Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa (Ketju 2)

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Kyöpeli, Kilomies

Tara
Horatio Caine

Re: Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Tara »

turumurre kirjoitti:
Valhalla kirjoitti: ^^ Itse näytät olevan sistalon kanssa täystyöllistetty iltalehden keskustelupalstalla niin ajattelin, että et tänne ajoissa ehtisi. Tai niin no, ainakin siellä kirjoittajaa turrena puhutellaan. Onko toinen turre en pikaluvulla saanut selvää.

Näkyy siellä vilahtelevan Valhallan 'nimikin', tosin vähemmässä määrin (valitan osaksesi tulluttua syrjintää).
Mitä taas tulee 'täystyöllisyyteen', niin täällä olen ihan riittävästi sellainen (mullahan on kuulemma kaksoisnikkejäkin täällä, joista eräs kissimirri juur taannoin kertoi).

Muutenkin tälläisellä itsevarmuudella varustettuna käyttäisin toki sielläkin turumurre-nimimerkkiä.
sisotalosta en tiedä mitään, mutta olettaa sopii että jos täälläkin kirjoittelee omalla nimellään, niin voisi kuvitella että muillakin.
Sinusta Valhalla en myöskään tiedä, mutta olettaa sopii että epävarmana 'ihmisenä' voisit kirjoitella tuolla ko palstalla nimettömänäkin. Näin ajattelen.
Tarasta taas varmasti tiedän, ainakin aikaisemmilta ajoilta, että on kirjoitellut ko palstoilla.
höpsistä, tuota palstaa ei juurikaan moderoida, taso on sen mukainen, voi ottaa nimimerkikseen ihan minkä vain..'ei nimimerkkiä' riittää, pelleilyksi on mennyt, ja feikkaajien moraalilla ei ole alarajaa. palsta on sieltä syvimmästä.

Paitsi että siellä on joku kirjoittaja jolla leikkaa, hervoton!
http://portti.iltalehti.fi/keskustelu// ... ost8042453
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
Tara
Horatio Caine

turumurre kirjoitti:
Tara kirjoitti: ja tässä tm:n postissa ei ole mitään asiaa topikin teemasta, mutta olipa kiire hänellä. Meni paistikkaa asian viereen.
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... ow#p472893
Turre, hei, mikset avaa uutta ketjua ylimielisille yleiskatsauksillesi, niille jotka vievät harhaan kulloisestakin topikista?

Jaa ei ollut vai. Kun kamusi suoltaa tälläistä potaskaa, niin se on oikaistava. Mikset muuten itse etpk:n haltijana oikaissut hänen kirjoitusta, vai etkö ymmärrä näiden asioiden päälle...(alleviivaus tuossa Valhallan kirjoituksessa turumurre)

http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 8&start=90:
Valhalla kirjoitti:Lisäksi on materiaalia jota ei sitäkään sisällytetä etpk:n - varsinkaan tälläiseen yleisöversioon. Tätä materiaalia on mm salatut lausunnot kuten lasten videot tai rikosoikeudelle kuolinsyytutkimus ja ruumiinavauspöytäkirja kuvineen.

turumurre kirjoitti:Tokihan tälläiset materiaalit etpk:n sisältyy, se on selvä. Yleisön versiosta ne tietyt liitesivut ja liitemateriaali on vain jätetty levityksestä pois. On siis vain yksi ja sama etpk, ei mitään erillistä 'uudestaan naputeltua' yleisölle tehtyä versiota. Me täällä keillä kyseinen etpk on, tiedämme etpk-luetteloinnista mitä kaikkea kyseiseen etp:n sisältyy.
Miksi en korjaa jotakin?? :shock: Mitä ihmeen palstan täti ahkeraliisa minä olen?? En myöskään päivystä kellon ympäri kuten sinä. Mikset itse korjannut??
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Valhalla
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Valhalla »

No turre korjaa; että 1. etpk:ssa joka on yleisön saatavilla ( kirjausta ja maksua vastaan ) on kaikki tutkintamateriaali. Paitsi ne osat jotka on jätetty siitä pois.

Kyllä, kiitos oikaisusta.
turumurre
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja turumurre »

Tara kirjoitti: Miksi en korjaa jotakin?? :shock: Mitä ihmeen palstan täti ahkeraliisa minä olen?? En myöskään päivystä kellon ympäri kuten sinä. Mikset itse korjannut??

Lukutaitosi?
Korjasin tuolla ja täällä.
Tara
Horatio Caine

turumurre kirjoitti:
Tara kirjoitti: Miksi en korjaa jotakin?? :shock: Mitä ihmeen palstan täti ahkeraliisa minä olen?? En myöskään päivystä kellon ympäri kuten sinä. Mikset itse korjannut??

Lukutaitosi?
Korjasin tuolla ja täällä.
Voi olla että luin huolimattomasti postisi. Harvoin niinhin huomiota kannattaa kiinnittäkään, eli lukea ollenkaan, nyt enää ainakaan kun todellinen luontosi on tullut esiin, ja pussit taitaa olla aika tyhjät sulla. Sekö on syynä villiintymiseesi?
Tara
Horatio Caine

Yök, tää loukko on kyllä se vihoviimenen.

Mää kattelen tässä yhtä likomärkää orvaa parhaillaan. Vitsi sillä on kiire, :lol: ramppaa ees taas häntä suorana, veijari, maalaisorava, mutta hauska!

jatka sää vaan turre, ei haittaa mua..
turumurre
Ainesta Watsoniksi

Tara kirjoitti:...
Paitsi että siellä on joku kirjoittaja jolla leikkaa, hervoton!
http://portti.iltalehti.fi/keskustelu// ... ost8042453

Niin, sinä, noine ikuisine mielisairaala-aiheinesi
Tässäkin jäljentämätöntä Taraa, aikaisemmilta ajoilta:
Luuranko Kaapissa:
...ei siis ihan oikeesti, ei *****... mistä- ja mikä ihmeen motiivi näitä kaikenmaailman "sirpoja" käyttää... siis ihan ufojuttuja... testaaks se meitä "normaaleja", miten paljon "suurelle msaaslle" voi suoltaa ******, ja manipuloida ne mielensä mukaiseksi...

törmäsin ko nimimerkkiin keväällä tuolla minfossa...mutta sieltä se kylläkin savustettiin hevonvittuun, ja hyvä niin...
nyt siellä meuhkaa turunmurre ja hänen alias nimimerkki annaanna... eli nämä ovat yksi ja sama henkilö... niin nätisti vurorotteli toissa iltana "online" merkintä vuoron perään ko, niimerkkien kohdalla...ja viestin jälkeen "toinen poistui...ja toinen palasi"... useamman kerran peräkkäin...(perjantai iltayö, ulvila-ketju)
tosin epäilen, että myös tämä nimimerkki "sirpa", on yksi näistä yhden- ja saman henkilön nimimerkeistä...
todella itsepäisiä jankkaajia... kaikki em. nimimerkit...
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9494386

Entäpä parin viikon terapiakirjoitukset kyseisenä aikana?
ulkosuomalainen
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja ulkosuomalainen »

Naakka -- voi v tosiaan.

Mun vastaus SUN pointtiin oli jo tuolla:
http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php? ... 35#p471360

Totta on, etta ma en ole viitsinyt enaa vahaan aikaan esittaa paljon mitaan omia teorioita tai uskomuksiani tapauksesta. Mitaan uutta todistusaineistoa ei ole tullut enaa aikoihin enka jaksa vanhoja koottuja selityksiani enaa 5678:een kertaan jauhaa. Toisin kuin sina, en ole pystynyt vetamaan satavarmoja johtopaatoksia kovinkaan monesta asiasta. Lahinna olen tanne vilkaistessani yrittanyt korjata/tarkentaa toerkeimpia etp- matskun vaarinmuistamisia ja vaarinymmarryksia, ja faktoiksi vaitettyja omatulkintoja. Tahan alunperin puutuin -- kun SINA taas kerran revittelit siita, miten muut vaaristelevat asioita ja ovat liian tyhmia tai eparehellisia ymmartamaan SINUN totuuttasi.

Annoit mielestani viestissasi vaaran todistuksen siita mita siina vankilavideolla on. Taman olen todistanut. Harvinaisen omituista vaittaa, etta mina yritan mitaan haudata kun sen alkuperaisen litteroinnin naputtelin ketjuun kaksi kertaa.

Tama on sinusta saivartelua. So be it.

Sun mielesta toisaalta nimijutusta jauhaminen on tyhmaa ja typeraa. Itse olet. Mun mielesta. Harvinaisen.
Nothing sways the stupid more than arguments they can't understand.
Cardinal de Retz, Memoires (1781)

When a wise man points at the moon, the imbecile examines the finger.
Confucius
turumurre
Ainesta Watsoniksi

ulkosuomalainen:...
Kirjoitustyyli vaikuttaa harvinaisen tutulta. Nailla pahimmilla pro-Annelilaisilla ei ilmiselvasti ole minkaanlaista hapya. Missiokin ehka viimeinkin valkenee minfon yksinkertaisille. Tai sellaista mallaaville.

Hahhaahhhaaa, ei ole turumurre. Tämänhän pystyy tarpeen vaatiessa selvittämään.
Mutta seuraavan kyllä tunnistaa sokea kanakin. Ja myös jälenpänä olevat kyseisen kirjoitukset.
Kuten edellä kerroin, eräällä täällä on niin heikko itsetunto ettei uskalla esiintyä omalla nimimerkillään:
..jaahans...turumurre onkin luikkinut tänne karkuun, kun tuolla murhainfossa on tullut "korville" niin oikeelta- kuin vasemmalta...
...tätä ei tarvitse edes lukea, tietääkseen, että muunneltua- ja tekstimanipuloitua tarinaa on tuotettu ihmisten harhaanjohtamiseksi metrikaupalla...
http://portti.iltalehti.fi/keskustelu/

Mutta taavetti puhui että joku on tehnyt vetoomuksia tarkoittaen v anhinta ja se kyllä viittaa tiettyyn antilaiseen.

edit: Täällä tunnutaan ajattelevan että ne ko palstat ovat jotenkin merkittäviä tiedonlevittämistä ajatellen ja siksi jotkut sinne kirjoittelevat täällä olonsa lisäksi. Eivät ne ole, niihin on turha panostaa, niissä yleensäkin viitataan tänne minfoon 'asiantuntija'-palstana (kaiketi onkin ainoa) joka tämäkään nyt ei niin tavattoman kuuluisa ole. En siis näe tarpeelliseksi kirjoittelua siellä yksilöimättömien joukossa.
Jos taas v t (esimerkiksi ottaen, miksei uukin) näin haluaa tehdä, niin se olkoon heidän ongelmansa.
Viimeksi muokannut turumurre, Pe Huhti 20, 2012 2:21 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jokuvaan

Viesti Kirjoittaja jokuvaan »

Valhalla kirjoitti:Jokuvaalle! Yksityisviesti kun ei onnistu.

Annaana on yksi pahimpi vasikoijia joten kun laitoit verijäljet-topicciin usean osalainauksen niin tuollainen on ollut juurikin yksi jonka ylläpito on kategorisesti bannannut. Tuo se linkkinä kakkelin puolelle - suosittelen.
- - -

Kiitos vinkistä, vaikkei se ollutkaan tarpeen. Annaanna esitti ko. ketjussa loukkaavan kommentin, joka ei oikein liittynyt aiheeseen. Jatkoin samalla linjalla, sisällyttäen viestiini myös kyseisen otsakkeen alle kuuluvaa tekstiä. Osalainauksia olen tehnyt aiemminkin, jos olen kokenut, että ko. lainaukset ovat selventäneet jotakin näkemystä. Toistaiseksi en ole tullut bannatuksi.

Turumurre on solvannut minua ja kyseenalaistanut kategorisesti ainoastaan nuorempien lasten kertomuksia sekä surma- että lsh-tapauksen yhteydessä, mutten ole kokenut mitään tarvetta vasikoida. Bannit eivät ole mikään elämää suurempi asia. Nyt lähden ´skräppäämään´ ja kokkaamaan =). Very interesting.
Kuva
elokuvasta Babette´s Feast
ulkosuomalainen
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja ulkosuomalainen »

Turre-- tuota-- en ma sua epaillyt itse asiassa. Ja ehdin jo poistaa tuon yo viestini kun luin sita linkitettya ketjua vahan pitemmalle.

Antilaiskuolema? Nyt en hahmota. Ainoa kylmakalle jonka muistan Naakan lisaksi ei ollut musta vetoomustyyppia mihinkaan suuntaan.
Nothing sways the stupid more than arguments they can't understand.
Cardinal de Retz, Memoires (1781)

When a wise man points at the moon, the imbecile examines the finger.
Confucius
Valhalla
Watson itse

jokuvaan kirjoitti:[
Kiitos vinkistä, vaikkei se ollutkaan tarpeen.
No joo. Täytyy sanoa, etten juurikaan ole ymmärtänyt mistä bannit milloinkin tulee ja ymmärrän kyllä toisaalta kantasi itse viestiesi suhteen. Vähän vastaavanhajuisista turre vasikoi minut. Mutta näillä mennään.
annaanna

Viesti Kirjoittaja annaanna »

Valhalla kirjoitti:
jokuvaan kirjoitti:[
Kiitos vinkistä, vaikkei se ollutkaan tarpeen.
No joo. Täytyy sanoa, etten juurikaan ole ymmärtänyt mistä bannit milloinkin tulee ja ymmärrän kyllä toisaalta kantasi itse viestiesi suhteen. Vähän vastaavanhajuisista turre vasikoi minut. Mutta näillä mennään.
Niinpä. Kiitti vinkistä Valhalla :lol: .

En toki siitä ketään vasikoi, että lähilukee mun viestejä. Suosittelen jatkamaan kun on alkuun päässyt.
Tai voishan tähän vetää ulkosuomalaista mukaillen etten minä ole kiinnostunut yhdentekevien nikkien kirjoituksista. Mut kun ei se ois totta. Tai sitten vois tähän vetää ulkosuomalaista mukaillen muutaman v****n ja imbesillin, mut kun mä en oo vulgaari/vulgääri (...tai siis en tunnusta olevani ilman todisteita).

Mikä se on Valhallan mielipide noihin kesken katkastuihin vietinpätkiin, etkös sää ole ollut sitä mieltä, että pitäis koko viesti kopsata tai ainakin suurin osa. Varsinkin tuolla "asiapuolella". Nyt tuollaista lauseen irroittamista asiayhteydestä -käytöstä tunnut viestisi mukaan hyvinkin ymmärtävän.

Postaan tähän oman ehdokkaani viikon i***silli-palkittavasta.

Mistä tässä on kysymys - yhden nikin mietteitä asiasta
-TiiaStiinan tuotantoa typistettynä

Psykoottisuuttako tää onkin sosiaalipsykologin kodissa
-rauhoittuneen henkilön testeillä huomaamattomaksi jäänyt psykoottisuus

Kirjoittaja TiiaStiina päivämäärä 01 Maalis 2012

Kirjoitin tänään ensimmäiset viestini, ja kommentoisin vielä mielentilatutkimuksen tulosta, kun mitään erityistä ei kai havaittu ja sitä on ihmetelty. Jos hetkellinen (toistuvakin) psykoottinen käytös johtuu melko äkillisesti ja yllättäen kehittyneestä (synnytyksenjälkeisestä?) masennuksesta, se voinee jäädä alkuun helpommin huomaamatta ulkopuolisilta ja testeissä, koska henkilöllä on vielä suhteellisen tuoreessa muistissa, mikä on ”normaalia” käytöstä ja kuinka hänen oletetaan käyttäytyvän/vastailevan. Jos ongelmat ovat alkaneet esim. pari vuotta aiemmin, se on kuitenkin vielä melko lyhyt aika verrattuna siihen, jos sairaus olisi kehittynyt pikkuhiljaa. Mielen vääristyminen on alkanut niin hiljattain, ettei se vielä ole ilmiselvästi havaittavissa testeillä, varsinkaan jos henkilö ei halua paljastua ja on ehtinyt siinä välissä rauhoittua. Voisikohan tämä selittää sen, ettei mitään ihmeempää ilmeisesti havaittu? Tämä on vain järkeilyä, mielenterveysaihetta sinänsä en tunne. Ajatus, että surmatyö olisi tehty psykoosissa tai sen kaltaisessa tilassa, ei tietenkään sulje pois mahdollisuutta, etteikö myös rikoksen suunnittelua etukäteen ja jatkuvaa totuuden vääristelyä voisi olla. Ilman jonkinasteista psykoosia suunnitelma ei vain ehkä olisi toteutunut (=omaa arvailuani).

Suomalainen variaatio väärään/oikeaan henkilöön kohdistetusta kunniamurhasta
- lasten parhaaksi, silleen huomaamattomasti murhaamalla

Kirjoittaja TiiaStiina päivämäärä 01 Maalis 2012
Jos ”huppari” olisi ulkopuolinen, eikö se voisi olla joku, joka halusi tehdä lopun lsh:sta talossa, mikäli sitä esiintyi jo tuolloin – tietämättä oikeaa kohdetta, mikäli syyllinen oli AA ja vieläpä hän yksinään. Olisi myös voinut ajatella, ettei puoliso voi olla tietämätön ja että miehelle kuuluu joka tapauksessa vastuu, kärsiköön siis seuraukset. Herättää varmasti suurta raivoa, jos oma tai tuttu lapsi joutuu lsh:n uhriksi. Hupparin ”kosto” jonka motiiveja on minfossa mietitty voisi siis olla (hieman väärin kohdistettu) pikaistuksissa tehty kosto oman tai tutun lapsen kokemasta lsh:sta ja ties mistä muusta. Teon jälkeen olisi ollut myöhäistä ilmoittaa lsh:sta poliisille paljastumatta itse. Suomalainen variaatio kunniamurhasta?

Pidän kuitenkin todennäköisempänä, että AA teki surmateon. Yhteyttä lsh:hon voi vain arvailla. Veikkaan että yhteys on, mikäli syytteet pitävät paikkansa.
(aika jännästi sanottu:"Pidän kuitenkin todennäköisempänä, että AA teki surmateon. Yhteyttä lsh:hon voi vain arvailla. Veikkaan että yhteys on, mikäli syytteet pitävät paikkansa.")

Itsesäätelykykyinen harhainen kotiäiti - myöhempien aikojen alzheimeristi
- sosiaalipsykologien kotona kaikki on mahdollista

Kirjoittaja TiiaStiina päivämäärä 02 Maalis 2012

cicero kirjoitti:niinkuin tuolla aiemmin jo totesin skitsofreenikko voi elää koko elämänsä ilman diagnoosia vaikka tulisikin välillä testatuksi

Juuri näin edellä tarkoitin sillä täsmennyksellä, että AA olisi jonkinlainen rajatapaus lääketieteellisesti, vaikka muissa suhteissa vaikuttaakin ääritapaukselta.

Arkielämän kokemukseni perusteella on olemassa ihmisiä, joilla väkivalta, henkinen tai fyysinen, liittyy läheisesti harhaisuuteen, mutta joilla säilyy tietoisuus siitä, kuinka hullun leima vältetään. Leiman välttämiseksi he ”toteuttavat itseään” vain tietyissä tilanteissa, esim. jonkun tietyn henkilön seurassa. He osaavat ikään kuin ”laittaa harhat pois päältä”. Jos tällaisella henkilöllä on tilaisuus määräajoin purkaa mieltään tarpeeksi tuttuun ja turvalliseen henkilöön, selkeään diagnoosiin johtavaa sairastumista ei ehkä koskaan tapahdu mutta samalla hoitokin jää saamatta. Jos kyse on kotiäidistä, asia voi jäädä piiloon vuosikymmeniksi. Myöhemmin voi puhjeta esim. alzheimer (altistavana tekijänä tällöin ainakin hoitamaton masennus), jolloin taipumus harhaisuuteen viimeistään paljastuu.

Olematta kuitenkaan psykopaatti tällainen henkilö saattaa äärimmilleen rasittaa jotakuta läheisistään samalla kun normaalitilanteissa antaa muille hyvinkin rauhallisen vaikutelman. Muiden hyväksyntä tulee osin siitä, ettei hän pohjimmiltaan ole pahantahtoinen. Omat ongelmat vaativat kuitenkin niin paljon tilaa, ettei ajatusta riitä muiden tunteille. Persoonallisuus on jollain lailla jakautunut kahtia, mikä myös estää näkemästä omaa syyllisyyttä. Viiman mentyä ohi jäljet lakaistaan piiloon silmänräpäyksessä. Ulkokuoren säilyttämistä edesauttaa korkea koulutustaso, jonkinasteinen tieto psykologiasta ja erilaiset minäkuvaa pönkittävät asiat, vaikka itsetunto olisi pohjimmiltaan surkea.

Ihmettelen voisiko AA olla tällaisen tyypin edustaja – enemmänkin ”ajoittain riehuva hieman harhainen lumiukko pihalla” kuin psykopaatti tai selvästi mielisairaskaan. Kokemukseni ei tosin ulotu henkilöihin, joilla aggressiot purkautuvat jopa lapsiin kohdistuvina seksuaalisina tekoina tai puukkohippana.

Joka tapauksessa olen siis saanut sen vaikutelman, että psykoositilojen esiintyessä synnytyksenjälkeisen masennuksen yhteydessä henkilön tila voi erittäin helposti jäädä huomaamatta, ehkä siksi etteivät harhat ole vielä ehtineet muokata koko persoonaa ja siksi että kaikkein pahin vaihe voi olla lyhytkestoinen.

Psykopaateilla on mielestäni vieläkin taitavammin rakennettu kuori. AA:ta en voi olla näkemättä jollain lailla avuntarvitsijana, mikä ei poista vastuuta. Sen, ettei hän ota vastuuta teoistaan, epäilen johtuvan siitä, että hän on jonkinlaisen äitimyyttiin sekoittuneen suuruusharhan vallassa, joka saattaa tosin olla jo karisemassa.

Sitoutumiskammoinen geenimutantti?

Kirjoittaja TiiaStiina päivämäärä 04 Maalis 2012, 13:21

lukutoukka kirjoitti:Kerran kuulin erään psykologin sanovan, että suomalaisen oikeusjärjestelmän rangaistukset toimivat pelotteena vain niin sanotuille tavallisille ihmisille. Tietyntyyppisistä luonneongelmista kärsiville vankeusrangaistuket tai sakot eivät muodosta enää toimintaa rajoittavaa tekijää. Se voi olla myös elämäntapa, johon toiset sopeutuvat ehkä liiankin hyvin. On jopa vaikeaa olla ulkopuolella siviilissä. Vankila on kuin koti heille.

Päivänpolttavien uutisten mukaan tietyllä geenimutaatiolla varustettu ihminen voi kyllä rakastua, muttei kiintyä puolisoonsa.

Voisi kuvitella, ettei tällainen henkilö kiinny myöskään lapsiin(sa) tai potentiaalisiin ystäviin. Sitoutumiskammoisen mutantinkin luulisi kaipaavan jotain tuttua ja turvallista. Vankilaympäristö?

Sadistinen vaiko narsistinen - nauhoittava kiduttaja kuitenkin?

Kirjoittaja TiiaStiina päivämäärä 16 Maalis 2012

Veristi kirjoitti:Jo se seikka, että nauhoitus alkaa vasta Jukan puukotuksen jälkeisestä vaiheesta, viittaa siihen, että päätös nauhasta syntyi vasta riidan jälkeen.

Ajatus kieltämättä hätkähdyttää. Toisaalta jos pedofiili kuvaa tekonsa, miksei sadisti aivan yhtä suurella syyllä nauhoittaisi (kidutusta tai) kidutuksenjälkeistä tilannetta - tavallaan siis työn tulosta.

...
Melko tarkkakin suunnitelma on myös voitu laatia etukäteen eräänlaisena mielikuvitusleikkinä, ja tilanteen tullen siihen sitten onkin tartuttu. Keskeneräisenkin ”suunnitelman” olemassaolo voi edesauttaa siihen tarttumista. ”Varkaan tekevässä” tilanteessa tuskin muistuu mieleen, ettei asiaa oltukaan vielä punnittu loppuun asti.

Surkea lavastus voisi selittyä myös sillä, että narsisti tai sadisti uskoo ”huuman” hetkellä ideoihinsa vähän samaan tyyliin kuin nousuhumalassa oleva. Kuvittelisin.

Sadismi ja narsismi ja/tai jonkinasteinen psykoosi ko. surmatyön selittävinä tekijöinä tuntuvat minusta uskottavammilta kuin jokin hyvin täsmällinen motiivi, riippumatta siitä kuka on tekijä.

Jos sadismi voi asustaa ihmisessä, millä perusteella juuri kotiäitiys ja/tai koulutustaso ja/tai turvattu elämä ja toimeentulo olisivat siltä suojaavia tekijöitä? Mielestäni sadistinen luonteenpiirre jo sinänsä voisi selittää nauhoitusidean.

Sadismin pauloissa

Kirjoittaja TiiaStiina päivämäärä 16 Maalis 2012

Veristi kirjoitti:En sotkisi tähän taustanauhaidean synnyn pohtimiseen mitään kyökkipsykologisia horinoita erilaisista patologisista luonteenpiirteistä.

Jos itse teko oli sadistinen, eikö olisi päinvastoin luontevaa ajatella, että sadistisessa toteutuksessa oli myös muita osia, aivan kuten pedofiilit jaksavat keskittyä myös kuvaamiseen tai filmaamiseen? Vai onko senkin toteaminen, että teko oli sadistinen, kyökkipsykologista horinaa? Ajatus ei tietenkään selitä kaikkea, mutta mikäpä selittäisi?

Lopullinen diagnoosi lähenee?

Kirjoittaja TiiaStiina päivämäärä 16 Maalis 2012, 14:09

No eipä minullakaan ole tietoa, mutta takertuminen diagnooseihin tai niiden puuttumiseen voi ainoastaan johtaa harhaan, koska oikea DG tulee yleensä vasta kaikkein viimeiseksi jos silloinkaan.

Ehkä kannattaisi miettiä, millainen ihminen pystyisi nauhoittamaan niin suurta – vieläpä läheisensä – kärsimystä, pelkästään oman nahkansa pelastamiseksi.

Bingo !
- joko tuli lopullinen diagnoosi

Kirjoittaja TiiaStiina päivämäärä 16 Maalis 2012, 16:09
...
Tässä jatkoa Ulvila-arvailulleni:

Nauha tuli tehtyä osana ”rituaalia”.

Häkeen soitto tapahtui lapsen takia, jotta jäisi vähemmän selitettävää lapselle.

Nauhan jääminen päälle puhelun ajaksi oli puhdas vahinko ja johtui siitä, että sen alussa oli tyhjää ja lapsi tuli paikalle huonolla hetkellä, mikä harhautti ajatukset.

Kun alkoi kuulua JL:n valitusta AA:n ollessa puhelimessa, AA ei ollut uskoa korviaan. Sen vuoksi hän kysyi häkenaiselta: ”Kuuleksä ku mun mieheni…?”

Ajatus, että nauha olisi voitu tehdä ikään kuin samalla periaatteella kuin pedofiilit kuvaavat uhriaan, vaikkakin siis eri perusteella, ei tosin ole vielä saanut lainkaan kannatusta.
Valhalla
Watson itse

annaanna: Mikä se on Valhallan mielipide noihin kesken katkastuihin vietinpätkiin, etkös sää ole ollut sitä mieltä, että pitäis koko viesti kopsata tai ainakin suurin osa. Varsinkin tuolla "asiapuolella". Nyt tuollaista lauseen irroittamista asiayhteydestä -käytöstä tunnut viestisi mukaan hyvinkin ymmärtävän.
Ei lainauksia ja tekstejä tietenkään saa klipsiä niin, että jäljellejääneestä tekstistä ei välity se alkuperäinen viesti mitä siihen on tarkoitettu. Siis niin, että leikattuna merkitys on toinen tai vaillinainen. Toisaalta kun tuossa annaana tekstiäsi oli lainattu pienin pätkin esimerkinomaisesti niin sinun kohdallasi asiassa on ongelmallista nähdä asiaa aivan samoin. Tekstin asiayhteys kun usein hukkuu sinulta jo kirjoittaessa joten lainaaja tässä ilmaisi varsin hyvin usealla esimerkillä juuri tämän.

Olinkin huolissani siitä, että moderaattorit eivät itse vasikoidun tekstin ja viestien asiayhteyteen paneudu ja saattavat olettaa teksteissäsi olleen jonkun sisällön.
taavettix
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja taavettix »

Niin siis se pari päivää suolessa ollut teksti oli raflaavasti otsikoitu "Annelin Poika" eli hänelle osoitettu. Ja valehtelijaksi väitettiin ja syyllistettiin tätä lasta muutoinkin koko rumbasta.
Vastaa Viestiin