Kackelsbergia 2010-tytön raiskauksessa.

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Kyöpeli, Kilomies

Waakku
Sabrina Duncan

Kackelsbergia 2010-tytön raiskauksessa.

Viesti Kirjoittaja Waakku »

Se ketju ei tuo mitään lisää, jos aihe on raiskaus ja aletaan puhumaan miten pervojen nimet pitää julkaista tahi miten puolustelee että ei.

Tässä on ketju tuon ketjun välillisiin ja suoriin kommentoiheihin.

http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php?f=20&t=12734

Paras vasta alkaa:
http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php? ... &start=135
Waakku
Sabrina Duncan

Re: Kackelsbergia 2010-tytön raiskauksessa.

Pari neropattiahan siellä ei vastaa mihinkään muuten kuin "mene nukkumaan", yhtenkään kysymykseen ei olla vastattu. Tietenkin on huudettu senkin edestä.
Tämä alkuna :P
matlockb
Watson itse

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Kyllä tuossa ketjussa paistaa selvästi läpi myös tekijöiden "kovan rangaistuksen" kritisointi. Itse olen puolueellinen kommentoimaan tuota koska olen joutunut ulkomaalaisen tekemän väkivaltarikoksen (joka jäi yritykseksi mutta muutti heti käsitykseni mamuista, valitettavasti) uhriksi.
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
Siru83
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Siru83 »

Koko juttu on ihan käsittämätön, että jostain suihinottoon pakottamisesta nostetaan kauhea meteli. Muistatteko 90-luvulla, kun joku somali löi suomalaista miestä päähän baaritappelussa, niin siitäkin nostettiin kauheat otsikot? Tässä on kyse vain ja ainoastaan siitä, että nämä oraaliseksiin pakottaneet teinipojat ovat somaleita.

Ja nyt poliitikot kalastelee tällä irtopisteitä. Ylipäänsä tässä maassa ihmisten joukossa on loppupeleissä hyvin vähän fiksuja ihmisiä. Massahysteriaan mukaan meneviä juntteja kyllä riittää. Hullu maa, hullu kansa.
Siru83
Adrian Monk

matlockb kirjoitti:Kyllä tuossa ketjussa paistaa selvästi läpi myös tekijöiden "kovan rangaistuksen" kritisointi. Itse olen puolueellinen kommentoimaan tuota koska olen joutunut ulkomaalaisen tekemän väkivaltarikoksen (joka jäi yritykseksi mutta muutti heti käsitykseni mamuista, valitettavasti) uhriksi.
Joo niin olen minäkin kerran, eikä jäänyt yritykseksi, eikä ole yhtään vaikuttanut asenteisiini. Minä kun osaan erottaa yksilöt kansoista. Ymmärrän, että olet ns. vanhan kansan ihminen, mutta silti tuo ei ole mikään selitys.

Ja edit. kyseessä ei ollut raiskaus, ettei tule väärinkäsitystä.
Viimeksi muokannut Siru83, La Huhti 21, 2012 12:21 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Waakku
Sabrina Duncan

Oraaliseksi on raiskaus, tuo myös täyttäisi törkeän tunnusmerkit IMO. Eri asia onko kaikki mennyt kuten mennyt, me tiedetään vain uhrin sanomat, lesoamiset sekä fyysisen vammat.
Uskon kumminkin tyttöä ja liian pieni tuomio IMO.
Siru83
Adrian Monk

No jaa. On sitä pahempiakin asioita sattunut. Joka tapauksessa tällaista hypeä ei olisi, jos tekijät olisivat suomalaisia.

Ihan sama, mitä somalit tekee, niin nostetaan meteli. Se 90-luvun tapaus jäi mieleeni, kun joku somali oli kaljapullolla tms. lyönyt päähän, niin otsikot oli samaa luokkaa, kuin joku olisi murhattu.

Pitää silti muistaa, että juntit ja tyhmät ihmiset noin yleensäkin pitää kovempaa meteliä itsestään. Se ei tarkoita, että fiksut olisivat vähemmistö, ja fiksut ymmärtää kyllä, mistä tässä on kyse.
Waakku
Sabrina Duncan

Olet oikeassa otsikoissa, muuten ei ole se ja sama, kauhea rikos kumminkin, vapaudenriistoon vertaisin lisäksi seksuaaliseen väkivaltaan.

Se ainakin tuntuu todelta että lehdistö ja foorumit "hakee" että mamu tekee rikoksen jotta saa suuret otsikot ja vajakit klikkailee sivuille (saaha siit mainosrahaa) Ei kyl mun klikkauksista :P
matlockb
Watson itse

Siru83 kirjoitti:
matlockb kirjoitti:Kyllä tuossa ketjussa paistaa selvästi läpi myös tekijöiden "kovan rangaistuksen" kritisointi. Itse olen puolueellinen kommentoimaan tuota koska olen joutunut ulkomaalaisen tekemän väkivaltarikoksen (joka jäi yritykseksi mutta muutti heti käsitykseni mamuista, valitettavasti) uhriksi.
Joo niin olen minäkin kerran, eikä jäänyt yritykseksi, eikä ole yhtään vaikuttanut asenteisiini. Minä kun osaan erottaa yksilöt kansoista. Ymmärrän, että olet ns. vanhan kansan ihminen, mutta silti tuo ei ole mikään selitys.
Lyhensin vähän lainausta.
Olen tosiaankin ns. vanhan kansan ihminen mutta mitä olen kuullut, nähnyt ja jopa ennen kaikkea kokenut, kuten mainitsinkin, mamujen taholta, en voi antaa heille yhtään sympatiaa valitettavasti. Näin ollen mielestäni olen esteellinen kommentoimaan asiaa enemmän puolueettomasti koska omien kokemuksieni ja tietojeni perusteella yli 90 % mamuista sais heittää ulos maasta. En hyväksy sitä että tulevat tänne raiskaamaan suomalaisia ja pahoinpitelemään suomalaisia. Lähes 100-vuotias isäukkoni (taistellut siis sekä talvi- ja jatkosodassa ja haavoittunut) oli sitä mieltä että ei tänä päivänä lähtisi rintamalle kuin pakotettuna jos olisi nyt armeijan käynyt 18 vuotta täyttänyt/täysi-ikäinen, saisi Mohammedit taistella itsenäisyyden suomelle jos tilanne nyt sellainen olisi. Hän kuten muutkin taisteli suomen itsenäisyyden meille jälkipolville, ei näille mamuille ym.
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
Siru83
Adrian Monk

Juu varmaan saa sitten kaikki 450 000 ensimmäisen ja toisen polven Ruotsin suomalaistakin heittää pihalle Ruotsista, kun heidän esi-isänsä eivät ole taistelleet jotain Ruotsin sotaa jostain 1600-luvulta.

Tämän kommentin laitan vielä siltä varalta, että olen huomenna bannissa, lainaan fiksua keskustelijaa Ilta-Sanomien nettisivuilta:
Minkä isänmaan?! Ainakaan meidän suomalaisten mielestä Hakkarainen ei ole meidän, eikä meidän isänmaamme asialla.

Nämä "nationalistit", tai mitkä lie perussuomalaiset, levittävät jatkuvasti itsestään kuvaa, että he olisivat muka isänmaan asialla touhottaessaan ideologiaan, joka ei ole muuten edes suomalainen ideologia, vaan monikulttuurillista tuontitavaraa, jonka ovat kopioineet.

Näitä touhohousuja ei ole kukaan muu, kuin he itse, nimittäneet isänmaallisiksi. Ken itsensä ylentää, se alennetaan!
Hahhah. Juuri näin.
Kivireki
Sofia Karppi

Viesti Kirjoittaja Kivireki »

Siru83 kirjoitti:Koko juttu on ihan käsittämätön, että jostain suihinottoon pakottamisesta nostetaan kauhea meteli
Mä olen pahoillani että tämä sanon Lautamies-osion ulkopuolella mut sä oot ihan vitun sairas ämmä. Pelkkä sivistystaso estää sanomasta nyt mitä ajattelen, mut tähän palataan vielä.
Ja lepo vaan, ihan sanallisesti, en alentuis edes huorittelemaan sua livenä.
bibo ergo sum
janita
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja janita »

En ole ihan varma, olenko ymmärtänyt oikein näiden kackelsbergia-ketjujen ideat, mutta saako tänne siis heittää sitä offtopiccia?

Minusta täällä joissain ketjuissa mietitään liikaa ajatuksia itse kirjoittajasta, kuin siitä mitä tämä kirjoittaa. Siru83:lla on vahvat mielipiteet, jotka hän myös osoittaa, mutta hirvittävän usein hän kirjoittaa tosi objektiivisesti itse asiasta ja se jää jotenkin vahvan ja värikkään persoonan varjoon. Se on minusta sääli. Tämä ei ole kritiikkiä Sirulle, vaan meille muille.

Minulla on puolestani eräänlainen "vamma" vastapuolelta, kuin mitä Matlock ylempänä kirjoittaa. Olen suomalaista syntyperää ja varttunut kehitysmaassa Afrikassa ja asunut muutenkin ulkomailla osia elämästäni. Jotenkin peilaan aina näissä vähänkin mamu_sitä_ja_mamu_tätä_ ja tässä_oleellista_ on nyt_ tuo_tausta-keskusteluissa omia kokemuksiani maahanmuuttajana.

Kun meidän perhe aikanaan meni Afrikkaan, niin me ei menty sinne olemaan "maan tavalla". Ei menty asumaan savimajassa vaan me rakennettiin sinne **ttu oma kylällinen omakotitaloja savimajojen sijaan ja me mentiin sinne **ttu kaatamaan niiden sademetsät **ttu niiden vuorilta jonkun puunjalostuksen ja kehistysyhteistyön nimiin ja se **tun kehistysyhteistyöprojektikin kaatui pari vuotta läjhdön jälkeen ja siellä ryöstää tällä hetkellä hollantilainen huonekalufirma (joinka piti senkin **ttu työllistää niitä paikallisia ja se sai sillä verukkeella tukia). Meidän perheen lisäksi sinne meni muitakin. Jotka pwerusti sinne **ttu kirkkoja eikä antanu niiden pitää omia uskontojaan ja edes vaatteitaan kun piti **ttu pukee porukka farkkuihin.

Niiden ei siellä annettu **ttu pitää edes kalojaan, kun meidän länsimaisten piti mennä sinne pätemään ja istuttaa niiden Victorianjärveen joku **tun Niilinahven joka pilasi koko järven ekosysteemin ja sai paikalliset näkemään nälkää.

Mun mielestä tän jälkeen meillä ei ole vaan mitään varaa yleistää miten vaikka kaikki afrikkalaiset sitä ja tätä. Enemmän niillä olisi varaa valittaa meille joiden esi-isät on ryövänneet niiltä kaiken jo aikanaan siirtomaavallan aikaan ja jälkipolvet on pitäneet huolen, ettei ole edes tänä päivänä mitään mahdollisuuksia korjata seurauksia. Että yleistetään tässä vaan joo...

Kuinka moni aina mollaa miten somalit sitä ja tätä, mutta kuinka moni osaa kertoa sanaakaan Somalian historiasta? Joka yhtään sen maan historiaa tuntee, tietää sen, että siellä ei ole edes aiheutettu maan nykytilaa, vaan jääty muiden väliin ja se kansa ei ole edes itse syypää tilanteeseensa. Ja silti somaleita pidetään jotenkin täällä meillä kaikkein alhaisimpana pohjasakkana.

Tää avautuminen kuuluisi varmaan johonkin yleiseen maahanmuuttokeskusteluun, mutta satuin olla tässä ketjussa, nyt kun alkoi tulvia yli.... Anteeksi.
janita
Jane Marple

En päässyt edes vielä aiheeseen, mutta luulen olevani melko syvällä niitä syitä, miksi tuoKIN ketju on noin pitkä. Miksi tietyt aiheet täällä(kin) herättävät niin paljon eriäviä mielipiteitä ja käyvät tunteisiin.

Niin. Meillä ei luonnollisesti ole oikein resursseja paneutua maailmanhistoriaan, kun opiskeltavaa on nykymaailmassa niin paljon. Ei voida tietenkään olettaa, että kaikilla olisi tuntemusta vaikkapa Afrikan maiden historiasta, kun nää meidän omat sodatkaan ei oikein ole hanskassa ja on näidenkin kanssa vähän vaikeaa. Ihmisiä ihan luonnollisesti kiinnostaa eniten ne asiat mitkä liittyy omaan elämään.

Siksi minä ihmettelen...
-Miksi miespuoliset ihmiset ovat yleensä päteviä arvioimaan sitä miltä naisesta tuntuu kun tämä tulee raiskatuksi? Miksi seksuaalirikosten tuomiota kovemmiksi haluavat ennen kaikkea miehet?
-Miksi peruskoulun kesken jättäneenkin jotkut katsovat tietävän paljon maahanmuuttajist, kun sillä koulutuspohjalla ei tiedetä YHTÄÄN mitään edes oman maan historiasta?
-Miksi maahanmuutostakin eniten sanottavaa tuntuu olevan ihmisillä, jotka eivät ole koskaan muuttaneet maasta toiseen?

Kunhan ihmettelen.

* Unohdin muuten ihan kertoa, että me suomalaisethan vietiin sinne keskelle savannia ja ei mitään sauna. Siellä sitten pistettiin suomalaiseen tapaan pää sekaisin ja saunottiin ja öykkäröitiin, muttei todellakaan maassa maan tavalla.

Mun vanhemmat lähtivät aikanaan vetämään kehitysyhteistyöprojektia Afrikkaan. Mä olin lapsi, ihan pieni mennessäni, enkä tosiaan voinut vaikuttaa asiaan millään tavalla (en edes puhunut silloin). Kun sitten vuosien mittaan ihmiset ovat multa kysyneet miksi me oltiin siellä joskus ja miksi mä puhun putoja kieliä ja sitä ja tätä, olen ihan itse kyseenalaistanut sen, minkä vuoksi me siellä oikeasti oltiin. Me oltiin siellä kaatamassa sademetsää! Mitä tunteita se ihmisissä herättää? Se oli kehitysyhteistyötä. Suomen valtio maksoi mun vanhemmille palkan :D. Kaikista asioista voidaan puhua just näin. Mäkin voin kertoa siitä, mitä mun vanhematr siellä teki, tosi moneen sävyyn. Mutta toi on yksi totuus ja puhuin asioista tosiaan niiden oikeilla nimillä :)
Viimeksi muokannut janita, La Huhti 21, 2012 2:11 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
matlockb
Watson itse

On se nyt niin perr.. vaikea ymmärtää mitä kirjoitin ja korostin korostamasta päästyäni että olen mielestäni omien kokemuksieni perusteella jäävi suoraan kommentoimaan mamujen tekemisiä tai tekemättä jättämisiä. Eläköön veronmaksajien/sossun tuella mutta kunhan eivät tekisi enempää (varsinkaan seksuaali)rikoksia, se on toiveeni.
No, aivan sama ajatelkoon ja ymmärtäköön jokainen mitä haluaa.
janita
Jane Marple

matlockb kirjoitti:On se nyt niin perr.. vaikea ymmärtää mitä kirjoitin ja korostin korostamasta päästyäni että olen mielestäni omien kokemuksieni perusteella jäävi suoraan kommentoimaan mamujen tekemisiä tai tekemättä jättämisiä. Eläköön veronmaksajien/sossun tuella mutta kunhan eivät tekisi enempää (varsinkaan seksuaali)rikoksia, se on toiveeni.
No, aivan sama ajatelkoon ja ymmärtäköön jokainen mitä haluaa.
Mä en kirjoittanut tuota sulle, kun mä nimenomaan ymmärsin että siinä missä sinä kirjoitit olevasi jäävi, minäkin tarkoitin, että mulla on kokemus kääntöpuolelta (minä en tosin koe olevani jäävi, eikä minusta sinunkaan pitäisi kokea niin, sillä minun mielestäni nimenomaan asioista kokeneiden avulla myös lääke ongelmiin löytyy).

Tosin mä jatkoin kirjoittaen enemmän omaa kokemustani ja ajauduin sitä myöten kauas....

Minusta sinä olet tän foorumin just niitä vakikirjoittajia, joka nimenomaan lukee mitä kirjoitetaan ja joka antaa tunteen kirjoittajasta vaikuttaa hyvin vähän. Mainitsin sinut: en ollakseni eri mieltä kanssasi, vaan aasinsiltana omaan tekstiini. Pus.
Vastaa Viestiin