Oriveden vainaja 2007

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5191
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 8:18 pm

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Ajattelin, että nainen osti ehkä sarjiksen suomesta jostakin asemalta tms., josta löytyy edes englannin kielistä matskua.
On kaivannut jotakin luettavaa, mutta vaikkapa Saksankielistä lehteä ei niin helposti löydy.Jos vielä ei ehdi etsiä. Osasi sitten kait englantia ja halusi jotakin lukea. Jos ei ihan taskupokkariin jaksanut uppoutua.
Suomea ei varmaan osannut lukea, ehkä vain puhua pikkuisen.
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
tri Dee
Alibin satunnaislukija
Viestit: 53
Liittynyt: Ma Loka 01, 2007 8:58 pm
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja tri Dee »

Lukeminen kannattaa aina oli tilanne kuin tilanne se kannattaa. Eikös sillä lassi leevi sarjis kirjalla ollut mielenkiintoinen kansi teksti Weirdos from another planet
Poison Ivy
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 11
Liittynyt: Pe Syys 28, 2007 11:50 pm

Viesti Kirjoittaja Poison Ivy »

Sarjakuvien lukeminen ei oo iästä kiinni, se on elämäntapa 8) Eiku tosissaan, kaikki tuntemani sarjakuvafanaatikot ovat aikuisia. Meiltäkin löytyy tuo kyseinen sarjis hyllystä ja olen käsittääkseni teini-iän ohittanut jo toistakymmentä vuotta sitten.

Sellainen pikkuinen detalji tuli mieleen, että jos nainen olisi saksalainen, miksi mp3-soittimen käyttökieleksi oli valittu englanti?
Spider kirjoitti:Muita huomionarvoisia poimintoja
-Laitteen käyttökieleksi on valittu englanti (vaihtoehtoina englanti, espanja, italia, ranska, saksa)
cicero
Michael Knight
Viestit: 4160
Liittynyt: Pe Syys 07, 2007 2:40 pm
Paikkakunta: ulkomaat

Viesti Kirjoittaja cicero »

tuossa vaiheessa mä kallistuin venäläisen puolelle...tai sitten ihan suomalainen, minkäs merkkisiä ne kuteet olikaan? onko poliisi selvittänyt missä maissa niitä myydään? samat tekstiilipuljut kun pistää eri merkit kauluksiin riippuen maasta, vai olivatko oikeen brändivaatteita?
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
Poison Ivy
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 11
Liittynyt: Pe Syys 28, 2007 11:50 pm

Viesti Kirjoittaja Poison Ivy »

Vaatteet olivat Next-merkkisiä takkia lukuunottamatta. Next on brittiläinen merkki, ei niitä halvimpia.
tri Dee
Alibin satunnaislukija
Viestit: 53
Liittynyt: Ma Loka 01, 2007 8:58 pm
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja tri Dee »

Entäs minkä merkkisiä vaatteita oli vainajan kassissa joka löytyi Orivedeltä bussi asemalta. Jossa oli myöskin revityn passin kappaleita. Matka Oriveden keskustasta Orituvalle ei ole aivan lyhyt muttei myöskään tavattoman pitkä noin 3 km .kovin montaa reitti vaihtoehtoa sinne ei ole Onkohan hän kävellyt 9 tietä pitkin vaiko liftannut matkan vai miten??
supernova
Martin Beck
Viestit: 762
Liittynyt: Ke Elo 08, 2007 9:15 am

Viesti Kirjoittaja supernova »

Joo, lukeminen kannattaa. Itse olen aina lukenut. Hävettää myöntää että vasta pari vuotta sitten sain pohjantähti-trilogian luettua. Siihen meni neljä päivää. Ja tuo on totta toisin kuin väyrysen puheet dostojevskin keskeisestä tuotannosta :)

Ollessani ahdistunut, otan mielelläni jonkun tutun varhaisnuorten kirjan ja luen sitä uudelleen ja uudelleen. Tuohon sarjaan on mulla kuulunut Väinö Riikkilän Pertsa ja Kilu -sarja, Blytonin seikkailu-sarja, Narnian tarinat, Taru sormusten herrasta.

Jos ei yhtään ahdista niin sitten ihan toisenlaista - viimeksi tuli luettua viikonlopun lauantai Nietzchen tuotantoa.

Eli tuo sarjakuva-albumi on hyvin voinut olla mukana siksi että se on tuttu ja turvallinen ja sitä kautta antaa rauhan tunteen.
Maza
Jane Marple
Viestit: 1032
Liittynyt: La Touko 26, 2007 1:17 pm

Viesti Kirjoittaja Maza »

supernova kirjoitti:Tuohon sarjaan on mulla kuulunut Väinö Riikkilän Pertsa ja Kilu -sarja,

Jos ei yhtään ahdista niin sitten ihan toisenlaista - viimeksi tuli luettua viikonlopun lauantai Nietzchen tuotantoa.
Pertsa ja Kilu rokkaa. Et sinä nyt ihan toivoton tapaus ole.

Filosofia luit, mutta et oppinut nimeään oikein kirjoittamaan.
The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men.
Lydia07
Neuvoja-Jack
Viestit: 508
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 10:31 am
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja Lydia07 »

http://www.aamulehti.fi/uutiset/pirkanmaa/47537.shtml

Oliko tämäkin linkki jo täällä? Lisätietoja lipunpalasista. :?:
Kun etsii toisen parasta, löytää omansa.
- Platon -
kahvitar
Jane Marple
Viestit: 1002
Liittynyt: Ke Huhti 11, 2007 12:14 pm

Viesti Kirjoittaja kahvitar »

Minulla on joitakin Nextin vaatteita, ulkomailta ostettuja. Muistaakseni eivät ole kauhean kalliita, ei minulla muuten niitä olisikaan :lol:

Olisiko Zaran kanssa samaa hintatasoa, vähän H&M:ää kalliimpia.
minttusuklaa
Remington Steele
Viestit: 200
Liittynyt: To Huhti 19, 2007 4:43 pm

Viesti Kirjoittaja minttusuklaa »

Minua ihmetyttää tuossa Aamulehden uutisessa kohta:

"- Saimme vihjeen vaatetusalalta, että vainajan NEXT-merkkiset vaatteet ovat sellaisia, joita ei voi tilata netitse Suomeen vaan ne toimitetaan Englantiin ja Irlantiin. Jotenkin Englantikin kytkeytyy tähän, Kaartinen pohdiskelee."

Miksei muka ei voi tilata? Kyllähän nettikauppoja ym. on jotka Suomeenkin toimittavat tavaroita ja saahan vaatteita ostettua vaikka Ebaysta.
supernova
Martin Beck
Viestit: 762
Liittynyt: Ke Elo 08, 2007 9:15 am

Viesti Kirjoittaja supernova »

Maza kirjoitti:
supernova kirjoitti:Tuohon sarjaan on mulla kuulunut Väinö Riikkilän Pertsa ja Kilu -sarja,

Jos ei yhtään ahdista niin sitten ihan toisenlaista - viimeksi tuli luettua viikonlopun lauantai Nietzchen tuotantoa.
Pertsa ja Kilu rokkaa. Et sinä nyt ihan toivoton tapaus ole.

Filosofia luit, mutta et oppinut nimeään oikein kirjoittamaan.
Ymmärsit varmaan kuitenkin etten tarkoittanut esim. Kirkegaardia. :)
Katjushka
Theo Kojak
Viestit: 1166
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 9:17 pm

Viesti Kirjoittaja Katjushka »

Poison Ivy kirjoitti:Vaatteet olivat Next-merkkisiä takkia lukuunottamatta. Next on brittiläinen merkki, ei niitä halvimpia.
Sama havainto. Next on mielestäni merkkinä Briteissä kalliimpia high street-merkkejä ikäryhmälle 20-35. Ei tietenkään mikään "designer label", mutta ns. "hyvin toimeentulevien työelämässä aloittaneiden" merkki. Suomessa myytävistä lähinnä voisi kai vastata hinnalta esim. Sand-merkkiä. Next on myös kovin "brittiläinen merkki" - ketju on vaan Briteissä tietääkseni. (voihan vainaja olla ollut matkustellut varakas venäläinen - paljonhan venäläisiäkin varmasti ostaa vaatteensa Lontoosta.) Jotenkin noista vaatteista & Calvin&Hobbesista & osteoporoosista & saksan passin palasista tulee mieleen, että uhri olis ylemmän keskiluokan anorektikko, jolla ollut joko mielenterveydellisiä tai huumeongelmia ja joka on ottanut lennon "päästäkseen pois kaikesta" Suomeen. Ja sitten päätynyt itsemurhaan tuolla kylmyydessä keskellä ei mitään. Niellyt pillereitä ja vettä ja itkeskellyt itsensä iku-uneen.

Täytyy tunnustaa :oops: että tapaus kiinnostaa mua niin paljon, että oon kelannu noita brittien Missing Persons saitteja läpi saksa-referenssillä, jos vaikka sieltä ponkasis jotain esiin. Muutama siellä oli jotka oli muuttaneet Saksaan ja niistä ei ole sen jälkeen kuultu.
I wonder sometimes about the outcome of a still verdictless life.
Am I living it right?
John Mayer
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5191
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 8:18 pm

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Suomeen on kuitenkin ilmeisesti joku yhteys, jos on Suomenkieltä osannut puhua.
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
kahvitar
Jane Marple
Viestit: 1002
Liittynyt: Ke Huhti 11, 2007 12:14 pm

Viesti Kirjoittaja kahvitar »

Next-liikkeitä on myös Britannian ulkopuolella. Itsekin olen Nextin vaatteet ostanut Britannian ulkopuolelta. Wikipedia kertoo seuraavaa:
"The group has over 400 stores throughout the UK and the Republic of Ireland, and 50 franchise branches in Europe, Asia and the Middle East."

"Next have over 400 stores located around the world. They are in locations such as the United Kingdom, Denmark, France and Ireland as well as in other parts of the world such as Dubai, India and soon to open in Hong Kong. Recently, a store even opened up in Lahore, Pakistan with more to open up throughout the country."
Eli Britanniassa ja Irlannissa on yli 400 liikettä sekä 50 franchise-liikettä Euroopassa, Aasiassa ja Lähi-idässä. Mm. Pakistanin Lahoressa on avattu viime aikoina Nextin myymälä.
Vastaa Viestiin