Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa (Ketju 2)

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Kyöpeli, Kilomies

Sirpa
James Bond (George Lazenby)

Re: Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Sirpa »

Ei vain rahoittaja, vaan omistaja. Nordic Capital osti Luvatan muutama kuukausi ennen Lahden kuolemaa, tai miten nämä omistussuhteet sitten mielletäänkin. Ainakin Luvata - joka kait itsessään on jo jättisuuri konserni - on tuossa Nordic Capitalin listassa. Taitaa omistaa puoli maailmaa, kuten Murdochin lehti-imperiumikin. Kolmantena taitaa sitten tulla tuo Goldman Sachc pankki.

Vaikuttaa siis siltä, että vain muutama henkilö tällä hetkellä omistaa koko maailman, ja myös poliittisen valtapelin.

Minun mielestäni Lahden työkuviot - se mitä on kerrottu - ei oikein vastaa näitä Brysselin matkoja, olisivatko ne liittyneet tuohon hänen firmaansa? Olikohan Lahden firmalla jokin kytkös tuohon muutosmanageritoimintaan vaikka...
Alethes doksa meta logu
Severin A
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja Severin A »

Mjaa'a... Nordic Capitalin ja Luvatan välinen yhteys selvittyy näillä pääomakuvioilla. Miten selittyisi henkilöstökehittämis- ja koulutuspalvelut? JL:n yritys on kärpäsenkakan kokoluokkaa Nordic Capitalin rinnalla, joten äkkiseltään ei löydy selvää kiinnekohtaa näiden kahden välillä. Ainahan on toki teoreettinen mahdollisuus, että koko yritys onkin vain kaunis kuori jollekin aivan muulle.
Älä oleta
Sirpa

Niin, mikä näistä nyt yhdistää Brysselin ja miksi? Tuo koulutuspuoli tietysti voisi sopia politiikkaan esiintymis- ja puhumiskoulutuksena, jolla esiintymisellä opetellaan rehellisyyden ja totuuden sijasta vain vakuuttavuutta. Jos hän oli sitten muutosmanagereiden kouluttaja, jotta nämä pääsivät vakuuttavasti hiomaan meille tätä uutta Suomea, josta Katainen pari päivää sitten mainitsi, että se on aivan totaalisesti erilainen kuin se entinen Suomi.

Onhan sitä kaikessa hiljaisuudessa jo tehty satoja lakien kokonaisuudistuksia, joita on syytetty tarkoitushakuiseksi, mistä syystä mm. opetuksen kokonaisuudistus jätettiin pöydälle (tämän hetkistä tilannetta en tiedä). Muutos koski sitä, että oppillasaineksesta seulotaan pätevät, joita ryhdytään entisestään tsemppaamaan, eikä enää "tavalliselle" tai huonosti menestyville olisi tukiopetusta. Tukiopetusresurssit olisi siirretty eteville.
Alethes doksa meta logu
Sirpa

Eikös se AA jollakin tavalla myös politikoinut? Muistaisin tällaista kirjoitetun täällä. Oliko hänen politiikkansa myös tätä uutta sivistysuskoista, vaiko sitä vanhaa tasa-arvoista ja demokraattista, sitä mitä sanotaan Pohjoismaiseksi hyvinvointiyhteiskunnaksi, jonka tämä uusi järjestelmä nyt ajaa armeijan ohella alas?

Tuli vain viimeinen lehtikirjoitus mieleeni ja syyttäjä Valkaman väite, että motiivi löytyisi perhedynamiikasta.

Höh, Wikin mukaan dynamiikka on mekaniikan osa, joka tutkii voimien vaikutusta kappaleiden liikkuvuuteen. Ei siis mikään henkevä juttu.
Alethes doksa meta logu
Veristi
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja Veristi »

Kyllä sinulla, Sirpa, taas nauha pätkii.

Täytyy muistaa käsitteenmäärittely: jos minä törmään sinuun, se on 'dynamiikkaa'. Jos taas Anneli tönäisee Jukkaa, kyse on 'perhedynamiikasta'. 'Termodynamiikalla' puolestaan viitataan siihen, että energiaa siirtyy lämpönä. Muista pitää itsesi lämpimänä, niin aivotkin toimivat paremmin ja motiivi löytyy.

Sinällään 'perhedynamiikka'-termin valitseminen kuvaamaan motiivia on varsin mielenkiintoinen tässä tapauksessa. Ikään kuin syy ei löytyisi yksinomaan Annelista vaan - hieman vanhahtavan systeemiteoreettisen näkemyksen mukaan - Annelin ja Jukan välisestä suhteesta, mahdollisesti koko perheen vuorovaikutuskuviosta. Vähän tulee mieleen, että ko. psykologinen käsite on valittu siitäkin syystä, että pariskunta oli tavanomaista koulutetumpaa, keskiluokkaista väkeä.
turumurre
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja turumurre »

annaanna kirjoitti:
Veristi kirjoitti:Iik! Mikä se on se virtuaalivankila, johon Valhalla on laitettu? Onko sinne vierailuajat? Äsken vasta huomasin, että karsea määrä taas banneja annettu. Taralle ja sisotalollekin kaksiviikkoiset. Sisotaloon ei mitään tunnesidettä, mutta kuinka tulla toimeen ilman Taran etp-vinkkejä noin pitkään? Voihan kurre! Telepatiaa ---

Ei syytä huoleen parahin Veristi. Valhallan kanssa samassa kuppikunnassa kuulemma viihtyy nimimerkki "Varamies", joten saat varmasti juttuseuraa tulevaisuudessa hänestä. ..

Niin ja Veristi!
Tiiätkö että nykyään saa vankilastakin lomaa. Nopeassakin tahdissa pääsee hoitamaan elämäntehtäviensä juoksevia asioita. Naamioituminen on kuitenkin ihan aa ja oo siviiliasioiden hoitamisten aikana, Varamies-palvelu on näppärä palvelu tähänkin. Vierailuajat virtuaalivankilaan on siten ihan tarpeettomia. Voit ihan leppoisin mielin hengailla entiseen malliin.
ulkosuomalainen
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja ulkosuomalainen »

Sita on itse kullakin kaikenmaailman kylkiaisia ja ottopoikia. Tieda sitten paljonko lasitaloissa asuvien kannattaa ruveta kivia viskelemaan.
Nothing sways the stupid more than arguments they can't understand.
Cardinal de Retz, Memoires (1781)

When a wise man points at the moon, the imbecile examines the finger.
Confucius
Varamies
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Varamies »

Jos olisin tällä saitilla useammin niin pyytäisin kyllä bannia turunmurteelle ja annaanalle henkilöspekulaatioista. Kas kun ylläpito hyväksyy ja tietää niin minun henkilötiedot kuin Valhallankin.
sisotalo kirjoitti: Kirjoittaja sisotalo Su Tammi 13, 2013 12:58 pm
Hänellekin on yritetty syöttää valemuistoja, mutta turhaan. Kts blogiani Seppo Isotalo.
turumurre
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja turumurre »

Varamies kirjoitti:Jos olisin tällä saitilla useammin niin pyytäisin kyllä bannia turunmurteelle ja annaanalle henkilöspekulaatioista. Kas kun ylläpito hyväksyy ja tietää niin minun henkilötiedot kuin Valhallankin.
Kukas täällä henkilöspekuja esittelee, Varamies-palvelu on nykyään hyvin suosittua firmojen pyörittämisessä.
Jaa anteeksi, puhutkin nimimerkkispekuista joita jotkut täällä taannoin ilokseen lasettelivat.
Muistankin hyvin vielä ne Mileva-aikaisetkin spekut joista kävi istumassa iso joukko nimimerkkejä. ulkosuomalainen niistä istui monet kerrat (vai muistanko väärin... taidan muistaa).

Kaikkihan me tiedämme sen ettet ole Valhalla vaikka samalla alkukirjaimella nimimerkit alkaakin.
Ehkä jotkut vain halusivat lähettää bannatulle terveisiä kun kerroit eräästä bannatusta perheenjäsenestä:
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 01#p414001
Olen iloinen että olet pitkästä aikaa taas keskustelemassa täällä kanssamme Varamies, toivonkin että kommentoisit jatkossakin pidempään kuin muutaman päivän. Ulvila-osato kun tarvitsee uuttakin verta aika-ajoin.
ulkosuomalainen
Michael Knight

Mika ihme Mileva-kompleksi talla paljastelupuolueella on? Ja juu, Turre muistaa tarkoituksella taysin vaarin.

Confucius
annaanna

Viesti Kirjoittaja annaanna »

Varamies kirjoitti:Jos olisin tällä saitilla useammin niin pyytäisin kyllä bannia turunmurteelle ja annaanalle henkilöspekulaatioista. Kas kun ylläpito hyväksyy ja tietää niin minun henkilötiedot kuin Valhallankin.
Buh hah haa!
Tyypillä on riippuvuus :oops: . Valhallan sanoin; hae itsellesi apua (nettiriippuvuuteen).

Mähän en henkilöspekuloi vaan tiedän Sun kaksoisnikkelevän parhaillaan.

Varamiehen eka viesti;
Kirjoittaja Varamies päivämäärä 22 Elo 2011, 17:57
Moi. uutena täällä.

Meiltä perheenjäsen ilmeisesti sekoitettiin toiseen nimimerkkiin ja bannattiin joten minä tulin pyynnöstä hieman seuraamaan tilannetta hänen puolesta. Tiedä sitten huomaako ylläpito korjata.

Mutta onko tullut tietoja kenellekkään tämän päivän etsinnöistä. Niin Kalkun kuin tuon Ratakistonkadunkin. Ja kun tulee, niin laittakaapa ystävällisesti viestiä. Minulla taas puolestani oma FB tunnus ei toimi.
Ulkosuomalaiselle haluan kertoa, että ylpeä oon "poijjaastani". Tämmöisen viestin on näköjään laittanut:
Kirjoittaja okkopoika päivämäärä 25 Marras 2011, 08:44
Looginen järjenjuoksu olisi käsittämätöntä mikäli syytetyn tiedossa olisi taustanauhan käyttäminen. Sentään käräjäoikeudesta selvitty ilman nauhan olemassaolon ilmituloa. Päästy kuin koira veräjästä siltä osin. Asiantila tietäen syytetty suostuisi asianajajan ehdotukseen tutkia omatoimisesti ja vielä tarkemmin taustan äänimaailmaan. Lisäten siten paljastumisriskiä. No ei todellakaan.

Lapsen järjenjuoksua koko taustanauhoitus. Kuullut vuosikausia puhuttavan jostakin nauhasta jonka perusteella kuultiin kaikki ja tuomio annettiin. Jäänyt ehkä epäselväksi kuka kumma on sellaisen nauhan sitten äänittänyt.
Samaa mieltä kanssaan olen tuosta asiasta. Omanlaisia ajatuksia on esittänyt tuosta häkenauhoituksesta muutenkin.

Ja Sinun ulkosuomalainen nyt ei pitäisi kysellä mitään Milevan kohtalosta, kun varsin hyvin tiedät osuutesi nikin "haamuna" poistoon palstalta.
ulkosuomalainen
Michael Knight

Mita mina olen Milevan kohtalosta kysellyt? Yhdentekeva nikki, jota en jaksanut lukea. Kysyin sun ja turren huvittavasta yrityksesta sotkea minua taman palstaltamanaukseen. Olet saanut, Tupla, ilmeisesti ESP- tietoa asiasta?

Confucius
annaanna

Viesti Kirjoittaja annaanna »

Mikäli on päässyt kehittymään nettiriippuvuus tai muut esimerkiksi epäilevät henkilön olevan nettiriippuvainen, niin kannattaa kartoittaa oma tilanteensa. Netistä :D löytyy yllättävän paljon apua. Tässä yksi nettiriippuvuustesti:
http://www.terveyskeskus.fi/do.xsp?obje ... ewinfoview
Suosittelen lämpimästi.

Ulkosuomalainen.
Totuushan Sinun ja Milevan välisestä suhteesta oli kokonaan toisenlainen kuin yllä esittämäsi.
Minun mielestä.
Vai mitä mieltä minä nyt sitten oikeastaan olenkaan. Ollankos me samanlaisia vai ihan erilaisia ihmisiä. Todella tärkeitä persoonia toisten ollessa vain yhdentekeviä mitättömyyksiä. Muistatko itse mitä mieltä olet ollut kun minua on sen sata kertaa kaksoisnikkeilystä syytelty ja solvattu. Yhdentekevä nikki, jonka kohtalosta et jaksa kiinnostua, kuten Milevankaan kohtalosta. Reagointisi on ollut paljastavaa.
Varamies
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Varamies »

No hei vaan annaana sulle jos näet kahtena muutakin kuin nickkisi. Ja mitä riippuvuuteen tulee niin kiitos huolenpidosta. Ei huolta kuitenkaan - elämä on hankittuna.

Varmasti kuitenkin kauheaa katsella asioita noin kieroon. Joten ymmärrän huolesi.
sisotalo kirjoitti: Kirjoittaja sisotalo Su Tammi 13, 2013 12:58 pm
Hänellekin on yritetty syöttää valemuistoja, mutta turhaan. Kts blogiani Seppo Isotalo.
ulkosuomalainen
Michael Knight

Olen sinulle Tupla ystavallisesti muutaman kerran suositellut, etta poikasi kannattaisi katsoa mihin verbinsa laittaa. Muuta en tasta ole mielestani sanonut. Musta on ihan sama kuinka monella nimimerkilla, luvalla tai luvatta, samasta taloudesta kirjoitellaan kunhan palstalla ollaan eri aikaan.

Kuten olen yrittanyt useaan kertaan sanoa, kaksoisnikeissa itseani hairitsevat ainoastaan itsensa kanssa keskustelijat kun tuppaavat tappamaan jarkevan keskustelun. Mulle on ihan sama kuinka paljon kylkiaisia itse kullakin on muuten. Minulla ei ole--eika ole ikina ollut--mitaan tarvetta tai halua tai aikaa ruveta vakavasti todisteleman kenenkaan haamuilua. Tai haamuilemattomuutta, kuten turre ja tupla tekivat.

Turren tiedoista poiketen en ole ikina viela " istunut" ja Tuplan toistuvasta panettelusta huolimatta toivon syyllistyvani suht. harvoin alatyyliseen kommentointiin. Pyrin tarkoituksella valttamaan ad hominem -hyokkayksia, toisin kuin osa paljastelupuolueen jasenista. Jotkut naista eivat ilmeisesti muuten edes osaa argumentoida. Ja joskus varmaan tulee valitettavasti vastattua naiden omalla tasolla.

Muiden alykkyyden arviointiin olen paasaantoisesti ruvennut vasta kun arviointikohteeni ovat itse toistuvasti syyllistyneet muiden jarjenlahjojen haukkumiseen tai kehuneet omiaan. Harvinaisen moni katsoo muiden eriavan mielipiteen osoittavan naiden olevan tyhmia. Oman alykkyyden arviointi on tunnetusti vaikeaa. Tasta on hyvia esimerkkeja taalla paljonkin. Puolin ja toisin.

*Ihminen kun olen, periaatteita tulee tietenkin rikottua. Tassa viimeksi nimienhyvaksikayttotapauksessa pinnani todistettavasti paloi yhden typerykseksi nimittelemani kirjoittajan kohdalla. Tama tosin jai nimettomaksi.

Confucius
Vastaa Viestiin