Bulevardin perhesurma, Helsinki 13.4.2012
Re: Mies kuoli kolarissa, muu perhe löytyi surmattuna
Jos surmaamiset oli tehty aamuyöllä, niin on mahdollista, että ruumiit oli siirretty kylppäriin pelkästään käytännöllisistä syistä. Mutta jotain siinä täytyy olla, kun oli lähtenyt aamulla ajamaan sinne, enkä ihmettelisi sitäkään, jos on ollut jopa paremmat päällä. Tärkeä tyyppi, luultavasti, ja tappaminen ääripisteeseen vietyä vallankäytön osoittamista.
"MAHDAT OLLA IHAN IDIOOTTI, VITTU. Mistään ei saa lääkettä, yksityistä kokeillaan huomenna. 150e/h. HAISTA KUULE SINÄ ISO VITTU!!taviakin taviksempi
Alokas"
Mitä ihmettä sinä tällä tarkoitat???

Alokas"
Terveyskeskuslääkäri ei ole antanut alokkaalle nappireseptiä, niin nyt hemmo/heidi suuntaa halpisyksityiselle.eloq kirjoitti:"MAHDAT OLLA IHAN IDIOOTTI, VITTU. Mistään ei saa lääkettä, yksityistä kokeillaan huomenna. 150e/h. HAISTA KUULE SINÄ ISO VITTU!!taviakin taviksempi
Alokas"
-
Who murdered me?
- Lauri Hanhivaara
Tuo kiroustulva ei ollut asiallista. Olisit voinut yksinkertaisesti vaan kertoa eriävän kantasi rakentavampaan sävyyn, osasithan hyvin kertoa surullisen tarinasikin. Toivottavasti oikeanlainen nappi kuitenkin löytyy 
JonBenét
Mäen usko et täältä löytyy apua nappipulaan...
Ois tuon tietty voinu vähemmällä agressiolla ilmaista. Ei se meidän vika oo.
Ois tuon tietty voinu vähemmällä agressiolla ilmaista. Ei se meidän vika oo.
Nimimerkin taviakin taviksempi kiroustulva ei tokikaan ollut asiallista, mutta vakavasti puhuen itsetuhoisia ajatuksia kokeneelle tuollainen lääkityksen ja sen tarpeen väheksyminen, jota nimimerkki morbidelli ketjussa harjoitti, on todella loukkaavaa! Täällä myös eräs, joka oli vetää herneet syvälle nenäänsä. Masennuslääkkeitä onnellisuus- tai ihmepillereiksi kutsuvilla ei tyypillisesti ole mitään kokemusta niin vaikeasta masennuksesta, johon lääkitystä edes tarvittaisiin. Sitten sitä omaa ihan normaalin elämään kuuluvaa vähän raskaampaa vitutusta kuvitellaan depressioksi ja haukutaan kaikki lääkkeitä käyttävät ja niitä määräävät. Kuka käski mennä pelkän vitutuksen kanssa lääkäriin? Miten se lääkäri voi edes auttaa, jos lääkkeet ei kelpaa? Jos kerran toimintakykyä on, niin ollaan hyvä vaan ja toteutetaan sitten niitä omia muille jaettavia neuvoja, kuten lenkille lähtemistä eikä viedä edes niitä lääkäriaikoja niitä oikeasti tarvitsevilta - kiitos.
Todella ihmetyttää masennuksen vähättely, ottaen huomion miten yleistä se on. Mietin vain että siinä missä näillä vähättelijöillä on lääke masennukseen "Nouse vain sieltä sängystä ja lähde lenkille", että ovatko nämä yhtä päteviä parantamaan myös halvaanuneen "Nouse vain siitä pyörätuolista ja lähde lenkille!". Ainakin sen kehotuksen noudattaminen tuntuu taatusti ihan yhtä vaikealta ja mahdottomalta kummassakin tapauksessa. Siis silloin kun kyseessä on masennus, eikä tavallinen vitutus.
Itse aiheeseen sitten liittyen. Minulla on jonkin verran kokemuksia itsetuhoisista aikeista, muttei kuitenkaan niin pitkälle edenneistä, että olisin pohtinyt tapaa tai yleensäkään vienyt ajatuksia suunnitelma-asteelle. Joka tapauksessa sen tiedän omalta kohdaltani, että mitään varsinaisia vastoinkäymisiä nuo eivät automaattisesti vaadi. Minun kohdallani kyse ei ole ollut vihasta, katkeruudesta, kostosta tai häpeästä. Yksinkertaisesti vain siitä, että kaikki oli lakannut vähitellen ja vaivihkaa tuntumasta miltään ja oli ihan sama tapahtuiko mukavia vai ikäviä asioita. Kyky tuntea hyvänolontunteita, tai kummemmin pahaakaan oloa, oli vain yksinkertaisesti poissa ja sen myötä koko elämässä ei ollut mieltä. Monesti kuulee puhuttavan miten itsekäs teko itsemurha on. Minäkin ajattelin noin joskus. Nykyään tiedän kuitenkin, että jos itsetuhoiset aikeet ovat seurausta pidempään jatkuneesta depressiosta, olo on vähän kuin zombilla. Kroppa pelaa, mutta tunteet ovat jotenkin lakanneet olemasta. Kun on tilassa jossa ei tunne oikein mitään, miten voisi edes kyetä ajattelemaan läheisiään?
* Niin eikö tää tapaus kuitenkin nimenomaan ole ns. laajennettu itsemurha, eli itsemurhan tarkastelu liittyy aiheeseen.Tässä tosiaan tekijä tappoi myös itsensä - toisin kuin sitten noissa joissakin perhesurmissa tekijä on kuitenkin itse jäänyt henkiin...
Todella ihmetyttää masennuksen vähättely, ottaen huomion miten yleistä se on. Mietin vain että siinä missä näillä vähättelijöillä on lääke masennukseen "Nouse vain sieltä sängystä ja lähde lenkille", että ovatko nämä yhtä päteviä parantamaan myös halvaanuneen "Nouse vain siitä pyörätuolista ja lähde lenkille!". Ainakin sen kehotuksen noudattaminen tuntuu taatusti ihan yhtä vaikealta ja mahdottomalta kummassakin tapauksessa. Siis silloin kun kyseessä on masennus, eikä tavallinen vitutus.
Itse aiheeseen sitten liittyen. Minulla on jonkin verran kokemuksia itsetuhoisista aikeista, muttei kuitenkaan niin pitkälle edenneistä, että olisin pohtinyt tapaa tai yleensäkään vienyt ajatuksia suunnitelma-asteelle. Joka tapauksessa sen tiedän omalta kohdaltani, että mitään varsinaisia vastoinkäymisiä nuo eivät automaattisesti vaadi. Minun kohdallani kyse ei ole ollut vihasta, katkeruudesta, kostosta tai häpeästä. Yksinkertaisesti vain siitä, että kaikki oli lakannut vähitellen ja vaivihkaa tuntumasta miltään ja oli ihan sama tapahtuiko mukavia vai ikäviä asioita. Kyky tuntea hyvänolontunteita, tai kummemmin pahaakaan oloa, oli vain yksinkertaisesti poissa ja sen myötä koko elämässä ei ollut mieltä. Monesti kuulee puhuttavan miten itsekäs teko itsemurha on. Minäkin ajattelin noin joskus. Nykyään tiedän kuitenkin, että jos itsetuhoiset aikeet ovat seurausta pidempään jatkuneesta depressiosta, olo on vähän kuin zombilla. Kroppa pelaa, mutta tunteet ovat jotenkin lakanneet olemasta. Kun on tilassa jossa ei tunne oikein mitään, miten voisi edes kyetä ajattelemaan läheisiään?
* Niin eikö tää tapaus kuitenkin nimenomaan ole ns. laajennettu itsemurha, eli itsemurhan tarkastelu liittyy aiheeseen.Tässä tosiaan tekijä tappoi myös itsensä - toisin kuin sitten noissa joissakin perhesurmissa tekijä on kuitenkin itse jäänyt henkiin...
-
MollyMalone
- Neuvoja-Jack
Sitähän me emme tiedä vielä oliko kyse masennuksesta tai edes minkään tyypisestä psykoosista tämän perheenisän kohdalla. Mitä enemmän tapahtunutta ja tiedossa olevia asioita mietin niin sitä enemmän tulee mieleen että surmat on tehty vakaasti harkiten, omaa etua ajatellen. Siitäkin huolimatta että olisi ajatellut tappaa itsensäkin.
Siitäkään ei ole varmutta oliko miehen tarkoitus tappaa itsensä vai ajoiko väärällä kaistalla hermostuneisuuden ja vaikka jonkun puhelimella näpräämisen takia.
Siitäkään ei ole varmutta oliko miehen tarkoitus tappaa itsensä vai ajoiko väärällä kaistalla hermostuneisuuden ja vaikka jonkun puhelimella näpräämisen takia.
Eiköhän tästäkin ole varmuus. Kuorma-auton kuljettaja tuskin ajoi silmät kiinni.MollyMalone kirjoitti: Siitäkään ei ole varmutta oliko miehen tarkoitus tappaa itsensä vai ajoiko väärällä kaistalla hermostuneisuuden ja vaikka jonkun puhelimella näpräämisen takia.
-
MollyMalone
- Neuvoja-Jack
Niin hän tiesi mitä surmaajan pään sisällä oli menossa kun ajoi silmät auki. Huhhuh! Kolari on edelleen tutkinnan alla eikä itsemurhaa ole varmistettu.joey kirjoitti:Eiköhän tästäkin ole varmuus. Kuorma-auton kuljettaja tuskin ajoi silmät kiinni.MollyMalone kirjoitti: Siitäkään ei ole varmutta oliko miehen tarkoitus tappaa itsensä vai ajoiko väärällä kaistalla hermostuneisuuden ja vaikka jonkun puhelimella näpräämisen takia.
Eli masennuslääke olisi jollain tavalla aiheuttanut surman? Kummallista juttua. Eiköhän tässäkin tapauksessa syynä ollut pikemminkin hoidotta jääminen kuin hoito.morbidelli kirjoitti:Tällasten järjettömien väkivaltatapausten yhteydessä tulee mieleen lääkäreiden nykyaikainen tapa määrätä mielialalääkitys todella heppoisin perustein. Jos on hieman rassaava elämäntilanne jossa saattaa masentua, monen lääkärin mielestä kannattaa popsia ihmepillereitä kaiken varalta. Itselleni ehdotetun lääkkeen sivuvaikutuslistalta löytyi mm. 'psykoosi, itsemurha-ajatukset' (lupasin pyytää reseptin heti kun alkaa tulla himo tuontyyppisiin juttuihin). Samoja sivuvaikutuksia muuten löytyy tupakanvieroituslääkkeestä jota määrätään kyselemättä kaikille halukkaille.
Näiden yhteyksistä perhesurmiin ei tietenkään julkisuudessa mitään kerrota kun on se vaitiolovelvollisuus. Enkä siis tiedä onko sellasta yhteyttä. En kuitenkaan ihmettele tällaista tapausta jos tekijä on esim. tupakanvieroituskuurilla (varenikliini tms.). Moni täysin järkevä ihminen on päässyt sen avulla ainakin hetkeksi eroon tasapainoisesta elämästä. Joku ehkä tupakastakin mutta sellasia en vaan tunne ketään.
Tuli vaan mieleen. Ei mulla sit muuta.
Tämän verran lainaan vielä. Joku kyseisen perheen tunteva kirjoitti tapauksen jälkeen jollain palstalla että tässä perheessä ei käytetty alkoholia, eikä edes tupakkaa. Ihmettelen vain, miksi tupakoimaton olisi tupakanvieroituskuurilla?morbidelli kirjoitti:En kuitenkaan ihmettele tällaista tapausta jos tekijä on esim. tupakanvieroituskuurilla (varenikliini tms.). Moni täysin järkevä ihminen on päässyt sen avulla ainakin hetkeksi eroon tasapainoisesta elämästä. Joku ehkä tupakastakin mutta sellasia en vaan tunne ketään.
Mitä tulee muuten tuohon kuuriin, niin olen vakaasti sitä mieltä, että se "tasapainoisesta elämästä hetkeksi eroon pääseminen" ei johdu lopettaneilla tai sitä yrittäneillä lääkekuurista, vaan tupakasta irtaantumisesta. Itse lopetin ilman mitään lääkitystä tai edes nikotiinikorvikkeita ja olin ensimmäiset viikot kuin riivinrauta ja vaikutin päällepäinkin aivan kajahtaneelta (itkeskelin, tärisin, heiluin hermostuksissani) ja siitäkin seuraavien kuukausien ajan olin kaikkea muuta kuin oma itseni ja pinna oli todella lyhyt.
Tupakoinnin lopettamisen on todistettu altistavan masennukselle ja aiheuttavan hyvin kaltaisia vieroitusoireita, kuin heroiiniriippuvuuden. En tokikaan tiedä millä pätevyydellä kerrot noiden lääkekuurien aiheuttavan tuollaista, mutta minä olen ymmärtänyt tuon kyllä liittyvän siihen itse lopettamiseen enkä siihen kytettyihin apukeinoihin.
Tarkoittikohan Morbidelli niitä tapauksia joissa lievästä masennuksesta tai alakuloisuudesta kärsineelle on määrätty väärä hoito? Sama lääke joka toimii hyvin vakavasta masennuksesta kärsivälle ei välttämättä sovi lievästi masentuneelle henkilölle, jotkin lääkkeet ovat aiheuttaneet itsemurhia jotka ovat tulleet ns. puun takaa. Esim. opiskelupaineista kärsivä nuori on on aloitettuaan lääkityksen muuttunut äkisti itsetuhoiseksi.
En vähättelisi vakavasta masennuksesta kärsivien ongelmia, vaan sitä ettei osata tunnistaa niitä jotka hyötyisivät paremmin muista kuin lääkinnällisistä hoidoista.
Väärällä hoidolla ongelmat vain pahenevat.
Sen tunnistaminen onko masennus ensi- vai toissijainen ongelma on aika olennaista.
Jotkut lääkärit määräävät masennuslääkkeitä ilman minkäänlaista seurantaa sellaisille henkilöille
jotka pitäisi ohjata muunlaiseen hoitoon.
Olin huomannut muutoksen työssäkäyvän vanhempani käytöksessä, hälläväliä asennetta, kontrollin puutetta erityisesti syömisissä ja juomisissa mutta myös rahankäytössä. Kun olin huomauttanut käytöksestä, hän kertoi että (työterv.)lääkäri oli antanut masennuslääkereseptin kun hän oli sitä pyytänyt. Kerroin mitä mieltä olen kys. lääkityksen vaikutuksista, vastauksena oli vain olankohautus. Etsin käsiini lääkepaketin ja luin sen ohjeet, siellä sanottiin selvästi että, lääkkeen käytön aloittamisesta on kerrottava jollekkin läheiselle ja kielteisistä vaikutuksista on kerrottava lääkärille. Nyt se on lihonnut varmaan 30kg ja nivelet ei kestä, koko ikäni olen saanut kuunnella sen valitusta kuinka työasiat ahdistaa ja voin kyllä varmasti sanoa että niiden lääkkeiden määrääminen oli pelkkää puoskarointia.
Onko se myönteistä että ihminen ajaa itsensä syvempään sontaan hymisten samalla kuin idiootti?
En itse ryhdy esittämään mitään arvioita tämän tragedian taustoista,
voi olla ettei niitä tuoda yleiseen tietoon vaikka jotain selviäisikin,
nyt on jokatapauksessa liian varhaista odottaa tyhjentäviä vastauksia.
Vähillä tiedoilla kun vielä spekuloidaan, joten eiköhän ne tietämiset ole kaikki samalla viivalla.
Pidätte sitten huutoäänestyksen tai jatkatte tukanvetoa, niin lopputulos yhtä samantekevä.
Aikaa saattaa kulua ennenkuin omaiset ovat valmiita julkisesti kertomaan enemmän,
mikäli sitä ylinpäätään haluavat edes tehdä.
En vähättelisi vakavasta masennuksesta kärsivien ongelmia, vaan sitä ettei osata tunnistaa niitä jotka hyötyisivät paremmin muista kuin lääkinnällisistä hoidoista.
Väärällä hoidolla ongelmat vain pahenevat.
Sen tunnistaminen onko masennus ensi- vai toissijainen ongelma on aika olennaista.
Jotkut lääkärit määräävät masennuslääkkeitä ilman minkäänlaista seurantaa sellaisille henkilöille
jotka pitäisi ohjata muunlaiseen hoitoon.
Olin huomannut muutoksen työssäkäyvän vanhempani käytöksessä, hälläväliä asennetta, kontrollin puutetta erityisesti syömisissä ja juomisissa mutta myös rahankäytössä. Kun olin huomauttanut käytöksestä, hän kertoi että (työterv.)lääkäri oli antanut masennuslääkereseptin kun hän oli sitä pyytänyt. Kerroin mitä mieltä olen kys. lääkityksen vaikutuksista, vastauksena oli vain olankohautus. Etsin käsiini lääkepaketin ja luin sen ohjeet, siellä sanottiin selvästi että, lääkkeen käytön aloittamisesta on kerrottava jollekkin läheiselle ja kielteisistä vaikutuksista on kerrottava lääkärille. Nyt se on lihonnut varmaan 30kg ja nivelet ei kestä, koko ikäni olen saanut kuunnella sen valitusta kuinka työasiat ahdistaa ja voin kyllä varmasti sanoa että niiden lääkkeiden määrääminen oli pelkkää puoskarointia.
Onko se myönteistä että ihminen ajaa itsensä syvempään sontaan hymisten samalla kuin idiootti?
En itse ryhdy esittämään mitään arvioita tämän tragedian taustoista,
voi olla ettei niitä tuoda yleiseen tietoon vaikka jotain selviäisikin,
nyt on jokatapauksessa liian varhaista odottaa tyhjentäviä vastauksia.
Vähillä tiedoilla kun vielä spekuloidaan, joten eiköhän ne tietämiset ole kaikki samalla viivalla.
Pidätte sitten huutoäänestyksen tai jatkatte tukanvetoa, niin lopputulos yhtä samantekevä.
Aikaa saattaa kulua ennenkuin omaiset ovat valmiita julkisesti kertomaan enemmän,
mikäli sitä ylinpäätään haluavat edes tehdä.
-
morbidelli
- Agentti Scully
^^
Tuossa vihaisia irvistyksiä nostattavassa viestissäni saatoin yrittää mainita että en edes halua tietää liittyykö tähän tapaukseen jotain tällaista.
Edelleenkin: tämä on täysin OT eli en yritä arvailla onko yhteyttä tähän tapaukseen. Tulipahan vain mieleen tästä "selittämättömästä" väkivallasta.
En ehtinyt lukea "taviakin taviksempi":n viestiä mutta hän saattoi osua täsmälleen asian ytimeen: se joka lääkkeitä tarvitsee ei saa tarvitsemaansa reseptiä mutta terve työssäkäyvä saa reseptin "kaiken varalta". Ikäänkuin lääkärit ajattelisivat että lääkkeet eivät sovi sairaalle, mutta että ei ne varmaankaan terveelle tee vahinkoa.
Janitalle: tupakanvieroittamislääkkeen tuoteselosteessa mainitaan nuo sivuvaikutukset. Oma kokemus ko. lääkkeen vaikutuksesta vahvistaa tuoteselosteen pitävän paikkansa. Elämässäni olen lopettanut tupakoinnin erittäin monta kertaa kärsien vieroitusoireet. Tunnen vieroitusoireet. Vain kerran olen elämässäni kajahtanut. Se tapahtui tuon lääkekuurin aikana. Kajahtaminen oli hyvin lyhytaikainen, mutta yhteys lääkkeen ja kajahtamisen välillä on täysin selvä. Asia on käyty läpi reseptin kirjoittaneen lääkärin kanssa ja vastaavia kokemuksia on muitakin. Siis lääkkeen sivuvaikutuslistalla mainittu 'psykoosi' on se kajahtamisen korkein aste. Minä pääsin vain sellaseen flow-tilaan mutta en minä sen pidemmälle halunnutkaan vaan vedin lääkkeet vessasta alas ja juoksin karkuun tyttöystävän syliin. Se auttaa kaikkiin vaivoihin.
Masennuslääkkeitä määrätään puolelle miljoonalle suomalaiselle vuosittain. On sillä vaikutus tähän yhteiskuntaan. Varmaankin aika huono vaikutus, viimeistään sinä päivänä kun ne puoli miljoonaa suomalaista päättää jättää lääkkeen ottamatta.
Tuossa vihaisia irvistyksiä nostattavassa viestissäni saatoin yrittää mainita että en edes halua tietää liittyykö tähän tapaukseen jotain tällaista.
Edelleenkin: tämä on täysin OT eli en yritä arvailla onko yhteyttä tähän tapaukseen. Tulipahan vain mieleen tästä "selittämättömästä" väkivallasta.
En ehtinyt lukea "taviakin taviksempi":n viestiä mutta hän saattoi osua täsmälleen asian ytimeen: se joka lääkkeitä tarvitsee ei saa tarvitsemaansa reseptiä mutta terve työssäkäyvä saa reseptin "kaiken varalta". Ikäänkuin lääkärit ajattelisivat että lääkkeet eivät sovi sairaalle, mutta että ei ne varmaankaan terveelle tee vahinkoa.
Janitalle: tupakanvieroittamislääkkeen tuoteselosteessa mainitaan nuo sivuvaikutukset. Oma kokemus ko. lääkkeen vaikutuksesta vahvistaa tuoteselosteen pitävän paikkansa. Elämässäni olen lopettanut tupakoinnin erittäin monta kertaa kärsien vieroitusoireet. Tunnen vieroitusoireet. Vain kerran olen elämässäni kajahtanut. Se tapahtui tuon lääkekuurin aikana. Kajahtaminen oli hyvin lyhytaikainen, mutta yhteys lääkkeen ja kajahtamisen välillä on täysin selvä. Asia on käyty läpi reseptin kirjoittaneen lääkärin kanssa ja vastaavia kokemuksia on muitakin. Siis lääkkeen sivuvaikutuslistalla mainittu 'psykoosi' on se kajahtamisen korkein aste. Minä pääsin vain sellaseen flow-tilaan mutta en minä sen pidemmälle halunnutkaan vaan vedin lääkkeet vessasta alas ja juoksin karkuun tyttöystävän syliin. Se auttaa kaikkiin vaivoihin.
Masennuslääkkeitä määrätään puolelle miljoonalle suomalaiselle vuosittain. On sillä vaikutus tähän yhteiskuntaan. Varmaankin aika huono vaikutus, viimeistään sinä päivänä kun ne puoli miljoonaa suomalaista päättää jättää lääkkeen ottamatta.
Perhesurmista puhutaan parhaillaan TV1:n A-talkissa.
Edit: ja mitä tulee masennuslääkkeisiin, Hannu Lauerma puolusti niitä sanoen, että niillä tämäkin tapaus olisi ehkä voitu estää.
Edit: ja mitä tulee masennuslääkkeisiin, Hannu Lauerma puolusti niitä sanoen, että niillä tämäkin tapaus olisi ehkä voitu estää.
Täällä minfossa oli jossain kohtaa puhuttu juuri näistä masennuslääkkeiden sivuvaikutuksista ja perusteltu kohonnutta itsemurhariskiä sillä, että lääke vaikuttaa välittäjäaineisiin nopeammin kuin parantaa mielialaa, jolloin ihminen on fyysisesti toimintakykyisempi toteuttamaan itsetuhoiset ajatuksensa (tai jotain sinne päin). Eli itse lääke ei aiheuttaisi sitä riskiä, mutta lääkkeitä syövien tulisi olla jonkin sortin valvonnan alaisina kunnes myös mieliala alkaa kohota. En tiedä pitääkö oikeasti paikkaansa, mutta kuulostaisi ihan järkevältä mielestäni.
Mitä tulee tähän uhrien löytöpaikkaan, niin uskoisin, että mies on raijannut ruumit kylppäriin jälkikäteen. Syytä en osaa arvata, mutta ehkä "poissa silmistä, poissa mielestä" on toiminut hetken, kun on miettinyt mitä seuraavaksi tekisi. Voihan olla, että mies on meinannut myös yrittää päästä eroon ruumiista, mutta en usko. Lasten sanottiin kuolleen tukehtumalla, mutta sitä ei oltu kommentoitu, oliko heissä muita väkivallan merkkejä, esim. jos mies on meinannut pistää pienemmiksi... (Okei, tuskinpa, mutta eihän sitä koskaan tiedä.) Motivaatio surmiin voi todellisuudessa olla mitä vain, mutta myös minä uskoisin sen liittyvän "kamelinselän katkeamiseen" ja vihaan, niinkuin joku jo toi arvelunsa esille.
Mitä tulee tähän uhrien löytöpaikkaan, niin uskoisin, että mies on raijannut ruumit kylppäriin jälkikäteen. Syytä en osaa arvata, mutta ehkä "poissa silmistä, poissa mielestä" on toiminut hetken, kun on miettinyt mitä seuraavaksi tekisi. Voihan olla, että mies on meinannut myös yrittää päästä eroon ruumiista, mutta en usko. Lasten sanottiin kuolleen tukehtumalla, mutta sitä ei oltu kommentoitu, oliko heissä muita väkivallan merkkejä, esim. jos mies on meinannut pistää pienemmiksi... (Okei, tuskinpa, mutta eihän sitä koskaan tiedä.) Motivaatio surmiin voi todellisuudessa olla mitä vain, mutta myös minä uskoisin sen liittyvän "kamelinselän katkeamiseen" ja vihaan, niinkuin joku jo toi arvelunsa esille.