HR-KOTIMAA SELVITTÄMÄTTÖMÄT: Ulvilan tapaus ( ketju 1 )

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Matula
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja Matula »

Luulen, että hätäkeskusnauhalla on sen verran brutaalin toiminnan ääninäytteet, että niitä ei voi julkaista ihan alle K-18. Ei liene länsimaisen yhteiskunnan toimintatapojen mukaista julkaista autenttinen ääninäyte, jossa toinen ihminen surmataan.
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

^Jotkut ovat kuunnelleet sen Björgvistien hätäkeskukseen(?) soiton. Se taitaa kyllä olla soitettu ennen "finaalia": :shock:
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
Loka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Loka »

*poistettu viestiketjuun kuulumatonta tekstiä* t:mode

Nimimerkit Loka ja Maza käsitelty tuomioistuimessa.
cicero
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja cicero »

kun tutkimukset on lukossa niin voisihan tuo ääninauha tuoda vihjeitä yleisön joukosta.....jos siinä on mitään kuunneltavaa...
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Ihmetyttää edelleen tuo veitsihomma, kun sitä ei ole ainakaan julkisesti kukaan tunnistanut.

Jos se on ollut yleisessä käytössä, niin luulisi sen nyt jonkun tunnistaneen.

Jonkun yksityiskäytössä olleen sukulaisen, tai perhetutun olisi pitänyt se tunnistaa ja tuntomerkkien takia myös tekijä, jos on ollut "puukon" omistaja.

Yksineläjä on sitten eri asia, joten poliisi on kait sellaisiin jo vetänyt ythteysviivan.

Peräti on outo juttu ja tekotapa, jollei koko systeemi ole sitten luotu sellaiseksi, miksi se nyttemmin on kehittynytkin, ettei rikollista saadakaan kiinni, kuten näillä tekijöillä useimmiten tarkoituksena kaiketi onkin.
EuroJR
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

No niin, tässä yhteydessä on syytä muistaa minun "teoriani" siitä, että tekijä on yksinelävä.

Tämä herätti suurta porua vielä tuossa n. 1 kk. sitten.
ABC
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja ABC »

cicero kirjoitti:kun tutkimukset on lukossa niin voisihan tuo ääninauha tuoda vihjeitä yleisön joukosta.....jos siinä on mitään kuunneltavaa...
Tai sitten ääninäyte on jonkinlaista örinää, josta voi hyvällä tuurilla saada tehtyä spektrivertailun, mutta sitä ei kuitenkaan kannata julkaista valtakunnanmediassa.
Every ship must sail a world.
Hessu52
Watson itse

Olen kanssasi Euro jr samaa mieltä, että yksinäinen tuon ryökäleen pitää olla, tai repeilyä olisi muuten jo tullut.

Saattaa olla hirveää elää miehen kanssa, jos tietää tämän murhaajaksi, siinä saattavat hellurei ja hellät tunteet kadota hyvinkin nopeasti, varsinkin, jos kyse on naisesta.

Tuskin kuitenkaan tässä tapauksessa, vaan nyt on v*****s tullut jostain muusta.

Noita syyntakeettomiahan liikkuu mielettömät määrät vapaalla jalalla nykyisin kaduilla, kuten Porvoon tapauksessa eräskin esimerkki nähtiin ja valitettavasti Hollantilaispariskunta joutui kokemaan sen oikein konkreettisesti hääpäivänään.

Mies tapettiin kylmästi kadulle.

Voihan tässäkin olla sellainen tapaus, ettei Lahden naama ole miellyttänt kanssaeläjää ja ihan sen takia on tappaja nähnyt vaivaa ottaessaan selvää Lahden asunnosta ja hänen iltarutiineistaan, jotka ihmisillä ovat yllättävän paljon saman kaavan mukaiset, illasta toiseen.

Murhaaja on saattanut kantaa kaunaa Lahtea kohtaan jo pitkään ja epäilenkin hänen olevan paikkakuntalainen, joku koiran omistaja, tai muu sellainen ulkkoilija, jolle Lahti on saattanut huomauttaa koiransa jätöksistä esimerkiksi portin pieleensä.

Luulisi poliisin kuitenkin tutkineen tämänkin mahdollisuuden, kun löysi pidätettävää kauempaakin ja aivan asiattomasti.

Lähiseutuun kuitenkin viittaisi murhaajan nopea katoaminen, sillä hänellä oli vain muutama minuutti ottaa jäniksen passi ja vielä jopa sellaista reittiä, jolle virkavalta ei satu samaan aikaan.
skoone
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja skoone »

Hessu52 kirjoitti:Voihan tässäkin olla sellainen tapaus, ettei Lahden naama ole miellyttänt kanssaeläjää ja ihan sen takia on tappaja nähnyt vaivaa ottaessaan selvää Lahden asunnosta ja hänen iltarutiineistaan, jotka ihmisillä ovat yllättävän paljon saman kaavan mukaiset, illasta toiseen.

Siis Lahden iltarutiinina oli tulla kotiin öisin kahden aikaan?

Olisi hyvä, jos asiasta kirjoittavat ottaisi huomiion myös asiasta jo esille tulleet faktat. On todella ärsyttävää lukea pitkiä jaarituksia asioista, jotka ovat asian vierestä spekulointia.
Muista lähdekritiikki!
Hessu52
Watson itse

Mistäpä skoone sen tiedät,ettei se ollut Lahdelle iltarutiinia-

Tulin minäkin aikoinani yöllä kolmen kantturoilla kotiin, kun kävin soittokeikoilla Hesan kapakoissa ja se oli minulle ihan rutiinia.

Et sinä saata olla sen oikeammassa kuin minäkään, mutta jostain sinun täytyy minulle aina joka asiasta nokitella ja yrittää härnätä, miksi?
Kyllikki S
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Kyllikki S »

Luulen, että murhaaja on ollut tarkkaan selvillä Lahden menemisistä ja tulemisista tuona iltana. Ehkä on kyttäillyt jossain pusikossa milloin Lahti palaa kotiin ja mennyt sitten perässä.
Sariola
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Harvinaisen häikäilemättömästi ja suoraviivaisesti toteutettu murha. Kuin ammattilaisen tekemä. Kumma juttu, jos tuo ei selviä!
skoone
Ainesta Watsoniksi

Sariola kirjoitti:Harvinaisen häikäilemättömästi ja suoraviivaisesti toteutettu murha. Kuin ammattilaisen tekemä. Kumma juttu, jos tuo ei selviä!
Nyt mä keksin. Lahti oli varmaankin aktiivinen Bodom-ketjuun kirjoittaja ja osui teorioissaan liian lähelle totuutta...Kuka nikeistä katosi sivuilta joulukuun alussa?
Muista lähdekritiikki!
Tiina
Sherlock Holmes

Viesti Kirjoittaja Tiina »

skoone kirjoitti: Nyt mä keksin. Lahti oli varmaankin aktiivinen Bodom-ketjuun kirjoittaja ja osui teorioissaan liian lähelle totuutta...Kuka nikeistä katosi sivuilta joulukuun alussa?
Jos tarkoitat tätä murhainfon bodomketjua, niin metsään meni.
Lahti oli jo vainaa, kun murhis aloitti... :wink:
skoone
Ainesta Watsoniksi

Tiina kirjoitti:
skoone kirjoitti: Nyt mä keksin. Lahti oli varmaankin aktiivinen Bodom-ketjuun kirjoittaja ja osui teorioissaan liian lähelle totuutta...Kuka nikeistä katosi sivuilta joulukuun alussa?
Jos tarkoitat tätä murhainfon bodomketjua, niin metsään meni.
Lahti oli jo vainaa, kun murhis aloitti... :wink:
Tiina rakas, elämää oli jo ennen murhainfoa :)
Muista lähdekritiikki!
Lukittu