Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa (Ketju 2)

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Kyöpeli, Kilomies

turumurre
Ainesta Watsoniksi

Re: Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja turumurre »

Sitten vakavaa asiaa.
Hetki sitten oli puhetta siitä kun eräs seurailee tytön facebook-elämää ja ilmoittelee täällä niistä kuulumisia/johdattelee lukijoita sinne.
Olen odottanut että Valhalla kommentoisi tietävänä jotain tähän, tavoistaan poiketen hän on ollut tästä asiasta hiljaa.
Mikä on tämän seurailun tarkoitus?
Entä mikä on ulkosuomalaisen kanta tähän asiaan. Nimen julkistamis-asiassa us oli esitaistelijana, nimienjulkistamista vastaan.Ja tämä kun liittyy kiinteästi samaan asiaan ja samaan asianomaiseen niin mielipiteesi olisi kiinnostavaa kuulla.
ulkosuomalainen
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja ulkosuomalainen »

Uudelleenarvioituna Turrelle olisi kylla pitanyt antaa lisapointseja kovasta yrityksesta.
Lohdutupalkintona siksi uusi avatar:

Kuva

Ja varsinaiseen asiaan: kts. kysymys asiaketjussa kun kerran haaskalle lehahdit.
Miten sanotaan "mina nain" turun murteella?
Nothing sways the stupid more than arguments they can't understand.
Cardinal de Retz, Memoires (1781)

When a wise man points at the moon, the imbecile examines the finger.
Confucius
turumurre
Ainesta Watsoniksi

Kohteliaana ulkosuomalaisena vastaat minun ensin esittämääni kysymykseeni.
Mitä mieltä olet tuosta V:n facebook-seurailuista?
ulkosuomalainen
Michael Knight

Ma en ole koskaan Facebookia (ihan periaatteesta) kayttanyt/en ole jasen, joten kysyt vaaralta ihmiselta. Miten sielta loytaa ja mita nakee, jollei tieda nimea? Tai mita nakee jos tietaa nimen? Mita tarkoitat sivulle johdattamisella? Mitaan linkkia en ole nahnyt.

Kun en asiasta ymmarra, en viitsinyt alunperin Tuplan provoa kommentoida. Periaatteessa mun kasittaakseni asianosainen on siis kuitenkin ilmeisesti sen ikainen, etta on voinut sivun perustaa ja itse myos vastaa sinne laittamastaan materiaalista ja sen julkisuudesta. Vahan eri juttu kuin se, etta joku ulkopuolinen katsoo oikeudekseen kirjoittaa alaikaisista muksuista nimilla netissa. Mutta kuten olen sanonut, mun mielesta vastuunsatuntevat aikuiset muistaa ajatella miten heidan toimintansa ja nettikirjoittelunsa vaikuttaa naiden alaikaisten elamaan nyt ja tulevaisuudessa.

Muuten olen sita mielta, etta kirjoittaja, joka itse laittoi monta vuotta nuorempien muksujen NIMET omaan allekirjoitukseensa ja paljasti aiemmin naiden asuinpaikan, ei ehka ole oikea henkilo arvostelemaan kenenkaan muun kaytosta.

Varmaan Turre tuomitsit jyrkasti Tuplan kaytoksen ainakin sen jalkeen kun huomiosi siihen kiinnitin. Laitatko linkin postiin, jossa nain teit kun jai huomaamatta? Vai sovitaanko, etta me molemmat vastaamme vain omista kirjoituksistamme? Mulla ei ole mitaan ambitioita palstapoliisiksi yleensa.

Confucius
turumurre
Ainesta Watsoniksi

ulkosuomalainen kirjoitti:Ma en ole koskaan Facebookia (ihan periaatteesta) kayttanyt/en ole jasen, joten kysyt vaaralta ihmiselta. Miten sielta loytaa ja mita nakee, jollei tieda nimea? Tai mita nakee jos tietaa nimen? Mita tarkoitat sivulle johdattamisella? Mitaan linkkia en ole nahnyt.

Kun en asiasta ymmarra, en viitsinyt alunperin Tuplan provoa kommentoida. Periaatteessa mun kasittaakseni asianosainen on siis kuitenkin ilmeisesti sen ikainen, etta on voinut sivun perustaa ja itse myos vastaa sinne laittamastaan materiaalista ja sen julkisuudesta. Vahan eri juttu kuin se, etta joku ulkopuolinen katsoo oikeudekseen kirjoittaa alaikaisista muksuista nimilla netissa. Mutta kuten olen sanonut, mun mielesta vastuunsatuntevat aikuiset muistaa ajatella miten heidan toimintansa ja nettikirjoittelunsa vaikuttaa naiden alaikaisten elamaan nyt ja tulevaisuudessa.

Muuten olen sita mielta, etta kirjoittaja, joka itse laittoi monta vuotta nuorempien muksujen NIMET omaan allekirjoitukseensa ja paljasti aiemmin naiden asuinpaikan, ei ehka ole oikea henkilo arvostelemaan kenenkaan muun kaytosta.

Varmaan Turre tuomitsit jyrkasti Tuplan kaytoksen ainakin sen jalkeen kun huomiosi siihen kiinnitin. Laitatko linkin postiin, jossa nain teit kun jai huomaamatta? Vai sovitaanko, etta me molemmat vastaamme vain omista kirjoituksistamme? Mulla ei ole mitaan ambitioita palstapoliisiksi yleensa.

Haah, tapasi mukaan taas väistelet. Kyllä sulla tiedossa on facebook periaatteet. Ja olet puolestasi niin taitava kaivelija että niiden selvittäminen on sulle helppoa. Minun mielestäni kyseiset kirjoitukset olivat suoraa ohjailua kyseisille sivuille, 'menkää katsomaan/osallistumaan'-tyyliin. Se nyt vaan aiheuttaa kummastusta miksi aikuinen seurailee alaikäisten facebook-elämää ja raportoi niistä täällä. TÄÄLLÄ!
Vetoat aina tuohon aa:n allekirjoitukseen, en minä siitä mitään tiedä. Nyt kun kyseisiä ei enää ole, niin voin kertoa että sen verran siihen ajatusta uhrasin että havaitsin sen olevan hyvää hämäystä syystä että se oli vajaa ja että siinä oli ylimääräistä. On hyväksi että jotkut 'kielikellot' menevät 'pihalle kuin lumiukot'. Eihän moni tiedä erään oikeata nimeäkään. Sinulta kysyin kommenttia tähän V:n facebook seurailuun koska olit tässä nimi-asiassakin aktiivinen ja ajan hermoilla.
ulkosuomalainen
Michael Knight

Mita sa taas horiset? Paitsi etta mun oli aiemmin luettava kaikki palstan viestit, nyt vaadit etta mun on tiedettava miten Facebook toimii tai otettava selvaa. On sulla otsaa. Minahan sanoin jo, etta olen tietoisesti valttanyt koko kirjaa.

Musta tama on harvinaisen yksinkertaista: se etta muksu(t) loytyvat Facebookista tms. on viela yksi syy olla kayttamatta nimia. Jos taalla ei kayteta nimia, kukaan ei loyda lasten luo ainakaan talta palstalta. Jos nimet jo muuten tietava loytaa Annelin omat sivut tai kerhon sivut tai muksujen vaikka mitka sivut, se on naiden oma asia. Tuskin niilla sellaisia spekulointeja esiintyy kuin taalla -- ja itse voivat kontrolloida mita sinne laittavat.

Ihme, jollet tajua eroa.

Jos muuten haluat palstapoliisia leikkia, be my guest. Mua ei kiinnosta. Ja tuo sun selityksesi Tuplan nimikirjoituksen hamaysroolista on absurdi-- etten sanoisi alyllisesti eparehellinen.

Confucius
Tara
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Tara »

tm, kun meluat ähvä pee:stä, teet asiasta joillekin mahdollisille hörhöille vain entistä kiinnostavamman. Mahdatko käsittää ollenkaan, että juuri sinä itse suurentelet asiaa. :mrgreen: Aivan kuin se ei olisi vielä enemmän sitä mistä tekopyhästi syytät toisia!

Tässäpä olikin pähkinänkuoressa oiva esimerkki varsinaisesta tekopyhyydestä.
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
jokuvaan

Viesti Kirjoittaja jokuvaan »

Kuva
Täytyy pitää nuo tm:n tekstit riittävän etäällä tästä.
Tara
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Tara »

jokuvaan, mistä sä löydätkin noita!!! Kuva
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
Valhalla
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Valhalla »

Turre on saanut niin pahasti siipeensä ( kylläkin aiheesta ), että pakonomainen kuittauksen ja hyvityksen tarve on läpinäkyvä turren jokaisesta viestistä. Katkeraa.
annaanna

Viesti Kirjoittaja annaanna »

Tällaisten tiedossaan olevien seikkojen takia olisi mielestäni harkitsevan aikuisen syytä himmata siitä "tytön" facesta toitottamista tällä palstalla (oikeesti!).(onko lutuna?):

Kirjoittaja sxxxxxxx päivämäärä 14 Huhti 2012, 11:03
Uutta KKO;n käsittelyssä on se, että tapahtumia nyt voidaan seurata avoimien dokumenttien perusteella. Tämä ei sovi syyttäjille, jotka ovat valituksessaan leimanneet kaikki keskeiset dokumentit salaisiksi. Vaasan hovioikeudessa kaikki nämä dokumentit tehtiin avoimiksi ja ne esitettiin yleisön ollessa salissa. Niitä voi nyt siis vapaasti saada ainakin katsottavaksi tuomioistuimien arkistosta.

Tämä ei koske vielä kaikkia syyttäjän KKO:lle jättämiä uusia dokumentteja, mikä itse asiassa on käsittämätöntä ja johtuu median passivisuudesta. Kun keskustelu KKO:n kannasta toukokuussa todella alkaa tulee nämäkin dokumentin antaa julkisuuteen.

- Alkuperäinen hätäkeskuspuhelutallenne (et-ptk liite 15 A, DVD-tallenne, salassa
pidettävä)
- Videotallenteet Axxx Lxxxxx kertomuksista 1.12.2006, 26.8., 16.9.,21.9. ja
3.11.2009 sekä niiden litteroinnit (et-ptk liite 32, s. 535 - 630, DVD-tallenteet 32 A,
B, C, D, E, F ja G, salassa pidettäviä)
- Videotallenne Anneli Auerin ja Axxx Lxxxxx välisestä keskustelusta Porin pääpoliisiasemalla
6.10.2009 ja sen litterointi (et-ptk liite 40, s. 696 - 698, DVD-tallenne
40, salassa pidettävä)
- Erikoistutkijoiden Satu Kivimäen ja Eija Sinervän lausunto 30.11.2009 (et-ptk liite
34, s. 646 - 653, salassa pidettävä)
- Verijälkitutkimus 17.12.2009 valokuvaliitteineen (et-ptk liite 38, s. 666 - 693,
osittain salassa pidettävä)
- Valokuvaliite Satakunnan keskussairaalan avaushuoneelta (et-ptk liite 20, s. 4440, salassa pidettävä)

Pääsiäispyhiksi koostin nikkini a-kirjaimia korostaen pienen epätäydellisen nimirimpsun, tyyliin
annaanna
anna aina aimo aamu
Kommentointi oli hulvatonta, mutta vastoin pelkoani kukaan ei möläyttänyt miten nimirimpsua, puutteellista, olisi voinut tulkita tai kopsannut sitä. Lasten parhaasta ei ole viranomaistoimin huolehdittu. Ennenkuin nyt ulkosuomalainen möläytti ("Muuten olen sita mielta, etta kirjoittaja, joka itse laittoi monta vuotta nuorempien muksujen NIMET omaan allekirjoitukseensa ja paljasti aiemmin naiden asuinpaikan, ei ehka ole oikea henkilo arvostelemaan kenenkaan muun kaytosta."). Mölyämällä ja suurentelemalla yhden ja vain yhden nikin nimienkäyttöä taannoin saatiin aikaiseksi muutamien nikkien toimesta elämää suurempaa ja palstalla säilyvää draamaa asiassa, joka oltaisiin voitu vasikoinnin ja yksärien kautta vähin äänin hoitaa (tai edes yrittää hoitaa :oops: ).
Ja yhä edelleenkään tiedossani ei ole lasten nykyinen asuinpaikka, mutta hyvin tiedän heidän olleen turkulaisia lapsia silloin 2009 kun AA pidätettiin ja vangittiin miehensä murhasta epäiltynä. Oletan heidän yhä ainakin varsinais-suomalaisia olevan koskapa oikeusjuttua silläpäin käydään.

Ulkosuomalainen kertoi ettei tunne facea, mutta kuitenkin kirjoitti: "Periaatteessa mun kasittaakseni asianosainen on siis kuitenkin ilmeisesti sen ikainen, etta on voinut sivun perustaa ja itse myos vastaa sinne laittamastaan materiaalista ja sen julkisuudesta." Tilanne on siis se, että nimen saa tietoonsa. Nyt ja tulevaisuudessa. Viranomaissivustoiltakin. Jos et todellisuudessa muka systeemiä tunne (tämän itse tiedät) niin kerrottakoon, että tietyin edellytyksin tehdään haku ja omien tarkoitusperien mukaisesti esitetään kaveripyyntö. Sen on varmaan :?: tehnyt tuon yhden lisäksi tuo toinenkin hörhö. Tuo kuulu naamataulujen lukija. Pitääkö sinne hörhöjä vielä lisää houkutella. Mainitsemasi periaatteet ovat olemassa, ihanko hatusta tiedot vedit? Ongelma on se, että on olemassa toisaalta herkkäuskoisuutta, joka ilmenee vaikkapa kukkasiin ja seppoihin retkahtamisena, ja toisaalta taas pahantahtoisuutta joka ilmenee vaikkapa faceen liittymisenä ihan jollain muulla identiteetillä. Siru83 tavoin en hyvällä katso aikaihmisten kiinnostusta alaikäisten ulkonäköön ja olemukseen. Imbesilleiksi ja pedofiileiksi nimittelyt jätän muille. En tosissani kuvittele Valhallan sillä silmällä olevan kiinnostunut, mutta kai nyt ootte huomannut mitä tapauksia täällä joukossa pyörii.

Tiedämme siis netissä olevan. Jos on, niin on erinomaisen hyvä periaate facekavereiksi ottaa vain ihan ne, joilta on kasvokkain saanut faceosoitteen. Jos tänne eksyy, TOIVOTTAVASTI EI, niin miten viestittelevät aikuiset vastuulliset ihmiset. Selaamalla vaikka kymmenisen edeltävää sivua se asia selviää. Suosittelen ainakin muutaman vuoden odottamaan ennen näitten ketjujen lukemista, tai jättää kokonaan lukematta.
Valhalla
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Valhalla »

Mitähän tupla yritti tuossa edellä sanoa. Ei ymmärrä yhtään. Tämä pro-porukka on kyllä ihan seonnut täällä ja saa vielä uusia jäseniä lahden takaa. Välillä vedetään nimet jopa allekirjoituksiin sitten kohta taas paheksutaan nimiä. Ja taas kohta toitotetaan googlelle löytöjä. Karmeen näköistä touhua.
ulkosuomalainen
Michael Knight

Mina en koskaan sanonut mista Tuplaa syytin ennenkuin tama poisti itselleenkin harvinaisen mauttoman nimmarinsa.

Ja tuo ylla seli-seli on kylla valitettavasti todistus siita, etta taman viimeisetkin ruuvit ovat nyt jossain kammarin lattialla. Ma sisotalon vasikoin heti -- tamahan ei MODEN kiellosta huolimatta lakannut kayttamasta nimia vaan siita vain innostui niita postista toiseen toistamaan. Ja Tuplaa en vasikoinut kun oletin taman kavalan suunnitelman olevan, ettei paase enaa (muka) palstalle ottamaan nimia pois allekirjoituksestaan. Yskareita ma en enaa horhoille lahettele: on sen verran vanhaa kokemusta.

Ma olen sieluni silmin jo pitkaan nahnyt sellaisen Valhallan nilkkoja naykkivan piskin aina Tuplan nimen nahdessani. Kuva on nyt ennestaan tarkentunut:

Kuva

P.S. En ennen aamukahvia edes tajunnut, etta sisotalo on palannut kaukalolle. Yrittaako tama nyt pikakaannytysta ja ikuista marttyyrinkruunua? Messiashan tasta naille muille tulee jos nain kay.

Confucius
Kivireki
Sofia Karppi

Viesti Kirjoittaja Kivireki »

ulkosuomalainen kirjoitti: Miten sanotaan "mina nain" turun murteella?
Ensin kryptataan hetki ja lisätään mutupohjalta ääkköset, eli kyselet kai lausetta "minä näin" Virallista käännöstä en nyt tiedä, mut väittäisin et "mä näi(n)" paitsi jos kyseessä on vastaväite jolloin se muuttuu muotoon "näim mä" Jos Turun murre kiinnostaa niin Markku Heikkilä voinee auttaa enemmän :)
bibo ergo sum
skoone
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja skoone »

Kivireki kirjoitti:
ulkosuomalainen kirjoitti: Miten sanotaan "mina nain" turun murteella?
Ensin kryptataan hetki ja lisätään mutupohjalta ääkköset, eli kyselet kai lausetta "minä näin" Virallista käännöstä en nyt tiedä, mut väittäisin et "mä näi(n)" paitsi jos kyseessä on vastaväite jolloin se muuttuu muotoon "näim mä" Jos Turun murre kiinnostaa niin Markku Heikkilä voinee auttaa enemmän :)
Kirjoitin aiemmin, että 'näkisin' on -si-imperfektimuoto, mutta taisin olla termin suhteen väärässä...

Joka tapauksessa turkulainen käyttää tällaista imperfektiä puheessaan. Esim. 'Mä(ä) sanosin' = 'Minä sanoin'; 'Mä(ä) näkisin' = 'Minä näin'.

Ulkosuomalaiselle on käynyt kuin Kokemäen tytölle, joka viikon Porissa asuttuaan tuli käymään kotona Kokemäellä ja äiti käski menemään nostamaan nauriita. Tyttö kysyi "Kasvaaks ne nauriit puus vai maas?" :D

Tässä vielä juttu "Uutissi Turust"- sivustolta
"Laaksosen kans, kenet mää hyvi tunnen oli juttu vanhenemisest ja se sanos et niin kauan on kaik hyvi ku frouvan meikkipussi o isompi ku lääkepussi." Kiinnitä huomio yks 3. persoonan imperfektiin 'se sanos' :)
Muista lähdekritiikki!
Vastaa Viestiin