutoon yöllä ja kun mentiin katsomaan, niin siellä lapsi istuu oksennuksen keskellä. Sitten siivoat oksennuksen ja lapselle tulee parempi olo ja tämä nukahtaa ihan rauhallisesti uudelleen. Kunnes sitten myöhemmin sama toistui. Eli vaikka lapsi oli putsattu, terveen oloinen ja nukahti rauhallisesti uudelleen, niin se ei todellakaan tarkoittanut välttämättä rauhallista loppuyötä. Siksi ihmettelen, miten O'Brien/Tanner ovat jättäneet lapsensa yksin hetkeksikään sen jälkeen oksennus on tullut ilmi.
cicero
Michael Knight

omasta puolestani voin sanoa että 4v voi vastata mitä vaan tuon kaltaisiin kysymyksiin. eli jos kysyt että nukuittehan yhdessä niin vastaus on joo ja jos heti perään kysyy että ettehän nukkunu niin vastaus on ei...oon muissa puitteissa kokeillut omien ja muiden lasten kanssa :roll: jos sekaan vielä lisättäisiin rauhoittavien käyttöä niin lapsethan on vaan kiltisti siellä kuorsanneet kylki kyljessä (jostain syystä mieleen tulee pikku possut) tietämättä kuka nukkuu ja missä ja pienemmät lapset pyritään hoitamaan sänkyyn sillä aikaa kun isommat on vielä iltapuhteillaan....

tosin tämän ryhmän toiminta-tavoista en oo tietoinen....
anayin
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja anayin »

cicero kirjoitti:
kaikki seurueen lapset ovat olleet alle 5v eli maddy ja toinen tyttö samanikäiset ja muut sitten nuorempia.
oikeesti, heille on pakko antaa joku mitali, jos ovat saaneet 7 näin pientä lasta nukkumaan samassa huoneessa!! ihan uskomatonta! just jo...
mulla meni eilen 2 tuntia, 2 tuntia!!!!!! että sain nukkumaan mun omat pojat 4v ja 2,5v.....
siis just silloin alkaa "äiti mul on jano, mul on pissahätä, mua pelottaa, äiti sitä äiti tätä...." :?
olen sitä mieltä että jtk. on lapsille annettu.....
sitten vielä valehtelua:
Gery on ihan alusta sanonut, että Maddy olisi heränyt ja itse lähtenyt kävelemään ulos, MUTTA, miten hän olisi lähtenyt, kun Garry sanoi että ovi oli ihan varmasti lukossa. Sitten, ku tuli tietoa, ettei asuntoon olekaan murtauduttu vaan ovi jätetty auki niin Gary äkkiä keksi että juu, siellä asuntossa täytyi sittenkin olla sieppaja kun kävin chekkamassa
tosi sekaavaa tekstia :D olen väsynyt :D mutta mun pointi on vaan se että noi kaikki valehtelee...tai sitten ollut niin pilveissa etteivät muista mitään...
Lukittu