Veikko "Jammu" Siltavuori -Myllypuro 1989

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Indrid Cold
Nikke Knakkertton
Viestit: 198
Liittynyt: To Helmi 05, 2009 5:54 pm

Re: Veikko "Jammu" Siltavuori -Myllypuro 1989

Viesti Kirjoittaja Indrid Cold »

Turkinpippuri kirjoitti:Miten nuo kellonajat aikoinaan meni...? Luin tuolta ekalta sivulta etta aiti soitti poliisille 22.40...?
Ekoilla sivuilla linkitetyssä YouTube-haastattelussa Jammu itse kertoo tavanneensa tytöt kahdeksan-yhdeksän aikaan illalla. Mikäli tuo pitää paikkansa, voi 22.40 olla ihan paikkansapitävä tieto.
Sten
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 92
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 11:13 am

Re: Veikko "Jammu" Siltavuori -Myllypuro 1989

Viesti Kirjoittaja Sten »

Indrid Cold kirjoitti:
Turkinpippuri kirjoitti:Miten nuo kellonajat aikoinaan meni...? Luin tuolta ekalta sivulta etta aiti soitti poliisille 22.40...?
Ekoilla sivuilla linkitetyssä YouTube-haastattelussa Jammu itse kertoo tavanneensa tytöt kahdeksan-yhdeksän aikaan illalla. Mikäli tuo pitää paikkansa, voi 22.40 olla ihan paikkansapitävä tieto.
Sinänsä että noihin aikoihin samoilla pihoilla kun itsekin leikin ulkona, niin kymmenen aikaan illalla oli aika normaali kotiinmenoaika ala-asteelaisilla, jos siis oletettiin että lähialueilla leikittiin. Muutaman vuoden nuorempi tosin olen kuin nämä tytöt, enkä heitä henkilökohtaisesti niin tuntenut vaikka viereisesssä talossa asuinkin. Mutta tosiaan 80-90-vaihteen myllypurossa oli todella erilainen meininki kuin monessa muussa paikassa, eikä tuo tosiaan oudolta kuulosta toi että 22.40 soitettu vasta poliisille.
Johan siinä menee se puoli tuntia äkkiä etsiessä lähialueet ja huudellessa.
-M-
Alibin satunnaislukija
Viestit: 63
Liittynyt: To Huhti 19, 2007 2:33 pm

Re: Veikko "Jammu" Siltavuori -Myllypuro 1989

Viesti Kirjoittaja -M- »

matlockb
Michael Knight
Viestit: 4476
Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 6:17 am

Re: Veikko "Jammu" Siltavuori -Myllypuro 1989

Viesti Kirjoittaja matlockb »

No nyt ei ainakaan tarvitse kenenkään huudella nähneensä Jammua milloin missäkin. Tämä uutinen ei kyllä totta puhuen herättänyt minkäänlaisia tunteita allekirjoittaneessa. Olisipa vain omakin sodan käynyt isoisäni saanut yhtä hyvää hoitoa (ei tosin Niuvassa kun ei kriminaali ollut) kun terveys alkoi pettää, siellä hän kuoli terveyskeskuksen petipuolen perällä piippaileva sydänmonitori seuranaan (onneksi vain pari päivää joutui siellä olemaan) ilman asianmukaista hoitoa samoin kuin moni muukin kohtalotoverinsa, kun oli lääkäreiden mukaan "jo 78-vuotias eli ei kannata lähettää jatkohoitoon".
Jammua, tätä petoa, vartioitiin ja hoivattiin 24/7! Ja uutisoitiimpa jossain että usein sai hoitoa diabetekseensä ja muihin sairauksiinsa Kuopion yliopistosairaalassa, prkl :twisted:
Avatar
Slugger
Lauri Hanhivaara
Viestit: 140
Liittynyt: Ke Helmi 29, 2012 11:58 am

Re: Veikko "Jammu" Siltavuori -Myllypuro 1989

Viesti Kirjoittaja Slugger »

poikani kirjoitti:Jammun syyllisyys ei ollut varmaa, aina voi sattua erehdyksiä. Jos hänet olisi teloitettu, olisimme itse yhtä pahoja kuin hän. Elinkautinen ajaa käytännössä saman asian ja on inhimillisempi. Kuolemantuomiota ei voi perua. Valituksineen ja lisäkäsittelyineen kuolemantuomio tulee jopa kalliimmaksi kuin elinkautinen. Epätoivoiset ihmiset eivät jätä eläviä todistajia. Kellään ei ole oikeutta ottaa toisen henkeä.

Eiköhän siinä tullut noi yleisimmät naurettavuudet lueteltua. Tosiasiassahan otin siis tiedon tämän paskakasan kuolemasta ristiriitaisin mielin vastaan. Toisaalta ilahduin, toisaalta tämä vuosikymmenet jatkunut Jammun hoivaaminen kuvottaa minua.

Kuten herra Hanhi tuossa jo ansiokkaasti toikin esiin, Jammusta tullee tulevienkin sukupolvien "bogeyman". Heille tämä hirviö saattaa itse asiassa olla pelottavampikin kuin meille, jotka muistamme tuon Myllypuron keissin silloin kun se tapahtui.
Kaksikertainen elinkautis tuomittu! Olis kyllä pitäny Jammu -setä vetää kölin ali aikanaan Sörkassa.

BTW: mikä oli Jammun osoite Myllypurossa ?
- Can´t beat the feeling - Can´t feel the beating -
matlockb
Michael Knight
Viestit: 4476
Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 6:17 am

Re: Veikko "Jammu" Siltavuori -Myllypuro 1989

Viesti Kirjoittaja matlockb »

^Jammu ei asunut Myllypurossa vaan Itäkeskuksessa ja osoite oli Kauppakartanonkatu, numeroa en muista mutta löytynee jostain 1980-luvun lopun Alibista.
INES 7
Axel Foley
Viestit: 2301
Liittynyt: Pe Elo 13, 2010 5:57 pm
Paikkakunta: Koiruohon kaupunki

Re: Veikko "Jammu" Siltavuori -Myllypuro 1989

Viesti Kirjoittaja INES 7 »

Jammu nimenomaan oli se "bogeyman" silloin kahden pikkutytön surman paljastumisen jälkeen. Puhuttiin yleisnimikkeellä "jammu" kaikista lapsiinkiinnostuneista seksuaaliviritteisistä ukkeleista. Sittemmin vähentynyt. Joten saas nähä.
Yleisvalvoja
Susikoski
Viestit: 40
Liittynyt: Ke Huhti 02, 2008 4:59 pm
Paikkakunta: Lintukylä

Re: Veikko "Jammu" Siltavuori -Myllypuro 1989

Viesti Kirjoittaja Yleisvalvoja »

http://vesahack.puheenvuoro.uusisuomi.f ... n-kavikaan

Varmaan tuo linkki löytyy täältä jostain, ei jaksa etsiä :roll:

Tapauksen muistan hyvin mutta en ikinä tiennyt että tuolla pökäleellä oli perhettäkin.
syytön mä siihen oon...
matlockb
Michael Knight
Viestit: 4476
Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 6:17 am

Re: Veikko "Jammu" Siltavuori -Myllypuro 1989

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Luulen että Jammun hautajaisissa ei paljon porukkaa ole.. ehkä jopa papinkin löytäminen voi tuottaa vaikeuksia, enkä ihmettele.
Avatar
Slugger
Lauri Hanhivaara
Viestit: 140
Liittynyt: Ke Helmi 29, 2012 11:58 am

Re: Veikko "Jammu" Siltavuori -Myllypuro 1989

Viesti Kirjoittaja Slugger »

matlockb kirjoitti:Luulen että Jammun hautajaisissa ei paljon porukkaa ole.. ehkä jopa papinkin löytäminen voi tuottaa vaikeuksia, enkä ihmettele.
Kuuluiko Jammu kirkkoon :shock: :?:
- Can´t beat the feeling - Can´t feel the beating -
Aizerbaidzan
Angus MacGyver
Viestit: 6671
Liittynyt: Su Touko 13, 2007 12:22 pm

Re: Veikko "Jammu" Siltavuori -Myllypuro 1989

Viesti Kirjoittaja Aizerbaidzan »

Voisin veikata, että Siltavuori krematoidaan ja tuhkat sirotellaan nimettömään hautaan. Jammun hautakivi tulisi todennäköisesti olemaan melko suosittu ilkivallan kohde.

Jäikö Jammulta ketään läheistä vai katkaisiko hänen elämäntyylinsä kaikki sosiaaliset suhteet (en ihmettele, jos koko suku hylkäsi)?
INES 7
Axel Foley
Viestit: 2301
Liittynyt: Pe Elo 13, 2010 5:57 pm
Paikkakunta: Koiruohon kaupunki

Re: Veikko "Jammu" Siltavuori -Myllypuro 1989

Viesti Kirjoittaja INES 7 »

Slugger kirjoitti:
matlockb kirjoitti:Luulen että Jammun hautajaisissa ei paljon porukkaa ole.. ehkä jopa papinkin löytäminen voi tuottaa vaikeuksia, enkä ihmettele.
Kuuluiko Jammu kirkkoon :shock: :?:
Myös kirkkoon kuulumaton voidaan siunata hautaan, jos omaiset sitä pyytävät ja pappi toteaa, että kirkolliseen hautaan siunaamiseen on perusteita. Siunausta ei toimiteta, jos vainaja on eläessään ilmaissut, ettei hän halua kristillistä hautausta.
Yleisvalvoja
Susikoski
Viestit: 40
Liittynyt: Ke Huhti 02, 2008 4:59 pm
Paikkakunta: Lintukylä

Re: Veikko "Jammu" Siltavuori -Myllypuro 1989

Viesti Kirjoittaja Yleisvalvoja »

Aizerbaidzan kirjoitti:Voisin veikata, että Siltavuori krematoidaan ja tuhkat sirotellaan nimettömään hautaan. Jammun hautakivi tulisi todennäköisesti olemaan melko suosittu ilkivallan kohde.

Jäikö Jammulta ketään läheistä vai katkaisiko hänen elämäntyylinsä kaikki sosiaaliset suhteet (en ihmettele, jos koko suku hylkäsi)?
Tuossa linkissä vähän ylempänä minkä laitoin, niin sen mukaan oli vaimo ja lapsiakin. Tuskin ollut kovin pidetty henkilö suvussa... Perheestä ei minulla mitään tietoja ja varmaan ovat vaihtaneet nimeäkin eivätkä kerro kenellekään, koska :"Iltapulusta päivää, miltä nyt tuntuu?"
syytön mä siihen oon...
Aizerbaidzan
Angus MacGyver
Viestit: 6671
Liittynyt: Su Touko 13, 2007 12:22 pm

Re: Veikko "Jammu" Siltavuori -Myllypuro 1989

Viesti Kirjoittaja Aizerbaidzan »

matlockb kirjoitti:^Jammu ei asunut Myllypurossa vaan Itäkeskuksessa ja osoite oli Kauppakartanonkatu, numeroa en muista mutta löytynee jostain 1980-luvun lopun Alibista.
Kauppakartanonkatu 26.
Avatar
Slugger
Lauri Hanhivaara
Viestit: 140
Liittynyt: Ke Helmi 29, 2012 11:58 am

Re: Veikko "Jammu" Siltavuori -Myllypuro 1989

Viesti Kirjoittaja Slugger »

Aizerbaidzan kirjoitti:
matlockb kirjoitti:^Jammu ei asunut Myllypurossa vaan Itäkeskuksessa ja osoite oli Kauppakartanonkatu, numeroa en muista mutta löytynee jostain 1980-luvun lopun Alibista.
Kauppakartanonkatu 26.

Kiitos ja kummarrus !
- Can´t beat the feeling - Can´t feel the beating -
Lukittu