Hirvisaaren avustaja ehdottaa hihamerkkejä ulkomaalaisille

Tänne keskustelut politiikasta siihen liittyvästä korruptiosta yms.
Panda
Susikoski

Re: Hirvisaaren avustaja ehdottaa hihamerkkejä ulkomaalaisille

Viesti Kirjoittaja Panda »

Siru83 kirjoitti: Miksiköhän tämän roskapuolueen kannatusluvut ovat laskeneet koko ajan? Koska ihmiset kyllä tunnistavat valehtelijat, paskanpuhujat ja vastuunpakoilijat ennen pitkää.
Ei ne kannatusluvut ole laskeneet juuri yhtään siitä, mitä ne olivat vaikka päivää ennen eduskuntavaaleja. Gallupit tuntuvat näyttävän jostain syystä perussuomalaisille jatkuvasti liian pientä prosenttia. Seuraavat vaalit syksyllä ovat kunnallisvaalit ja sielläkin perussuomalaiset todennäköisesti (osin valitettavasti) tulevat todennäköisesti vähintään Kaksinkertaistamaan edustuksensa. Eduskuntavaalit ja kunnallisvaalit ovat kaksi täysin eri asiaa, että niiden välille ei kannata vetää mitään suoraa prosentuaalista yhteyttä. Esim. itse olen eduskuntavaaleissa aina äänestänyt kokoomusta ja kunnallisvaaleissa henkilöä - joskin poissuljen parin puoluetta. Samalla systeemillä uskoisin äänestävän erittäin monen muunkin.

Mitä tulee tuohon kirjoitukseen, niin itse olen sitä mieltä, että jos tuota ei sarkasmiksi tajua, niin kannattaisi oikeasti istahtaa rauhassa peilin eteen ja miettiä, että miksi näkee natseja, holocaustia jne. jne. aina, kun vain perussuomalaisista puhutaan.... ja lisätään nyt tähän vielä sekin, että Eronenhan EI ole perussuomalainen, vaikka perussuomalaiselle töitä tekeekin!!

Tuossa on myös mielenkiintoinen tulkinta henkilöltä, jolla löytyy jonkinlaisia preferenssejä tämän tyyppisistä asioista.

http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/121709- ... otsikoille
hannu2hanhi
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja hannu2hanhi »

Hihamerkillä kirjoittaja kyllä ihan suoraan tarjoaa natsikorttia. Jos tuntee historiaa vain hyvin pintapuolisesti, silti hihamerkki tuo mieleen vain yhden asian.
-hannu hanhen apunikki (aika näyttää, onko lopullinen)
Panda
Susikoski

hannu2hanhi kirjoitti:Hihamerkillä kirjoittaja kyllä ihan suoraan tarjoaa natsikorttia. Jos tuntee historiaa vain hyvin pintapuolisesti, silti hihamerkki tuo mieleen vain yhden asian.
No historiaa tuntevahan tietää, että merkit eivät edes hihassa olleet, mikä nyt on sinänsä ihan täysin sivuseikka.

Yhteyksiä voi jokainen vedellä natseihin, holocaustiin, moottoripyöräjengeihin, kerjäläisiin tai mikä itse kunkin päämäärää palvelee. Tässä nyt tuntuu palvelevan monelle tuo natsikortti parhaiten sitä, että pääsee persujen kimppuun.

Suurin pointti nyt kuitenkin pitäisi olla, että näkeehän Erosen tekstistä Sokea Reettakin, että juttu tarkoitettu huumoriksi/parodiaksi tms. Selvästihän tässä heitettiin huulta tasa-arvovaltuutetun kommenteista aamutv:ssä ja aiemmin keskusteluista olleesta "rikollisjengien" merkkien kieltämisestä.
hannu2hanhi
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja hannu2hanhi »

Panda kirjoitti:
hannu2hanhi kirjoitti:Hihamerkillä kirjoittaja kyllä ihan suoraan tarjoaa natsikorttia. Jos tuntee historiaa vain hyvin pintapuolisesti, silti hihamerkki tuo mieleen vain yhden asian.
No historiaa tuntevahan tietää, että merkit eivät edes hihassa olleet, mikä nyt on sinänsä ihan täysin sivuseikka.

Yhteyksiä voi jokainen vedellä natseihin, holocaustiin, moottoripyöräjengeihin, kerjäläisiin tai mikä itse kunkin päämäärää palvelee. Tässä nyt tuntuu palvelevan monelle tuo natsikortti parhaiten sitä, että pääsee persujen kimppuun.

Suurin pointti nyt kuitenkin pitäisi olla, että näkeehän Erosen tekstistä Sokea Reettakin, että juttu tarkoitettu huumoriksi/parodiaksi tms. Selvästihän tässä heitettiin huulta tasa-arvovaltuutetun kommenteista aamutv:ssä ja aiemmin keskusteluista olleesta "rikollisjengien" merkkien kieltämisestä.
No toki kirjoittajaa saa puolustella ihan vapaasti. Minun mielestäni hän osoitti kirjoituksellaan äärimmäistä typeryyttä.
-hannu hanhen apunikki (aika näyttää, onko lopullinen)
Panda
Susikoski

hannu2hanhi kirjoitti: No toki kirjoittajaa saa puolustella ihan vapaasti. Minun mielestäni hän osoitti kirjoituksellaan äärimmäistä typeryyttä.

Puolustelen vain kirjoitusta. Kirjoittajaa en sen paremmin tunne.

Toki mielipiteensä saa olla itsekullakin. Omakin mielipiteeni on, että jos natseja löytää joka paikasta, kun vaan persu lähellä edes on, niin kannattaa oikeasti miettiä myös omaa ajattelutapaa ja sen tasapuolisuutta.
Siru83
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Siru83 »

Herää todellisuuteen. Perussuomalaisten kannatus on jo laskenut vihreiden alapuolelle. Fantasiamaailmassa elävät kannattajat yrittävät ylläpitää illuusiota, jonka mukaan gallupit eivät pidä paikkaansa, mutta kaikki gallupit näyttävät samaa: roskapuolueen kannatus on rajussa laskussa.

Niin ja joo, kirjoittajalla itselläänhän ei olekaan mitään tekemistä sen kanssa, että kirjoitus yhdistetään natsismin ihailuun (oikeisiin natseihinhan ei voi yhdistää, natsipoliitikot olivat sentään älykkäitä, toisin kuin tämä akka, jonka teksti on täynnä kirjoitusvirheitä).
Jos jokaiselle ulkomaalainen velvoitettaisiin pitämään taustastaan kertovaa hihamerkkiä, niin poliisi näki heti ekalla vilkaisulla, että ”ahaa, tuo on muslimi Somaliasta” tai ”ahaa, tuo on kerjäläinen Romaniasta”.

Noh, ehkä teille nyt tulee tuosta ehdotuksestani jotain negatiivisia mielleyhtymiä, mutta ajatelkaa niin, että sitten kun vaikkapa pakolaiskurdi saisi pysyvän oleskeluluvan, niin hänen punainen puolikuu-hihamerkkinsä vaihdettaisiin sinivalkoiseksi puolikuuksi.
Puolikuu on muslimien symboli kuten Daavidin tähti on juutalaisten symboli. Sanomalla, että muslimien pitäisi pitää tällaista symbolia esillä, on ihan SUORA VIITTAUS siihen, että juutalaiset pitivät natsivallan aikana symboliaan esillä, jotta heidät tunnistettaisiin etnisen ryhmänsä edustajiksi.
Sitten kun tai jos hänestä tulisi Suomen kansalainen, hän voisi luovuttaa tuon hihamerkkinsä maahanmuuttoviraston kellarissa järjestettävissä bakkanaaleissa hihamerkkihallintoviranomaiselle.
Ihan selvä viittaus Gestapon tiloihin, joissa he päättivät juutalaisten asioista.
Poliisi kai kyselee henkkareita siksi, että on kiinnostunut ulkomaalaisten taustoista, siis järjestäytynyt rikollisuus ja laiton maahanmuutto sekä karkotuspäätöksiä pakoilu ovat ehkä syitä sille, miksi poliisit käyttäytyvät vähän gestapomaisesti.

"Gestapomainen". Onko meillä kaikilla paitsi Pandalla, dmm:llä ja muilla kannattajilla vikaa silmissä, kun näemme IHAN SUORAAN natseihin viittaavan sanan kirjoittajan tekstissä? Kun Pandan mukaan natsismia on vain lukijoiden silmissä. Vai onko asia kuten luulen, että Panda ja dmm kuten puolueen kannattajat yleensäkin ovat sokeita puolueen idiotismille kuten myös laskeneille kannatusluvuille.
dmm
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja dmm »

Siru83 kirjoitti:Se voi olla sinulle dmm oleellisinta, ehdottiko kirjoittaja hihamerkkejä vai ei. Monelle muulle kirjoituksen sävy, ulkomaalaisten leimaaminen omien etnisten ryhmiensä edustajiksi/rikollisiksi, tekstissä useaan otteeseen esiintyvät mauttomat natsiviittaukset ym. ovat niitä oleellisia asioita.

Jos joku kirjoittaa, että laitetaan somalit keskitysleireille ja sitten sanoo, että tää oli hei ihan sarkasmia vaan, niin on selvää, että ihmiset pitävät kirjoitusta mauttomana ja vastenmielisenä, tarkoitti kirjoittaja sitten kirjaimellisesti asiaa, leikitteli sillä ajatuksella tai kirjoitteli huvikseen, niin ihmiset tajuavat kyllä, että JOTAIN TÄMÄNTAPAISTA on ihmisen ajatusmaailmassa, etenkin kun kyseinen henkilö on mukana äärioikeistolaisen puolueen toiminnassa.
Niin... mikäs se tärkein asia minusta oli tässä jutussa?
torstaina 12.4. dmm kirjoitti:huonoa huumoria/sarkasmia koko kirjoitus mutta se ei tässä ollutkaan tärkein asia.
perjantaina 13.4. Eija-Riitta Korhola kirjoitti:Turun Sanomien otsikoinnin olisi pitänyt liittyä siihen, että kansanedustajan avustaja vitsaili vakavalla asialla. Silloin meistä itse kukin olisi voinut arvioida, onko sellainen sopivaa ja missä kulkee raja. Nyt haettiin vain skuuppia, päivittäistä veriannosta Facebook-kansan eteen heitettäväksi.
lauantaina 14.4. dmm kirjoitti:Ja ei varmasti pidettäisi juttua sarkastisena ulkomaillakaan (mitähän ne meistä taas ajattelee, yhyy) koska siellä ei olisi kellään mahdollisuutta lukea alkuperäistä tekstiä vaan oltaisiin täysin Turun Sanomien ja muiden "muokkaajien" varassa. Ja taas totuus jatkaisi kulkuaan.
Ja luulisi Sirun ja muiden "überäärioikeistolaista" puoluetta vastustavien olevan vain tyytyväisiä, jos kannatus laskee esimerkiksi näiden kirjoitusten vuoksi. Minulle perussuomalaisten kannatus on aivan yhdentekevää...

Ja Sirulle tiedoksi, että en ole perussuomalaisten kannattaja. Minusta asioista voi ja pitää pystyä puhumaan objektiivisesti, mutta toki ymmärrän, ettei se läheskään kaikilta onnistu. Toisaalta se antaa keskustelulle jänniä vivahteita...
Viimeksi muokannut dmm, La Huhti 14, 2012 3:40 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Kyllä me muuten oltaisiin tultu osoittamaan mieltä ja näyttämään kaapin paikka mutta kun satoi ja oli kylmä, ja äidin leipomat pullat oli juuri uunissa"
Siru83
Adrian Monk

Ei se laske näiden kirjoitusten vuoksi, vaan koska koko puolue on pelkkää populismia. Perussuomalaiset käyttävät hyväksi sellaisten ihmisten ahdinkoa, joilla syystä tai toisesta menee huonosti. Heidän retoriikkansa pyrkii saamaan ihmiset projisoimaan oman pahan olonsa ulkopuolisiin tekijöihin, vaikkapa somaleihin. Viesti rivien välissä on se, että koska somali saa sosiaalitukea, sinulla on noin vähän rahaa tai koska somalilla on tyttöystävä, sinulla ei ole tyttöystävää tai koska Kreikka saa apua, sinun taskusi ovat tyhjät.

Valheilla ja paskanpuhumisella ei pitkälle pääse, ja se näkyy jo puolueen kannatusluvuissa.
Panda
Susikoski

Siru83 kirjoitti:Herää todellisuuteen. Perussuomalaisten kannatus on jo laskenut vihreiden alapuolelle. Fantasiamaailmassa elävät kannattajat yrittävät ylläpitää illuusiota, jonka mukaan gallupit eivät pidä paikkaansa, mutta kaikki gallupit näyttävät samaa: roskapuolueen kannatus on rajussa laskussa.
Ilmeisesti Siru sinä et politiikkaa oikeasti seuraa vai onko kyse ymmärtämisen vaikeudesta? Tein ihan pikaiset googletukset perussuomalaisten kannatusluvuista parissa gallupissa + eduskuntavaaleissa.

Mtv3 huhtikuussa 2011 - persut 16,2

http://www.mtv3.fi/uutiset/vaalit/index ... set-luisuu

Eduskuntavaalit - persut todellinen kannatus 19.05

Yle helmikuussa 2012 - persut 16.5
http://yle.fi/uutiset/talous_ja_politii ... 56753.html

Itse en galluppeja vertaillessa löydä laskua, vaan jopa pientä nousua (16,2-16,5), mutta olen valmis muuttamaan mielipidettäni, jos toisin osoitat? Ja huom. tuolla välissä siis persujen todellinen kannatus, joka on n. 3 prosenttia enemmän, kuin gallupit näyttää. Eli täsmälleen, kuten aiemmin tuolla sanoin, että gallupit näyttävät jatkuvasti jostain syystä kannatusta liian pieneksi.

En tiedä viittasitko tähän uutiseen tuolla fantasiointi jutullasi?
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/yllat ... 18603.html

Persujen edellisten kunnallisvaalien todellinen kannatus on ollut 5,39 prosenttia, joten nousussahan tuokin vaikuttaa olevan. Lisäksi noissa gallupeissahan tapaa olla palttiaraijaa 3 prosentin virhemarginaali ja niissä käytetään myös ns. korjauskertoimia, kuten varmasti tiedät ja nämä vääristävät helposti tulosta, kun edellisten vaalien tulos on noinkin matala kuin persuilla.

Niin ja siis minäkään en ole persu, mutta noin muuten pidän persujen vahvaa kannatusta ihan hyvänä ja virkistävänä asiana suomen politiikassa. Ja kokoomuksen kannaltahan tuo varsinkin on ollut hyvä, koska persut imivät ääniä pahimmilta kilpailijoilta ja näin kokoomuksesta tuli suurin puolue... vaikka mitä minä näitä sinulle selitän, kun kaiken tiedät ilmankin.

Nuo natsijuttusi ovat ihan samaa kuraa, enkä edes enää jaksa niitä alkaa kommentoimaan - jollei ole välttämätöntä. Toistan edelleen, että kun Erosen koko kirjoituksen lukee, niin jokainen normiälyllä varustettu ja sitä oikeasti käyttävä ymmärtää, että juttu kirjoitettiin kieli poskessa. Se oliko se hyvää vai huonoa huumoria on tietysti Aina jokaisen kohdalla makuasia.
Siru83
Adrian Monk

Joo, jos joku kansanryhmää vastaan kiihotuksesta tuomittu peruspelle kirjoittaa blogin, jossa sanotaan, että kaikki somalit saisi tappaa ja oikaisee pian, että kyse oli sarkastisesta yhteiskuntakritiikistä, niin Panda on varmasti aivan vakuuttunut, että kyse on sarkasmista, eikä kirjoitus millään tavalla edusta henkilön ajatusmaailmaa. Tietysti, jos tuollainen ei ole millään tavalla ristiriidassa oman ajatusmaailman kanssa, niin ei siinä näe mitään väärää. Minä osaan kyllä erottaa aidon yhteiskuntakritiikin natsismi-idealogian ihailun värittämästä puheenvuorosta.
Panda
Susikoski

Siru83 kirjoitti:Joo, jos joku kansanryhmää vastaan kiihotuksesta tuomittu peruspelle kirjoittaa blogin, jossa sanotaan, että kaikki somalit saisi tappaa ja oikaisee pian, että kyse oli sarkastisesta yhteiskuntakritiikistä, niin Panda on varmasti aivan vakuuttunut, että kyse on sarkasmista, eikä kirjoitus millään tavalla edusta henkilön ajatusmaailmaa. Tietysti, jos tuollainen ei ole millään tavalla ristiriidassa oman ajatusmaailman kanssa, niin ei siinä näe mitään väärää. Minä osaan kyllä erottaa aidon yhteiskuntakritiikin natsismi-idealogian ihailun värittämästä puheenvuorosta.
Kuulostat kyllä varsin asiantuntevalta ja muutenkin aktiiviselta nuorelta. Aiotko peruskoulun jälkeen hakea alalle, josta on mahdollisuus päästä itsekin yhteiskunnalliseksi vaikuttajaksi?
Siru83
Adrian Monk

No jos ihan totta puhutaan, niin olen vähän kateellinen Helena Erosen urasta. Minäkin haluaisin olla itäsuomalaista mongoliverta omaava natsisarkasmikolumnien kirjoittelija.
Peräkylän Maigret
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja Peräkylän Maigret »

Ehdotus Perussuomalaisten hihamerkiksi tuo alla oleva kuva joka on otettu puolueen puoluekokouksen tauolta kesäkuussa 2011

Kuva
poikkeus
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja poikkeus »

Suomessa saa vapaasti ilmaista mielipiteensä, jopa ministeritasolla ilmaista, miten EI SAA PUKEUTUA. (Jos tästä tulee lakiehdotus, taidanpa pöyristyä.) Huumoriakin saa käyttää, jopa mautonta(?), paitsi Persut, joiden huumoria ei pidä suvaita, koska me kaikki jo valmiiksi tiedämme, kuinka suvaitsemattomia kaikki ko. ihmisryhmään kuuluvat yksilöt ovat. Suvaitsevaisina ihmisinä emme millään voi suvaita suvaitsemattomuutta.

Tossapa Sirulle mietittävää....

No täytyy kyllä myöntää että itsehän olen osittain aiheuttanut nämä pöyristymiset tänne sivustolle :oops: . TS onnistui 100-0 pöyristyttämään minun ajatusmaailmaa, ennen kuin satuin löytämään alkuperäisen blogi kirjoituksen (+ muut henkilön blogit). Tällöin melkein masennuin TS toimituksen ammattitaidottomuudesta (TAI heidän halustaan tehdä politiikkaa uutisoinnin sijasta), sekä siitä etten ollut tajunnut että Suomessakin lehdistö käyttää "uutisia" näin väärin :evil: .

Toivottavasti kyseinen episodi tulee aiheuttamaan sen, ettei uutistoimitukset tästä lähin ihan tarkoitushakuisesti enää pysty muokkaamaan tekstejä uutisiksi. Muistaakseni joku aika sitten tuli ennakko tapaus kun joku toimitus oli muokannut kuvaa "raflaavammaksi". Tästä muistaakseni seurasi päätös että toimituksen on mainittava mikäli kuvaa on jollakin tavalla käsitelty (tai jopa ettei kuvaa saa käsitellä ollenkaan).

Lisäksi olen pöyristynyt siitä miten me ihmiset heti alamme tulkita viestien sisältöä vieden sen aina vaan kauemmas itse alkuperäisestä tekstistä. Tässäkin viestiketjussa on jo tuotu esille keskitysleirit, tappamiset jne jne. Olen tässä yrittänyt tulkita sitä alkuperäistä tekstiä ihan melkein suurennuslasilla ja en ole tollaisia määritteitä sieltä löytänyt.

Vaikka Siru kritisoi maahanmuuttajien pysäytyksiä ja papereiden tarkistamista aiheettoimiksi (tms.), niin valitettavasti totuus on toisenlainen. Olen jopa itse törmännyt siihen, että jonkun papereilla on tullut maahamme ihan joku toinen. Tai Suomessa asuvalle on tullut hänen kuvalla varustettu passi ulkomailta, mutta ihan eri tiedoilla kun kyseisellä henkilöllä on Suomessa. Tietääkseni tälläinen toiminta ei ole laillista, mutta kuitenkin sitä siis tapahtuu ainakin JOSSAKIN mittakaavassa. Voi olla että papereita käytetään näin rikollisesti vain murto-osassa tapauksista (siis maahantuloon). Mutta kuka sen voi tietää ellei niitä papereita joku joskus tarkistele. Näin ollen "Luottamus hyvä, valvonta parempi-tyyppisesti" kannattaa toimia kun puhutaan kuka on tullut maahan ja millä syyllä / papereilla jne... Mikäli ei tarkisteta niin samalla logiikallahan voitaisiin kouluista lopettaa kokeitten teot. Kysytään oppilaalta osaatko nyt tän ja tän aineen. Oppilas vastaa juu osaan. Ja ei kun kymppi arvosanaksi vaan aineesta. Kyl tulee muuten fiksui aikuisia sitten kouluista. Eli luottamus hyvä, valvonta parempi :D :lol:

Ja ennen kuin Siru tai joku muu vetää herneet nenään kahdella kädellä todettakoon seuraavaa: en ole koskaan pitänyt itseäni rasistina tai PS:n kannattajana (jotka ovat mielestäni kaksi ihan eri asiaa, vaikka jotkut laittaakin = -merkin niiden väliin).
Poikkeus vahvistaa säännön .... vai miten se nyt meni
Siru83
Adrian Monk

Olen tässä yrittänyt tulkita sitä alkuperäistä tekstiä ihan melkein suurennuslasilla ja en ole tollaisia määritteitä sieltä löytänyt.
Näinkö, etkö löytänyt mitään Gestapoon viittaavaakaan?
poikkeus kirjoitti:TS onnistui 100-0 pöyristyttämään minun ajatusmaailmaa, ennen kuin satuin löytämään alkuperäisen blogi kirjoituksen (+ muut henkilön blogit).
Näinkö? Minä en ole lukenut TS:n juttua. Ihan tuon blogin lukeminen aiheutti oman reaktioni. En ole muuten pöyristynyt. Tyhmien ihmisten tyhmyys ei yllätä minua.
poikkeus kirjoitti:Tässäkin viestiketjussa on jo tuotu esille keskitysleirit, tappamiset jne jne.
Ja sinun mielestäsi punaisen puolikuun symboli ja esitys, että muslimien pitäisi pitää sitä esillä vaatteissaan (onko ehdotus kirjaimellinen vai ei, sillä ei tässä ole väliä) ei millään tavalla rinnastu siihen, että natsit laittoivat juutalaiset pukemaan symboliaan Daavidin tähteä?
poikkeus kirjoitti:Vaikka Siru kritisoi maahanmuuttajien pysäytyksiä ja papereiden tarkistamista aiheettoimiksi (tms.), niin valitettavasti totuus on toisenlainen.
Ai missä kohtaa minä niin sanoin? Sinun tulkintakyvyssäsi tosiaan on jotain pielessä. Ehkä siksi et löydä mitään natsismin ihailun sävyä tuossa tekstissäkään.

Helena Erosesta oli muuten vielä pari päivää sitten kuva netissä, jossa hän oli pukeutunut natsityyliseen kypärään ja jakkuun(tai ainakin hänen nimensä googlettamalla tuli hänen näköisensä nainen siihen pukeutuneena), mutta se on sittemmin poistettu. Mutta ei sitäkään saa tulkita natsismin ihailuksi. Se oli varmaan huippuunsa viillettyä sarkasmia.
Vastaa Viestiin